![]() |
Hoeveel voornamen vind jij gepast voor een kind?
Hoi allemaal!
Mijn vriendin en ik zijn zwanger, en we zijn er allebei hartstikke blij mee! Het was geen ongelukje; slechts onverwachts maar wel welkom! :) We hebben het kleine hummeltje straks genoeg te bieden, want ik ben zelf 22 jaar en mijn vriendin is 25 jaar, en we hebben allebei een goede baan. :) Maar nu even terug naar de topicvraag: hoeveel voornamen vind jij gepast voor een kind? Mijn vriendin en ik zijn dus al namen aan het bedenken, en we vinden het wel deftig om ons kind meer dan 3 voornamen mee te geven. Ik heb zelf 4 voornamen en mijn vriendin heeft er 3. Persoonlijk vinden we 6 voornamen wel genoeg, wat vinden jullie daarvan? Vinden jullie dat bekakt, te veel of wel uniek (omdat het eens iets anders is dan de gebruikelijke 2 tot 3 voornamen)? Laat ons je mening snel weten! :) |
6?!
|
ik vind 6 een beetje té..
1 is goed, en anders 2 of 3, maar 6???? je kunt ook alles overdrijven. |
Ik ben voor 3 a 4, als je een kind veel namen wil geven. Het ligt natuurlijk ook aan het soort namen. Waar denk je aan?
Willem-Roderick-Jan-Herman-Victor-Adriaan (bijvoorbeeld:D) ik weet niet... t klinkt niet lekker...:p En t is natuurlijk wel asociaal voor je kindje later om 7 namen te hebben met formulieren invullen enzo. Ik vind 3 best mooi. |
Waarom niet gewoon 1 naam? :confused:
|
1 naam is meer dan genoeg.
Heb ik ook :) maar ja ik ben ook niet gedoopt ofzo. Waarom vind je t nodig om je kind meerdere namen te geven? T lijkt mij eigenlijk alleen maar onhandig. Proficiat trouwens ;) |
Ik heb er zelf 3 en vind persoonlijk 2 of 3 genoeg. 6 vind ik wel een beetje heel erg veel.
Veel geluk ermee! |
een leuke bijkomstigheid is wel dat je dan heel crea initialen kunt hebben. jaja, bijvoorbeeld Pauline Adriana Theodora Sophia Esmeralda Rochelle
:rolleyes: |
ik vind 1 of 2 genoeg hoor!
|
Heb er zelf 3 en vind dat meer dan genoeg. Bovendien, ik gebruik ze niet eens.
|
Ik heb er 1... Dat vind ik persoonlijk genoeg.. Maar 2 is ook wel mooi..
Maar 6 is véél te veel! |
Mja ik vind 6 wel een beetje overdreven ja. maar ligt er ook aan wat voor namen ut precies zijn. Dus als het kindje bijv. naar haar oma, tante en opa wordt vernoemt ofzow, mja waar dat kind echt iets aan heeft (dus de personen moeten nog wel leven) dan vind ik 4 nog wel okay, maar niet: we vonden al die namen zo leuk, dat vink gewoon weird
|
Citaat:
of: Marie Ingrid Janine Nicoline Octavia Ulla Dahlia Emma Rianne Sophia Wilhelmina Ilse Lotte Dora Esmee Nina Engelien Elisabeth Nora Beatrice Ilja Julia Zoë Otteline Noa Denise Esmeralda Renate Eva Nienke Adine Alberta Martine Esther Nala Nadine Ursula Zerafine Inez Tanja Ineke Karoline Maartje Edith Tineke Delphine Elke Gwendolyn Elsbeth Bibi Alexandra Katleen Kirsten Elouise Nicolet Philipine Estelle Rebecca Ernestine Noëlle. ik noem maar wat... |
Citaat:
Tijd dat je leert spellen hoor (kan zijn dat ik het verkeerd over getikt heb hoor ;)) |
Ik neem aan dat ja doopnamen bedoelt? :confused: Iig is 2 of 3 ruim voldoende, ik heb zelf 2 roepnamen, en dat vinden heel veel mensen al vrij lang. Als het doopnamen zijn kun je natuurlijk zoveel bedenken als je wilt :D
|
Citaat:
Check de initialen:p |
6 namen :D
dat lijkt me een beetje overdreven. Zelf heb ik gewoon 1 roepnaam en 1 doopnaam, dat vind ik meer dan genoeg.. |
ik heb er vier, en da's meer dan genoeg :o :)
zes vind ik persoonlijk beetje te veel... |
6 namen is een beetje te veel lijkt me. Zit hij straks met al z'n vriendjes/vriendinnetjes in de klas en is hij de enige die z'n naam nog niet kan zeggen...
Ik zou eerder een naam nemen, die jullie allebei heel mooi vinden, en die als roepnaam gebruiken. Dan kiezen jullie nog een van die 5 andere namen, en heb je dus twee namen, en een achternaam. En dat is al lang genoeg lijkt me zo... |
Citaat:
Gefeliciteerd trouwens(y)! |
Ze zullen dat kind echt niet ook bij die zes namen gaan noemen, denk ik iig. Dan krijg je iets als 'Boudewijn Benjamin Augustijn Alexander Diederik Jonathan, EEEEEETEN!!!' Terwijl je zo'n kind wel zes namen kunt geven, maar het dan bij Ben oid als roepnaam kunt houden...
Ik heb twee voornamen (en GEEN doopnaam :p), ik had er best drie of vier ofzo willen hebben, maar zes vind ook ik een beetje veel. :D |
Ik vind 6 belachelijk. Dat doe je zo'n kind toch niet aan? Het moet daarmee naar school, hoor! 2, ok. 3, nog net. Maar 6?!
|
Citaat:
Vaak weten kinderen niet eens van elkaar dat iemand anders meerder namen heeft. Alleen als je altijd onder stukjes in de schoolkrant al je namen zet... :o :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En wat ik al heb aangepast in mijn post, vaak weten kinderen van elkaar niet eens dat ze meerdere namen hebben, tenzij ze er zelf mee komen, en dan kies je er voor. |
Ik vind zelf één naam eigenlijk wel genoeg, heel misschien twee als het een mooie combinatie is, drie kan nog net, maar vind ik al best veel. Maar zés voornamen vind ik echt zwaaaaaar over the top.
Als je houdt van meerdere voornamen vind ik persoonlijk drie het maximum van wat nog mooi klinkt en staat. |
Citaat:
|
1 roepnaam en 2 doopnamen (als je je kind laat dopen)
|
Ik vind 3 het beste. Een is zo saai. 2 is ook goed. Mijn moeder heeft er 5 en ze vind dat helemaal niet leuk en super lastig. Als je namelijk je voornamen een keer voluit moet schrijven heb je nooit genoeg ruimte. Ik zou dat echt niet doen. Het is niet handig en de mensen die zulke lange namen hebben vinden het vaak zelf ook niet leuk.
|
zolang je maar 1 naam als roepnaam gebruikt :o
|
2.
3 vind ik eik al te veel. behalve in frans-hendrik gerard ofzo... (kutcombi).. maar je kan frans-hendrik ook als 1 naam zien |
6 staat leuk, maar 4 ofzo is makkelijker te onthouden
|
Vind 6 een btje achterlijk veel..
2,3 vinnik wel kunnen.. Mja, moet je zelf weten, als jij m persé 6 wilt geven, wrm niet? Feli trouwens :) |
Citaat:
of haar |
laat je kind gewoon naamloos, dat is pas echt apart :D
|
Citaat:
|
Ik vind al die voorletters ook lelijk staan. Ik bedoel, kom op, L.K.B.T.N.J. Flipsen, dat is toch zwaar overdreven. Of als het een zij wordt en ze gaat trouwen: L.K.B.T.N.J. Pietersen-Flipsen. Lijkt mij niks.
|
Ik vind Flipsen anders een VET coole naam:cool:
|
Uhh ligt er aan wat je bedoelt met voornamen (doopnamen??)
Kijk ik heet zelf ook T M H maar ja iedereen zegt ook alleen maar Tim. Tja hoeveel doopnamen boeit niet maar echte voornamen niet teveel het liefst 1tje |
2-3 voornamen
zelf zou ik mn kind niet snel meer dan 2 voornamen geven, maar das geheel persoonlijk |
wtf heb je nou weer aan zes namen :confused:
als je je kind meerdere namen wilt geven zouk zeggen twee, alst echt moet kan 3 ook nog, maar 6 :eek: das niet eens meer in een adem te noemen :p kheb er zelf trouwens twee :) martine claire :o |
1 voornaam... ik heb er zelf ook maar één en vind het meer dan genoeg.... :)
|
6 lijkt mij ook nogal veel... 2 of 3 lijkt me wel genoeg
|
3 hooguit 4 (ik, mijn zusjes, mijn broer en mn moeder hebben er ook drie, mn vader heeft er 4).
|
1, hooguit 2.. anders word het best krap als je formuliertjes moet invullen.. en er staat: schrijf je voornamen voluit...
|
Zoveel je wilt. Maar leven met 1 voornaam als mij is wel relaxt. Mijn broer heeft er 4 en die heeft inderdaad moeite met spel je voornaam voluit......
|
Twee namen, waarvan één roepnaam...
...dus géén Willem-Alexander. |
pff 6 :eek:
ik heb drie doopnamen en dat vind ik er al 3 teveel! hoe korter hoe beter, is alleen maar makkelijker |
Ik vind 1 voornaam wel genoeg. Ik zie het nut niet zo in van meer namen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:23. |