Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Hoeveel voornamen vind jij gepast voor een kind? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=430600)

Nocturnus 04-11-2002 12:28

Hoeveel voornamen vind jij gepast voor een kind?

Hoi allemaal!

Mijn vriendin en ik zijn zwanger, en we zijn er allebei hartstikke blij mee! Het was geen ongelukje; slechts onverwachts maar wel welkom! :) We hebben het kleine hummeltje straks genoeg te bieden, want ik ben zelf 22 jaar en mijn vriendin is 25 jaar, en we hebben allebei een goede baan. :)

Maar nu even terug naar de topicvraag: hoeveel voornamen vind jij gepast voor een kind?

Mijn vriendin en ik zijn dus al namen aan het bedenken, en we vinden het wel deftig om ons kind meer dan 3 voornamen mee te geven. Ik heb zelf 4 voornamen en mijn vriendin heeft er 3.

Persoonlijk vinden we 6 voornamen wel genoeg, wat vinden jullie daarvan? Vinden jullie dat bekakt, te veel of wel uniek (omdat het eens iets anders is dan de gebruikelijke 2 tot 3 voornamen)?

Laat ons je mening snel weten! :)

kastdeur 04-11-2002 12:37

6?!

heldin 04-11-2002 12:37

ik vind 6 een beetje té..
1 is goed, en anders 2 of 3, maar 6???? je kunt ook alles overdrijven.

stout! 04-11-2002 12:51

Ik ben voor 3 a 4, als je een kind veel namen wil geven. Het ligt natuurlijk ook aan het soort namen. Waar denk je aan?

Willem-Roderick-Jan-Herman-Victor-Adriaan (bijvoorbeeld:D)

ik weet niet... t klinkt niet lekker...:p

En t is natuurlijk wel asociaal voor je kindje later om 7 namen te hebben met formulieren invullen enzo. Ik vind 3 best mooi.

Doelloos 04-11-2002 13:04

Waarom niet gewoon 1 naam? :confused:

miro 04-11-2002 13:07

1 naam is meer dan genoeg.

Heb ik ook :) maar ja ik ben ook niet gedoopt ofzo.

Waarom vind je t nodig om je kind meerdere namen te geven? T lijkt mij eigenlijk alleen maar onhandig.

Proficiat trouwens ;)

Esmée 04-11-2002 13:12

Ik heb er zelf 3 en vind persoonlijk 2 of 3 genoeg. 6 vind ik wel een beetje heel erg veel.
Veel geluk ermee!

heldin 04-11-2002 13:18

een leuke bijkomstigheid is wel dat je dan heel crea initialen kunt hebben. jaja, bijvoorbeeld Pauline Adriana Theodora Sophia Esmeralda Rochelle

:rolleyes:

melkpakje 04-11-2002 13:25

ik vind 1 of 2 genoeg hoor!

Somebody Special 04-11-2002 14:20

Heb er zelf 3 en vind dat meer dan genoeg. Bovendien, ik gebruik ze niet eens.

Qamra 04-11-2002 14:25

Ik heb er 1... Dat vind ik persoonlijk genoeg.. Maar 2 is ook wel mooi..

Maar 6 is véél te veel!

Miracle 04-11-2002 14:26

Mja ik vind 6 wel een beetje overdreven ja. maar ligt er ook aan wat voor namen ut precies zijn. Dus als het kindje bijv. naar haar oma, tante en opa wordt vernoemt ofzow, mja waar dat kind echt iets aan heeft (dus de personen moeten nog wel leven) dan vind ik 4 nog wel okay, maar niet: we vonden al die namen zo leuk, dat vink gewoon weird

stout! 04-11-2002 14:27

Citaat:

mijsje schreef:
Pauline Adriana Theodora Sophia Esmeralda Rochelle
:D
of: Marie Ingrid Janine Nicoline Octavia Ulla Dahlia Emma Rianne Sophia Wilhelmina Ilse Lotte Dora Esmee Nina Engelien Elisabeth Nora Beatrice Ilja Julia Zoë Otteline Noa Denise Esmeralda Renate Eva Nienke Adine Alberta Martine Esther Nala Nadine Ursula Zerafine Inez Tanja Ineke Karoline Maartje Edith Tineke Delphine Elke Gwendolyn Elsbeth Bibi Alexandra Katleen Kirsten Elouise Nicolet Philipine Estelle Rebecca Ernestine Noëlle.

ik noem maar wat...

Qamra 04-11-2002 14:28

Citaat:

stout! schreef:
:D
of: Marie Ingrid Janine Nicoline Octavia Ulla Dahlia Emma Rianne Sophia Wilhelmina Ilse Lotte Dora Esmee Nina Engelien Elisabeth Nora Beatrice Ilja Julia Zoë Otteline Noa Denise Esmeralda Renate Eva Nienke Adine Alberta Martine Esther Nala Nadine Ursula Zerafine Inez Tanja Ineke Karoline Maartje Edith Tineke Delphine Elke Gwendolyn Elsbeth Bibi Alexandra Katleen Kirsten Elouise Nicolet Philipine Estelle Rebecca Ernestine Noëlle.

ik noem maar wat...

En we noemen haar Mijn-ouders-wilden-de-re-naamen-nu-zit-ik-met-de-gebakken-peren :confused:

Tijd dat je leert spellen hoor (kan zijn dat ik het verkeerd over getikt heb hoor ;))

perseus 04-11-2002 14:28

Ik neem aan dat ja doopnamen bedoelt? :confused: Iig is 2 of 3 ruim voldoende, ik heb zelf 2 roepnamen, en dat vinden heel veel mensen al vrij lang. Als het doopnamen zijn kun je natuurlijk zoveel bedenken als je wilt :D

stout! 04-11-2002 14:31

Citaat:

Evil-Cherry schreef:
En we noemen haar truus :confused:
*zucht* heb ik daar nou zo m'n best voor gedaan...
Check de initialen:p

citroen 04-11-2002 14:42

6 namen :D
dat lijkt me een beetje overdreven.
Zelf heb ik gewoon 1 roepnaam en 1 doopnaam, dat vind ik meer dan genoeg..

Methuselah 04-11-2002 16:00

ik heb er vier, en da's meer dan genoeg :o :)

zes vind ik persoonlijk beetje te veel...

a little vague 04-11-2002 16:03

6 namen is een beetje te veel lijkt me. Zit hij straks met al z'n vriendjes/vriendinnetjes in de klas en is hij de enige die z'n naam nog niet kan zeggen...
Ik zou eerder een naam nemen, die jullie allebei heel mooi vinden, en die als roepnaam gebruiken. Dan kiezen jullie nog een van die 5 andere namen, en heb je dus twee namen, en een achternaam. En dat is al lang genoeg lijkt me zo...

stout! 04-11-2002 16:15

Citaat:

Murray schreef:
we vinden het wel deftig om ons kind meer dan 3 voornamen mee te geven.
Maar het gaat natuurlijk niet alleen om wat jullie deftig vinden, je moet ook een beetje aan het kind denken. Zal die het later echt leuk vinden? Ik denk dat ik m'n naam iig flink zou afkorten en dat kan toch niet jullie bedoeling zijn. Ik bedoel je hoeft je kind geen Jip te noemen of An maar een beetje realistisch blijven mag best.

Gefeliciteerd trouwens(y)!

Leonoor 04-11-2002 16:20

Ze zullen dat kind echt niet ook bij die zes namen gaan noemen, denk ik iig. Dan krijg je iets als 'Boudewijn Benjamin Augustijn Alexander Diederik Jonathan, EEEEEETEN!!!' Terwijl je zo'n kind wel zes namen kunt geven, maar het dan bij Ben oid als roepnaam kunt houden...

Ik heb twee voornamen (en GEEN doopnaam :p), ik had er best drie of vier ofzo willen hebben, maar zes vind ook ik een beetje veel. :D

Freyja 04-11-2002 16:20

Ik vind 6 belachelijk. Dat doe je zo'n kind toch niet aan? Het moet daarmee naar school, hoor! 2, ok. 3, nog net. Maar 6?!

Leonoor 04-11-2002 16:22

Citaat:

Morgan schreef:
Ik vind 6 belachelijk. Dat doe je zo'n kind toch niet aan? Het moet daarmee naar school, hoor! 2, ok. 3, nog net. Maar 6?!
Wat is nou het probleem op school? Ik heb twee voornamen, maar er is niemand die me 'Leonie Kristine' noemt, ik ben altijd gewoon Leonie genoemd. Mijn vader heeft drie voornamen, hij wordt altijd Coen genoemd. Of je er nou één hebt of zes, zolang ze maar niet allemaal je roepnaam zijn.

Vaak weten kinderen niet eens van elkaar dat iemand anders meerder namen heeft. Alleen als je altijd onder stukjes in de schoolkrant al je namen zet... :o :D

perseus 04-11-2002 16:22

Citaat:

Leonoor schreef:
Ze zullen dat kind echt niet ook bij die zes namen gaan noemen, denk ik iig. Dan krijg je iets als 'Boudewijn Benjamin Augustijn Alexander Diederik Jonathan, EEEEEETEN!!!'
Heeft iedereen zoiets van, huh, nog maar in de 20 en nou al 6 kinderen met z'n 2en? :D

Freyja 04-11-2002 16:23

Citaat:

Leonoor schreef:
Wat is nou het probleem op school? Ik heb twee voornamen, maar er is niemand die me 'Leonie Kristine' noemt, ik ben altijd gewoon Leonie genoemd. Mijn vader heeft drie voornamen, hij wordt altijd Coen genoemd. Of je er nou één hebt of zes, zolang ze maar niet allemaal je roepnaam zijn.
Ok. Ga terug naar de basisschool. Denk aan alle dingen die gebruikt kunnen worden voor pesten. Zo'n bekakte naam hoort daar zeker weten bij.

Leonoor 04-11-2002 16:24

Citaat:

Morgan schreef:
Ok. Ga terug naar de basisschool. Denk aan alle dingen die gebruikt kunnen worden voor pesten. Zo'n bekakte naam hoort daar zeker weten bij.
Wat maakt zes namen bekakt? Ligt aan de namen lijkt me.

En wat ik al heb aangepast in mijn post, vaak weten kinderen van elkaar niet eens dat ze meerdere namen hebben, tenzij ze er zelf mee komen, en dan kies je er voor.

Angeles 04-11-2002 16:46

Ik vind zelf één naam eigenlijk wel genoeg, heel misschien twee als het een mooie combinatie is, drie kan nog net, maar vind ik al best veel. Maar zés voornamen vind ik echt zwaaaaaar over the top.

Als je houdt van meerdere voornamen vind ik persoonlijk drie het maximum van wat nog mooi klinkt en staat.

Freyja 04-11-2002 16:49

Citaat:

Leonoor schreef:
Wat maakt zes namen bekakt? Ligt aan de namen lijkt me.

En wat ik al heb aangepast in mijn post, vaak weten kinderen van elkaar niet eens dat ze meerdere namen hebben, tenzij ze er zelf mee komen, en dan kies je er voor.

Oh bij ons wist altijd iedereen dat... geen idee hoe, via broertjes en zusjes en zo :D

marlies 04-11-2002 17:01

1 roepnaam en 2 doopnamen (als je je kind laat dopen)

Ieke 04-11-2002 17:11

Ik vind 3 het beste. Een is zo saai. 2 is ook goed. Mijn moeder heeft er 5 en ze vind dat helemaal niet leuk en super lastig. Als je namelijk je voornamen een keer voluit moet schrijven heb je nooit genoeg ruimte. Ik zou dat echt niet doen. Het is niet handig en de mensen die zulke lange namen hebben vinden het vaak zelf ook niet leuk.

Shock 04-11-2002 17:11

zolang je maar 1 naam als roepnaam gebruikt :o

Olafant 04-11-2002 17:15

2.
3 vind ik eik al te veel. behalve in frans-hendrik gerard ofzo... (kutcombi).. maar je kan frans-hendrik ook als 1 naam zien

SuperS 04-11-2002 17:17

6 staat leuk, maar 4 ofzo is makkelijker te onthouden

Quiana 04-11-2002 17:18

Vind 6 een btje achterlijk veel..
2,3 vinnik wel kunnen..
Mja, moet je zelf weten,
als jij m persé 6 wilt geven,
wrm niet?
Feli trouwens :)

SuperS 04-11-2002 17:20

Citaat:

Betamethason schreef:

als jij m persé 6 wilt geven,

of haar

Diablos 04-11-2002 17:28

laat je kind gewoon naamloos, dat is pas echt apart :D

stout! 04-11-2002 17:47

Citaat:

Evil-Cherry schreef:
Tijd dat je leert spellen hoor (kan zijn dat ik het verkeerd over getikt heb hoor ;))
Je bent twee regels vergeten, smartass:p. Lees maar eens goed.

Angeles 04-11-2002 17:48

Ik vind al die voorletters ook lelijk staan. Ik bedoel, kom op, L.K.B.T.N.J. Flipsen, dat is toch zwaar overdreven. Of als het een zij wordt en ze gaat trouwen: L.K.B.T.N.J. Pietersen-Flipsen. Lijkt mij niks.

stout! 04-11-2002 17:49

Ik vind Flipsen anders een VET coole naam:cool:

Tox 04-11-2002 18:31

Uhh ligt er aan wat je bedoelt met voornamen (doopnamen??)
Kijk ik heet zelf ook T M H maar ja iedereen zegt ook alleen maar Tim. Tja hoeveel doopnamen boeit niet maar echte voornamen niet teveel het liefst 1tje

WolterB 04-11-2002 18:34

2-3 voornamen

zelf zou ik mn kind niet snel meer dan 2 voornamen geven, maar das geheel persoonlijk

MartyClaire 04-11-2002 19:03

wtf heb je nou weer aan zes namen :confused:
als je je kind meerdere namen wilt geven zouk zeggen twee, alst echt moet kan 3 ook nog, maar 6 :eek: das niet eens meer in een adem te noemen :p

kheb er zelf trouwens twee :) martine claire :o

zozze 04-11-2002 19:04

1 voornaam... ik heb er zelf ook maar één en vind het meer dan genoeg.... :)

the tourist 04-11-2002 19:08

6 lijkt mij ook nogal veel... 2 of 3 lijkt me wel genoeg

! am mE 04-11-2002 19:16

3 hooguit 4 (ik, mijn zusjes, mijn broer en mn moeder hebben er ook drie, mn vader heeft er 4).

Talon 04-11-2002 19:19

1, hooguit 2.. anders word het best krap als je formuliertjes moet invullen.. en er staat: schrijf je voornamen voluit...

Kriemoon 04-11-2002 19:57

Zoveel je wilt. Maar leven met 1 voornaam als mij is wel relaxt. Mijn broer heeft er 4 en die heeft inderdaad moeite met spel je voornaam voluit......

Slither 04-11-2002 20:52

Twee namen, waarvan één roepnaam...

...dus géén Willem-Alexander.

poecilotheria 04-11-2002 21:06

pff 6 :eek:

ik heb drie doopnamen en dat vind ik er al 3 teveel!

hoe korter hoe beter, is alleen maar makkelijker

Eva* 04-11-2002 21:50

Ik vind 1 voornaam wel genoeg. Ik zie het nut niet zo in van meer namen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:23.