Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Wat is jouw grootste droom? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=430415)

icegirl.com 22-10-2002 13:12

Wat is jouw grootste droom?

:confused:

stout! 22-10-2002 13:23

(Internationaal) Werken als reportage- of documentairemaakster, oorlogsjournaliste oid, veel reizen... daar 'droom' ik echt van.

Maar waar ik ook af en toe vreselijk cliché over kan dromen is het vinden van een soulmate (verschrikkelijk woord), en heel gelukkig in de liefde zijn :o (tsja..).

Gonzo 22-10-2002 13:24

Mijn eigen party-organisatie starten en groter worden dan ID&T en UDC samen.

Monica 22-10-2002 13:46

Op mezelf wonen.

Ik heb geen grote dromen en wil niet te hoge eisen aan mezelf stellen, je gaat er zo naar leven en de kans dat een droom niet uitkomt bestaat goed. Het enige dat ik zou willen is gewoon mezelf kunnen 'redden' en gelukkiger zijn dan ik nu ben.

Piccola 22-10-2002 14:41

Dat Marco & ik weer samen komen..

En verder, een keer een wereldreis maken!

Sommetje 22-10-2002 15:12

Citaat:

Monica schreef:
Op mezelf wonen.

Ik kan ook niet wachten tot ik eindelijk op kamers woon. Ik vind het thuis maar vreselijk.

Wim Wok 22-10-2002 15:16

oud&gelukkig worden met mn vriendin en mn geld verdienen met mijn hobbies, nl tekenen en muziek maken

Quiana 22-10-2002 15:20

Gelukkig zijn, het perfecte leven leiden.

Paulaah 22-10-2002 15:59

Citaat:

Betamethason schreef:
Gelukkig zijn, het perfecte leven leiden.
Inderdaad.. het onmogelijke :)

nare man 22-10-2002 16:46

De volgende dingen bereiken:

- Hoogleraar worden in het strafprocesrecht of in de criminologie.
- Rechter worden in de Hoge Raad.
- Een mooi huis in de Randstad betrekken. Liefst ergens in de binnenstad van Den Haag een kapitaal pand.

De volgende drie dingen dus cumulatief.

Gelukkig zijn deze dingen vrijwel onhaalbaar, en als ze al haalbaar zijn binnen mijn leven, dan heb ik ze pas op m'n zestigste waarschijnlijk.

Niks ergers dan je 'grootste droom' op je dertigste al verwezenlijkt te hebben, ontdekken dat je niks méér wilt, en dan net zo goed van een flat af kunnen springen.

heldin 22-10-2002 17:48

droom is een groot woord, maar ik heb wel een aantal doelen die ik echt graag wil bereiken.

ik wil, als ik later groot ben :o:), financieel onafhankelijk zijn. Het lijkt me vreselijk om niet voor mezelf te kunnen zorgen en daardoor beslissingen te nemen die ik anders niet gemaakt zou hebben.
Ik wil gelukkig zijn, veel lieve mensen om me heen hebben en een leuke baan.
tenslotte wil ik als ik dood ga geen spijt hebben van dingen die ik niet gedaan heb (cliché, ach ja)

Talon 22-10-2002 18:03

dat mijn kont een roosje was, en jij eraan lag te ruiken :D

skyscraper 22-10-2002 19:51

geld verdienen met mijn hobby, lieve vriendin en een vet huis en kewle vrienden

Razzle 22-10-2002 20:28

Citaat:

skyscraper schreef:
Same here :)

koekiemonsteres 22-10-2002 20:36

Citaat:

terror koe schreef:
hmm... vrienden hebben klinkt me wel aardig in de oren.
heb je die niet dan

Era 22-10-2002 20:53

hem te verwezelijken :)

Ik denk dat het is om mensen te laten zien hoe ik me voel.
Op het witte doek in mijn eigen films :)

Freyja 22-10-2002 21:13

Bestseller schrijfster worden :o

*is de volgende J.K. Rowling :p* (en nee, ik hoef niet per se dingen van hoog literair niveau te schrijven, kinderboeken zijn veel leuker :p)

Talon 22-10-2002 21:14

Citaat:

Morgan schreef:
Bestseller schrijfster worden :o

*is de volgende J.K. Rowling :p* (en nee, ik hoef niet per se dingen van hoog literair niveau te schrijven, kinderboeken zijn veel leuker :p)

kan toch?
je begint een boek, en als titel neem je: "Bestseller"

weer een droom die is uitgekomen :)

Secreet 22-10-2002 21:16

Citaat:

Talon schreef:
kan toch?

mag ze eerst wel de publiucatie rechten ervan opkopen ;)

(bestaat al)

Freyja 22-10-2002 21:17

Citaat:

Talon schreef:
kan toch?

:p Flauw hoor.

Talon 22-10-2002 21:17

Citaat:

Secreet schreef:
mag ze eerst wel de publiucatie rechten ervan opkopen ;)

(bestaat al)

dan neem je toch BestZeller

Secreet 22-10-2002 21:18

Citaat:

Talon schreef:
dan neem je toch BestZeller
:rolleyes:

Talon 22-10-2002 21:19

Citaat:

Secreet schreef:
:rolleyes:
:D :p

Shock 22-10-2002 22:42

ik heb niet echt dromen...
mij is altijd voorgehouden dat, als ik iets wil bereiken, ik daar zelf het meeste aan kan doen en dat denk ik zelf ook.. mijn 'dromen' zijn dus geen dromen, maar eerder doelstellingen

Somebody Special 23-10-2002 03:53

Verplegingsdiploma halen en ontwikkelingshulp gaan doen

WolterB 23-10-2002 14:39

Citaat:

Shock85 schreef:
mij is altijd voorgehouden dat, als ik iets wil bereiken, ik daar zelf het meeste aan kan doen en dat denk ik zelf ook.. mijn 'dromen' zijn dus geen dromen, maar eerder doelstellingen

ik kan t niet beter zeggen

Roxy 23-10-2002 14:54

qua werk zou ik graag een concertzaal hebben samen met een vriendin van mij.. zou erg gaaf zijn..
in mn prive leven zouk graag een oud boerderijtje hebben met een stuk grond erachter en allerlei verschillende dieren daarop... en daar wonen met iemand van wie ik hou en die van mij houdt..

Tom 23-10-2002 15:10

een eigen Mercedes op de oprit, zelf verdiend.

stout! 23-10-2002 19:18

Citaat:

Tom schreef:
een eigen Mercedes op de oprit, zelf verdiend.
Dat is jouw grootste droom? Dat is wat jij uit je leven wil halen?

Jemig (n) .

Fleurop 23-10-2002 19:20

heb ik niet echt eigenlijk, tja, heel cliché:
goede baan en gelukkig zijn en blijven:p

Jules 23-10-2002 19:25

Citaat:

stout! schreef:
Maar waar ik ook af en toe vreselijk cliché over kan dromen is het vinden van een soulmate (verschrikkelijk woord), en heel gelukkig in de liefde zijn :o (tsja..).

Marlous 23-10-2002 19:45

Gelukkig zijn met wat ik heb en doe...

Tom 23-10-2002 20:57

Citaat:

stout! schreef:
Dat is jouw grootste droom? Dat is wat jij uit je leven wil halen?

Jemig (n) .

ehm ja?
daar leef ik al heel m'n leven voor, ben gek van auto's en droom al heel m'n leven van een Mercedes :)

nare man 23-10-2002 21:17

Citaat:

Tom schreef:
ehm ja?
daar leef ik al heel m'n leven voor, ben gek van auto's en droom al heel m'n leven van een Mercedes :)

Dan is het mooiste natuurlijk een verzameling aanleggen van je zelfverdiende geld :)

Talon 23-10-2002 22:35

dromen zijn bedrog
dus probeer ik er zo min mogelijk aan te doen.

stout! 23-10-2002 22:51

Citaat:

nare man schreef:
Dan is het mooiste natuurlijk een verzameling aanleggen van je zelfverdiende geld :)
Menen jullie dit echt? Ik begrijp dat je blij kunt zijn op een mooie auto, maar dat dat je droom is? Een auto stelt imho eigenlijk niet zoveel voor, ik snap niet dat je t idee hebt dat je vooral van iets materieels écht gelukkig wordt (want wat is een droom anders dan hetgene waar je echt gelukkig van denkt te worden?).

Stel dat het mijn droom zou zijn om een auto te hebben, dan zou het me gaan om de vrijheid die je met zo'n auto krijgt, de (relatieve) onafhankelijkheid. Eigenlijk zou dat dan mijn droom zijn. Maar een verzameling of gewoon een hele mooie auto, puur en alleen om de auto('s) zelf en niet om het idee erbij, ik snap niet dat je daar gelukkig van kunt worden.

Maarja, als jullie maar gelukkig zijn (y) vind ik het best. Het is ook makkelijk in je midlife-crisis; je koopt gewoon een porsche en weg is het 'is dit het nou'-gevoel. Eigenlijk zo gek nog niet.

girlmetwijdebroeken 24-10-2002 00:10

Citaat:

skyscraper schreef:
je lieve vriendin houden ja:):p

leuke baan leuke man leuke vrienden... zelf gelukkig zijn.....zowiets?

Talon 24-10-2002 06:46

mijn grootste droom trouwens..
een girlofmydreams_xs :D ;)

stout! 24-10-2002 09:50

Citaat:

Talon schreef:
mijn grootste droom trouwens..
een girlofmydreams_xs :D ;)

:o

Bluesummers 24-10-2002 09:54

Citaat:

Shock85 schreef:

daar ben k het nou helemaal mee eens :) en mijn 'doelstelling' is een goede manga tekenaar worden :)

Sommetje 24-10-2002 15:40

Citaat:

nare man schreef:
De volgende dingen bereiken:

- Hoogleraar worden in het strafprocesrecht of in de criminologie.
- Rechter worden in de Hoge Raad.
- Een mooi huis in de Randstad betrekken. Liefst ergens in de binnenstad van Den Haag een kapitaal pand.

De volgende drie dingen dus cumulatief.

Gelukkig zijn deze dingen vrijwel onhaalbaar, en als ze al haalbaar zijn binnen mijn leven, dan heb ik ze pas op m'n zestigste waarschijnlijk.

Niks ergers dan je 'grootste droom' op je dertigste al verwezenlijkt te hebben, ontdekken dat je niks méér wilt, en dan net zo goed van een flat af kunnen springen.

Dan zorg je toch gewoon dat je een andere grote droom hebt.

moenbase 24-10-2002 15:45

Huisje in Canada, bij een (groot) meer, mooi landschap, samen met 'een meisje' die van mij houdt.

moenbase 24-10-2002 15:47

Citaat:

icegirl.com schreef:
:confused:
Waarom beantwoord jij je eigen topics niet trouwens? :)

Tox 24-10-2002 16:01

Hehe ik heb zoveel mooie dromen:D

euro 24-10-2002 16:06

nouja...gewoon wat vele hier wel zeggen, gelukkig worden! Maar eeen grote droom van mij is ook een wereldreis maken, dat lijkt me echt super! (y)

icegirl.com 24-10-2002 16:34

Citaat:

moenbase schreef:
Waarom beantwoord jij je eigen topics niet trouwens? :)
:D Tja soms geen zin in..
Maar hier is mijn antwoord:
Mijn droom is dat ik een heel gelukkig leven krijg, the 'perfect' man
heb, een leuke baan heb.. hopelijk iets in de mode ofzo.. en erg goed word in mijn beroep. En ik wil een heel mooi huis enz..
Ow ja.. ook nog wat kindertjes erbij.

julia15 25-10-2002 19:40

een medicijn voor mijn moeder vinden, ze heeft ms :(

Knutselsmurfie 25-10-2002 21:39

Ehm, gezondheid en geluk voor mijn familie en vrienden..

En voor mezelf... tsja, slagen voor mijn examen en mijn opleiding en daarna een baan vinden waarin ik me nuttig voel, waarin ik iets voor anderen kan betekenen... een lieve vriend krijgen en dan vind ik het allemaal al een heel eind oke :)

Tom 25-10-2002 22:28

Citaat:

stout! schreef:
Menen jullie dit echt? Ik begrijp dat je blij kunt zijn op een mooie auto, maar dat dat je droom is? Een auto stelt imho eigenlijk niet zoveel voor, ik snap niet dat je t idee hebt dat je vooral van iets materieels écht gelukkig wordt (want wat is een droom anders dan hetgene waar je echt gelukkig van denkt te worden?).
Ja, tuurlijk is mijn grootste droom om gezond en gelukkig oud te worden met een mooie vrouw en als ik kindjes neem dat ze gezond te wereld komen en in een goed milieu opgroeien en een goeie baan krijgen blablabla... maar dat zijn van die standaard dingen dat iedereen graag wil, ik denk dat iedereen OOK wel een andere grote droom heeft.

En ja ik meen het, ben ook serieus op weg (qua geld), en t'is iets wat ik heel m'n leven wil(niet een vlaag ofzo die wel overgaat ;)).

Citaat:

Stel dat het mijn droom zou zijn om een auto te hebben, dan zou het me gaan om de vrijheid die je met zo'n auto krijgt, de (relatieve) onafhankelijkheid. Eigenlijk zou dat dan mijn droom zijn.
Die vrijheid heb je ook al met een simpele Opel :)

Citaat:

Maar een verzameling of gewoon een hele mooie auto, puur en alleen om de auto('s) zelf en niet om het idee erbij, ik snap niet dat je daar gelukkig van kunt worden.
Vind t schitterende autos, vergeleken metandere auto's zijn ze (maarja geen zin in die discussie, tis mijn mening maar) gewoon geweldig (comfort, motorisch, luxe etc.), en erg gaaf dat je ze naar eigen smaak kan aankleden.

Citaat:

Maarja, als jullie maar gelukkig zijn (y) vind ik het best. Het is ook makkelijk in je midlife-crisis; je koopt gewoon een porsche en weg is het 'is dit het nou'-gevoel. Eigenlijk zo gek nog niet.
Mwa, tis al van jongs af aan, op de basisschool met kinderfeestje vroeg m'n moeder of t leuk was.. enige wat ik leuk vond aan dat kinderfeestje was thuisgebracht worden door die pa van dat kindje, die had een dikke Benz (S500, weet t model nog) :o en zover dat ik een midlife-crisis heb is t nog niet met m'n 19jarige leeftijd :D

Ik vind t trouwens geen rare droom, maarja, ben ook een jongen misschien ligt t daaraan.

scala 25-10-2002 22:52

Mijn grote droom was naar Australie gaan:) en das inmiddels gelukt woeii:) maar ik heb nog genoeg dromen over:) zoals terug gaan naar Australie:P spaans leren, naar amerika, brazilië en peru, studie afmaken, leren duiken, ooit nog es een film maken, engazomaardoor:)
Wat me opvalt is dat iedereen gelijk over zijn toekomst begint, zijn einddoel, wat ie uiteindelijk wil worden of zijn. Ik heb niet echt een droom wat ik later wil worden of zijn, ik heb geen echt doel....dat klinkt een beetje vaag, maar ik geloof daar niet zo in. Je moet het leven gewoon laten gebeuren. Dromen zijn dingen die je wilt meemaken, doen, leren. Mjah. Dromen is fijn:)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:05.