![]() |
Muziek??
hoe zou het volgens jou komen dat muziek zo'n invloed heeft op mensen??
|
Topic is al geweest kort geleden,geloof ik?
|
zeker, zonder mijn muziek was ik al jaren geleden dood geweest
|
uhm tja. iedereen voelt zich gewoon aangesproken bij een bepaalde soort muziek. daar halen ze dingen uit, waar ze zich mee identificeren. het is een sfeermaker?
als je vrolijk wilt worden, zet je een vrolijk muziekje op. als je iets rustigs aan het doen bent, zet je een rustig muziekje op. als je boos bent, zet je harde muziek op. als je je depri voelt, zet je rustige, 'tragische' muziek op, of juist vrolijke. je hebt eigenlijk voor elke gemoedstoestand wel een bepaalde soort muziek. ik denk dat je je daardoor gewoon aangesproken voelt, ook door de teksten enzo. |
Provocerende texten zijn prettig om naar te luisteren en als het word gezongen is het gewoon om als geluid om je heen te hebben leuk. :confused: ofzo
|
Hangt af van de soort muziek..
Ik weet wel dat ik zelf erg rustig word van (MODERN) klassieke muziek, dat heeft iets magisch Van rock muziek word ik vrolijk En van metal.. tja.. das ook weer zoiets magisch voor mij.. |
misschien is muziek daar voor gemaakt.......om men in bepaalde stemming te laten komen of iets te zeggen :)
|
O.a. muziek = een vorm van aandacht die iemand krijgt wanneer die dat hoort. Dan voelt diegene zich niet zo alleen. ook kan het een vorm van herkenning geven of de leegte wegnemen. Bovendien kan het het humeur veranderen in allerlei mate. Stel je hebt een ochtendhumeur en luistert dat vrolijke liedje. En dan hop naar je school/werk!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:16. |