![]() |
rembours
hallo mensen. ik kreeg vandaag iets te horen dat ik iets onder "rembours" kan ontvangen
nou is er een probleem: wat bedoelt men daarmee en wat is daarvoor het procedure (ooh ik voel me zo dom :( :( :( ) ik hoop dat iemand mij kan helpen ook weet ik niet of dit onder onzin of de kantine hoort |
rembours is als iemand iets naar je opstuurt, en dat je de verzendkosten + het bedrag aan de deur betaald.
je koopt bv een plant van 100 euro, verzendkosten een tientje. dan betaal je aan de postbode, of pakketbezorger: 110 euro |
dat betekent dat je direct bij aflevering moet betalen
|
als je iets onder rembours besteld (en dus ontvangt) betekend dat, dat je je geld voor de bestelling aan de postbode (of aan degene die het aflevert) betaalt. geen gezeur dus met rekeningen, acceptgiro's of creditcards,
ik doe mijn bestellingen eigenlijk altijd zo, en bevalt me prima, enige nadeel is, is dat je wel op dat moment dat geld in huis moet hebben en meestal weet je niet precies wanneer ze t afleveren, mja... |
whahaha nu is het wel; duidelijk denk ik :P
|
Citaat:
|
oke tnhx guyz
|
Citaat:
|
Citaat:
dat is dan een regeling van de verzender. die heeft de verzendprijs dan meeberekend in het bedrag dat je betaald.. (je denkt goedkoop uit te zijn, maar te betaald toch nogsteeds die verzendkosten) de pakketdienst is geen liefdadigheidsinstelling die blij word als je een duur pakket verzend.. want ze staan zelf borg voor die verzending.. ze hebben liever dat je iets goedkoops verzend dan iets duurs.. ook hebben ze niets te maken met de verzender, als de verzender de kosten niet wil betalen, dan is dat ook goed.. hij is niet verplicht om het via hen te versturen.. |
Citaat:
|
Citaat:
als 19-jarige 5 HAVO-er had ik wel van je verwacht dat je zoiets weet. Behoort toch tot de huidge algemene ontwikkeling :P |
Die persoon van de rembours van de ptt, tpg whatever kent ons allemaal nou al doordat ze zovaak hier moeten wezen (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
bovendien staat TPG voor TNT Post Groep :rolleyes: |
hmz, rembours kan ook zou zijn dat je met pakje een acceptgiro meegeleverd krijgt ofzo.
|
Citaat:
en dat weten we nu dus... slotje. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52. |