![]() |
enquete
Ik wil graag weten wat jullie vooroordelen zijn over boeddhisme (presentatie volgende week)
alvast bedankt (sorry als de topic hier niet gepast is, maar ik denk dat ik hier meer reacties kan krijgen dan op filosofie..) |
Ik weet niet of je hier serieuze reacties krijgt, maar dat zien we wel. Anders kan het alsnog verplaatst worden.
Ik weet helemaal niks over het Boeddhisme, alleen dat het op Sri Lanka (?) huist. |
Citaat:
verder weet ik er weinig van. |
uhm.... ?
Nou dat het van die mannen zijn in rooie/oranje jurken met een kaal hoofd en die mediteren :) Ik zeg niet dat het klopt, maar dat is mijn vooroordeel erover (is dit wel een vooroordeel? Nou ja dit is wat ik dénk dat het is :o ) |
het heeft geen nut...
|
Ehm, ze hebben een olifanten god?
Sorrie, weet eigliijk niet echt wat ut inhoud :o |
Ik heb er niet echt vooroordelen over :confused:
Weet dat Boeddha de verlichter betekent en eigenlijk een jonge prins was die door mysterieuze muziek buiten het paleis werd gelokt. Daar zag hij hoe de wereld werkelijk was en kwam hij in aanraking met dood en ziekte, waar hij nog nooit van had gehoord. Zijn belangrijkste les is dat je overal de gulden middenweg in moet nemen. Jah en verder weet ik er nog wel een hele zooi van, maar dan ga ik hier ongeveer een heel werkstuk typen (wat ik dus vorig jaar heb moeten doen;)) en das een beetje nutteloos. |
Een vooroordeel is geen echt vooroordeel meer, wanneer je jezelf ervan bewust bent. Of niet soms?
En zelfs als het dat wel zou zijn, wat heb je aan meningen zonder argumenten? |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:42. |