![]() |
welk mythisch figuur zou jij willen zijn?
soort van gremling, heks, tovenaar, goblin, whatever....smaak hier je eigen sprookje, vertel wie jij bent en wat je doet, in welke omgeving je leeft e.d., MAAR....zorg dat de verhalen van ieder op elkaar aansluiten...
kortom: we gaan een fantasyboek schrijven... |
hm, ik heb de 1e pagina's van me fantasyboek al af..
en daarin staat goed uigelegd wat voor figuur ik wil zijn ;) maar hoe moet dat hier? kan je beginnen met een vb? |
wel...goed...ik ontwerp nu een stukje van de fantasy wereld
...Ik zie namelijk een klein dorpje aan de rand van de rivier waar mensen en dwarf samenleven, en zich afgesloten hebben voor de rest van de wereld...Het dorp word beheerd door een eeuwenoude heks... nu mag een volgende persoon dus in detail treden of richting verhaal aanlopen door te speciferen en te bedenken zodat het een verhaallijn is... |
Toen ze nog jong was had de heks een affaire met de vorst van een van de naburige landen. Zonder dat hij het wist baarde ze hem een zoon, die inmiddels al uit zijn puberteit was en mannelijke vormen begon aan te nemen.
Van zijn moeder had hij de aanleg voor tovenarij geerft, en van zijn (voor hem onbekende) vader een grote kwaadaardigheid. Vooral dit laatste was de laatste tijd goed te merken... |
niemand? :D
|
De mensen van het dorp werden steeds banger voor hem, men schreef de verdwijningen van dorpsbewoners aan hem toe en men was er van overtuigd dat hij zijn moeder probeerde te vergiftigen.. Toen zijn moeder overleed, nam hij de macht over en begon de bevolking te tiranniseren.
|
Offtopic: Waar zijn eigenlijk de pittige kantine-tijden gebleven?
(ofzo) |
ik vind een heks wel boeiend, maar voor de rest vat ik ut doel van dit topic nie echt ofzow :confused: :)
|
Ik lees wel gewoon een boek :p
|
Citaat:
De mensjes uit het dorjpe moesten alles wat ze bezaten aan hem afstaan, en werden zeer ongelukkig. Op een dag lag (wat is zn naam?) X (kan geen naam verzinnen :o) ziekjes in zijn bed. De bewoners van het dorp waren hem zat, en bedachten een plan om hem te vermoorden.. Met messen en allerlei wapentjes stormden ze de kamer binnen.. [ik weet dat dit nergens op slaat :o :D] |
Citaat:
en die riep met donderende stem: "Stop O gij die niet wijs zijn, jullie willen X vermoorde"n, maar hij zal de held zijn die dit land bevrijd van de vloek die het meedraagt" De bewoners vonden dat een goede reden en gingen weer weg... |
Ik zou wel Cthulhu willen zijn, maar ik ben bang dat hij (het?) niet zo goed op het verhaal aansluit.... :o
|
Citaat:
en zorgde dat alle mannen een heel groot bootje maakten. Ze wilden namelijk de machtige Cthulhu uit Groenland bevrijden, zodat het de vloek op kon heffen ;) :o |
Citaat:
|
dom gelul hier
dit word ook niks (n) |
Phoenix
(heeft een speciale betekenis voor me) |
Fee..
Dan had ik vleugels en kon ik wegvliegen :o |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28. |