![]() |
schrijf jij in verslagen o.i.d. cijfers voluit?
of niet?
de bakker bakt 10 broden de bakker bakt tien broden dat zij nou vragen waar ik soms `s nachts niet van kan slapen...dus laat me niet langer in spanning... |
Bij ons op de opleiding is dit idd gewenst...
en dus doe ik 't maar... |
bij na sk wi niet
bij ne fa du en wel |
tm 10: voluit
de rest afkorten. alleenbv. "16 miljoen"kan weer wel:S |
Meestal wel, maar ligt er aan, soms wissel ik.
|
Citaat:
|
Idd, 22 bijvoorbeeld ga ik niet helemaal uitschrijven. maar veertien ofzo kan vind ik ook nog wel. ik doe het denk ik tot twintig ofzo. en honderd of duizend ofzo gaat idd ook nog wel.
|
Ik schrijf getallen heel vaak voluit, behalve als er daadwerkelijk ingewikkelde getallen zijn of als er vergelijkingen tussen getallen aan de orde zijn...
|
Vrijwel altijd voluit. Staat mooier :p
|
Citaat:
ik vergeet het altijd, alleen bij Nederlands let ik er echt op |
Citaat:
|
ligt eraan , meestal neit maar als je bijvoorbeeld een kantje vol moetr schrijven weer wel dan ben je sneller klaar
|
hangt ervan af
|
Citaat:
|
Citaat:
|
IK WEET HET IK WEET HET
mijn leraar nederlands gaf me de gouden tip: de cijfers 1 tot en met 20 moeten voluit geschreven worden dus: de cijfers een tot en met twintig moeten voluit geschreven worden :p en de cijfers daarboven mogen gewoon in getalletjes maar goed, nou weet ik dus niet in hoeverre die vent dan weer gelijk heeft, maar ik doe het altijd zo en dat wordt altijd goed gerekend. |
gewoon 10 :p
|
Tot en met twintig voluit. Vanaf 21 en verder gewoon als cijfer. Dat is ook de regel.
|
t/m twintig voluit daarna cijfers.
|
Citaat:
Dit soort regels zijn geen wetten, maar het zijn niet meer dan richtlijnen. :) |
Ik schrijf meestal gewoon in cijfers...
|
gewoon zoals de regels. M.a.w.: soms wel, soms niet. Oh ja, en alleen in officele verslagen etc... ik ga niet in mailtjes de cijfers voluit schrijven... :S
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik schrijf het meestal altijd in cijfers (10 ed)
|
bij getallen onder de dertig voluit, daarboven als getal :confused:
|
Citaat:
tm 10 voluit, en alle tientallen ook voluit. vb: 16 miljoen schrijf je niet als zestien miljoen |
Meestal wel voluit, maar het hangt ook van het vak af en wat voor verslag het is.
|
Citaat:
[edit] 2 spelfouten :o[/edit] |
Citaat:
|
ik schrijf gewoon 10
|
Neuh, schrijf gewoon met cijfers..
|
In die context voluit, maar als het om statistische berekeningen gaat schrijf ik het wel met getallen. Ik zou niet schrijven "de correlatie is punt vijfentwintig" inplaats van "de correlatie is .25".
|
Citaat:
Damn zitten nog 2 taalfouten in die zin... waar ben ik met mijn hoofd :D *Slaat zich tegen hoofd* |
nooit..
Alleen als me gezegd is dat ik het WEL moet doen.,. |
Bijna altijd in cijvers. Heel af en toe ook in letters.
|
Ik turf.
|
In schoolverslagen e.d. voluit t/m 100 want dat moet volgens het boek van Nederlands :o
|
mm voor school wel
maar om gewoon zomaar iets op te schrijven niet nee |
Iets met twee of minder significante cijfers (nullen na die twee tellen dan niet) voluit, de rest niet.
|
ligt aan mijn bui. Als ik weet dat ik nog drie vragen moet beantwoorden dan wel maar als ik weet dat ik nog twaalf opdrachten heb van elk a,b,c,d en e opdrachten dan doe ik het cijfermatig!
|
Citaat:
|
ik schrijf geen verslagen..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
als het voluit niet te lang is om op te schrijven, of ingewikkeld staat, gaan de getallen bij mij voluit. Zomaar een 10 middenin een stuk tekst vind ik meestal niet zo mooi..
|
Ligt er vaak aan, meestal toch in cijfers gewoon.
|
alleen in dictee's
ik ga echt niet opschrijven: honderzevenetwintigduizend driehondervijfennegentig komma zestien |
officiëel moeten getallen tot en met twintig voluit geschreven zijn in een tkst, maar ik doe da ook ni
|
Citaat:
De rest mag je gewoon met cijfers schrijven, dus zo doe ik het meestal ook. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:04. |