![]() |
Welke taal zou jij wel eens vloeiend willen leren spreken en waarom?
?
|
Italiano.
Is gewoon een prachtige taal :) Ik ben het aan het leren ;) |
latijn :p
|
Russisch, klinkt leuk :)
|
Gebarentaal..... (y)
|
Noors of Zweeds, klinkt zo grappig :D
|
Heel simpel: Frans. Lijkt me gewoon praktisch :) Ben al 6 jaar bezig en kan het wel wat verstaan, maar dat praten gaat gewoon nog echt niet.. :/
|
Citaat:
|
gebarentaal, dat lijkt me nou echt supergaaf! Maar ja, leer dat maar zomaar eens even ergens...
|
Duits... spreken doe ik het wel, maar de vloeiendheid is omgekeerd evenredig met de begrijpbaarheid. :D
Omdat het in Nederland qua handel etc. buiten het Nederlands (en heel misschien het Engels) de meest gebruikte taal is en hier in de regio sowieso. :) |
Spaans en Italiaans, 'k heb een voorliefde voor de Romaanse talen
|
Spaans en Italiaans. En Frans ook wel trouwens. Gewoon omdat het mooi is en altijd handig :)
|
Spaans, Frans, Engels..
Eigenlijk alles wel :) Toch mooi meegenomen? Russisch, lijkt me ook wel wat.. |
Frans! Vind het echt een geweldige taal :)
|
japans ofzo :p
|
Frans, maar dat zal binnenkort gaan lukken aangezien ik het studeer...
Hebreeuws/Ivriet, vind ik erg interessant klinken. Italiaans, vind ik erg mooi. |
Engels
|
Spaans het moet voor m'n vaderland maar ik kan het niet,het leven is hard.
|
russisch, pools in zweeds.
ik kom er oorsprongkelijk vandaan (rusland en zweden) maar ik ken de talen niet. pools is gewoon tof :) |
Spaans of Italiaans
|
Japans :) Geweldige taal, ontzettend ingewikkeld (het schrijven vooral dan). De taal staat zo ver weg van onze talen, lijkt helemaal niet op wat wij gewend zijn... heel leuk.
|
Engels en Frans.
Nou gaat engels eigenlijk wel goed, maar t is natuurlijk wel leuk om t echt vloeiend te spreken en t lijkt me wel handig enzo. En frans is n mooie taal vind ik, lijkt me leuk om vloeiend frans te kunnen. |
Engels, waarom? Omdat het praktisch en handig is, het ios niet zo dat ik geen Engels kan praten, maar om nou te zeggen vloeiend.... (n)
|
Citaat:
|
Hongaars, miss dat ik dan eindelijk eens de mensen uit t dorp begrijp.
|
Citaat:
|
Latijn, Japans en Esperanto...puur uit intresse...
Kep voor alle 3 de talen een cursus voor n00bs liggen, maar door school komt et er niet van.... |
Spaans, omdat ik het half spreek. En dat is vervelend, ik wil niet een taal half spreken :mad:
|
italiaans of fries :o
|
Frans, omdat ik graag in Parijs ben.
|
vlaams :p
|
portugees
|
Citaat:
same here :) |
Engels, dat gaat nu ook goed, maar ik zou het willen spreken net als ik Nederlands praat. okee, das vloeiend :o
|
Gebarentaal lijkt me idd ook wel interessant.. En gail.. Is gewoon mooi, en totaal nutteloos om het te kennen :)
|
Gebarentaal; zodat ik les kan geven op een school voor dove en/of slechthorende kinderen ('k kan het een kleine beetje, maar nog lang niet vloeiend).
Duits; vind ik een mooie taal, ik spreek het redelijk goed (Duits gestudeerd half jaartje :o), verstaan gaat me een heel stuk beter af, ik zou het graag nog beter kunnen. Engels; lijkt me handig, 'k kan het alleen niet. :D Zweeds; gewoon grappig om te leren, heel mooi land, 'k ga er graag heen, zou de taal ook graag goed willen leren spreken. Gebarentaal is voor mij ook haalbaar om te leren, andere talen zijn lastiger, ivm dyslexie. Misschien dat ik dit ook nog wel ga leren, omdat ik graag les wil geven op een school voor dove en/of slechthorende kinderen. We'll see. |
Engels.
|
Citaat:
|
Spaans, omdat ik het heel mooi & romatische taal vind. :)
|
Noors of zweeds of russich of chinees
|
spaans, wereldtaal..
|
frans, om vrouwen te imponeren :o
|
Citaat:
|
frans gaat me vrij goed af, maar spreek ik niet vloeiend.
Italiaans lijkt me ook wel leuk...spreek maar een paar woorden Deens is ook wel een mooie taal, maar die spreek ik helemaal niet Fries zou ik ook nog wel willen leren. Kben half fries en zou wel met mijn vaders familie mee willen kunnen praten. Ik kan het nu alleen maar verstaan en lezen. |
spaans :)
omdat ik het een mooie taal vind, en omdat het ook een wereld taal is dus ja, dan is het wel handig als je het kan ik ben net begonnen met een beetje het leren ervan de meeste mensen zeggen dat het niet zo moeilijk is als je latijn kan, omdat het daar heel erg op lijkt en latijn kan ik wel een beetje :) (ja niet heel goed, maar ik heb 3 jaar latijn gehad dus ja, sommige dingen uit het spaans herken je dan wel:)) |
Spaans, chinees, russisch...
|
Citaat:
Ik vind echter wel dat de taal nauw verbonden is met de gehele Italiaanse lifestyle - het eten, de vriendelijkheid van echt ALLE mensen, de gezelligheid... ...gód wat verlang ik terug naar Italie :D |
Met Frans en Duits heb ik nou helemaal niks hè? Ik heb de basis op school gehad (frans1,2 en duits 1,2), maar op de middelbare school leer je geen praktische dingen. Ik kan me wel enigszins verstaanbaar maken met mijn steenkolenduits en geimproviseerde frans, maar van mij hóeft 't eigenlijk helemaal niet zo.
Ik zou wel een keer écht Iers en Schots willen leren (Keltisch, enzo). Ik beheers Engels erg goed en ik kan ook wel de grappige ( :o ) accenten nadoen, maar ik wil de échte talen beheersen. |
frans en italiaans valt redelijk aan te leren dus dat is mijn streven niet.
Ik zou graag RUSSISCH willen kunnen spreken. Omdat het land zo'n grootse geschiedenis heeft, en de taal ook mooi klinkt. ik ken slecht een woordje : das vedanja iets van ' tot ziens' |
en verder is het chetchua en de afrikaanse kliktalen ook leuk om te leren :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:54. |