![]() |
stelling: Sinterklaas moet moderner gekleed
als jullie hierbij goede argumenten weten, voor en tegen.
Doei |
Ach nee joh, ga toch weg. Sinterklaas is de ultieme superalto. Al járen gaat hij gekleed in het gewaad waar hij zelf voor koos zonder zich te conformeren aan mode-grillen en kleding-hypes.
Sint, ga zo door (Y) |
Mjah hij is al jaren zo waarom zouden we hem veranderen? Ik weet niks wat hem moderner zou kunnen maken?
|
Citaat:
|
+Hij past niet meer in onze tijd, hopeloos verouderd, aandacht neemt af, dé manier om dat tegen te gaan: een nieuw jasje,
+Aan zijn laatste nieuwe kleding (afgel. za.) is al af te leiden dat veel mensen vinden dat hij moderner gekleed moet zijn: Frans Molenaar (z. bekende, moderne en goede couturier) heeft hem aangekleed, al moderner dan hij was, +Hij heeft nu te veel overeenkomsten met de kerstman: decemberfeest, cadeautjes, witte baard, tabberd, paard/rendieren... straks wordt het kinderfeest één groot commercieel en concurrerend geheel! -Sinterklaas is een eeuwenoude traditie, daar ga je niet zomaar iets aan veranderen, tradities moet je in ere houden, -Kinderen zullen hem niet meer herkennen als 'Sinterklaas' en van hem schrikken, -Het wordt ontzettend duur om voor alle Sinterklazen in Nl nieuwe en totaal andere kleding aan te schaffen (wat dus nodig zal zijn), -Sinterklaas is een heilig figuur en heiligen hebben op afbeeldingen een bepaalde klassieke manier van kleden, wanneer je Sinterklaas' kleding wijzigt, lijkt hij niet meer op de heiligman die hij uitbeeldt. |
jooooooooh.. we maken gewoon een hippie van em.. jaaaaaaaaaaa met zijn gabberpieten.. te hip!! :rolleyes:
nee dus, traditie is traditie..vind ik.. |
---> De Kantine? :p
Sinterklaas is juist het voorbeeld van traditie. Dat moet je niet veranderen. |
Citaat:
Ik vind het wel fijn zo, gaat toch om de cadeautjes, niet om de kleding ;)? |
Citaat:
|
weet je wat hij moet doen
een diesel broek en DKNY truitje met een kruis er op en hij hoeft die stomme boek ook niet kan hij vervangen door een laptop en natuurlijk puma s en die paard moet vrijgelaten worden in ruil voor een golf gti gaat sneller leuke mensen zijn jullie mensen herkennen hem en vinden hen leuk omdat hij zo blijft ik heb ook goeie plannen met de kerstman |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
daar komt het dus vandaan santa claus (heb ik eens gehoord) |
Citaat:
En Sint moet in een glitterpakje(y) |
zwarten waren tot 1900 hulpjes. Het is niet gepast ze nog steeds zo uit te beelden (ik weet dat het make-up is maar het suggereert dat ze zwart zijn).
Alternatief? euhm :) schaars geklede dames? :cool: |
Oneens, Sinterklaas mot zijn kleren behouden, tis namelijk (zogenaamd) een goedheiligman en die dragen dat soort kleding. En als-ie niet zo gekleed is, is de traditie eraf.
|
hmz, volgus mij is de sint juist weer in opkomst...weer populairder..dus houden zo, Sinterklaas (y) , ik vind het wel (sinter)classy!( I crack myself up)
Anyway: Waar bemoeien jullie je mee? De sint zeurt toch ook niet over jullie kleding? |
jaaaaa!!!
hij moet karl kani aan en zo veel gouden kettingen om dat zijn nek breekt en de zwarte pieten moeten natuurlijk vervangen worden door zwarte schaars geklede vrouwen en wests-die moet op zijn voorhoofd gebrandmerkt worden fake-thug-RnB-rap is zooo in :D :rolleyes: |
Ik zou zeggen, zwarte klaas .. zwarte gothic jurk aan, omgekeerd kruis, ook op z'n zwarte mijter (dan natuurlijk donkerpaars kruis..) , 3 puntige vork (ja dat zo'n ' duivels' geval ja..) , witte make up, zwarte in een punt gedraaide sik en lange nagels.
*wacht geduldig op Within Temptation's "See there comes the steamboat" en duistere nieuwe singeltje van After Forever: "see the moon shines through the trees" -ikverveelmeja- |
Tuurlijk niet... je kan de Kerstman toch ook niet ineens een groen boswachterspak aandoen en zijn baard weghalen (ik zeg maar wat..), dan is het toch geen Kerstman meer? Dan is het een groende bosaap ofzo.. Maar wat ik probeer te zeggen is dat dat hetzelfde is met Sinterklaas. Die man hoort bij die kleding en als dat veranderd wordt, is het gewoon geen Sinterklaas meer.
|
Ik vrees trouwens dat de sint, wil hij werkelijk nog bij grote delen van de bevolking in de smaak blijven vallen zijn hoofd kaal zal moeten scheren, herman de butler in dienst moeten nemen en zijn aversie tegen Ad Melkert openlijk moeten uiten.
|
dit zou je NIET tegen mijn oude latijn leraar moeten zeggen. Hij is namelijk lid van het officiele sinterklaasgenootschap en heeft zelfs zijn zoon nicolaas genoemd...
wat ik ervan vind: sinterklaas moet zichzelf blijven. In deze tijd verliezen we onszelf toch in allerlei zaken die niet van belang zijn. Laat sint zoals hij is, kinderen kijken toch niet naar zijn outfit, althans ik heb me nooit afgevraagd waarom hij in een mijter liep en een jurk, ik wist nieteens dat het een heilige was. Het gaat om de sfeer die er gecreerd word, en dat is ouderwets gezellig ( typische uitdrukking) sinterklaas hoeft niet te integreren met deze tijd! |
Citaat:
|
Ze kunnen er beter een herdenking van maken.
|
onzin, ik vind hem goed zoals hij nu is, tis traditie zo en beetje jeugdsentiment zit er ook aanvast :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:22. |