![]() |
Hoeveel kussen/zoenen?
Hoeveel zoenen moet je iemand geven als die persoon jarig is?
En noem je dat wel zoenen, of kussen? |
drie, en dat noem je zoenen.
|
Wanneer noem je het kussen?
|
Leuk. Formele regels vinden voor iets spontaans :r
En euh, 'een jarig persoon' doet weinig uitspraken over ertoe doenende aspecten van die persoon, zoals het geslacht. |
Nou ik ben een jongen dus ik ga vast geen jongen zoenen geven ;).
|
Citaat:
********: vind jij iemand zoenen terwijl je hem feliciteert op z'n verjaardag spontaan :confused:? Valt wel mee toch? Ik denk ook niet dat hier om regels gaat (want die zijn er idd niet) maar gewoon om wat het meest gebruikelijk is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
3 kussen
|
Citaat:
´kus·sen1 (het ~) 1 met veren, schuimplastic enz. gevulde zak die dient om het lichaam of een deel ervan zacht te ondersteunen 2 iets dat in uiterlijk of functie op zo'n zak lijkt ´kus·sen2 1 een kus geven => zoenen volgens mij kun je zoenen en kussen afwisselend van elkaar gebruiken heur... |
Citaat:
maar sluit het één het ander uit? Misschien heb jij wanneer je een jongen zoent wel de intentie om een flink pak slaag te ontvangen! Sterker nog: misschien is dat zelfs wel de reden waarom je de jongen in kwestie zoent! You pervert;). Ik bedoel natuurlijk haar in jouw geval. (Goh.) |
Wat er in mijn boek staat:
Bij een verjaardag in nederland dat er drie zoenen op de wang gegeven worden. Het is niet gebruikelijk dat een man een man zoent, zij geven elkaar een hand. Let op: Uw lippenstift hoort op uw lippen, niet op andermans wang. |
Wat voor een boek is dat? Van de inburgeringscursus:p?
|
ik noem het kussen geloof ik
nahja iig 3 |
3!! Lang leve Hollandse gebruiken! Geen gezeik met afschraffen! We zijn f*cking Hollanders; gewoon 3 keer zoenen!
:D *nationalist* Uhuh |
3, en ik vind het kussen. Zoenen doe ik met mn vriend
|
Citaat:
Persoonlijke effectiviteit, voor internationaal secretaresse. Staat allemaal in wat je wel en niet moet doen in bepaalde landen. |
Citaat:
|
Zo min mogelijk *heeft hekel aan de halve klas aflebberen* brr!
En het heet kussen én zoenen. Zoenen vind ik geen leuk woord dus ik ga voor kussen :D |
ik geloof dat 3 hoort, maar ik heb er een hekel aan.. Ik geef iedereen altijd een zeer gemeende hand.
|
meestal 3 :)
|
geen
|
K vind het kusjes,
zoenen doe je idd met je vriend.. Mja, bij vrienden is het meer een knuffel oid, vind zoenen zo neppig, zo standaard.. Bij ouderen wel kusjes, meestal wel 3.. |
Ik vind zoenen juist 'gezellig' klinken en kussen eerder intens en liefdevol. Ik heb het in liefdesverband altijd over 'de kus', maar wel weer over 'zoenen'. Toch zou ik wel iemand gezellig, spontaan zoenen ("Ik kan je wel zoenen!") en niet zo 'kussen'. Jeetje wat ingewikkeld allemaal:D.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Op een verjaardag geef ik:
dames -> 3 zoenen jongens -> geen zoenen. vrienden -> 3 zoenen op 't wang en 1 op de mond :d En nee, ik ben niet homo en myn kameraden ook niet, ook al zou je dat wel bijna denken he ;) EDIT: ZOENEN -> Kussen.. |
3 kussen/zoenen
als je zegt 3 zoenen dan klinkt dat in mijn oren het zelfde als 3 kussen.. maar als bijv gezegd wordt: geef de jarigen even een zoen :rolleyes:. Dan klinkt het weer verkeerd.. |
3 zoenen
|
damnit, wat de fok boeit het of je het kussen of zoenen noemt ?
|
Citaat:
|
voor de dames 3 kussen (zoenen is meer voor tongzoenen)
jongens geef ik gewoon een hand |
Man - Man: Stevige handdruk.
Man - Vrouw: Drie zoenen op wang. Vrouw - Vrouw: Tongzoen ;) |
3 :o
|
3
|
3 zoenen :o
|
Wat een dilemma ey :o
|
Wat een gezeik ey :o (y) :D