Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Waarom heb je internet? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=431020)

Talon 12-12-2002 21:23

Waarom heb je internet?

Waarom log je elke dag in op bv dit forum?
waarom chat je?
Wat zijn de redenen voor dit alles?
Alleen verveling? verslaving? of iets anders?
Ik heb de laatste tijd echt steeds vaker het gevoel van: "Wat moet ik met internet?"
De sfeer van 'vroeger' is weg, de mensen zijn oppervlakkiger en dommer..
Elke halve zool heeft een aansluiting op het net.
Eigenlijk zou het verboden moeten worden..

Maar goed..
Waarom heb jij internet?

B@RTOLI 12-12-2002 21:26

Heel simpel:

Omdat we geen leven hebben!!!! :D

ff serieus:

Kun je vanalles opzoeken als je wat nodig hebt, online gamen, forums bezoeken en beichten achterlaten, Msn'en etc.

Flood Control 12-12-2002 21:27

Kwam met de kamer... :)

Krugdinho 12-12-2002 21:44

verveling...

Denise84 12-12-2002 21:49

verveling, gewoonte

Phreak 12-12-2002 21:51

Citaat:

Talon schreef:
waarom chat je?
Ik heb de laatste tijd echt steeds vaker het gevoel van: "Wat moet ik met internet?"

Maar goed..
Waarom heb jij internet?

Waarom log je elke dag in op bv dit forum? Omdat ik graag hier bent om mensen te helpen. Rotzooien op onzin op me favoriete forum "games". En hier bevalt me goed net als bij GoT. :)
Alleen verveling? verslaving? of iets anders? neej, geen vervelingen op Internet. kheb altijd iets te doen. Me site afmaken/forummen/chatten/Games(online) etc. JA un beetje verslaafd kan je dit wel noemen ja.

:)

B@RTOLI 12-12-2002 21:52

ja om nog een rden, omdat iedereen het bijna heeft.

Secreet 13-12-2002 00:10

Citaat:

Talon schreef:
waarom chat je?

Maar goed..
Waarom heb jij internet?

log niet (meer) ied're dag in
niks beters waarschijnlijk
ontspanning
Euhw mijn papipe heeft internet aangeschaft..
absoluut..over die mensne dan
elke hele zool ook tegenwoordig
vedbieden trekt meer :)

Nogmaals: omdat pappie het ook heeft..

Zoulou 13-12-2002 02:44

internet bleek heel handig te zijn voor mijn studies (als vertaler haal ik 70% van achtergrondinformatie op teksten van het net).
Maar het is idd snel een verslaving geworden, vooral de chat, ik zou anders wel zonder dit forum kunnen.
Ik heb na een tijdje ook het gevoel van "god, tis hier ook niet meer zo leuk op de chat. Waar is de goede oude tijd?" Maar dat ligt niet zozeer aan het internet zelf dan aan het feit dat er nieuwe mensen komen, dat de leuek mensne van vroeger weg zijn, dat ik ook ouder word, enz.
Ik kan me best voorstellen dat het met een groepje vrienden of een clubje irl ook zo gaat.
Niets mis met internet dus.
TRouwens, de goede "cybervrienden" weet ik nog te vinden.

Internet verbieden aan n00bs? why the hell? :rolleyes:

B@RTOLI 13-12-2002 11:06

Citaat:

benchMarc schreef:
Ow, jij bent zo'n meelopers type :D
haha nee tuurlijk niet, had al internet voordat andere het hadden dus dat is het niet maar die reden heb ik wel vaak gehoord.

Maar blijf bij mijn hoofdreden: Omdat we geen leven hebben :D :D

Quiana 13-12-2002 11:16

Weet ik veel. Internet heb ik omdat andere mensen
in dit huis dat nodig hebben.
Chatten, mja, nu kan ik eindelijk weer op MSN,
kom ik erachter dat ik een pesthekel aan chatten heb.. :o
Forummen uit verveling denk ik..
Vind het stiekem wel leuk. :D ;)

Pla 13-12-2002 11:19

Het begon allemaal omdat ik zo nodig internet voor school nodig had..
Ja en waarom ik het nu heb? - Vermaak..

poecilotheria 13-12-2002 11:25

ik gebruik i-net vooral voor mijn hobby (spinnen) alles wat ik daarnaast doe is xtra....ik zit ook nooit lang op dit forum ik kom wel elke dag een keer langs daarentegen..

toen ik hier in het begin i-net had toen kon ik uren aan een stuk achter de comp vast zitten, dat is nu ook niet meer....

White Cluster 13-12-2002 11:52

Citaat:

Denise84 schreef:
verveling, gewoonte

Mr.Oizo 13-12-2002 12:29

Gewoon: hobby :)
En gemakkelijk bij belangrijke dingen om info af te halen, je hoeft ervoor nie meer je huis uit.

WishfulDreaming 13-12-2002 12:29

ja, het begon met verveling, het werd een gewoonte, uiteindelijk een verslaving. en hetis natuurlijk handig om dingen op te zoeken of te downloaden :)

a new noise 13-12-2002 12:32

Het begon om de interesse, te mailen en duke nukem 3d maps up en down te loaden.
[1337]
Onder win 3.11 met trumpet winsock...
[/1337]

waarom ik het nou doe... tis mn leven ;0

miro 13-12-2002 12:35

omdat wij meelopers zijn.

Manus J. van Alles 13-12-2002 13:15

Waarom heb je een TV?

skyscraper 13-12-2002 13:15

routine

Conan the Librarian 13-12-2002 13:26

Citaat:

Talon schreef:
Vroeger was alles beter. ;)

Diablos 14-12-2002 23:27

Citaat:

Conan the Librarian schreef:
Vroeger was alles beter. ;)
niet beter, wel leuker.

en ik heb internet omdat ik het nooit meer heb opgezegd.
toen ik kabel internet nam had bijna nog niemand het en was het cool om te hebben. maar nu heeft bijna iedereen het wel en is er niks leuks meer aan. gebruik het verder meestal ook alleen uit verveling of als ik toevallig iets nodig heb.

nare man 14-12-2002 23:31

0m m3 h4rd t3 k7nnen r7kk3n bij 1337 pr0n :p

B@RTOLI 15-12-2002 08:29

Citaat:

nare man schreef:
0m m3 h4rd t3 k7nnen r7kk3n bij 1337 pr0n :p
Haha (y) om je te kunnen r7kk3n!!! Kun je dat niet doen de zonder gaat toch!!! ;)

StefanLovertje 15-12-2002 10:31

om met mijn vriend te communicere

Wes 15-12-2002 15:21

Waarom niet?

Cytherea 15-12-2002 15:37

Citaat:

Talon schreef:
Waarom log je elke dag in op bv dit forum? dat doe ik niet eens, maar goed omdat het grappig is om te zien hoe andere mensen over sommige dingen denken
waarom chat je? Ik chat niet.. ik praat alleen op msn, op chatboxen zijn toch alleen maar van die hersenlozen..
Wat zijn de redenen voor dit alles? welk alles? alles van het internet?? ik heb mijn ouders wijs gemaakt dat het voor school is...
Alleen verveling? Als ik tijd over heb... verslaving? ik ben niet zo snel verslaafd.. of iets anders? iets anders wat? wat het anders is? gewoon.. uhm.. gezellig (meestal)
Ik hoop dat zo je vraag beantwoord is.. en niet iedere zool heeft internet.. en niet iedereen die internet heeft is een zool, of oppervlakkig of dom... dat jij ouder wordt betekdn dat je misschien'meer' weet van de wereld en de jongeren daarom als dom beschouwd.. of je bent gewoon te oud voor het internet en beschouwt iedereen als dom omdat ze net als jij een hopeloos leven achter het internet te gemoed gaan :D (ja zondag he..)

GRRR 16-12-2002 23:42

om lekekr te rukken

Q 17-12-2002 06:33

De mensen waren altijd al dom, maar door internet besef je dat pas.

Waarom iemand chat, omdat het makkelijker contact leggen is dan in het echt. Nu chat je met mensen waarmee je nog nooit een gesprek mee begonnen zou hebben in het echte leven.

De reden is nieuwsgierigheid en leergierigheid, gewoon een paar dingen die mensen allen delen. Iedereen is nieuwsgierig en het feit dat je terugkomt is om te weten wat iedereen verteld heeft.

De sfeer zal blijven veranderen, daar kan je weinig aan doen... je kan niet de rest van je leven dezelfde "sfeer" houden als toen je in groep 8 zat. Helaas, daar zou je toch aan moeten wennen.

Wat moet je met internet? Alles wat jij wilt. Tevens opent het je ogen en zal je bij veel vraag stukken zelf een mening vormen wat je ander misschien niet had gedaan als je het niet had.

En wat is er erg aan dat bijna iedereen internet heeft? Ik vind het alleen maar positief. Door internet heb ik zelf ook vaker contact met mn zus en zie ik haar ook wat regelmatiger, net als mijn kleine nichtje...

Waarom zou iets dat goed is verboden moeten worden? Internet is een medium net als TV of RADIO. Alleen internet is interactief, je kan zelf bepalen wat je doet en vaak ook mee discusseren. Dus nogmaals, internet laat je meer van de wereld zien, meer van de wereld leren en lezen. Of je dat in een positieve manier gebruikt ligt aan jezelf. Als je de hele dag Unrea/counterstrikel zit te doen... tsja, dan zie je niet veel van de wereld. Het voordeel daarvan is dat je toch wat sociale vaardigheden opdoet zoals samenwerken in teamverband (met counterstrike dus soms). Stel je eens voor dat mensen die moeite hebben met contact leggen geen internet hadden? Wat zouden die dan op het moment moeten doen? Het is niet verplicht dat je hier komt, het is een keuze.

Cheers.

qghp 17-12-2002 06:44

om mn tijd op te vullen die ik thuis moet besteden.
ik zie het neit als verveling omdat ik het leuk vind o te computeren want er zijn altijd nieuwe dingen te doen en te vinden

Somebody Special 17-12-2002 10:47

Om bezig te zijn.

Woon btw samen met mn vriend en die moet het voor zn werk hebben

luckyleo 17-12-2002 11:13

Citaat:

Talon schreef:
waarom chat je?

Maar goed..
Waarom heb jij internet?

Voor school :)

Tofke_H 17-12-2002 11:30

Citaat:

Talon schreef:
Het is niet elke dag, maar bijna elke dag. Omdat ik forumbaas ben hier.

Citaat:

Talon schreef:
waarom chat je?
Doe ik ook niet elke dag maar als ik het doe is het vaak om een of andere discusie te houden of dingen die ik in mijn omgeving niet zou kunnen bespreken omdat de mensen in mijn omgeving daar totaal geen intresse voor hadden/hebben, en enkele mensen op het internet wel.

Citaat:

Talon schreef:

Op momenten verveling, maar ook dat je op deze manier mensen met dezelfde gedachten over onderwerpen vind.

Citaat:

Talon schreef:

Of te wel dat jij slimmer bent geworden.

Citaat:

Talon schreef:

Dat ze dan eerst maar wat andere dingen verbieden :p

Citaat:

Talon schreef:
Maar goed..
Waarom heb jij internet?

Omdat ik het nodig had voor school in der tijd, om informatie te zoeken, uit ontspanning en daarnaast mensen leren kennen die dezelfde gedachten hebben over bep. dingen als mij. Is leuk om die gedachten aan elkaar te delen, en er over te babbelen.

Freyja 17-12-2002 13:08

Omdat ik door het internet heel veel tekeningen kan zien en de mijne kan laten zien en daardoor heel veel kan leren; omdat ik een paar leuke email/chatvriendinnen heb en ik die anders niet kan spreken; omdat ik fanfiction wil lezen en posten; omdat ik forumverslaafd ben; omdat ik mijn site moet onderhouden; etc.

Tja, zonder de art en de verhalen kwam ik hier ook heel wat minder, dan is het lang niet zo leuk. Maar nu is het mijn enige kans om goede art te zien en mijn spul te laten zien/lezen....

Thomas 17-12-2002 13:25

Gewoon, omdat.

Dminor 17-12-2002 14:25

Forum als tijdvulling tot Annika online komt/weer wat zegt.

kikkerkut 18-12-2002 12:06

Citaat:

Denise84 schreef:
verveling, gewoonte
en ik voeg er verslaving aan toe

Kleine A* 18-12-2002 23:12

weetikveel:confused:
mn broer zat er erg om te zeuren enzo, en nu hebben we t nog steeds:p

gentleman 19-12-2002 17:38

School, msn en af en toe een spelletje.

de communiceerbeer 19-12-2002 17:46

vraag ik me ook af eigenlijk :/

Mara 20-12-2002 10:29

M'n pa had inet genomen, en toen ben ik dat langzaam gaan "ontdekken," eerst ging ik maar naar 1 site en langzaamaan kwam er msn bij en dit forum.

Waarom inet? Het is leuk... je ontmoet mensen die anders denken dan iedereen om je heen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:23.