Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   er zijn veel mensen die vroeger leraar/lerares (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=430564)

Lightlady 01-11-2002 18:35

er zijn veel mensen die vroeger leraar/lerares

wilde wordenm aar nu niet meer Waarom niet? :confused: :confused: Brandende vraag :D

Denise84 01-11-2002 18:37

ik en volgens mij heel veel meisjes. Het is gewoon echt niks voor mioj, maar vroeger leek dat geweldig omdat je de juf zo leuk vond :D

Lightlady 01-11-2002 18:38

Hehe ik wou directuer worden zodat ik die irri leraren kan ontslaan :D

angel_undercover 01-11-2002 18:39

Veel kinderen willen ook mama worden, en idd leraar.. Komt omdat ze denk ik tegen hun op kijken, Als je juf bent mag je met mooie pennen schrijven, en weet je alles!

WolterB 01-11-2002 18:47

wilde toen ik heel klein wa altijd architect worden
hefet tot mn 13e geduurd

kwam er toen achter wat t echt inhield :D

the tourist 01-11-2002 18:48

Ik ken juist best wel veel mensen die leraar/lerares willen worden :confused:

Sade 01-11-2002 18:49

Nee. Ik wou astronaut worden :D

Gothic 01-11-2002 18:53

nee, nu denk ik er nog serieus over na ook :o

Roozie 01-11-2002 18:53

nee nooit juf willen zijn!

Talon 01-11-2002 18:59

t lijkt me eigenlijk wel leuk..

Dr. Oetker 01-11-2002 21:25

omdat je dan jaar in jaar uit steeds hetzelfde uit moet leggen.
dat lijkt me zo vermoeiend
ik zou me ook heel erg oud gaan voelen

zozze 01-11-2002 21:26

mmm ik wilde vroeger ook lerares worden, denk dat het idd wel komt omdat je tegen die persoon opkijkt enzo...

maar nu zijn er wel best veel mensen die ik ken die studeren voor lera(a)r(es) *telt* 5 denk ik

Aaaaaart.. 02-11-2002 03:45

Omdat leraren te veel te maken hebben met aggressiviteit ( zoals ieder dienstverlend beroep) en omdat ze te wienig betaald krijgen voor het werk wat ze doen..

Quiana 02-11-2002 07:54

Zou t niet willen worden,
ben te ongeduldig,
snap zelf dingen ook niet zo snel.. :o

Eva* 02-11-2002 18:37

Ik wilde vroeger ook juf worden. Nu niet meer, omdat ik nu weet wat het precies inhoudt en dat er veel meer beroepen bestaan.

Leonoor 02-11-2002 19:29

Mwah, we zitten anders met genoeg mensen in het gebouw van de lerarenopleidingen...

maar 02-11-2002 19:54

Citaat:

Roozie schreef:
nee nooit juf willen zijn!

Shock 02-11-2002 20:27

nej nooit gewild eigenlijk...
in m'n omgeving zeggen wel ns mensen dat ik het moet doen, maar het lijkt me echt niks... de mentaliteit is niks meer en het cao is nou ook niet iets waar je erg blij van wordt

Knutselsmurfie 03-11-2002 13:15

omdat je daar als kind heel dichtbij staat denk ik... en je kijkt tegen zo iemand op (als je hem/haar leuk vindt) of je wil juist het tegengestelde worden van hem/haar (als je hem/haar niet leuk vindt)...

Ik wilde vroeger postbode worden, omdat ik 1 of andere voorliefde had voor fietsen :o (die voorliefde is nu overigens helemaal omgedraaid..ik haat fietsen!)

En eh, lerares lijkt me wel een cool beroep... misschien dat ik na mijn studie zelfs nog een verkorte PABO-opleiding ga doen. Juffrouw Mieke klinkt wel gaaf :D

Talon 03-11-2002 13:18

Citaat:

Knutselsmurfie schreef:

Ik wilde vroeger postbode worden, omdat ik 1 of andere voorliefde had voor fietsen :o (die voorliefde is nu overigens helemaal omgedraaid..ik haat fietsen!)

jij bent ook best wel leip he? :) haha :cool:

En eh, lerares lijkt me wel een cool beroep... misschien dat ik na mijn studie zelfs nog een verkorte PABO-opleiding ga doen. Juffrouw Mieke klinkt wel gaaf :D

hm nee dat zou mij niks lijken, ik zou dan wensen dan ze mij met mijn achternaam aanspreken.. Meneer "achternaam", of Meester.

Knutselsmurfie 03-11-2002 13:22

Citaat:

Talon schreef:
hm nee dat zou mij niks lijken, ik zou dan wensen dan ze mij met mijn achternaam aanspreken.. Meneer "achternaam", of Meester.
Maar ik wil dan wel lerares worden in groep 3 ofzo... en ik hoef niet bij mijn achternaam genoemd te worden. Waarom zou je iemand bij zijn achternaam noemen? Je hebt toch niet voor niets een roepnaam gekregen :p

En eh, ik ben heel leip ja, je kent me toch ;)

Talon 03-11-2002 13:28

Citaat:

Knutselsmurfie schreef:
Maar ik wil dan wel lerares worden in groep 3 ofzo... en ik hoef niet bij mijn achternaam genoemd te worden. Waarom zou je iemand bij zijn achternaam noemen? Je hebt toch niet voor niets een roepnaam gekregen :p

uh ja, klopt..
maar dan sta je op 1 lijn met je leerlingen..
ze moeten toch ook respect voor je hebben, anders luisteren ze niet..
als je goede vriendjes met ze word denken ze dat ze alles kunnen doen... (n)

maar in het basisonderwijs is dat wel iets anders ja..

En eh, ik ben heel leip ja, je kent me toch ;)

ja das waar, maar dat vind ik toch ook zo leuk aan je ;)

Knutselsmurfie 03-11-2002 13:30

Citaat:

Talon schreef:
ja das waar, maar dat vind ik toch ook zo leuk aan je ;)
hehe :o

Maar ehm, je kunt ook respect af dwingen door bij je voornaam genoemd te worden... ik had ook respect voor mijn leraren en leraressen op de basisschool en die werden ook gewoon bij hun voornaam genoemd..

Tox 03-11-2002 18:57

Ik word nog steeds leraar, leraar geschiedenis :D

gizmo 03-11-2002 19:04

Bij mij is het nu net anders om.. hehe
vroeger wilde ik het nooit worden.. en nou lijkt het me wel onwijs kewl om lerares engels te worden :D

Doelloos 04-11-2002 13:29

Het heeft mij nooit leuk geleken ook niet toen ik jonger was :cool:

kastdeur 04-11-2002 13:31

Citaat:

Lightlady schreef:
wilde wordenm aar nu niet meer Waarom niet? :confused: :confused: Brandende vraag :D
waarom is je waarom met een hoofdletter?

maar in ieder geval, ik heb het nooit willen worden...ff over getwijfeld bij het kiezen van mijn tegenwoordige studie, maar dat kwam meer door mijn moeder:o:p

stout! 04-11-2002 13:44

Citaat:

Talon schreef:
Ja, dat lijkt mij ook wel wat. (of: "meesteres")
En dat de kinderen dan salueren als ik binnenkom.
En dat ik dan een stok heb. :mad:
En dat ik dan macht heb.
En dat iedereen dan kleiner is dan ik.
En dat ik dan meer weet.
:cool:
*heeft zojuist haar roeping gevonden* (y)

Somebody Special 04-11-2002 14:17

Nee, nooit willen zijn.
Altijd iets met baby's/kleine kindjes

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:45.