Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   wie vind je beter; je pa of je ma? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=430718)

Blenderhead 12-11-2002 22:45

wie vind je beter; je pa of je ma?

naar aanleiding van het andere topic over ouders.

ik ga dus 100 % voor m'n ma. niet dat mijn pa een klootzak is maar het botst nogal eens.

ook zijn kijk op bepaalde dingen verschilt nogal eens met mijn mening

Gonzo 12-11-2002 22:50

Beiden top :o.

Tofke_H 12-11-2002 23:05

m'n ma

Severus 12-11-2002 23:21

Mijn ma. Met mijn pa heb ik totaal geen band.

Ripper

Boogie 12-11-2002 23:30

M'n pa, maar misschien komt dat omdat ik minder bij hem heb gewoond dan bij m'n ma...

Quiana 13-11-2002 07:54

Geen van beiden.

Anne 13-11-2002 08:55

Mijn moeder om mee te praten en mijn vader om dingen aan te vragen, hij is soepeler. ;) Maar ze zijn allebei even (y), ook al hebben we soms wel ruzie. :D

Black Reina 13-11-2002 09:00

me pa:o hij is de enige met wie ik goed kan praten enzo. me moeder doet alleen maar aan struisvogelpolitiek dus bij haar hoef je echt niet met iets aan te komen

ZHAzha 13-11-2002 09:04

Mijn vader en ik hebben totaal geen band.. en negeeren elkaar volkomen..

Dus mijn mama dan maar :)

Lethalis 13-11-2002 09:08

Beter? :confused: In wat? :rolleyes:

Menahem 13-11-2002 10:06

Aangezien ik mijn Pa absoluut niet mag en al 8 jaar niet heb gezien ga ik voor me mama.

girlmetwijdebroeken 13-11-2002 11:07

kies niet
m'n vader is af en toe wel us een beetje een brompot
en m'n moeder af ent oe een zeur dus compenseert zich wel.

k denk wel dat als m'n ouders zouden scheiden en ik nog thuis zou moeten wonen dat ik dan bij m'n moeder zou wonen. M'n vader is niet veel thuis.. en m'n vader heeft een beetje van die regeltjes die er zijn als hij er is.

Screenager 13-11-2002 11:55

Citaat:

Tofke_H schreef:
m'n ma

Denise84 13-11-2002 12:33

als ik moet kiezen mijn pappie; hij is veel relaxter in de zin van niet zeurderig en een beetje een houding van 'alles komt wel op zijn pootjes terecht', hij geeft me een eigen verantwoordelijkheid en vertrouwd me dat ook toe zonder er steeds op terug te komen. Bovendien kan ik goed met hem praten omdat we vaak dezelfde mening delen en wij samen in veel opzochten sneller denken dan mijn broertje en mijn moeder.
Maar minj mam is ook een hele goede moeder! :)

heldin 13-11-2002 12:52

ik zou het niet weten, ze zijn zo verschillend.

met mijn moeder kan ik beter praten als ik ergens mee zit, maar met mn vader kan ik beter ruzie maken. dat is in dit geval positief, want aan even tegen elkaar schreeuwen en dan winnen met woorden heb ik meer dan aan een verdrietige moeder die je een schuldgevoel bezorgt terwijl dat dus echt niet nodig is.
als ik boos ben op mn moeder en zij op mij duurt dat hierdoor veel langer dan met mijn vader.

Somebody Special 13-11-2002 13:17

Citaat:

Betamethason schreef:
Geen van beiden.

Miracle 13-11-2002 13:37

k heb ze allebei nodig, en ben ook blij dat ik ze allebei heb. Dus afwisselend, ik kan het soms erg goed vinde met me pa en soms wat minder. en zo utzelfde met me ma. maar niet samen het liefst :D

~Third Day~ 13-11-2002 13:54

Van mijn Ma mag ik meer. Mijn pa is in sommige zaken streng.

Blubje 13-11-2002 14:05

ga k niet tussen kiezen...ze zijn allebei even stom of even lief (ligt natuurlijk aan t moment)
en als mn ouders zouden gaan scheiden zou k op mezelf gaan wonen, ik zou echt niet kunnen kiezen hoor...:)

qghp 13-11-2002 14:48

Citaat:

bLuB iK=ViS schreef:
ga k niet tussen kiezen...ze zijn allebei even stom of even lief (ligt natuurlijk aan t moment)
en als mn ouders zouden gaan scheiden zou k op mezelf gaan wonen, ik zou echt niet kunnen kiezen hoor...:)

Gothic 13-11-2002 14:50

vader

Leonoor 13-11-2002 14:59

Van m'n vader heb ik altijd meer gemogen, maar mijn moeder is makkelijker in de omgang. Mijn moeder is liever, mijn vader is grappiger. Enz. Ze hebben dus allebei hun positieve punten. En, zoals de meeste mensen, allebei hun negatieve punten. Ik mag ze allebei even graag om de persoon die ze zijn. (hoe volwassen ;))

Monica 13-11-2002 15:07

Mijn ma. Met mijn vader kan ik het niet zo heel goed vinden. Hij interesseert zich zo goed als niet in mij en heeft al jaren ruzie met mijn zus.
Met mijn moeder ben ik het ook wel eens niet eens, we denken heel verschillend over bepaalde zaken, maar ik kan tenminste nog allemaal dingen voorleggen en praten. Ze is ook best wel snel om :) Maar soms heb ik het gevoel dat ze me niet zo goed kent.

Triloxigen 13-11-2002 15:16

Geen van beide,
ze laten me allebei vallen als een baksteen

Fleurop 13-11-2002 15:44

absoluut mijn moeder....
de laatste tijd heb ik echt élke dag ruzie met mijn vader... eerst trok ik me niet veel aan van zijn opmerkingen tegenover mij, maar nu is mijn geduld op.. wordt er zo moe van... maar goed.. niet echt iets voor kantine enzo :p;)

perseus 13-11-2002 15:49

Mijn moeder. Mijn vader zie ik alleen 's avonds een half uurtje en in het weekend en in vakanties enzo. Ik heb een hechtere band met mijn moeder.

sas_andrea 13-11-2002 15:52

mn moeder... met haar kan ik over alles praten, zij is makkelijker,liever, socialer....

papa heeft ook wel zijn positieve momenten, maar jah.... heb meer ruzie met m dan een normale band.

T.e.s.s 13-11-2002 15:58

met mijn moeder kan ik beter opschieten , al zeurt ze wel ontzettend veel. Met mijn vader kan ik al heel lang niet goed opschieten, we zeiden nooit wat tegen elkaar, elkaar negeren. Ik heb hem een tijd echt gehaat, maar tegenwoorig gelukkig niet meer. We zeggen nu ook wat meer tegen elkaar, nog steeds niet veel hoor, alleen het hoognodige

Uncle_Sam 13-11-2002 15:59

M'n vader is in mijn optiek een zwakbegaafd onmens, overbodig voor de maatschappij... m'n keuze is dus wel duidelijk.

Piccola 13-11-2002 16:17

M'n moeder! Ik kan met haar overal over praten, ze is er altijd voor me en van haar mag ik zo'n beetje alles. Met mijn vader heb ik nooit echt goede gesprekken ofzo en hij is me iets te streng. Met hem heb ik een normale band, die met m'n moeder gaat wat dieper.

Smiley_Knorretje 13-11-2002 16:48

Mijn vader, zeker weten. Hij begrijpt me gewoon altijd, hij is wat gevoeliger/emotioneler en heeft dezelfde humor als ik.

Mijn moeder heeft hopeloze humor en ik heb vaak het idee dat ze me niet begrijpt, dat ze niet begrijpt 'wat daar nou zo erg aan is' zeg maar, bij haar ligt het er altijd zo dik bovenop dat ze 23 jaar ouder is dan ik, bij mijn vader gek genoeg veel minder :)

*supahgirlie* 13-11-2002 16:51

me moeder...
van haar mag ik veeeel meer dingen doen enzow :D mijn vader doet erg snel ergens moeilijk over...vooral met uitgaan :mad: en met sgool ook jah..

Freyja 13-11-2002 18:21

Kiezen? Het idee alleen al!! Nee bah, ze zijn allebei even geweldig of even vervelend, allebei lief en allebei koppig en allebei intelligent :) Ik hou even veel van ze en ik heb er ook geen liever dan de ander!!

bertbart 13-11-2002 18:27

Ik ben echt grote fan van moeder:)
Ik heb echt een hele sterke band met haar. Ik heb echt dezelfde manier van denken als haar:) En ik kan het echt bijna overal met mijn moeder over hebben. Alleen mijn moeder is wel heel erg overbezorgd. Maar met alles wat ik doe vraag ik me af wat mijn moeder er van zou vinden:o

the tourist 13-11-2002 18:35

Mijn moeder, het was eigenlijk niet moeilijk om te kiezen :o

Ik woon ook bij mijn moeder, mijn vader zie ik ongeveer 1 keer in de 3 weken. Ik heb echt geen goede band met hem. Niet dat we vaak ruzie hebben (niet meer, ik vind het anders namelijk zielig voor hem :confused: ). Maar hij interesseert zich gewoon niet in mij. Ik zou hem ook nooit iets persoonlijks vertellen (en hij mij ook niet).

heavinly 13-11-2002 18:48

mn moeder, absoluut

Shock 13-11-2002 19:30

Citaat:

Denise84 schreef:
als ik moet kiezen mijn pappie; hij is veel relaxter in de zin van niet zeurderig en een beetje een houding van 'alles komt wel op zijn pootjes terecht', hij geeft me een eigen verantwoordelijkheid en vertrouwd me dat ook toe zonder er steeds op terug te komen. Bovendien kan ik goed met hem praten omdat we vaak dezelfde mening delen en wij samen in veel opzochten sneller denken dan mijn broertje en mijn moeder.
Maar minj mam is ook een hele goede moeder! :)

das hier precies zo, maar dan andersom :)

WishfulDreaming 13-11-2002 19:32

tis niet dat ik met de een wel goed kan opschieten, en de ander niet, ik vind ze allebei redelijk fantastisch, dus ik ga niet kiezen.

LisanneOUD 13-11-2002 20:06

Allebei :p

Mr.Oizo 13-11-2002 20:40

Ligt eraan in welk opzicht.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37.