![]() |
Ezelsbruggetjes!
Zet hier je ezelsbruggetjes!
Ik heb er zelf een paar zoals.. Als je noord, oost, zuid, west niet kunt scheiden.. Doe je de zin nooit(noord) op (oost) zondag(zuid) werken(west) en dan met de klok mee. Enne nog eentje.. voor als je nooit weet welke maanden 30 dagen hebben.. en welke 31.. Je maakt van je hand een vuist en dan knobbeltje is 31.. dalletje is 30. En dan als je aan het eind van je hand bent.. weer terug. Verder kan ik ff nergens op komen.. |
Nou voor noord oost zuid west heb ik geen ezelsbruggetje nodig :rolleyes:
Ik verzin altijd de lompste ezelsbruggetjes als ik woordjes moet leren (gelukkig nu vanaf) maar ik vergeet ze altijd weer gelijk. |
Geef die aap een bruine fiets cadeau.
Flinke boeren eten alle dagen gort. De kwintencirkel. |
Nooit op zondag wasdag <-- gebruik ik
TV-TAS (Texel, Vlieland, Terschelling, Ameland, Schiermonnikoog) Meneer Van Dale wacht op antwoord (kent iedereen zo wat wel, denk ik) |
Citaat:
|
aap noot mies, spruitjes zijn vies
|
Citaat:
ik gebruik de laatste jaren eigenlijk niet meer bewust ezelsbruggetjes. ik hoef bijna geen woordjes meer te leren en dingen als 't fokschaap doe ik toch wel goed |
Citaat:
't fokschaap of 't kofschip (plus de 'x') gebruik ik wel. :D |
Citaat:
Machtsverheffen Vermenigvuldigen Delen Worteltrekken Optellen Aftrekken, weet alleen die 1e niet zeker :o :S *goh.. toch nog wat geleerd ;):D Citaat:
|
Citaat:
nou hmm daar ben ik nog net niet denk ik :p |
Alle Friese Boeren Met Centen Hebben Een Koe
a-f-b-m-c-h-e-k letters in een paardrijbak... 'k weet ze nooit zo goed uit me hoofd dusja |
sos cas toa
Sinus Overstaand Schuin Cosinus Aanliggend Schuin Tangens Overstaand Aanliggend |
Alle Flinke Boeren Hebben Een Koe.
Een ezelsbruggetje van vroeger om de letters in de bak op de goede plaats te herinneren (paardrijden) Verder heb ik ezelsbruggetje voor dingen die ik van school moet leren. Maar die vergeet ik net zoals de stof snel weer :) |
Citaat:
Ik gebruik zelf 't Kofschip en de TV Tas. Verder ook: Mijn Vader At Meestal Jonge Spruitjes Uit Nieuwe Pekelaar. (Mars, Venus, Aarde, Mercurius, Jupiter, Saturnus, Uranus, Neptunus, Pluto --> op volgorde) |
Mama En Papa Bakken Patat
uhm waar was ie ook al weer voor :confused: methaan, ethaan, propaan, butaan, pentaan??? uhhh naja, zoiets dus :o |
Citaat:
alleen niet friese maar franse boeren :) |
Citaat:
rare bak heb jij A F K H E b :confused: |
Citaat:
|
als je netwerkkabels moet maken, moet je niet vergeten om er zo'n kapje eerst op te doen voor over 't stekkertje.
ezelsbruggetje: zonder hoesje, geen poesje |
Eent je voor Frans, welke bijvoegelijke naamwoorden voor het zelfstandig nw moeten. Of zoiets
Beau Bon Joli Haut Long Petit Jeune Vieux Nouveau Mauvais Grand Gros spellig suckt best wel geloof ik Het rijmt :| Onze leraar Frans is eng... |
Ik weet er nog steeds 1 van de basisschool... nu heb ik em niet meer nodig, maar toch :)
TV-TAS Dat is de volgorde van de eerste 5 waddeneilanden: Texel, Vlieland, Terschelling, Ameland en Schiermonnikoog Ow en verder maakte ik altijd van die domme ezelsbruggetjes met woordjes leren, ze sloegen 3 van de 4 keer nergens op, maar toch onthield ik ze daardoor (voor even dan) :) |
Citaat:
jeune jolie beau vieux petit gros grand long nouveau bon mauvais haut :) TV-TAS Friese Boeren Eten Alle Dagen Grauwe Capucijners (kwartencirkel) Geef De Armen Een Bord FisCis (de kwintencirkel) |
doe het goed.. doe het praxis
|
vroeger dacht ik bij West en Oost --> WereldOorlog
verder denk ik gewoon aan de eerste letters van een rijtje dat ik uit mijn hoofd moet leren. Bij rekenen trouwens Meneer Van Dalen Wacht Op Antwoord = machtsverheffen, vermenigvuldigen, delen, worteltrekken, optellen, aftrekken |
Citaat:
|
Ik moet voor school echt continu stomme rijtjes uit mijn hoofd leren, en ik gebruik echt voor alles ezelsbruggetjes, echt de stomste zinnetjes etc. Half Engels, half Nederlands ook :D
Vandaag gebruikte ik bijv. deze om de volgorde van de meest populaire staten te onthouden mbv eerste letters: Catherine tosst negen flowers in pockets of melk :D |
Eeehm, hele rare, vooral bij woordjes Latijn vroeger. Sommige zijn te ranzig voor woorden :o Zoals de heuvels van Rome, die hadden we allemaal verzonnen namen gegeven, totdat een zeker iemand op Rome-reis ineens door de groep schreeuwde: Hee! Daar heb je Mons Vaginalis! :D Oeps...
Een ander ezelsbruggetje dat ik gebruik(te) voor the Great Lakes: H.O.M.E.S. H uron, O ntario, M ichigan, E erie, S uperior |
Meneer Van Dalen Wacht Op Antwoord :D = Machtsverheffen... dan vermenigvuldigen, dan delen, dan worteltrekken, dan optellen. dan aftellen :D
En de derde naamval van Duits. Ik heb al 4 jaar geen Duits meer en nog ken ik die voorzetsels, omdat ik ze in de derde heel snel achter elkaar kon opzeggen en zo onthield ik ze: Probeer je maar eens aan te gewennen, heel snel achter elkaar zeggen: "Aus Bei Mit Nach Von Zeit Zu". Bij mij hielp het :D |
Citaat:
|
Citaat:
nach bei seit von zu aus zeg ook maar heel snel :p |
Citaat:
|
Citaat:
Owja, zo'n open B ;) heet een Ringel-s |
Nooit Oorlog Zonder Wapens :p
en voor de rest: :confused: :p |
Citaat:
|
hell, voor de zon : oosten op, westen weg
vandaag nog kolommen, van de k kan je een flatgebouw maken en je zit in rijen bij et theater en das horizontaal.. naja zoiets en verder weetik dr nog een van engels vroeger, zo van we all live in a yellow summary en kweet dat et submarine moet zijn maar dan onthield ik was samenvatting was.. enzovoort... bla onzin gedoe |
Ezelsbruggetjes zijn voor ezels.
|
Citaat:
|
Citaat:
Aus bei mit nach seit von zu Durch fuer gegen ohne um An auf hinter neben in ueber unter vor zwischen :) *kent die rijtjes ook wel* |
Citaat:
|
Citaat:
OK dan heb ik seit gewoon verkeerd geschreven, mar kheb al geen 4 jaar Duits meer gehad. En of je dat nou voor of na von schrijft, maakt geen flikker uit :rolleyes: |
Citaat:
En die volgorde maakt idd niet uit want ik ken dat rijtje in een totaal andere volgorde. |
Ma en Pa Blowen Perfekte Hasj
metaan ethaan propaan butaan pentaan en dan die nog met de H |
Citaat:
Nooit Oorlog Zonder Wapens ;) |
Citaat:
|
Een Aap Die Graag Bananen Eet de snaren van een gitaar :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
TV-TAS (texel, vlieland, terschelling, ameland, schiermonnikoog)
CL BRINHOF (alle dubbele atomen ofzo, CL2, BR2, I2, enz) |
Wiskunde, berg- of dalparabool:
Als de a positief is : Hoe blij is hij? (positief, blij ;)) Zoooo blij (En dan je armen de lucht in \o/ (zoiets dus ;)) Dalparabool dus :D Die heeft mijn moeder ooit bedacht... Ik lig bij repetities wiskunde nog altijd dubbel als ik daaraan denk :D :o |
Pff ik heb er deze week zoooooveel bedacht.. en ben ze allemaal vergeten.. :D
trouwens methaan ethaan etc weet je toch wel.. staat ook nog in je binas tabel 103C trouwens (uit mn hoofd) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:17. |