Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Wat is de definitie van "een leven hebben"? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=431145)

2young2live 26-12-2002 17:59

Wat is de definitie van "een leven hebben"?

Nou zie de titel, wanneer heeft iemand nou een "leven" en wanneer niet? ik ga bijvoorbeeld nooit uit, maar ben volkomen tevreden als ik gewoon thuisblijf en vroeg in m'n nest kruip met de t.v. aan, heb ik dan geen leven? moet ik "verplicht" tot 3 uur 's nachts gaan stappen zodat ik helemaal brak thuiskom en als ik wakker word met een knallende koppijn naar de w.c. moet rennen om het dan net níet te halen en dan de rest van de dag bezig ben om m'n eigen kots uit het tapijt te boenen, is dat dan wél een leven? ik spreek niet uit persoonlijke frustratie hoor, maar ik vroeg het mij gewoon af...

Piccola 26-12-2002 18:00

Zolang jij tevreden bent met je leven... :)

M@rco 26-12-2002 18:06

Je kan ook uitgaan en het gewoon gezellig hebben zónder jezelf helemaal klem te zuipen... kwestie van je grenzen kennen, denk ik. :)

Maar goed, wat Piccola zegt... denk dat iedereen zo z'n eigen definitie van leven heeft. :)

Boogie 26-12-2002 18:11

Citaat:

Piccola schreef:
Vind ik een hele goeie

qghp 26-12-2002 18:13

je hebt een leven als je gelukkig bent.

De uitspraak 'geen leven hebben 'is hier de laatste dagen een paar keer gevallen en dat sloeg meestal op het alleen maar computeren de hele dag door.
dat vind ik persoonlijk geen leven, ik vind het best als iemand elke dag achter de computer zit (dat doe ik zelf namelijk ook nogal veel :P) maar als je daarnaast geen sociaal leven hebt of geen andere hobby's (aleen of met anderen)
dan ken ik me neit voorstellen dat je gelukkig bent met de inhoud van je leven.

klaar

Hukkie 26-12-2002 18:32

Citaat:

M@rco schreef:
Je kan ook uitgaan en het gewoon gezellig hebben zónder jezelf helemaal klem te zuipen... kwestie van je grenzen kennen, denk ik. :)

Zo is het. Al die dames en heren die mij 's nachts bezat voorbij komen lopen als ik uit ben (wat ook niet erg veel gebeurt trouwens) vind ik persoonlijk nogal sneu. Ik vind namelijk niet dat je kan zeggen dat je een leven hebt als je je de avond ervoor niet meer kan herinneren. Dat getuigt van weinig zelfcontrole, op dat punt hebben anderen jouw leven, daar ben ik op tegen.

Ik kan moeilijk zeggen wanneer je 'een leven hebt', omdat ik denk dat daar moeilijk een defentitie voor te geven is, maar ik denk dat die van Piccola heel aardig in de buurt komt. :)

de communiceerbeer 26-12-2002 19:48

Citaat:

Piccola schreef:
:)

murwari 26-12-2002 21:28

Er niet constant op gewezen worden dat je geen leven hebt, tevreden zijnmet het leven dat je wel hebt .... :)

Thomas 26-12-2002 21:37

Citaat:

Piccola schreef:
(y)

WishfulDreaming 26-12-2002 21:53

Je niet met anderen bemoeien en anderen afzeiken. En niet hypocriet zijn :)

das mijn definitie hoor

Havock 26-12-2002 22:54

ik ben er net achter gekomen dat mijn sociale leven niet zoveel meer voorstelt.

was de laatste tijd voor ik in dienst ben gegaan extreem veel bezig met trainen.

ongeveer full-time, naast mijn baan.

dus mijn echte vriendenkring is ongeveer gedecimeerd naar 2 personen.

ach, het maakt mij niet zoveel uit.

ik ben toch al meer een loner.

liever een paar goeie vrienden dan een zooi "maatjes".

hoewel het soms wel vermoeiend is, ik neem nooit genoeg met mijn eigen prestaties.
ik moet beter worden enzo.

tja, beloftes naar jezelf maken schuld, misschien wel meer dan naar anderen...

nare man 27-12-2002 00:19

Dat jouw bestaan door anderen wordt erkend en gewaardeerd.

konflict 27-12-2002 01:37

Citaat:

nare man schreef:
mee eens

een leven hebben is sowieso een zinloze maatschappelijke uitdrukking en heeft niets met het individu te maken. iedereen die hier op antwoord heeft namelijk een leven.

Krugdinho 27-12-2002 01:52

Citaat:

Piccola schreef:

Milk 27-12-2002 18:44

Als je je op je gemak voelt bij wat je wel of niet doet.

damaetas 27-12-2002 18:45

als je je daar geen zorgen meer over maakt

Quiana 27-12-2002 19:44

Citaat:

2young2live schreef:
Nou zie de titel, wanneer heeft iemand nou een "leven" en wanneer niet?
Wanneer diegene er tevreden mee is.

Slither 27-12-2002 20:57

Citaat:

nare man schreef:
Nee, natuurlijk niet. Je beweert dat ik geen leven heb als jij mijn manier van leven niet waardeert. Je geeft zélf inhoud aan je leven, daar heb je geen anderen voor nodig.

RoSaLiNi 27-12-2002 21:49

Citaat:

Slither schreef:
Nee, natuurlijk niet. Je beweert dat ik geen leven heb als jij mijn manier van leven niet waardeert. Je geeft zélf inhoud aan je leven, daar heb je geen anderen voor nodig.
(Li)
Ja, ben ik het helemaal mee eens (y)

Secreet 28-12-2002 06:17

te subjectief om te analyseren....

Piccola 28-12-2002 22:52

Citaat:

Slither schreef:
Inderdaad! (y)

nare man 29-12-2002 03:28

Citaat:

Slither schreef:
Ik ben toch niet de enige die jouw bestaan kan waarderen?

Wat ik bedoel is, dat er minstens één iemand moet zijn die jouw bestaan erkent en waardeert. Anders ben je niemand en heb je eigenlijk geen leven.

beuk 29-12-2002 03:51

Citaat:

2young2live schreef:
ik ga bijvoorbeeld nooit uit, maar ben volkomen tevreden als ik gewoon thuisblijf en vroeg in m'n nest kruip met de t.v. aan, heb ik dan geen leven? moet ik "verplicht" tot 3 uur 's nachts gaan stappen zodat ik helemaal brak thuiskom en als ik wakker word met een knallende koppijn naar de w.c. moet rennen om het dan net níet te halen en dan de rest van de dag bezig ben om m'n eigen kots uit het tapijt te boenen, is dat dan wél een leven? ik spreek niet uit persoonlijke frustratie hoor, maar ik vroeg het mij gewoon af...
Je impliceert dat uitgaan automatisch inhoudt dat je je helemaal kapot drinkt en vervolgens de hele dag erna brak ben. Dat is misschien het geval in bepaalde kringen van 15-jarige jongetjes, maar het hoeft toch helemaal niet? Uitgaan is gewoon gezellig.

Ik wil niet zeggen dat je geen leven hebt als je nooit uitgaat, natuurlijk niet. Ik kan me best voorstellen dat mensen er geen behoefte aan hebben. Maar mensen die hun hele jeugd achter de pc slijten zonder noemenswaardige sociale contacten behalve dan de wazige nicknames in hun msnlijst vind ik stiekem best wel kansloos. :)

melkpakje 29-12-2002 10:40

zolang je nog kunt ademen...

qghp 29-12-2002 10:43

Citaat:

melkpakje schreef:
zolang je nog kunt ademen...
dan leef je ,maar dat hoeft nog niet te zeggen dat je een leven hebt

marlies 29-12-2002 10:56

Dat is altijd iets wat anderen over je zeggen. Die vinden hun eigen leven interessanter dan de jouwe en vinden dat je te weinig nuttige dingen doet of te weinig sociale contacten hebt etc.

maar het gaat erom hoe je je er zelf onder voelt. Je hebt een leven als je doet waar je je zelf goed bij voelt.

Forumtalker 29-12-2002 10:59

Citaat:

mat-ice schreef:
je hebt een leven als je gelukkig bent.

De uitspraak 'geen leven hebben 'is hier de laatste dagen een paar keer gevallen en dat sloeg meestal op het alleen maar computeren de hele dag door.
dat vind ik persoonlijk geen leven, ik vind het best als iemand elke dag achter de computer zit (dat doe ik zelf namelijk ook nogal veel :P) maar als je daarnaast geen sociaal leven hebt of geen andere hobby's (aleen of met anderen)
dan ken ik me neit voorstellen dat je gelukkig bent met de inhoud van je leven.

klaar

jup alweer met mat-ice eens :D

Talon 29-12-2002 11:11

ik heb geen leven denk ik.
ik werk 5 dagen in de week, en als ik daarvan thuis kom en gegeten heb is alweer een uur of 8.
Dan ben ik vaak moe van het werk, en soms ook geirriteerd.
In veel dingen heb je dan geen zin meer..
Op de vrijdag lig ik vroeger op bed dan welke andere dag in de week.
Op zondag ga ik ook niet al te laat naar bed, aangezien de maandag over het algemeen het meest stressen is bij ons..
Blijft de zaterdag dus over.
Erg veel sociale contacten heb ik niet, dus dan blijft een filmpje kijken of wat internetten over.

Dus in de ogen van de meeste mensen zal ik geen leven hebben. :)

Optima 29-12-2002 15:07

mensen die denken een leven te hebben verstaan er veelal dit onder

- het hebben van talloze ' vrienden' en zich daarmee profileren
- het constant bezet zijn in drukke agenda
- het ( zoals je al eerder zei) vaak uitgaan tot diep in de nacht

wat ik er onder versta: verloedering van de maatschappij

ik heb geen leven, want ik studeer graag, lees vaak, ben zuinig, ontwijk uitgaansgelegenheden, en kan mijn vrienden op een hand tellen.

en toch ben ik gelukkig :)

Havock 29-12-2002 15:11

Citaat:

Optima schreef:

ik heb geen leven, want ik studeer graag, lees vaak, ben zuinig, ontwijk uitgaansgelegenheden, en kan mijn vrienden op een hand tellen.

zoiets, ja.

Slither 29-12-2002 18:45

Citaat:

nare man schreef:

Wat ik bedoel is, dat er minstens één iemand moet zijn die jouw bestaan erkent en waardeert. Anders ben je niemand en heb je eigenlijk geen leven.

Klopt.

purplerose 29-12-2002 18:55

Je hebt geen leven als je de hele dag achter internet zit te chatten met mensen die je van een chatbox kent.. of als je in je leven zo weinig heb meegemaakt dat je nog geen bladzijde met de "boeiende" gebeurtenissen in leven vol krijgt op je 30ste mja dan kom je dr misschien wel te laat achter dat je geen levn heb mja
een leven hebben is als je gewoon leeft zoals de meeste mensen... je doet dingen heb vrienden (en dan heb ik het niet over een goudvis maar over mensen) en je zit niet meer dan 1 uur per week op een chatbox.. tenzij je wanhopig aan het zoeken ben naar een internet date mja ik wil niet zeggen dat je dan wel een gezond leven leid mja

Milk 29-12-2002 19:05

Citaat:

purplerose schreef:
een leven hebben is als je gewoon leeft zoals de meeste mensen...
dus als je bij de grijze massa hoort heb je een leven.. (ik weet er stond meer, over chatboxen en zo, maar ik vind dit gewoon een raar zinnetje)

Fleur 29-12-2002 19:36

als je sociale leven je bevalt denk ik :)

nare man 29-12-2002 19:43

Citaat:

Optima schreef:

En toch Jeanne, niet alles is terug te voeren op dat nuttigheidscriterium wat jij zo graag en met verve hanteert :rolleyes:

FullMoon 29-12-2002 21:18

je hebt een leven als je liefde en tevredenheid kent.

RoSaLiNi 29-12-2002 21:39

(roos)
Citaat:

nare man schreef:
En toch Jeanne, niet alles is terug te voeren op dat nuttigheidscriterium wat jij zo graag en met verve hanteert :rolleyes:
Oh wat kan je mn gedachten weer heerlijk onder woorden brengen (y)

Six4Eight 29-12-2002 21:51

Citaat:

Wat is de definitie van "een leven hebben"?
Je niet bezig houden met dit soort trieste vragen omdat een één of ander pubertje je daarop wijst :rolleyes:

Mensen die zich uberhaupt moeten afvragen of ze wel een leven hebben, zitten duidelijk te veel op internet.

Leonoor 29-12-2002 21:54

Medisch gezien heeft iemand een leven zolang hij/zij zich in de toestand bevindt waarin de verschillende functies en eigenschappen die te zamen het leven vormen aanwezig zijn

AlmereGirl 30-12-2002 12:11

Citaat:

Piccola schreef:

Freyja 30-12-2002 12:47

Tja, d'r is een uitdrukking van 'ik heb geen leven' als je niet zoveel sociaal contact hebt enzo, maar dat is natuurlijk alleen maar een uitdrukking. Natuurlijk leef je ook als je in je bed ligt...

Knutselsmurfie 30-12-2002 21:08

In principe heeft iedereen een leven natuurlijk, of dat nou een leuk leven is of niet...

Maargoed, ik denk dat iedereen dat voor zichzelf moet bepalen of hij/zij 'een leven heeft'... daar is geen definitie van. Dat vind je of dat vind je niet, punt. En iedereen vindt dat weer anders, omdat het puur een kwestie van gevoel is.

Dr. Oetker 30-12-2002 21:42

kunnen lachen (y)

Isa 31-12-2002 21:01

Citaat:

nare man schreef:

wat een onzin. sorry hoor maar als jij per se iemand anders nodig hebt om jouw te erkennen en waarderen vind ik dat eerder een zwakte.
ik vind het beter als je geen anderen nodig hebt voor je eigenwaarde.
je word in de eeuwigheid toch wel vergeten.
voor mij betekent gellukig zijn een leven hebben.

Kenny (die geen leven heeft) :(

very drunk driver 02-01-2003 15:53

een leven hebben is als je gewoon blij bent. je hoeft geen vrouw en kinderen te hebben om blij te zijn en dat soort shit

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:45.