Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Hoe ver is jouw planningshorizon? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=430419)

kHebTrekInWatLekkers 22-10-2002 15:34

Hoe ver is jouw planningshorizon?

Leef je bij de dag of heb je een agenda waarin precies staat wat je volgende week doet? Tot hoever plan je en waarom?

Boogie 22-10-2002 15:38

Een paar weken toch zeker. Tot zo ver blader ik wel in mijn agenda. Maar het hangt ook af waar het over gaat. Mijn avondeten plan ik meestal dezelfde dag nog, als ik in de supermarkt sta bijvoorbeeld. Ik ben wel al zowat begonnen met het plannen van de kerstvakantie.

Unexplained 22-10-2002 15:41

Nou, Matthijs, veel heb je van die workshop niet opgeschoten!

Ik heb meerdere planningen:

- een planning met doelen
- een planning met taken
- een planning met activiteiten

En in de planning kwa tijd:

- een deceniaplanning
- een jaarplanning
- een maandplanning
- een weekplanning
- een dagplanning

Een weekplanning sluit een dagplanning helemaal niet uit, het vult elkaar eerder aan.

Quiana 22-10-2002 15:42

Ik plan alleen 's ochtends wat ik overdag ga doen.
Waarom?
Omdat ik geen plichten heb,
ik werk niet oid, dus ik kan doen wat ik wil.
(als ik met iemand iets heb afgesproken,
staat dat vaak wel geplend)
Alleen dingen zoals een feest oid
zijn wel gepland,
dat hoor ik meestal wel een week van te voren..

stout! 22-10-2002 15:43

Ik plan niet zoveel, ben altijd voornamelijk met vandaag en morgen bezig. Dingen als feestjes staan natuurlijk vaak al een tijd van te voren vast maar afgezien van vaste oppasafspraken en trainingen is mijn week van te voren meestal blanco.

Meer plannen zou misschien wel goed voor me zijn, bijvoorbeeld bij het leren van mijn tentamens. Maar eigenlijk werkt t gewoon niet zo voor mij. Plannen (en natuurlijk het uitvoeren van die planning) neemt voor een groot deel de 'stress' weg die ik nodig heb om op mijn best te kunnen presteren.

NERD 22-10-2002 15:51

Mijn motto is: "geen zorgen voor de dag van gisteren" :D

Denise84 22-10-2002 16:07

ik heb een planning van ongeveer een halve week meestal. Ik ben eigenlijk helemaal geen planner, houd (kan) me nooit aan planningen, heb nog weleens dubbele afspraken, soms een beetje vervelend :D
Over het algemeen doe ik gewoon waar ik op dat moment zin in heb. Behalve natuurlijk als ik echt verplichtingen heb.

Roozie 22-10-2002 16:08

Ik plan tot aan mijn tentamens,

zijn die voorbij dan feest ik weer een paar weekjes door en daarna ga ik weer studeren tot aan mijn tentamens!

Piccola 22-10-2002 16:13

Aan het begin van de week wil ik toch wel weten wat ik die week allemaal moet doen enzo... Verder als een week kijk ik niet! ;) :p

GRRR 22-10-2002 16:17

strictly dagplanning, anders merk ik hoe niet boeiend mijn leven is :rolleyes:

nare man 22-10-2002 16:49

De belangrijkste evenementen onthou ik gewoon (tentamendata, inleverdata scripties/essays e.d., feesten). De andere dingen vergeet ik vaak, zodat ik de dag ervoor wordt herinnerd aan het feit dat ik er nog veel voor moet doen.

martijn1985 22-10-2002 16:52

nou...ik zit nu in mijn repetitieweek en heb niets gepland. In de vakantie heb ik aan drie vakken iets gedaan en voor de rest begin (begon) ik vandaag/morgen mee...

WolterB 22-10-2002 16:58

ik probeer wel te plannen meestal lukt dat wel maar met school niet echt

Ramlothiel 22-10-2002 20:20

Ik zie het allemaal vanzelf wel, en dat bevalt me eigenlijk best. Behalve met school, daar is het een beetje onhandig, maarja.

Lievemeid 22-10-2002 20:21

Hmmzz nouw alleen dingen die ik echt wil doen....
Zet ik wel een datum voor in de agenda, Anders komt het er bij mij nooit wat van!
Maar voor de rest zie ik wel wat de dag brengt!

Shock 22-10-2002 20:22

afspraken zijn de enige dingen die ik van tevoren weet... al m'n 'vrije' tijd vul ik op zoals het uitkomt

Denise84 22-10-2002 20:36

Citaat:

nare man schreef:
De belangrijkste evenementen onthou ik gewoon (tentamendata, inleverdata scripties/essays e.d., feesten). De andere dingen vergeet ik vaak, zodat ik de dag ervoor wordt herinnerd aan het feit dat ik er nog veel voor moet doen.
ik wordt?? ;) (zie: aan wat voor soort mensen irriteer jij je het meest? :p )

Era 22-10-2002 20:40

Heb een hoop planningen maar hou mezelf er nooit zo aan...

the tourist 22-10-2002 20:44

Meestal niet langer dan een week van te voren, hangt eraf waar het om gaat.

kHebTrekInWatLekkers 22-10-2002 22:06

Citaat:

Unexplained schreef:
Nou, Matthijs, veel heb je van die workshop niet opgeschoten!

Ik heb meerdere planningen:

- een planning met doelen
- een planning met taken
- een planning met activiteiten

En in de planning kwa tijd:

- een deceniaplanning
- een jaarplanning
- een maandplanning
- een weekplanning
- een dagplanning

Een weekplanning sluit een dagplanning helemaal niet uit, het vult elkaar eerder aan.

Kan je even aanwijzen waar ik het tegengestelde beweer?....

Unexplained 22-10-2002 22:22

Citaat:

kHebTrekInWatLekkers schreef:
Kan je even aanwijzen waar ik het tegengestelde beweer?....
Omdat je hier om advies vraagt?

Of ben jij ook van de nieuwe generatie aspirant CBS'ers die geilen op statistieken en er vervolgens niets mee doen?

kHebTrekInWatLekkers 22-10-2002 22:30

Citaat:

Unexplained schreef:

Nee ik vraag niet om advies...

Citaat:

Unexplained schreef:
Of ben jij ook van de nieuwe generatie aspirant CBS'ers die geilen op statistieken en er vervolgens niets mee doen?

Ik geil inderdaad op statestieken....

Echter ik heb deze topic alleen uit verveling geplaatst... het kan me eigenlijk niks schelen wat iedeen doet

battlestar 22-10-2002 23:34

Citaat:

nare man schreef:
De belangrijkste evenementen onthou ik gewoon (tentamendata, inleverdata scripties/essays e.d., feesten). De andere dingen vergeet ik vaak, zodat ik de dag ervoor word herinnerd aan het feit dat ik er nog veel voor moet doen.
juist.

PV 23-10-2002 00:00

ik plan zover mijn rooster loopt :confused:

hallo bernie! 23-10-2002 00:25

Citaat:

kHebTrekInWatLekkers schreef:
Echter ik heb deze topic alleen uit verveling geplaatst... het kan me eigenlijk niks schelen wat iedeen doet
Bla bla bla spam spam blub woeeeeeeeeiiiisproeipoef.

Somebody Special 23-10-2002 03:45

Plannen? Ik plan alleen soms in het weekend wat ik ga doen

stout! 24-10-2002 16:54

Citaat:

Betamethason schreef:
Ik plan alleen 's ochtends wat ik overdag ga doen.
Waarom?
Omdat ik geen plichten heb,
ik werk niet oid, dus ik kan doen wat ik wil.

Waarom zit je eigenlijk niet op school? Moet toch tot je 16e?

Quiana 25-10-2002 07:53

Citaat:

stout! schreef:
Waarom zit je eigenlijk niet op school? Moet toch tot je 16e?
Ik ben speciaal ;) :o

stout! 25-10-2002 12:01

Citaat:

Betamethason schreef:
Ik ben speciaal ;) :o
:)Waarom ben je speciaal:)?

StefanLovertje 25-10-2002 13:44

nou 'k weet nu al wat ik volgend jaar zomer ga doen.. behalve het werk dat ik dan ga doen. ik weet wat ik elke vakantie ga doen tot nu toe. ik weet wat ik ga verwachten op school. dus ik leer alvast. ik weet al wanneer mijn paard weggaat en mijn andere paard ongeveer terugkomt. achja... de rest laat ik lekker op me afkomen

stout! 25-10-2002 14:34

Ben nu trouwens wel gedwongen om meer te 'plannen' omdat ik dit jaar examen doe en moet gaan bedenken wat ik daarna met m'n leven wil. Dus volgend jaar heb ik al min of meer gepland.
Maar het leren in de komende tentamenweek nog niet:D

Balance 25-10-2002 14:37

meestal 2 of 3 weken.
kheb het vaak erg druk met school, werk en hobbies en dus ist wel nodig om een beetje te plannen.

DikkieDik 25-10-2002 20:21

leef van dag tot dag... natuurlijk zijn er wel bepaalde verplichtingen waaraan ik voldoe, maar ik heb niet echt een schema wat ik elke dag doe...

Talon 25-10-2002 20:28

the sky is the limit

miro 26-10-2002 00:29

Een btje laat misschien. Maar in principe is deze topic precies t zelfde als deze:

http://www.forum.scholieren.com/show...hreadid=251320

Aangezien die er al eerder was gaat deze op slot.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41.