![]() |
eerste woordjes
Wat waren jullie eerste gesproken woordjes?
Dus na pappa en mamma? Die van mij antenne, gevolgd door anti-cyclischebudgetering :D |
oma
|
Citaat:
Uhm.. zou t niet weten.. Moek een xtje vragen eiglijk.. :o |
jaah die vanmij was desoxyribonucleinezuur :rolleyes:
|
Citaat:
|
Mijn eerste woordje was echt niet mama of papa hoor. Dat zeggen we hier thuis niet eens tegen mn ouders, we noemen ze gewoon bij de voornaam.
Eerste woord: Oetsjikoemie (zo noemde mn vader me altijd) 2e woord: shit |
grooooote hak
oftewel: grote tractor waarom: ik woon in een gehucht waar mijn vader me altijd mee uit fietsen nam, en dan zagen we tractoren die aan het oogsten waren |
Citaat:
en JA ik kan het weten.... |
Citaat:
@ Unexplained, punxnotdead en Nomennesico: uitslovers! :p (ja, ik ben nu aan het leren voor tentamen taalkunde en ja, ik ben het helemaal met Optima eens: dat kán helemaal niet! en ja, ik neem alles veel te serieus vandaag) Mijn eerste woorden: iets met muziek dacht ik, maar ik weet niet meer precies wat. *gaat vragen* |
Brlambsufhhlkf (was het eerste) het tweede was merel (een vogel ;) ) en het derde was mama
Tja, ouders kwamen iets later é :rolleyes: :D Erna zei ik: Schol kok (al verslaafd op mijn 1ste levensjaartje :cool: ) |
"Mercedes" :p
|
Opa balle :D
|
een van de eerste lola . wijzend naar een molen
mijn broertje zei luier als hij een vliegtuig zag |
liloe --> vliegtuig
nana --> limonade ippie sip --> Ilse Smit (me naam :)) |
BAL>> voor papa en mama nog, tja, prioriteiten stellen he
|
kheb werkelijk echt geen idee..
Zal wel iets van 'dag' ofzo zijn geweest |
water
|
neuke....
|
Poes en Coen (m'n vader dus), daarna zal wel pappa en mamma geweest zijn oid.
|
Citaat:
|
geld geld geld :D
|
Citaat:
Mijn eerste woordje was geloof ik ´boem` :D |
Citaat:
ik wacht nu nogsteeds ;) boem? viel je viel? |
poes en amen
|
Bah :D
En verder weet ik het eigenlijk niet, ik weet wel dat toen ik een paar maanden oud was mijn pa eens een keer naar de wieg toekwam en ik zei tegen hem iets in de trant van: "hoi!" :D:D:D En ik zei vroeger toen ik 3 jaar was veel woorden verkeerd, ik had er vaak speciale benamingen voor :D "Trattor was tractor bijvoorbeeld :D En "Beka" was glijbaan "Neccoliën" = sturen/autorijden "Olisa" = vliegtuig "Jawa/Jaiske" = lichtje "Toet-toet" = auto "Sjeif van Krik" = snor "Tafen van hieke" = mijn tafel etc. :D ... :rolleyes: |
Mijn eerste woord was taas, (lees: kaas), ik dacht dat je dat zo uitsprak :) Ik zei dat trouwens eerder dan papa en mama geloof ik. Ik was verzot op kaas. Mijn mutti was dagelijks de kaas kwijt uit de koelkast, hehe... :o *schaam* :o
|
"mama eg"
Volgens de schoonmaakster. M'n moeder ging naar der werk ofzo en ik zat voor et raam en zei dat :) aaah :P |
t zal wel mama ofzo zijn geweest:p
|
Citaat:
Toen ik die leeftijd had noemde ik mijn broer altijd Plimmy. Hoe ik daarbij gekomen ben is me een raadsel, want hij heet gewoon Willem. Mijn eerste woordje weet ik overigens niet. Zal wel iets van 'mem' of zo zijn geweest. |
Citaat:
|
uhm
loklak - chocola stoegstuiger - stofzuiger beboe - melkboer (ja, die bestond nog) bebau - wenkbrauw Verder weet ik het niet meer... |
hmz van mij was geloof ik auto....
Bij een vriend van mij was een van zun eerste woordjes Encyclopedia Brittanica... :eek: |
Hypotactische conjunctie :rolleyes: :p
Mijn eerste woord na mama en pappa was 'koe' :D :) |
dadio = Radio
fawa = Vrachtwagen |
eerst mama, dan papa en dan koekje :p
|
Citaat:
en pipi doe (pipi doen), toettoet, boem, dino, ... |
klootzak, eikel, hufter, viezegoredriedubbelovergehaaldebroodpoot
(wat een opvoeding) |
Citaat:
|
viezepeut: is fysiotherapeut
pakkedie: is vlag kerseman: is kerstman Uhm ja en mijn broertje zei altijd BOOT als ie een vliegtuig zag!! :D |
saija = sandra = ik :)
|
Die! *was niet bijzonder spraakzaam*
|
Toet ofzo? :confused:
|
tuu-tuut ~ auto
boeboe ~ hond |
'mappa'
Mengsel tussen 'mamma' en 'pappa' .. oeh, wat waren die 2 gefrustreerd :D :o [edit] Geen idee wat erop volgde. [/edit] |
duits voor help en alsjeblieft en ik zou nu niet eens weten hoe je dat schrijft :o
en dat was voor papa en mama :) |
bibi = vogel :) tsja je moet ookniet tegen kinderen allemaalvan die lieve geluidjes gaan maken dat zien ze dan als woorden :)
|
eerst papa en mama en daarna 'bah' en vovo (=vogel) :)
|
Citaat:
|
kweet t niej ossow, maar mn ma heeft nog wel een bandje met een gesprekje met mij van toewn ik heel klein was...:D we waren naar duh dierentuin gegaat, en toen ging ze aan me vragen wat er allemaal was, ik noemde tot 3 keer toe een neu-ohrn :P
|
w00t!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:09. |