Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Praktijkexamen bromcertificaat? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=431066)

Smiley_Knorretje 17-12-2002 21:10

Praktijkexamen bromcertificaat?

Is het waar dat je vanaf 1 januari 2003 ook een praktijkexamen moet doen om je bromcertificaat te halen?
Ik heb dit verschillende keren gehoord maar op de site van het cbr kan ik er niks over vinden en het lijkt me toch eigenlijk dat dat wel ergens aangekondigd zou worden?

McCaine 17-12-2002 21:28

Citaat:

Bromfietsrijbewijs uitgesteld
Het bromfietsrijbewijs komt er voorlopig niet. Demissionair minister De Boer van Verkeer en Waterstaat heeft het Overlegorgaan Verkeersveiligheid laten weten het zinvoller te vinden meteen met een brede aanpak te komen.
Dit schrijft De Boer in een brief aan het OVV. Hij volgt hiermee een advies van het orgaan. Het OVV heeft zich hierbij laten leiden door de mening van een groot aantal organisaties die in dit platform zijn vertegenwoordigd.
Er is namelijk wel consensus over de gevolgen voor de veiligheid –iedereen is het erover eens dat die toeneemt- maar er zijn veel praktische bezwaren tegen het bromfietsexamen. Zo wordt vooral verwacht dat de kosten (te) hoog zijn voor een rijbewijs dat in de meeste gevallen maar twee jaar gebruikt zal worden. Minister De Boer wil de komende maanden de tijd nemen voor een ‘integrale aanpak’, waarin meer maatregelen zijn opgenomen. Daarna zal het vraagstuk komen op het bord van de opvolger van De Boer.
Aldus het CBR.

Last Resort 18-12-2002 12:17

ik geloof wel dat je vanaf volgend jaar andere, moeilijkere vragen krijgt, niet met als antwoord ja of nee, maar a b of c, gelukkig krijg ik dat niet :D

Smiley_Knorretje 18-12-2002 19:50

Citaat:

Berserker_nl schreef:
ik geloof wel dat je vanaf volgend jaar andere, moeilijkere vragen krijgt, niet met als antwoord ja of nee, maar a b of c, gelukkig krijg ik dat niet :D
mmm... ja, dat was al een poosje terug ingevoerd volgens mij. Nouja, dat is dan maar jammer. Maar een praktijkexamen lijkt me maar niks. Op zich wil ik wel leren hoe ik moet rijden, maar dan ook niet meer dan dat, en een praktijkexamen kost volgens mij veel te veel geld.
McCaine bedankt voor het vinden van de info die ik niet kon vinden :)

Kleine A* 18-12-2002 23:04

ja toch?:confused:

de communiceerbeer 19-12-2002 18:09

nee dus

MetalliCat 19-12-2002 22:09

Citaat:

Smiley_Knorretje schreef:
mmm... ja, dat was al een poosje terug ingevoerd volgens mij. Nouja, dat is dan maar jammer. Maar een praktijkexamen lijkt me maar niks. Op zich wil ik wel leren hoe ik moet rijden, maar dan ook niet meer dan dat, en een praktijkexamen kost volgens mij veel te veel geld.
McCaine bedankt voor het vinden van de info die ik niet kon vinden :)

jij op een brommer :eek:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:52.