![]() |
Familie-gewoontes
Hebben jullie dat ook ? Van die dingen die je echt alleen maar in JOUW familie hoort? Of die je gewoon elke dag hoort.
Mijn vader zegt standaard elke avond : ik neem er nog eentje (jenevertje :)) en dan ga ik naar me mandje, en, nog 1 sigaretje en dan ga ik naar bedje! Meestal herhaalt hij die dingen nog een aantal keren :) Mijn moeder heeft ook van die vreemde uitspraken, maar daar kom ik later op terug. Mijn opa herkauwt zijn eten, letterlijk. |
niet echt nee
toch geen dingen die nu bij me opkomen.. hm abnormale normale familie *?* |
die ga ik hier niet neerzetten :p
|
Mijn vader:
'Nog een pilsje en dan gaan we naar bed' 'Bzzz' (als hij binnenkomt) 'Eet smakelijk, niet te veel, dan word je akelig, niet te weinig, dan word je chagrijnig' 'Is de zitting opgeheven?' (als we klaar zijn met eten) Ach ja, waarschijnlijk ga ik al die dingen ook zeggen als ik zo oud ben :o:d |
Citaat:
|
Neuh, volgens mij niet.. :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijn moeder, zusje en ik vloeken en roddelen ontzettend. Heel fout, maar helaas.
|
Mijn vader zegt altijd dat ie zich gaat afzonderen (naar de wc), hij heeft nogal veel van dat soort irritante uitspraken.
Voorderest niet echt. |
de commisie dagindeling(als we gaan uitzoeken wat iedereen gaat doen)
" zullen we de zitting opheven?"(na het eten) |
Vader als ie thuis komt na het werken:
"Nog wat schokkends gebeurd vandaag?" Moeder: "Ik rook er nog 1tje!" of "Ik drink er nog 1tje!" (niet dus.. :rolleyes: ) Mijn moeder als ze naar de wc gaat: "Even iets voor mezelf doen!" |
Mijn pa en ma hebben wel 1 ritueel: elkaars voeten masseren. :D
Liggen ze 's avonds beneden op de bank tegenover elkaar, mijn ma masseert de voeten van mijn pa en pa tegelijkertijd die van mijn ma. En om de beurt he, bijna iedere avond :D |
mijn ouders hebben ook een ritueel:
elke avond (of gewoon meerdere keren per dag) moeten ze ff op de nintendo (de oude versie) om dan tegen elkaar ' dokter mario' te doen :D ze zijn daar helemaal verslaafd aan. |
Als mn vader thuiskomt van zn werk: "Haidiehai" Echt standaard :D
Verder draait tie vaak letters om van woorden. Dus geen groentesoep, maar sroentegoep. Om gek van te worden...... Mn moeder zegt altijd alles verkeerd, wat superkomisch is :p |
Mijn pa, en dat is wel HEEL ernstig, noemt mij Karen(me moeders naam), Shelley (me kleine zusje dr naam) of Joeri ( :confused: me broertjes naam?:D).
Ach als mensen oud worden he :D |
Citaat:
Hier wordt de hond (die eigenlijk Nina heet) ook nogal ns Martijn genoemd (en heel toevallig heet mijn broertje ook zo) :) |
mijn pa kan mij en m'n 2lingzus op de 1 of andere manier nooit uit elkaar houden :eek: Best wel erg eigenlijk, hij zegt et altijd verkeerd.... :(
|
Citaat:
|
Namen verwisselen ken ik, en ALS ze het dan een keer goed doet, gaat 't van: 'Plien.. euhm, ohnee, Elma'. :| Draaien ze het alsnog om. :/
|
M'n moeder als we klaar zijn met eten: 'We heffen de zitting op."
Of: "Hier moet je 't mee doen." |
* Moeder de vrouw heeft weer lekker gekookt...
* Ja, stel je voor he dat je een bekende tegen komt... * Die is naar de eeuwige jachtvelden gegaan... Etc. |
Mijn moeder zegt nog steeds altijd als ik de deur uit ga:
'Wel uitkijken he Mieke?' (Nee mam, ik heb vandaag maar eens besloten es niet uit te kijken, hoezo? :D) Maargoed, is misschien niet echt supervreemd ofzo, maarja, mijn mutti is wel overoveroverbezorgd in het kwadraat. Maar dat is ook wel weer lief hoor :) |
Citaat:
|
Citaat:
"voorzichtichg he ! :mad: |
Citaat:
|
Wanneer ik weer een nieuw meisje heb leren kennen krijg ik standaard een hele preek over het "niet te hard van stapel lopen". Daar wordt ik erg moe van, in het vervolg zal ik maar niet meer vertellen over meisjes die ik ontmoet :/
|
wij hebben ook heel veel van die dingen, maar ik ben ze ff vergeten...
oja, na het eten gaat mijn vader altijd met een bakje yoghurt journaal kijken, en wij (=mijn zus en zusje en meestal mijn moeder) gaan dan soms meezingen met de radio en een beetje dom doen mijn vader heeft ook altijd van die domme flauwe 'grapjes' en mijn moeder noemt eerst de hele familie op en dan pas de goeie naam en oja, als ik bijvoorbeeld zeg 'ik heb een gat in mijn sok' zegt mijn moeder, 'dat is beter dan andersom!' heel flauw en mijn vader is sowieso heel irri! ik 'doe niet zo flauw' papa 'moet je er wat zout op doen' ik 'nouhou' papa ' straks..' ik 'hou op' papa 'waarop?!' ik 'nou ff serieus' papa 'zere neus?' en ga zo maar door... |
als ik een jongen leer kennen, is het altijd: wat doet zijn vadeR? niet serieus ofzo, maarja wel beetje irritant :) DOen ze ook bij mijn broers. en mijn broers doen het ook bij mij :| en ik bij hun :) Bla.
|
Citaat:
|
goh dat jullie dat allemaal onthouden?! kzou het niet weten
alleen dat mijn ouders ook ons nooit uit elkaar kunnen houden,... als ze iemand roepen dan komt die naam altijd als laatste, zelfs als je recht voor hun neus staat kunnen ze het nog fout zeggen. :eek: maar verder,...kzou het niet weten,...maybe schiet het me nog 's te binnen |
uhm mun moeder zegt wel altijd als ik en mun susje moeten afwassen: ja ik heb gekookt dus hoef ik ook niet af te wassen....erg vervelend:p :mad: maar verder niezow gloof ik
|
"de goede oude tijd"
|
Zeggen dat het zó gezellig was afgelopen kerst zonder het te menen. Iedereen denkt hetzelfde: weer zo'n rottig verplicht nummertje gezellig doen!
|
Citaat:
Dat gezeik tegenwoordig over de kerst; in deze tijd zijn gezinnen al niet zo vaak bij elkaar (pap werkt over, mam heeft een avondbaantje, broertje vult vakken, dochter eet bij dr vriendje, etc); dan maar gedwongen hoor, familie is belangrijk (y) |
Citaat:
En inderdaad dat overbezorgde. Moet je geen shawl om? Heb je je sleutels bij je? Maak je het niet te laat? Kijk uit voor zakkenrollers he? Kijk je goed uit dat ze niets in je drankje stoppen? etc.... :D |
te laat komen. echt iedereen van me vaders kant heeft dat :0
uitspraken: "dat zoeken we op" "oh op die fiets" "smeer het in je haar" "ha jong en lui" - "hallo oud en versleten" "laat je de hond nog ff uit" - "welke hond?" |
Citaat:
doe niet zo bijdehand - bijen hebben geen handjes :rolleyes: |
owja en een holgrim maken:o:D
we waren op vakantie en toen zaten we ergens bij eem meer en daar kwam toen een jongen aan,met rugtas,ontbloot bovenlichaam en een strak kontje:D en hij zat de hele tijd naar mij en m n zus te kijken tot ie inneens door zijn enkel zwikte. dus mijn zus keihard lachen:D en later hebben we hem gevraagt hoe ie heette en sinds toen noiemen wij het door je enkel zwikken terwijl je eigelijk naar mooie jongens/m,eiden loopt te kijken een holgrim maken:) omdat die jongen holgrim heet,das iets noors (y) |
ruzie maken
|
Citaat:
Nou ja, 't is heel flauwe humor, maar zo zijn we het gewoon, en we moeten er toch vaak om lachen, moet ik zeggen (mja, ieder zijn smaak hé). Ik geef verder geen voorbeelden van flauwe woordspelingen want thuis spreken we Frans en daar zijn jullie niets mee :o |
Citaat:
"Nou ja mama, hé, ik ben verdomme 23, ow, weet je dat wel?" :mad: |
onze familie heeft echt typische humor, die is heel erg flauw...
en bijvoorbeeld eten ze heel erg veel zout... en ze zijn allemaal best luidruchtig en niet verlegen.... en verder -> zie snoepie want dat is m'n zusje :-) |
"was me dat een soepke eten seg" :D
|
mn moeder zegt altijd: Goedegemorgen. En : Gossie en Possie, <-- = so irri
|
rauwe gehaktballen eten.... :confused:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08. |