![]() |
Hoeveel fout had jij bij het Groot Dictee Der Nederlandse Taal?
ik 32 :o
|
is de test op internet nog te doen?
|
Citaat:
http://www.omroep.nl/nps/grootdictee/ http://teletekst.nos.nl/cgi-bin/tt/nos/page/m/376-1 hier is alles nog een keer na te lezen |
Citaat:
(www.grootdictee.nl) |
39, viel me mee in vergelijking met vorige jaren :o
|
ik had wel wat beters te doen :rolleyes: :p
|
die man die won was zo gelukkig :D (y)
|
9
best goed, vind ik althans, van mezelf. ( ik studeer nederlands, dus boven de 10 was een fatale blunder geweest) ik vond trouwens het gebruik van leenwoorden wel abomidabel de pan uit rijzen! :D |
Citaat:
|
Citaat:
Ik sta op 24 overigens, en - op een paar heeeeele vage woorden na - allemaal 'och-wat-ben-ik-ook-stom!'-fouten. :o |
nou 32 valt heel erg mee!!
had ruim t dubbelen :o :o *schaamt zich diep* |
Hmmm... Ik dacht heel eventjes 8, maar het blijken er toch 9 te zijn... Weidsheid over het hoofd gezien...
|
Citaat:
|
Citaat:
3 En wat ziet gij den splinter, die in het oog uws broeders is, maar den balk, die in uw oog is, merkt gij niet? 4 Of, hoe zult gij tot uw broeder zeggen: Laat toe, dat ik den splinter uit uw oog uitdoe; en zie, er is een balk in uw oog? 5 Gij geveinsde! werp eerst den balk uit uw oog, en dan zult gij bezien, om den splinter uit uws broeders oog uit te doen. Mattheüs 7 |
Khatter 15!!! nooit verwacht...ik zat eerder te denken aan iets van 60....
|
Citaat:
|
Citaat:
|
7, helaas.
Maarja, ik word beter. Vorig jaar had ik er 12, het jaar daarvoor 16. Het jaar daarvoor deed ik mee in de Burgerzaal in Zutphen, bij een openbare deelname, maar toen had ik 22 fout :o |
niet meegedaan, ik viel halverwege in het programma...
|
Citaat:
(no offense intended :)) |
Ik dacht dat het vandaag kwam......
|
11 fout, whiej :P mn moeder had er 12, dus kom maar op met die 10 euro mama ;)
Ik vond het, vergeleken met de andere jaren, dit jaar een stuk makkelijker. Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen. |
28.
|
heb nie aan meejgedaan :o :p
kdacht ook dat t pas vandaag zouw zijn...maar vorig jaar had ik dr wel aan meejgedaan voor de lol en khad dacht ik best weinig fout...allemaal van die kleine stomme foutjes gemaakt enzo...zoals gwoonlijk :o |
haha, nou ik zie het al, allemaal mensen die daar heel erg gedreven in zijn, haha ik had 60 fouten. PFF :D, is niet mijn sterkste kant :)
Maar er zaten ook zoveel woorden in waar ik echt nog nooit van had gehoord, des te meer (aan elkaar??:D) omdat ik geen Frans op school volg, maar Duits. En ik had bijna alles fout met die woorden die je in één stuk moet schrijven en niet in delen moet schrijven. Nou jah, agh ik zit toch op een studie waar dat niet bijster belangrijk is :D |
Ik had er 14. Wat ik ontzettend vond meevallen, aangezien mijn Nederlands niet altijd even fantastisch is. *jeu*
|
hahaaha!!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
:o Laat ik dat maar niet posten.. :o :o
|
wordt het nog een keerjte herhaald?
|
Citaat:
9 fouten is dus niet eens zo heel slecht :) |
Ik heb 11 fouten gemaakt in mijn dicteetje :) Heel redelijk. Twee jaar geleden wist ik het nog op 6 fouten te houden. Het is ergens mis gegaan denk ik :|
|
35, viel nog wel mee eigenlijk :D
|
ik had geen fouten :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb braaf huiswerk gemaakt :)
|
Citaat:
|
Niet meegedaan :p
|
Citaat:
|
10 :mad:
|
Citaat:
Is 9 fouten misschien niet gewoon 'wishful thinking'? ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Denk je nu echt dat er leerlingen zijn van 17 jaar die woorden kunnen schrijven als: consciëntieus, sans gêne en avant-gardistische. Dacht het dus niet. Zelfs met knippen en plakken vanaf een andere site heb ik er al moeite mee om ze goed te spellen :D Dus ik denk niet dat ze de waarheid spreken |
Citaat:
|
Dat dacht ik al.
|
Citaat:
Maar ik heb iets anders opgezet... Was zo saai. |
Citaat:
Want als jij <= 17 jaar bent dan mag jij me wel eens vertellen waar jij de woorden consciëntieus, sans gêne en avant-gardistische heb geleerd en waarom je ze moest leren. En leg eens uit wat ze betekenen, want ik weet dat dus echt niet. En ik hoef geen citaat uit het woordenboek |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:55. |