![]() |
Welke religie hang jij aan?
Ik ben een meta-agnost:
Ik weet niet zeker of ik agnost ben. :D |
:confused:
ik aanhang de groen-links-religie :confused: :) |
Citaat:
|
Citaat:
neenee dan zou ik lpf-aanhanger zijn geweest :p |
ik vereer deurklinken
|
Ik geloof niet dat ik serieus antwoord kan geven hier. :rolleyes:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben aanhanger van het pedo-pyrofilisme.. (nou eigenlijk niet, maar tis vroeg.. en kheb pijn in me voeten.. dus ik mag dat zeggen...) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
*hangt ook aan* ;) |
Citaat:
Gaan we samen kleuters in de fik steken :rolleyes: |
Citaat:
ik denk dat ik maar aan Unex ga hangen :D |
Citaat:
we zijn weer te goed voor ze :o |
'k geloof in me eigen denken van hoe en wat! Geloof is voor mensen die een soort handleiding van het leven willen, maar die is er niet. Net zoals sommige mensen denken dat ze antwoorden vind in een geloof! :confused:
Citaat:
Offtopic: 'K zou hier een urenlange discussie over kunnen voeren, maar doen we nu niet! :D |
:confused: niks denk ik.. :o
|
Antiklerikaal.
|
Citaat:
|
Ik hang de Synxaanse levenswijze aan.
Kan het iedereen aanraden, het is geweldig!!!!! |
Citaat:
|
Citaat:
Ik hang mijn eigen religie aan, die is echt geweldig |
ik geloof in mijn eigen normen en waarde........in een god geloven of iets dergelijks vind ik onzin.......
|
Citaat:
|
Geen religie
|
Citaat:
Citaat:
|
Atheist :)
|
Atheist
Je hoeft maar even logisch na te denken en rond te kijken en dan weet je al dat er geen god bestaat.. |
Citaat:
|
Atheist.
|
Aan de atheïsten:
Jullie argumenten en vermeende 'logisch' nadenken zijn waarschijnlijk gebaseerd op het wetenschappelijke systeem dat wij hanteren. Maar hoe toets je dat wetenschappelijke systeem? Het is enkel toetsbaar aan zichzelf, net zoals religie enkel toetsbaar is aan zichzelf. Bovendien is nooit te bewijzen dat er geen God is. Om de werkelijkheid niet te kennen, moet men de werkelijkheid kennen. |
Inderdaad, je hebt helemaal gelijk ... maar ja, mensen die gelovig zijn hebben kunnen ook niet bewijzen of er wél een God is.
Ik kijk nu gewoon naar mezelf en naar mijn mening bestaat er niet zoiets als een God. Ik heb geen gegronde bewijzen, maar mijn gevoel spreekt dat uit en daar ga ik op af. |
Atheist. Ik ben zeker niet iemand die vooral in de wetenschap 'gelooft', maar er is ook nooit bewezen dat er wel een God is. Al denk ik wel dat er iets is na het gewone leven hier... Ben er alleen nog niet achter wat ;)
|
Je kunt nooit 100% zeker weten dat God niet bestaat. Ik ben zelf een eeuwige twijfelaar.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het verschil tussen agnosme en atheïsme is als volgt eenvoudig uit te leggen: "Een atheïst gelooft dat er geen God is, een agnost gelooft niet dat er een God is." (maar gelooft ook niet dat er geen God is) |
Citaat:
|
Ik ben aanhanger van de Hja de Reus religie!
|
Citaat:
|
Citaat:
Nee, mijn logisch denken is gebaseerd op het feit dat er volkomen geen god IS. Waarom zou ik in een god geloven, en erger nog, eentje aanbidden, die zich niet eens aan mij kenbaar maakt? En waarom zou een god die aanhangers wil zich niet kenbaar maken? Dat is toch wel vrij triest, vind ik. |
Citaat:
Agnosticus zijn is het slimst, dan geef je tenminste toe dat je het nooit kunt weten (y) (en nee, dat doe ik niet ;) Ik ben toch een rasechte atheist. Ik GELOOF dat er niks meer is :)) |
Citaat:
|
Citaat:
En dat het naar jouw maatstaven triest is, zegt helemaal NIETS over de werkelijkheidswaarde van iets. Als wederargument zou ik kunnen gebruiken: "Je ziet geen bewijzen van God, omdat je jezelf er niet open voor stelt, omdat je er niet in gelooft." Probeer zoiets maar eens te ontkrachtigen! Je zult merken dat je in een paradoxale situatie komt, waarvan de uitkomst onbeslisbaar is. Je zegt het zelf al: "MIJN logisch denken". Wat voor jou logisch is, hoeft een ander niet logisch te vinden of überhaupt logisch te zijn. [zeurstemmetje] hè, ik vind het wel een beetje naar van je dat je mij gelijk zo aanvalt omdat ik een onvolledigheid in je theorie zichtbaar maak.. |
Citaat:
|
Citaat:
En sorry voor t af- en aanmelden bij MSN. Hijz nu officieel dood verklaard. :( |
Ik hang geen enkele godsdienst aan.. wrom niet? Kijk es ff om je heen en zie wat voor elende er komt.. Daar hakken moslims en Christenen elkaar kapot, erges anders zijn Moslims en Joden het weer niet eens met elkaar ..
Ik ben niet TEGEN een godsdienst, maar wel tegen de manier waarop het door sommige mensen wordt bedreven...(als ik het zo goed zeg ten minste :S) |
Citaat:
Ik ben zelf dus een meta-agnost, een stapje verder. Ik vind het onbeslisbaar of het wel of niet beslisbaar is dat er een God is. |
geloof mag;
religie niet :) |
Citaat:
Atheïsten geloven dat het helemaal geen God bestaat... Agnosten weten niet of er wel of geen God is.. De een is zeker van zijn zaak, de andere twijfelt... |
Het hangt tussen atheïst en agnost in? Ben d'r sort of van overtuigd dat d'r niks als een god bestaat. ;)
|
Ik ben een agnost: ik geloof niet dat het bestaan of niet-bestaan van God kan worden aangetoond. Maar ik neig naar atheïsme.
Atheïsten hoeven helemaal niet zeker te weten dat een god niet bestaat. "A person can be a non-Theist by simply lacking a belief in God without actively denying God's existence." |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47. |