Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Wat zou jouw reactie zijn? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=431185)

Leonoor 31-12-2002 10:50

Wat zou jouw reactie zijn?

Als iemand in jouw klas negatief reageert op een tv-uitzending over overwegend zwarte asielzoekers, hoe reageer je dan? Of als je niet zou reagerern (om wat voor reden dan ook): wat denk je dan?

Cameo 31-12-2002 10:54

ik zou wel mijn mening uiten, maar niet te diep op in gaan.

TAFKAB 31-12-2002 10:55

Citaat:

Leonoor schreef:
Als iemand in jouw klas negatief reageert op een tv-uitzending over overwegend zwarte asielzoekers, hoe reageer je dan? Of als je niet zou reagerern (om wat voor reden dan ook): wat denk je dan?
Ik zou zeggen...
JE BENT GEWOON JALOERS DAT JIJ NIET ZOVEEL AANDACHT KRIJGT VAN MENSEN...
:confused: :D

Leonoor 31-12-2002 10:56

Citaat:

Drazic schreef:
ik zou wel mijn mening uiten, maar niet te diep op in gaan.
En wat zou je mening zijn?

Leonoor 31-12-2002 10:56

Citaat:

TAFKAB schreef:
Ik zou zeggen...
JE BENT GEWOON JALOERS DAT JIJ NIET ZOVEEL AANDACHT KRIJGT VAN MENSEN...
:confused: :D

:D

Quiana 31-12-2002 10:58

Citaat:

Leonoor schreef:
Hm, als diegene begint te schelden ed,
lama zitten dan.. dan denk ik: :\
(en dat is niet beter uit te drukken. ;):o)
Vd rest hangt t ervan af wat diegene zegt.

TAFKAB 31-12-2002 10:59

Citaat:

Leonoor schreef:
:D
:o

Cameo 31-12-2002 11:04

Citaat:

Leonoor schreef:
En wat zou je mening zijn?
Mensen die echt uit nood (oorlog, armoede, onderdrukking) gevlucht zijn moet Nederland opvangen en begeleiden.
Daar in tegen vind ik wel dat asielzoekers meer door andere landen zouden moeten opgevangen worden.
Zo is Frankrijk een veel groter land maar heeft in verhouding tot Nederland veel minder asielzoekers.

Dr. Oetker 31-12-2002 11:58

ik zou veel te serieus reageren en met hem/haar in discussie gaan :o

Tofke_H 31-12-2002 12:07

ligt er volledig aan wie de persoon is. Als dat een onredelijk iemand is, dan kan je der al beter niet aan beginnen. Of iemand die er altijd op begint te slaan als ie wordt tegen gesproken, zou ik ook maar zwijgen :)
Maar waarom niet in discusie gaan, dat is toch leuk?

Thomas 31-12-2002 12:15

Ik zou het meestal gewoon laten denk ik. Je weet immers dat het nergens op slaat.. Mocht het een vriend zijn oid dan zou ik er wel mee in discussie gaan.

Methuselah 31-12-2002 12:26

Hangt er bij mij inderdaad ook vanaf wie 't zegt, als ik wist hoe die bepaalde persoon dacht over asielzoekers, dan ga ik er heviger tegen in dan wanneer iemand met 'n totaal ander standpunt naar voren komt dan ik dacht (shockeffect denk ik)

lareno 31-12-2002 12:30

Ligt eraan wat iemand zegt. Als 'ie zijn standpunt redelijk beargumenteerd naar buiten brengt zal ik er minder moeite mee hebben dan wanneer hij iets roept als "Kut Buitenlanders"oid...

Sookie 31-12-2002 12:39

Met een vriendin zou ik zeker in discussie gaan. Maar als het anderen zijn die ik niet zo goed ken, houd ik liever mijn mond dicht. Gewoonweg omdat ik té verlegen en té zwak ben :o :p

spacegirl 31-12-2002 12:46

geen idee, de ene keer wel iets de andere keer niet, ligt aan de situatie

Mr.Oizo 31-12-2002 13:02

Dat ze alle mensen motten respecteren zoals ze zijn en niet meteen mot vooroordelen.

stout! 31-12-2002 14:22

Ik zou zeker in discussie gaan. Mijn felheid zou afhangen van de manier waarop die klasgenoot zijn standpunt beargumenteert. Ik ben heel erg allergisch voor mensen die idd maar gewoon "kutnegers" of "kutbuitenlanders" roepen en er verder helemaal niet over na (willen) denken. Pure domheid (waar ongenuanceerdheid imo het belangrijkste symptoon van is) vind ik dat.
Toch is het vaak ontzettend frustrerend om met dit soort mensen een discussie aan te gaan omdat ze een soort ondoordringbaar bord voor hun kop hebben en helemaal niet over hun standpunten en uitlatingen willen nadenken.
Als iemand redelijke argumenten zou hebben voor zijn negativiteit (je weet natuurlijk niet welke aspecten van de asielzoekers in dit tv-programma zijn belicht), zou ik ook in discussie gaan over de punten waar ik het misschien niet mee eens ben, maar ik zou wel veel meer respect hebben voor degene met wie ik praat.

Freyja 31-12-2002 14:25

Ik zou zeggen: ":rolleyes: Dat slaat weer helemaal nergens op."

nare man 31-12-2002 14:44

Ik zou roepen 'dat had ik dus echt weer van jóu verwacht, domme rotpauper, ga je pa maar helpen aan de lopende band'.

the tourist 31-12-2002 18:41

Ik zou gewoon mijn mening geven. geen zin in meer uitleg :p

Wij hebben trouwens altijd van dit soort discussies in de klas (bij maatschappijleer) is wel leuk :)

Pr0xy 31-12-2002 18:41

Citaat:

Leonoor schreef:
Dan zeg ik:

zie je wel?

Sade 02-01-2003 12:32

Citaat:

Dr. Oetker schreef:
ik zou veel te serieus reageren en met hem/haar in discussie gaan :o

Piccola 02-01-2003 13:49

Citaat:

stout! schreef:
Ik zou zeker in discussie gaan. Mijn felheid zou afhangen van de manier waarop die klasgenoot zijn standpunt beargumenteert. Ik ben heel erg allergisch voor mensen die idd maar gewoon "kutnegers" of "kutbuitenlanders" roepen en er verder helemaal niet over na (willen) denken. Pure domheid vind ik dat.
Als iemand redelijke argumenten zou hebben voor zijn negativiteit (je weet natuurlijk niet welke aspecten van de asielzoekers in dit tv-programma zijn belicht), zou ik ook in discussie gaan over de punten waar ik het misschien niet mee eens ben, maar ik zou wel veel meer respect hebben voor degene met wie ik praat.

Same here!

BBEM 02-01-2003 15:26

Citaat:

Leonoor schreef:
onze hele groep is overwegend rechts dus rasistische opmerkingen kijk ik echt allang niet meer van op.

WolterB 04-01-2003 07:57

ik denk dat ik zou zeggen wat ik vind, niet diegene van mn menig porberen te voertuigen omdat dat toch bij zulke gevallen niet wil, maar wel laten horen dat ik het niet met zijn standpunt eens ben

BrunetJuh 04-01-2003 19:42

ik zou er absoluut op ingaan!

Destrøyer 04-01-2003 20:04

ik heb wel zo'n mongool in m'n klas, en ik weet dat het toch geen zin heeft als ik er tegen in ga; das een hopeloos geval

Shock 04-01-2003 20:40

ligt eraan op welke manier ie die mening uit.. als het enigszins serieus overkomt kan ik er ook serieus op ingaan, maar in het geval van provocatie doe ik daar echt geen moeite voor

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:46.