![]() |
Oppassen!
Hey mensen!
ik ben wel eens nieuwschierig of jullie ook wel eens oppassen op kinderen? Ik ben enigstkind thuis, maarre het lijkt soms wel alsof ik heel veel broertjes en zusjes heb :D ik pas onwijs vaak op, heb dan ook zo'n 25 kindjes waar ik op pas! Varierend van drie weken tot 12 jaar :D En jullie? liefs maaike |
ik pas op 2 ventjes van 12 en 10, das pas leuk
|
Citaat:
|
Ik heb nog nooit opgepast, en eigenlijk ben ik dat ook niet van plan. Ik heb echt zo´n voorgevoel dat ik dan een baby van de trap af laat vallen ofzo..... :o
|
ikkuh heb een broertjuh van 7 jaar waar ik wel es op moet passen...ennuh ik pas ook wel es bij mij buurmeisjes op..die zijn 3,5 en 7...maar ik pas vaker op, iets van 1 keer in de week, bij twe sgattige kindjes...bram is 11 en suze is nu net 9 geworde...bij hun ben ik zo ongweveer al 2 jaar de oppas..en t verdient ook best lekker vin ik :D
|
Citaat:
liefs maaike |
Citaat:
liefs maaike |
Citaat:
|
ik pas ook 't liefst niet op 'k heb een hekel aan kinderen, voor 'n half uurtje lukt 't wel maar langer........ bleeeh
achja 't verdient leuk om beetje tv te kijke |
Citaat:
|
Citaat:
liefs marijke |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
*respect* |
Citaat:
ze luistert heel vaak en zegt dan heel weinig en soms ratelt ze in 1 x door, maar echt slimme dingen! laatst had haar moeder haar geleerd het liedje/versje: van het kleine ding en eerst nog wat eten zei likkepot, etc....weet niet precies hoe het gaat haha! en zij wist dus ook niet meer hoe het ging en toen ze ze: met de vingertjes 1 voor 1 omhoog: ik wil aandacht, nee ik wil aandacht, nee ik! haha lachen toch, het uiteindelijke verhaal van het versje bergijpt ze :D |
enne het smurfje is nog maar 2,5 :D enne ik pas ook erg vaak op jasper en thomas:
Jasper (2jaar): maaike jij bent toch een meisje? ik zo:"ja" Zegt die: en ik een jongen he? Jongens hebben toch boerderijen en meisjes rokken haha! ik vond het wl een grappige vergelijking :D |
Oppassen bij mensen thuis heb ik nooit gedaan, ik heb wel vaak ingevallen op kinderdagverblijven. Het vaakste heb ik op peuters gepast (anderhalf tot vier), verder op baby's (nul tot anderhalf) en kinderen op de naschoolse opvang (vier tot acht).
|
Citaat:
|
Ik pas zo'n drie keer in de week op.
Twee chinese meisjes van 8 en 10. Ze zijn best lief, en totaal verschillend. De jongste luistert heel goed, en treuselt niet zo als ze naar bed moet als de oudste. Maar de oudste is iets lichamelijker (kruipt bijvoorbeeld tegen mij aan als we tv kijken). Zo hebben ze alletwee leuke en niet leuke dingen. Maar het is vaak wel gezellig, en ik verdien best veel. namelijk 3.50 per uur. Toch makkelijk verdient. |
ja op drie kindjes van 3, 5, 6 jaar 2x per week
van die half indo kindjes met van die grote bruine ogen haha echt liiiiiiiiefff :D |
Neu ik pas nooit op kinderen.
|
mijn buurmeisje en buurjongetje
maar ze zijn echt onwijs irritant (n) kheb eigenlijk een hekel aan kinderen :o |
Citaat:
Ik pas wel eens op kinderen in de buurt als hun ouders me vragen, maar pas iig elke woensdagavond op mijn nichtje van 3 :) |
Ik pas ook heel veel op en heb ook heel veel verschillende oppaskindjes. Ze variëren in leeftijd van een paar maanden tot een jaar of twaalf. Ik vind jongere kindjes erg leuk, maar ook met wat oudere kindjes is het altijd heel gezellig.
|
Ik pas best wel vaak op ja..
Meestal bij de buren overdag, die hebben een jochie van 6, echt heel erg lief.. :) Hij is hyperactief, was best wel lastig enzo, maar nu ken ik m wel redelijk.. Soms pas ik ook wel op andere kinderen, maar niet echt dat ik als de babysitter oid bekend sta.. |
Ik pas altijd op mijn buurmeisjes. De ene is 6 en de andere bijna 3.
|
ja, ik pas ook op, op 4 kindjes (2 keer 2 :o)
op 2 kindjes (remco, 7 en elze, 9) pas ik nou iets van 2 of 3 jaar op *weet niet meer zo precies* maar dat zijn hele lieve kindjes. Remco was in het begin wel heel lastig, hij wou nooit naar bed, en als ie dan eindelijk es in bed lag wou ie niet slapen... Maar nu ik al langer bij em oppas wordt ie steeds liever, maar hij wordt natuurlijk ook ouder. En elze is altijd al een schatje geweest :) Verder pas ik sinds kort op bij Bastijn (net 3) en Claartje (bijna 6) En Bastijn is eigenlijk een heel ondeugend jochie, maar wel lief, en claartje is eigenlijk net zoals remco toen ik pas bij hem oppaste (t zal wel aan de leeftijd liggen) Alhoewel claartje wel minder erg is als remco. Maar claartje is ook wel een schatje. Eigenlijk zijn ze allevier wel schattig :) en wat ik verdien... bij bastijn&claartje 2,50 per uur en bij remco&elze 12,00 per avond |
Ik paste 2 jaar geleden altijd op een 7jarig iemand.., maar daarna nooit weer :p niet echt mijn soort baantje!! :D
|
Citaat:
|
Ik pas er op 4 :o
|
Ik heb op veel kinderen opgepast, varierend in leeftijd van een paar maanden tot 13 jaar oid. Nu pas ik alleen soms nog op op 't neefje van m'n vriend (=2 jaar) en op m'n buurmeisjes (zijn 4 en 9). Verder heb ik het druk zat met m'n eigen 'kinderen' (m'n katten ;)).
|
Ja ik pas wel eens op, wel alleen bij bekenden. Vind ik altijd wel leuk om te doen :) En tegenwoordig pas ik vaak op bij mijn twee nieuwe buurmeisjes (ben net verhuisd), de oudste is 2 en de jongste nog erg petit :)
Geweldig van die kleintjes (y) |
Oppassers worden zwaar overbetaald, en voor wat?
Een beetje tv kijken en de kinderen een hap brinta in de mond proppen. :rolleyes: |
Citaat:
tot een ziek kind de hele boel onderkotst, in zn bed plast, een ander kind de harsens inslaat of de avond huilt.. |
Sinds een paar weken pas ik op 2 buurjongetjes:) zijn wel lieve jongentjes maar ook heel sneaky:D "eej je moet wel gaan slapen he" "ow? dat heeft mijn moeder helemaal niet gezegd...":D
nooit ged8 trouwens dat ik weer zou gaan oppassen...toen ik 16 was heb ik een x op een ander kindje gepast dat helemaal hysterisch werd toen zijn ouders de deur uitstapte:eek: omfg dat was echt niet normaal, dat kind flipte gewoon. Na 2 uur was ie rustig maar heeft me de rest vd avond doodgezwegen:( echt te eng eigelijk:| dus sinds toen dacht ik hell no, nooit meer:D maar deze ouders&kinderen ken ik wel en zijn echt relaxt:) betalen ook goed:o maar ze zijn vooral erg aardig:) |
vroeger, maar dat was meer zorgen dat ze bleven slapen
|
Citaat:
Twee andere kinderen hadden ruzie...sloegen mekaar idd zo wat de harsens in... Eentje naar bed en ff voorlezen, de ander nog ff beneden blijven. ;) Ow, de oudste waar ik op gepast heb was btw 15 oid...ik was toen iets van 18. :D Die ging ook niet naar bed, mocht opblijven van z'n ouders. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb weleens opgepast op neefjes en nichtjes maar ja al heel lang niet meer gedaan.
|
ik vond dit wel een leuke topic:D al zeg ik het zelf...hij is niet te oud om naar boven te zetten toch...:D en anders doe hem maar dicht:D
|
ik pas ong. 4 x per week op.. 3 x op een vast kindje.. een jongen van 7, en de andere x verschild nogal.. ik heb een paar gezinnen waar ik oppas.
De leeftijfd is van 0 t/m 4 is wel leuk die ukkies :) |
Ik paste altijd op mn nichtjes van 3 en 5.
Was erg leuk, ik kwam dr als ze net naar bed gingen. Verhaaltje voorlezen, liedje zingen en naar beneden. Ofwel, 25 piek voor een avondje TV kijken (y) |
hai! toch veel mensen die oppassen, bijna allemaal meisjes, grappig:D had het niet anders verwacht hoor haha!
|
Ik moet regelmatig oppassen op 2 meisjes: een van 3 en een van 1 jaar. Ik pas daar al op sinds de oudste een paar weken oud was, dus ze kennen me heel goed. Is echt super leuk.
Sindskort heb ik er weer een oppasadres bij: ook twee meisjes van ongeveer dezelfde leeftijd. |
Citaat:
|
Yep ik pas ook op Kinderen!!
3 keer in de week!! Van ongeveer tot 4 tot 6.... Dan moet ik ze ophalen van school!! 3 Kinderen in totaal....Heel erg leuk!!! :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:29. |