Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Ben jij een HELD? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=430494)

DaaF 27-10-2002 19:58

Ben jij een HELD?

Ik kom op dit onderwerp omdat ik net toch wel een heldendaad heb verricht :D

Ik reed net samen met mijn broer in de auto door Amsterdam (Zuid). Toen zagen we een opaatje met zo'n rollator die echt niet tegen de wind in komen, en zijn rollator viel ook nog om. Toen hebben we de auto langs de kant gezet en die man door weer en wind geholpen bij zijn huis te komen. :)

Ben jij een held? Help jij mensen in Nood?

(Laten we het actuele voorbeeld er ook maar meenemen. Zou jij inspringen als er iemand voor je neus in mekaar geslagen wordt?)

beuk 27-10-2002 20:00

Is dat een heldendaad, of normaal fatsoen?

DaaF 27-10-2002 20:02

Citaat:

beuk schreef:
Tsja... je hebt ook wel gelijk..

Eigenlijk hoor je dat gewoon te doen. Maar volgens mij doet lang niet iedereen het? :S

Optima 27-10-2002 20:03

in bed wel

althans...iedere keer gaat voor mij de vlag omhoog :)

DaaF 27-10-2002 20:07

Citaat:

Optima schreef:
in bed wel

althans...iedere keer gaat voor mij de vlag omhoog :)

.. en dan wordt hij over je hoofd gebonden,zodat je vriend je hoofd niet hoeft te zien? ;)

(

stout! 27-10-2002 20:23

Als ik kan, help ik mensen in nood.
Ik ben zo iemand waar iedereen altijd naar toe komt met hun problemen, en dan probeer ik ze te helpen. Maar heldhaftig kun je dat niet echt noemen:).
Ik red wel altijd kindjes die met skieën uit de lift gevallen zijn en laatst gleed er een oude mevrouw uit in de albert heijn en die heb ik overeind geholpen en even bij laten komen *Klopt zichzelf op borst*.
Toch vind ik dit (en ook jouw 'heldendaad') inderdaad meer vallen onder vriendschap en fatsoen.
Heldhaftig vind ik iets pas als er echt moed voor nodig is, als je jezelf in gevaar brengt om een ander te helpen. Misschien dat ik één keer zoiets heb gedaan maar echt indrukwekkend was dat nou ook weer niet.
Misschien kun je je de "ramp" in Amersfoort met dat chemische stoffen-lekkende treinwagon nog wel herinneren. In ieder geval moesten wij allemaal ramen en deuren gesloten houden omdat we heel dicht bij het station wonen en het gevaarlijk kon zijn. Wij zaten al een tijdje binnen en toen zag ik dat bij de buren de ramen en openstonden en ben toen naar ze toegerend (jaaa over straat :eek: ) om ze te waarschuwen.
Ben gelukkig nog nooit echt in een situatie geweest waar heldenmoed nodig is, zoals het zien van zinloos geweld. Ik hoop dat ik dan de moed heb in te grijpen, ik weet bijna zeker dat ik iig iets zou doen en niet zou blijven kijken. Maarja zouden die omstanders dat ook niet van zichzelf gedacht hebben? Dat vraag ik me echt af.
Hoe zouden die mensen nu tegen zichzelf aankijken?

Optima 27-10-2002 20:25

Citaat:

DaaF schreef:
.. en dan wordt hij over je hoofd gebonden,zodat je vriend je hoofd niet hoeft te zien? ;)

(

maagd :p

Quiana 27-10-2002 20:26

Citaat:

DaaF schreef:

Ben jij een held? Help jij mensen in Nood?

(Laten we het actuele voorbeeld er ook maar meenemen. Zou jij inspringen als er iemand voor je neus in mekaar geslagen wordt?)

Nee, als ik kan, lees mn reactie
in dat andere topic maar.
In die volgorde ;)

poecilotheria 28-10-2002 19:08

als ik in staat ben om te helpen zonder zelf total loss getrimt te worden help ik zeker wel....

cin-D 28-10-2002 19:13

Ik ben een x gesprongen in een ruzie,
dat heeft me een bloedneus en een bloedlip opgeleverd en het hielp nix :(

qghp 28-10-2002 19:42

nou , ik ben niet echt een held maar ik ozu in de meeste gevallen wel tussen ruzies inspringen ,

http://www.dccomics.com/main/banners...c_dccomics.jpg

Evito 28-10-2002 20:50

Wij hadden vroeger bij ons huis een bruggetje met een beekje eronder,
en daarin lagen allemaal straatstenen en keien enzo
en een jongetje uit de buurt wilde eens van het bruggetje afspringen en toen heb ik hem teruggetrokken :D
Telt dat?

Rerisen Phoenix 28-10-2002 21:38

een held is iemand die bewonderd wordt door een bepaalde groep mensen en daarvoor iets goeds voor ze heeft gedaan waarbij hij veel riskeerde.

geen helden hier.

Ben denk ik ook geen held. Ik zou wel dingen riskeren die niet zo veel voor me betekenden maar dingen die me wel wat waard zijn niet.

vrolijkevlinder 29-10-2002 10:16

Alleen op sokken

nare man 29-10-2002 10:17

Gister bij Karwei liet een vrouw haar portemonnee vallen en heb ik geholpen met het opruimen van haar pasjes.

stout! 29-10-2002 16:18

Citaat:

nare man schreef:
Gister bij Karwei liet een vrouw haar portemonnee vallen en heb ik geholpen met het opruimen van haar pasjes.
:eek: MY GOD! Je had wel een hernia op kunnen lopen!

moenbase 29-10-2002 20:07

Liefdadigheid (voor eigen doeleinden)
Zaterdag een meisje 'helpen' dansen. :D :o
't zelfde meisje een bord rijst aangeboden. :o :D

Wow, wat voel ik mij weer goed :)

Mr.Oizo 29-10-2002 21:01

Kweet nie of ik op het moment zelf dan een held ben...

Q 29-10-2002 21:05

Ik heb vorige week een automobiliste staande gehoude om te vertellen dat rijden met mistlichten overdag 57 euro kost. In dat geval was ik een held voor haar portomonee.

saffie 29-10-2002 21:14

nee maar ik zou het wel graag zijn... :)
(en dan zo'n mooi rood keepje aan en een M op m'n borst... mooi... :D )

Of versta je opstaan voor een oud vrouwtje in de bus terwijl je helemaal vanachter zit en niemand anders het doet, een heldendaad? neehh.. :( :)

Oh.. ik weet trouwens niet of ik tussen zo'n vechtpartij zou komen. Wel als het met niet al te veel mensen zou zijn, maar als er al 30 op elkaar staan te rammen dan ga ik er niet nog eens tussen dan ben ik de boksbal vrees ik..
Maar meestal duren vechtpartijen ook nooit zo lang dus ik zou eerst ontzettend perplex staan en me daarna afvragen wat ik zou moeten doen.. en dan gaan gillen en ze van elkaar af proberen te trekken.

Zo nu weten jullie het ook :p

Secreet 30-10-2002 10:59

Ik ben meerdeere malen ingesprongen bij vechtpartijen, kan er absoluut niet tegen als het heel veel tegen 1 is...verder help ik oude mensen altijd, met oversteken, tas inpakken, noem het maar op....god wat ben ik toch weer fatsoenlijk :rolleyes:

Dit zijn geen heldendaden dit is goed fatsoen...Echt mensen, de maatschappij is bedorven, zeker wanneer dit al als heldendaad word gezien...oude mensen helpen is gewoon je PLICHT, en hulp bieden bij zinloos geweld eveneens, en dan doel ik neit eens op het zelf meevechten, maar wat dacht je van ffkes politie of 112 bellen?

Roos 30-10-2002 13:56

Nou dat is geen heldendaad. Ik draag zovaak zware tassen van oude dametjes die ze de trap niet opkrijgen.
Het is eerder asociaal als je die man niet had geholpen.

Olafant 30-10-2002 14:22

neej, ik ben geen held, ik ben Laf...

maar ben ook sociaal en zou ook gaan helpen

Tangaslip Jongentje 30-10-2002 14:28

Dan ben ik ook een held, gebeurd vaak genoeg dat jonge moeders niet goed de trein/bus in of uit kunnen met een kinderwagen en nog een klein kind. Dan help ik graag.
Ik heb ook eens op het station een allochtone crimineel tegengehouden toen die van een allochtoon een tas had geript. crimineeltje liep daarna verder zonder tas.

Sade 01-11-2002 19:58

Ik heb vandaag op school gestofzuigd (stofgezogen?) *Held* :D

Gothic 01-11-2002 20:43

held, neuh, vast niet...

zozze 01-11-2002 22:28

mm ik heb in dit leventje nog niks heldhaftigs gedaan denk ik :)

NeuroticA_NL 02-11-2002 10:38

kep 1 keer een auto frontaal in een boom zien rijden, sjah en als je de enigste in de buurt ben, lijkt het me wel, dat je gaat kijken wat er aan de hand is,...naja, toen had ik 112 gebeld, en de man achter het stuur heb ik alleen maar zitten praten, want die man was best wel dat je zegt van gewond (zover ik kon zien allemaal bloed) en toen kwam de Ambulance, en ff later de brandweer om de man uit de auto te halen... 2 weken later staat de bestuurder van die auto op de stoep om me te bedanken....dan voel je je wel een held :o (dit is nu iets van 10 maanden geleden)

helden 28-01-2003 16:23

Ik ben een held op zuk.... ik kom uit Helden zegt dat niet genoeg!!

azaziël 28-01-2003 16:28

tot op zekere hoogte, vriend van me voor een wel heeeeel dicht langsrijdende bus weggetrokken aan zijn rugtas (voor wie er bekend is, bij Enschede, hoge busbaan afscheiding richting Hogeschool) *ego*

Thomas 28-01-2003 16:32

Nee, ik ben geen held.

Thomas 28-01-2003 16:33

Citaat:

helden schreef:
Ik ben een held op zuk.... ik kom uit Helden zegt dat niet genoeg!!
Ehhm nee.

bertbart 28-01-2003 19:40

Citaat:

beuk schreef:
normaal fatsoen...

the tourist 28-01-2003 19:44

Ja, ik ben wnf donateur

:rolleyes:

Cytherea 28-01-2003 19:56

als ik niet opsta in een volle bus voor een oma, kijkt iedeereen naar me alsof ik de duivel in persoon ben zal ik maar zeggen.. maar stel dat ik niet op kan staan omdat ik reuma heb bijvoorbeeld en net zo fit ben als die oma.. ben ik dan ook asociaal?
Ik denk dat andere mensen dan denken van wel.. en daar kan ik zo kwaad om worden.. tis niet dat ik niet wil opstaan voor ouderen.. maar zelf moet ik net zo nodig zitten als zij..
Die vooroordelen ook, als je jong bent, ben je gezond.. :mad: stomme mensen.. ik heb mijn redenen voor alles wat ik denk of doe..

zoooo dat moest ik ff kwijt...

Stammtisch 28-01-2003 20:05

Ik denk dat je beter geen heldendaden kan verrichten, want 9 van de 10 keer beland je in de bak. Een vriend van me zag een keer een schuur in brand staan. De vlammen zouden bijna overslaan op het woonhuis, dus sloeg hij een raam in, deed de deur open en haalde alle waardevolle spullen (foto's e.d.) eruit. Gelukkig was de brand niet overgeslagen, maar hij was wel aangeklaagd voor inbraak! Beetje jammer....

Breg 28-01-2003 20:22

Ik heb pas een muis gered, die door mn kat gevangen was. Is dat ook een heldendaad?

Freggol 28-01-2003 20:28

Ik heb wel eens me veters gestrikt

Hammet 28-01-2003 20:56

En wat hebben we weer geleerd vandaag, jongens en meisjes? Niemand hier op het forum is een held..

Wel fatsoenlijk :o

Havock 28-01-2003 20:57

helden zijn dode mensen.

Hammet 28-01-2003 20:58

Ben zelf trouwens totaal geen held.. nog geen eens eentje op sokken...

Maar ik ben wel fatsoenlijk :)

de communiceerbeer 28-01-2003 21:01

nee, ik ben geen held. wel fatsoen ja (y)

Somebody Special 28-01-2003 21:50

Nee ben geen held maar zou wel mensen in nood redden

morlock 28-01-2003 22:43

Manus J. Van alles is een held! :p

Hij heeft voor mij de originele versie van "war of the worlds" gevonden (y)

Optima 30-01-2003 12:42

ja want ik heb een roze koek aan een zwerver gegeven...

lareno 30-01-2003 14:59

ik heb zojuist een gewonde, uitgehongerde en doodvermoeide reiger gevangen (hoefde ik niet veel moeite voor te doen, want hij kon nauwelijks bewegen), en de dierenambulance gebeld

Als dat geen heldendaad is ;)

Methuselah 30-01-2003 15:02

Ik heb eens iemand gered die aan het verdrinken was, no big deal, de rand van het zwembad was vlakbij maar als 10-11jarige was dat toch wel iets...

DarkRaven 30-01-2003 16:34

ehm... :o :confused:

BBEM 30-01-2003 17:16

meer voorbeelden van sociaal zijn dan held zijn

Welmoed 30-01-2003 17:52

ik ben zeker geen held....
als er een oud omaatje over steekt dan laat ik die mooi platrijden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07.