![]() |
ben je moe als je loopt te gapen, of gaap je als je moe bent?
diepzinnig vraagstuk, joanie en ik komen er niet uit..
*gaap* |
volgens mij gaap je als je moe bent...
Het is volgens mij niet zo dat je je eerst helemaal niet moe voelt, en dan gaap je een keer en dan zou je meteen moe moeten zijn :confused: lama :rolleyes: |
Gapen heeft toch te maken met tekort aan zuurstof in je hersenen even ofzoietsdergelijks.
Maar in iedergeval ik ga voor de laatste |
Citaat:
|
Je gaapt als je moe bent :p
|
\ik ben altijd moe en gaap altijd (Y0
|
voor zuurstof
of omdat je je tong tegen je gehemelte doet... |
reden - gevolg:
reden, je bent moe. gevolg, je gaapt. Lijkt mij. |
geen van de 2 is juist...
|
tis meestal wel een gevolg van, maar hoeft niet. Je gaapt omdat je hersenen heel eventjes te weinig zuurstof krijgen.
|
Je gaapt als je moe bent.. maar als je loopt te gapen wil dat niet direct zeggen dat je moe bent. Bij mij is het meestal zo dat ik me dan verveel of ik zie iemand anders gapen :)
|
Ik gaap als ik moe ben.
Als de loopt te gapen wil het niet zeggen dat je moe bent, je kunt ook honger hebben. |
Citaat:
|
Alleen als k hoorcolleges volg :D
|
Niemand weet nog precies waarom we gapen, maar er gaan een paar theorien rond waarom we nou precies gapen:
Citaat:
|
Ik moe altijd als ik gaap ben! (y)
|
Ik gaap als ik moe ben...
|
Ik gaap tijdens saaie lessen/verhalen, vorm van slaap? Nee, dat is om mezelf weer 'wakker' te maken, toch? Hmm... toch die 2e dan.
|
je gaapt omdat je zuurstof tekort hebt.
|
je gaapt als je iets saai vindt.
|
Wanneer ik onwijs vaak gaap op 1 dag wordt ik altijd ziek daarna.....ben dan niet moe!:D
|
is dat niet hetzelfde??
|
je gaapt als een ander begint te gapen..
|
Allebei..
(weet ik veel, ik gaap als ik er behoefte aan heb, :o) |
*gaap*
Omdat je te weinig zuurstof in je hersenen hebt, ga je gapen om dit op peil te brengen. Door het gapen wordt je loom, wat op moe zijn lijkt. Jaaahaaa, ik heb er over nagedacht. Althans, dat denk ik... Ik loop nu verdorie weer te gapen. |
Gapen gebeurt ook wanneer je zenuwachtig bent
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54. |