![]() |
Wat vier je liever: Sinterklaas of Kerst?!
Ik beide natuurlijk :p Maar als ik moet kiezen dan kies ik toch echt voor Kerst.. gezellig met z'n allen chillen bij de Kerstboom!!
En jullie?? |
Ook allebei, das een van de twee voordelen van gescheiden ouders:
1. Je gaat 2 keer op vakantie 2. Je viert sinterklaas (bij ma) èn kerst (bij pa) Kweet dus nie wak leuker vind, ik denk toch sinterklaas door de surprises, is altijd super! (y) http://www.smilies.nl/party/piparty.gif |
Eigenlijk kerst maar sinds de hele familie uit elkaar ligt is het niet meer zo gezellig :(
|
Kerst... dat is gewoon heel de avond leuk, meer op de gezelligheid gericht dan op de cadeautjes (voor zover we daaraan doen).
Sinterklaas was in de tijd dat het hier gevierd werd niks bijzonders... cadeautjes uitpakken en meteen weer tv kijken/computeren/boek lezen (n) |
De sfeer rondom kerst vind ik leuker (kerstbomen, lichtjes, enz). Sinterklaas vind ik een gezelliger feest, en ja, dan krijg ik cadeautjes :o
|
sinterklaas pepernoten enzo en gezelliger
want met kerst verveel ik me bij familie helemaal de tering/kapot |
sinterklaas: minder opgedrongen feest, je mág eraan meedoen, hoeft niet.
kerst is zo'n opgedrongen feest waar je wel aan mee móét doen, want er is die dagen helemaal nix anders te beleven in nederland |
Geen van beiden :)
|
dat is het voordeel van volwassen zijn: dan hecht je geen waarde meer aan consumptiefeestdagen
|
kerst want dat is in de vakantie
|
Sinterklaas, met kerst heb ik eigenlijk maar vrij weinig op de een of andere manier..
|
Kerst..
dan is mijn zussie hier ook is het vkaantie is er hopelijk sneeuw en meer sfeer doordat je een kewlie kerstboom in huis heb :D |
Sinterklaas natuurlijk!
Die stomme uit Amerika overgevlogen hype vin ik maar nix, daar komt ook nog eens bij dat ik met Sinterklaas dat oude vertrouwde gevoel heb.. Met de kerstman heb ik echt vrij weinig.. .. Op dat gebied ben ik ouderwets :p |
Bijde. Alleen geen kerstman. De sint voor de cadeaus en de kerst voor de sweer en de gezelligheid. (geld ook voor sinterklaas) Maar geen cadeaus met kerst.
Die suprises maken bij sinterklaas vind ik geweldig en dan met gedichten de ander op de korrel nemen. Ik kan niet zonder sinterklaas... We doen het dit jaar wel erg vreemt: we vieren sinterklaasavond op kerstavond. Dus de cadeautjes, suprises en gedichten met afzender Sint en piet op kerstavond. Helaas kon het niet anders. :( |
Citaat:
Sinterklaas is veel, maar geen consumpiefeestdag. Als er iets is wat bij de Nederlandse cultuur hoort dan is het sinterklaas. |
sinterklaas
|
Citaat:
Dus kies ik voor Kerst, want dat vind ik op zich wel een gezellige tijd, terwijl Sinterklaas maar 1 avond is waar het alleen om de cadeautjes gaat, en aangezien ik die toch niet krijg... |
Sinterklaas, zeker wel...
1. Omdat Sinterklaas veel leuker is dan de Kerstman. 2. Omdat Sinterklaas zwarte pieten bij zich heeft en die zijn kewl. 3. Omdat Aart Staartjes de intocht van Sinterklaas altijd presenteert/presenteerde (kweetnie of ie er nou mee gestopt is of niet, maar hij is iig cool :cool:) 4. Omdat bij Sinterklaas veel leukere liedjes zijn en je kan je schoen zetten :) 5. Omdat ik vroeger in Sinterklaas geloofde en niet in de Kerstman, waardoor ik Sinterklaas nog steeds kewler vind dan de Kerstman. 6. Omdat Kerst zo'n 'verplicht' feest is, waarop iedereen zich hoort te gedragen en blij en in vrede moet leven, terwijl alles twee dagen later weer precies hetzelfde is als daarvoor. Schijnheilig noem ik dat... |
sinterklaas
met kerst heb je wel vrij, en de sfeer is dan ook wel leuk, maar ik vind sinterklaas liever! en ik mag dit jaar piet zijn! oleeeeeeeeeeeeeej :) dik veel zin in |
Geen van beide want ik heb t niet zo op "gezellige familiefeestjes."
|
Eerder altijd sinterklaas, dat vieren we met familie van m'n pa's kant. maar aangezien ik het steeds slechter met hen kan vinden weet ik niet of dat zo blijft na dit jaar :(
|
X-Mas!
omdat mijn ouders niet meer aan cadeaus wille doen omdat we(ik en me broertje) niet meer in de goedheiligman geloven :confused: en omdat er een kerstboom is en omdat het dan vakantie is. en omdat ik zwarte pieten stom vind (niet racistisch opvatten al waren het witte pieten dan vond ik ze nog stom) ik vind sinterklaas eng een de kerstman ook. maar die heb ik gelukkig nog niet in het echt gezien :p |
sinterklaas
khou niet zo van dat officiele familie gedoe met kerst. |
Kerst, lekker gezellig de Kerstboom op en met de familie en vrienden samen :)
|
Ik doe aan geen van beide :)
|
Sinterklaas
|
k denk sinterklaas--> pepernoten :D (y)
|
Geen van beide, wij zijn te arm om aan dat soort dingen mee te doen.. :(
|
wij vieren alleen maar kerst, sinterklaas vind ik niet zoveel aan hoor
|
kerst..
|
Sinterklaas. :)
Je krijgt cadeautjes, en het hele gedoe met surprises, gedichten, pepernoten schoen zetten, "het grote geheim" etc is leuker dan "We vieren dat er óóit érgens één kindje werd geboren". |
Kerst das veel gezelliger. Wij vieren ook geen sinterklaas meer omdat bij ons thuis niemand meer geloofd :(
|
allebei, alleen met sinterklaas kadoowtjes met kerst gwoon kerstboom enzow.. (y)
|
kerst!!!!!!!!!!!!!!!!!!
cker weten kerst want dan krijgen wij kadotjuz! Veel kadotjuz! En de sfeer is dan veel leuker lekker met z'n 4én een mooie boom zoeken (pa ma Zusje ik) En dan versieren en gewoon....... alles is veel gezeliger op straat enzo |
Citaat:
|
Sinterklaas natuurlijk. Kerst word echt zo'n smerig commercieel Amerikaans feest, bleh. Sinterklaas is tenminste typisch Nederlands! Zo hoort dat.
|
sinterklaas (y)
|
Sinterklaas.
Kerst is nog commerciëler en bovendien verschrikkelijk schijnheilig. |
Citaat:
|
sinterklaas :) ik heb een hekel aan kerst blegh...al dat zogenaamd gezellige gedoe...(n)
|
Kerst
|
Citaat:
|
Citaat:
|
kerst met lampjes mooi :)
|
En sinterklaas is op 1 avond voorbij en kerst duurt 3 dagen en kerst heeft lichtjes en lichtjes zijn lief
|
De sfeer bij kerst is veel leuker. Kaarsjes, kerstboom, cadeautjes en ook nog es in de vakantie. Sinterklaas vieren wij niet. Alleen kerst. Maar dit jaar vier ik geen kerst... :( :o
Maar al dat schijnheilige gedoe van "het moet vrede zijn, want het is kerst" ofzo... Daar doe ik niet aan mee! |
Sinterklaas natuurlijk. Kadootjes met kerst is als sneeuw in de zomer. Verder is kerst wel leuk wat betreft die boom etc.
|
mja, allebei(y)
maar kerst is wel ietsjes leuker omdat dat langer duurt, de kerstboom staat een week of 2 ofzo wat wel leuk is(y) |
hm
Kerst leuke sfeer :) |
kerst das veel gezelliger, kerstboom, kaarsen aan,cadeautjes, leker met een aantal mensen eten enz en sinterklaas is alleen cadeautjes en wat pepernooten meer niet
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42. |