Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   rembours (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=431084)

SQUARE 19-12-2002 21:03

rembours

hallo mensen. ik kreeg vandaag iets te horen dat ik iets onder "rembours" kan ontvangen

nou is er een probleem:
wat bedoelt men daarmee en wat is daarvoor het procedure
(ooh ik voel me zo dom :( :( :( )

ik hoop dat iemand mij kan helpen

ook weet ik niet of dit onder onzin of de kantine hoort

Talon 19-12-2002 21:08

rembours is als iemand iets naar je opstuurt, en dat je de verzendkosten + het bedrag aan de deur betaald.

je koopt bv een plant van 100 euro, verzendkosten een tientje.
dan betaal je aan de postbode, of pakketbezorger: 110 euro

qghp 19-12-2002 21:08

dat betekent dat je direct bij aflevering moet betalen

Blubje 19-12-2002 21:10

als je iets onder rembours besteld (en dus ontvangt) betekend dat, dat je je geld voor de bestelling aan de postbode (of aan degene die het aflevert) betaalt. geen gezeur dus met rekeningen, acceptgiro's of creditcards,

ik doe mijn bestellingen eigenlijk altijd zo, en bevalt me prima, enige nadeel is, is dat je wel op dat moment dat geld in huis moet hebben en meestal weet je niet precies wanneer ze t afleveren, mja...

qghp 19-12-2002 21:10

whahaha nu is het wel; duidelijk denk ik :P

beuk 19-12-2002 21:25

Citaat:

bLuB iK=ViS schreef:
ik doe mijn bestellingen eigenlijk altijd zo, en bevalt me prima, enige nadeel is, is dat je wel op dat moment dat geld in huis moet hebben en meestal weet je niet precies wanneer ze t afleveren, mja...
maakt niet uit, als je er niet bent kun je het gewoon bij het postkantoor ophalen. nadeel is wel dat onder rembours verzenden nodal wat kost, vroeger was het geloof ik 16 gulden oid.

SQUARE 19-12-2002 21:46

oke tnhx guyz

lareno 20-12-2002 06:25

Citaat:

beuk schreef:
maakt niet uit, als je er niet bent kun je het gewoon bij het postkantoor ophalen. nadeel is wel dat onder rembours verzenden nodal wat kost, vroeger was het geloof ik 16 gulden oid.
Is niet altijd zo. Meestal is het zo dat wanneer je boven een bepaald bedrag koopt, je geen extra kosten hoeft te betalen

Talon 20-12-2002 07:14

Citaat:

lareno schreef:
Is niet altijd zo. Meestal is het zo dat wanneer je boven een bepaald bedrag koopt, je geen extra kosten hoeft te betalen
uhm nee..
dat is dan een regeling van de verzender.
die heeft de verzendprijs dan meeberekend in het bedrag dat je betaald.. (je denkt goedkoop uit te zijn, maar te betaald toch nogsteeds die verzendkosten)

de pakketdienst is geen liefdadigheidsinstelling die blij word als je een duur pakket verzend.. want ze staan zelf borg voor die verzending.. ze hebben liever dat je iets goedkoops verzend dan iets duurs..
ook hebben ze niets te maken met de verzender, als de verzender de kosten niet wil betalen, dan is dat ook goed.. hij is niet verplicht om het via hen te versturen..

lareno 20-12-2002 10:24

Citaat:

Talon schreef:
uhm nee..
dat is dan een regeling van de verzender.
die heeft de verzendprijs dan meeberekend in het bedrag dat je betaald.. (je denkt goedkoop uit te zijn, maar te betaald toch nogsteeds die verzendkosten)

Maakt mij niet uit van wie het een regeling is, van de verzender of de pakketdienst: aangezien ik toch alleen maar dingen via i'net bestel die goedkoper zijn dan in de winkel, ben ik toch goedkoper uit...

Ik 20-12-2002 12:07

Citaat:

SQUARE schreef:
hallo mensen. ik kreeg vandaag iets te horen dat ik iets onder "rembours" kan ontvangen

nou is er een probleem:
wat bedoelt men daarmee en wat is daarvoor het procedure
(ooh ik voel me zo dom :( :( :( )

ik hoop dat iemand mij kan helpen

ook weet ik niet of dit onder onzin of de kantine hoort

als 19-jarige 5 HAVO-er had ik wel van je verwacht dat je zoiets weet.

Behoort toch tot de huidge algemene ontwikkeling :P

WishfulDreaming 20-12-2002 12:36

Die persoon van de rembours van de ptt, tpg whatever kent ons allemaal nou al doordat ze zovaak hier moeten wezen (y)

Da King 20-12-2002 14:26

Citaat:

WishfulDreaming schreef:
Die persoon van de rembours van de ptt, tpg whatever
postbode ;)

SQUARE 20-12-2002 15:47

Citaat:

Ik schreef:
als 19-jarige 5 HAVO-er had ik wel van je verwacht dat je zoiets weet.

Behoort toch tot de huidge algemene ontwikkeling :P

ja ik schaam me :( :( :(

Dminor 20-12-2002 15:49

Citaat:

SQUARE schreef:
ja ik schaam me :( :( :(
Geeft niet, heeft iedereen wel eens. Ik ook wel vaak. Maar ja, wat heet vaak... De ene dag wat vaker dan de andere... :o

nare man 20-12-2002 15:49

Citaat:

WishfulDreaming schreef:
Die persoon van de rembours van de ptt, tpg whatever kent ons allemaal nou al doordat ze zovaak hier moeten wezen (y)
Meestal worden rembourspakketten door TNT Post Groep gebracht hoor, niet door TPG (voorheen PTT Post). Dat is een particuliere koeriersdienst.

Da King 20-12-2002 16:22

Citaat:

nare man schreef:
Meestal worden rembourspakketten door TNT Post Groep gebracht hoor, niet door TPG (voorheen PTT Post). Dat is een particuliere koeriersdienst.
remboursstukken gaan gewoon met de postbode mee hoor, tenzij ze te groot zijn, en dan worden ze door de pakettenchauffeur weggebracht.

bovendien staat TPG voor TNT Post Groep :rolleyes:

Havock 20-12-2002 16:37

hmz, rembours kan ook zou zijn dat je met pakje een acceptgiro meegeleverd krijgt ofzo.

Talon 20-12-2002 17:02

Citaat:

lareno schreef:
Maakt mij niet uit van wie het een regeling is, van de verzender of de pakketdienst: aangezien ik toch alleen maar dingen via i'net bestel die goedkoper zijn dan in de winkel, ben ik toch goedkoper uit...
het ging er niet om hoe jij dingen besteld.. het ging om wat rembours inhoud..

en dat weten we nu dus... slotje.

Ik 20-12-2002 18:19

Citaat:

Dminor schreef:
Geeft niet, heeft iedereen wel eens. Ik ook wel vaak. Maar ja, wat heet vaak... De ene dag wat vaker dan de andere... :o
tja, ik heb ook van die dagen :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52.