![]() |
betrap medeforummers op taalgebreken
Zaagmanz zijn beste Nederlands op MSN;
Martin zegt: ik ben de laatste flink gegroeid kom maar op :D |
italianboy:
Mijn grote (nou ja, ze is maar 1.67m) liefde is weer terug!!!!! zegt: ik ben nog altijd langrer as jij :D nou jij weer:p |
ja hallo, jij verdraait die zin helemaal.. houdt het wel even fair (n)
|
Citaat:
|
Ik ben ronduit beroerd(dt? t? d?) in de D's en T's en DT's. Altijd geweest, en sinds mijn tijd in Engeland is het nog veel erger... Ik schaam me er een beetje voor, maar there you go... ;)
|
och zoveel mensen zijn beroert in het gebruik van hun d's en t's gewoon niet laten merken dat je dom bent ;]
|
en zoalng je geen bReEzAh! taal uitslaat is het bijna altijd goed
|
Ik typ alleen typfuoten, geen spelfoutne. ;)
|
'k vind het best wel irritant wanneer mensen 'want' met een 'd' schrijven als laatste.
'k zal niet zeggen dat mijn Nederlands taalgebruik altijd zo correct is...maar.... een... 'wand'... :eek: |
Ach ja...
Ik zit ook heel vaak te klooien met werkwoordspelling, en van die fouten met ideeën (hoeveel e's?Waar moeten die puntjes?) Mja, ik probeer het zo logisch mogelijk te typen :D :o |
Citaat:
Je maakt alleen typfouten... |
ik vind het echt niet erg als mensen kleine foutjes maken, omdat ze snel moeten typen, ofzow... maar sommige mensen doen toch echt dingen systematisch fout waarvan ik denk "hoe kun je dat fout doen?!"
|
Citaat:
ik had er wel aan gedacht hoor! ik dacht alleen: ik heb het over typen, dus ik schrijf typen! :rolleyes: |
Dat gedoe met "dan ik" vind ik zwaar irritant, van die mensen die het eerst heel de tijd zelf verkeerd deden,dan nu zo goed zijn om het eindelijk goed te doen en dan de ander heel de tijd verbeteren. Als iemand "dan mij" zegt begrijp ik net zo goed wat hij bedoelt, het is alleen handig als je het op school wel goed doet. :o
wat Laurens deed was ook weer een tikkeltje overdreven *heeft net kopspijkers gezien* :D |
Ik ben erg precies in zo'n dingen. Ik let er automatisch op en kan het ook niet uitstaan als ik later zie dat ik ergens een spelfout heb getypt ofzo... dat moet ik dan vaak ook veranderen. Tsja, best ziek opzich.
|
Die "dan ik/dan mij" fout maak ik ook nog regelmatig geloof ik! :o
Ach iedereen maakt wel eens foutjes, ik probeer het zo goed mogelijk te doen! :p |
uhmm nou altijd dingen met dan/als :) als ik :) enzow
|
Ik zie hier echt veel taalfouten enzo... maar goed, mijn Nederlands is nagenoeg foutloos, ben gewoon heel goed in talen... dan valt het ook meer op denk ik... :o
|
Citaat:
|
Ik merk het altijd als mensen langs zeggen ipv naast (ik zit langs... nee, je zit NAAST iemand)
En ''dan mij'' ipv ''dan ik''.. En ik hoor mensen in mijn omgeving ook wel zeggen "Ik ga na/naar onder'' Dat is voor mij ook geen correct Nederlands :( Je gaat naar beneden, toch..?? en dees vink ook vaag "even wat drinken inschudden" :confused: drinken inschenken lijkt mij..? achja en ik hoor van mijn vriendje allemaal vage woorden waar ik echt nooooit van gehoord heb!! "toei'' (rotzooi) ''drats'' (modder oid) |
Ik zie altijd gelijk fouten in werkwoordsvormen, 'k weet ook niet hoe dat komt. Laatst hadden we bijvoorbeeld een boekje gekregen met informatie over profielkeuze, daar stond 'hij veranderd' in. Schandalig dat volwassenen van dat soort ons moeten voorlichten over profielkeuze. :D
|
hm ik weet nooit wanneer je nou ik of mij of ons ofso moet zeggen....en dan en als...
dus hij is groter als mij zeg ik , maar t is hij is groter dan ik? naja dat weet ik dus nooit, verder heb ik niet veel problemen met taal...:) |
Ik heb even geen voorbeeld... Wel gewoon 'standaarddingen' zoals spelling: t/d/dt en taal: als/dan mij/ik jou/jouw
|
ik kan me echt dood ergeren aan mensen die niet weten wanneer je iets met een d, dt of een t schrijft..
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:59. |