![]() |
Heb jij een groot patriottisch gevoel?
ben jij trots op je vaderland?
ik had 't er laatst onder de les over met een goede vriendin van me en zij zei me dat ze absoluut geen gevoel had van 'belg' zijn... komt waarschijnlijk doordat ze toen ze klein was in veel landen heeft gewoond, van Nederland gaande tot Ivoorkust en Ghana enzo... maar ik heb dus wel een vrij groot vaderlandslievend gevoel, maar niet in overdreven mate :) |
Ja echt... als ik doe oorlogsfilms kijk dan heb ik 't echt 't gevoel om voor Amerika voor een kogel te springen (y)
|
Alleen met de voetbal :) Voor de rest ben ik een Tukker en geen Nederland (of Hollander zoals de meeste "intelectuelen" zeggen)
|
Citaat:
|
Citaat:
maar ik heb dat bijna niet, zelfs niet met voetbal. Ook niet als ik van vakantie terug kom ik als ik nederland binnen kom het gevoel heb: ik ben thuis. Heb ik eigenlijk pas als ik de stad binnen rij |
trots.. niet zozeer dat ik overal maar wat blij loop te verkondigen dat ik Nederlandse ben, want dit land kent ook zijn gebreken. Maar ik mag zeker niet klagen :)
Met schaatsen (de enige sport die ik volg) ben ik wél vrij trots :o En tegenover Belgen die het zo ontzettend voor hun eigen land opnemen wil ik het ook nog wel eens overdrijven ;) |
best
|
wat een kuttopic :confused: :o
maar i believe i can fly |
i believ i can tuch the scy :o
of sow iets |
geloof jij er ok al in :D
|
ja leuk he :rolleyes: :D
|
Citaat:
|
Nederland is wel okay en daar heeft men af te blijven. :p
Maar dat was het eigenlijk ook wel. :confused: |
ik hou van holland en ik haat belgie :confused: :p
|
Ik ben iig redelijk chauvinistisch en trots op een hoop dingen van ons land (en blind voor de slechte dingen ofzo :p)
|
helemaal niet, en nu ga ik een andere avatar nemen :D
|
Nee, valt wel mee. Op koninginnedag draag ik oranje, maar daar houdt het ook wel mee op, eigenlijk.
|
Valt wel mee denk ik
|
helemaal niet ik ben ok helemaal neit betrokken tot het koningshuis enzo.
gewoon omdat ik weet dat Nederlamd vooral in de geschiedenis gewooon een klote land was ( denk aan indie enzo) |
Nee, totaal niet.
|
Citaat:
|
Nee, helemaal niet eigenlijk... ik vind Nederland nou ook niet echt een mooi land of weet ik veel wat. Maar ik zou niet in een ander land willen gaan wonen ofzo, maar dat heeft niets met Nederland zelf te maken. De enige reden daarvoor is dat ik mijn familie en vrienden niet wil missen...
|
Ik heb er niets mee. Eigenlijk vind ik het zo geweldig nog niet.
|
Citaat:
|
De laatste tijd schaam ik me toch echt diep voor mijn afkomst, zo'n klein land, en niemand die het een beetje redelijk kan leiden. stelletje prutsers
|
Ik kan best trots zijn dat Nederland heel liberaal is, in andere landen ga je jaren de gevangenis in voor een lullig jointje...
REIE |
eigenlijk best wel :o
Wat betreft sporten wel (voetbal, schaatsen, volleybal enzo) En verder gewoon 'het landje', ik zou echt niet ergens anders kunnen wonen. (Nou ja, voor ff wel, maar niet te lang). Khou wel van de nuchterheid enzo :) |
trots? nej
niet dat ik een hekel aan Nederland heb, maar er zijn wel een aantal dingen waar ik niet al te trots op kan zijn (begin al bij de politiek...) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22. |