Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Motorrijden - Stomme reacties. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=430607)

Dark Angel 04-11-2002 20:04

Motorrijden - Stomme reacties.

Heb je wel eens van die dingen waar mensen heel stom en bevooroordeeld op reageren?

Ik ben van plan om als ik m'n auto-rijbewijs en m'n trailer-rijbewijs heb (duurt hopelijk niet lang meer) te beginnen met motorrij lessen. Ik vind moterrijden leuk, neem liever een auto als een motor, en ik denk dat het me goed zou bevallen.

Waarom krijg ik nou zoveel achterlijke reacties als ik, als meisje, van plan ben te gaan motorrijden? Alles van "vind je vriend dat wel goed?" (wat heeft dat ermee te maken?) tot domme grinnikjes (alsof de gedachte alleen al lachwekkend is) tot "nou, ik vind het niets voor jou" en "ga je 'm dan ook de hele dag op de oprit staan poetsen?" en "Zit je in je midlife-crisis ofzo?"
Zelfs m'n ouders doen mee.

Waarom? Als m'n broer het over autos en motoren heeft vind niemand dat raar, hij word er zelfs een beetje in aangemoedigd. Waarom krijg ik er dan van die domme reacties op? Omdat een meisje niet word geacht dat soort dingen te willen?

't is niet alsof ik wil gaan races ofzo, of zo'n kruisraket wil. Gewoon een leuke middenklasse motor, een vervoersmiddel. 't is niet alsof ik met 's ding ga trouwen, ik vind het gewoon een leuke en handige vorm van vervoer.

Mja. Ben er nog steeds een beetje kwaad over. Hoe denken jullie over mensen die motorrijden? (en dan niet de stereotype 'bikers' maar gewoon mensen die met het ding naar hun werk rijden enzo.) en waar denk je aan als je hoort dat een vrouw een motor heeft?

Kriemoon 04-11-2002 20:11

Ik vind het persoonlijk eigenlijk vet gaaf. En mensen om je heen vind ik een beetje raar dat ze je niet aanmoedigen. Maar misschien is het alleen een beetje geinerij maar toch.... kzou zo zeggen probeer gewoon serieus te reageren meestal word commetaar dan al snel minder en word het juist andersom. Anyways ik zou er gewoon mee door gaan (y) :cool:

Talon 04-11-2002 20:15

hm, ik vind het wel mee vallen...
ik ben zelf bezig met motorrijlessen..
en het grootste percentage van de leerlingen is vrouw.. :eek:

verwacht denk ik ook niemand...

Dark Angel 04-11-2002 20:36

Nee, het commentaar is echt serieus... Sommige mensen doen alsof ik op het punt sta te veranderen in zo'n geblondeerde achteropgeplakte biker-griet... Raar maar waar.

Ik heb nooit veel gemerkt van vooroordelen op geslacht in mijn omgeving, dus misschien was het ook wel een beetje een schok.

SuperS 04-11-2002 20:50

motor's zijn wel vet hoor, 'k vind 't ook heel normaal dat 'n meid motor rijd hoor

poecilotheria 04-11-2002 21:00

wat is er abnormaal aan een meid op een motor ???

Slither 04-11-2002 21:09

Citaat:

SuperS schreef:
motor's zijn wel vet hoor...
...motoren ook?

Talon 04-11-2002 21:13

http://talon.ath.cx/cam/cu2/zx12r607.jpg

deze wil ik wel :)

Olafant 04-11-2002 21:30

super gaaf!!

doen!!! (y) (y)

SuperS 05-11-2002 13:26

Citaat:

Talon schreef:

*knip*

deze wil ik wel :)

ik wil 'n aprillia rsv-mille

skyscraper 05-11-2002 14:01

ik wil een harlieeeeeeee :p

Rollo Tomasi 05-11-2002 15:09

Tja, rolverdelingen, hè? :S

Maar ik vind het altijd wel leuk om een vrouw op een motor te zien. :)

Wat voor een zou je willen hebben? Ze zijn best duur.

Dark Angel 05-11-2002 16:55

Een paar die ik in gedachte heb als 'interessant':

Kawasaki ER-5
(mooi en licht, maar de tank is wat aan de kleine kant naar mijn idee...)

Suzuki GS 500

Kawasaki ZR-7
Grotere tank, stukje zwaarder, ook gelijk een stuk duurder helaas...

De laatste is de Honda CB500, die naar ik hoor wat topzwaar is. 'k vind 'm wel mooi, dus hij blijft voorlopig op de lijst totdat ik de kans gehad heb 'm te testen <g>

Talon 05-11-2002 17:22

ik heb op de ER 5 gereden.. geen aanrader hoor.. (n)
net een bromfiets ofzo.. :(
als je weg wilt waaien op de snelweg met een beetje snelheid, neem hem dan... maar anders: niet doen.

Conan the Librarian 05-11-2002 19:11

Omdat - bij veel mensen iig - motorrijders, niet altijd onterecht, het imago hebben van '180 op de snelweg in de regen'... :)

Secreet 06-11-2002 07:39

ieder zijn keuze...ik zou er niet van afschrikken of van onder de indruk zijn, persoonlijk lijkt het me erg leuk om erop te rijden...maargoed eerst mijn gewone rijbewijs maar :)

Rollo Tomasi 06-11-2002 13:14

Best mooie dingen. Ik zou gewoon maar met rijlessen beginnen en kijken hoe het bevalt. :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:49.