![]() |
Tips om heel snel wakker te worden!!
Hee ik ben zooo moe en ik heb morgen tentamen en moet nog vrij veel leren (ja i know planning is niet optimaal maar moet er nog ff aan wennen hierzo, 1e trimester blablabla)
Ik heb net nrgdrank op, xi ofzo, dat werkt wel een beetje en drink de hele dag al koffie, maar nog steeds moe en ook vet gespannen nu van al dat geleer... Dus tips om snel wakker te worden en te ontspannen zeg maar! Alvast thx. |
Een reactie zou leuk zijn?! :confused: :(
|
Citaat:
Het is gewoon puur psychologisch, dus je moet jezelf maar wijs maken dat je wakker bent en niet gestresst zijn :confused: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb geen nuttige tips hoe je wakkerder kunt worden. Ik had zelf ook de neiging in slaap te vallen boven mijn aantekeningen. Mijn tip: sla het boek van Luce over als je tijd gebrek hebt en ga alleen je aantekeningen halen. Ik heb het ook gehaald zonder eht boek gelzen te hebben. Docenten vertellen altijd wat ze zelf het belangrijkste vinden en vragen dat ook graag terug op hun tentamens. Moet je ook literatuurgeschiedenis morgen? Dat moesten wij vorig jaar wel opdezelfde dag. Daar werkte dezelfde tactiek. Ik heb het boek van Hose nooit gelezen en alleen de aantekeningen geleerd (al hadden wij wel een andere docent dan jullie). |
drink geen koffie, xi enz?
je krijgt er een kick van maar na een tijdje is die uitgewerkt en moet je weer opnieuw beginnen misschien ff buiten lopen als het koud is |
Citaat:
Ja tis precies zoals je zegt...literatuurgeschiedenis ging dus echt niet...ook niet geleerd dus niet zo vreemd. Filo ging heel goed, maar das ook leuk! Maar ik zal het niet allemaal hier op t forum uiteen gaan zetten, ik spreek je dinsdag vast wel denk ik, jij deed toch ook mee? :confused: xx |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik geef toe, mn planning was slecht, maar t was al te laat om daar nog wat aan te veranderen. Maar ik heb goede voornemens voor volgend trimester :) :o |
verse jus d'orange helpt beter dan koffie trouwens :)
|
laat je moeder om half 8 met een trompet in je oren blazen:D
|
[img=640,480]http://pim.scholieren.com/pics/koffie1.jpg[/img]
[img=640,480]http://pim.scholieren.com/pics/koffie2.jpg[/img] [img=640,480]http://pim.scholieren.com/pics/koffie3.jpg[/img] |
Citaat:
|
Citaat:
|
haal een washand met ijskoud water over je gezicht.. geloof dan moet je wel wakker worden.....
|
en is het allemaal nog goed gekomen???
|
Ga douchen.. Of zet heel hard je muziek aan..
Leuk voor je omgeving ook.. ;) :o |
Citaat:
|
Goed plannen en niet op het laatste moment aan je schoolzaken beginnen. Je moet de verhouding in tijd wat school-vrije tijd betreft goed onder controle proberen te houden. Ik doe gewoon standaard door de week elke morgen en middag aan schoolzaken te besteden (behalve bij een vrije dag, dan leer ik 2, 3 of 4 uurtjes) en dan na het avondeten helemaal nix meer doen aan school en dan vrije tijd. Zo heb je tenminste ook wat ontspanning. En vroeg naar bed gaan. De meeste jongeren gaan al zo laat naar bed. Maar dat hangt ook af van hoe laat je weer op mot en of je veel slaap nodig hebt om te presteren.
|
koude douche
|
Citaat:
|
De wekkerradio errug vroeg zetten en hem keihard aanzetten, dan val je niet meer in slaap.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zorg dat je moeder je wakker maakt ofzo :p
I.i.g. dat doet mijn moeder, ik weet het, handig zo'n natuurlijke wekker :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik maak in de periodes dat ik naar school mot altijd op het einde van de week de planning van de volgende week. Ik kijk dan wanneer ik les heb en de uren ervoor en erna leer en maak ik dingen van school thuis. En kheb dan door de week ook veel vrij dagen, dan plan ik gemiddeld ook nog eens 3 uurtjes in. Als je dan per week een planning maakt, heb je op tijd dingen af en heb je in de laatste weken ruim te tijd om je tentamens te leren. (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:51. |