Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Waarom bestaat er geen witte choco(lade)melk ??? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=431242)

Atje85 05-01-2003 21:27

Waarom bestaat er geen witte choco(lade)melk ???

Dat vraag ik me af...er bestaan toch ook gewoon witte chocoladerepen...

Enig idee? :p :rolleyes:

PV 05-01-2003 21:29

goeie vraag :o

the tourist 05-01-2003 21:32

Dat vroeg ik me ook al een tijd af :)
Ik had hetzelfde met chocopasta, maar nu is er wel witte. Witte chocolademelk komt vast ook nog wel.

Atje85 05-01-2003 21:35

Citaat:

MoonMonkey schreef:
Dat vroeg ik me ook al een tijd af :)
Ik had hetzelfde met chocopasta, maar nu is er wel witte. Witte chocolademelk komt vast ook nog wel.

In de duo-penotti is al jaren een wit deel aanwezig :p

Atje85 05-01-2003 21:35

Citaat:

PV schreef:
goeie vraag :o

oke :p

volgens de AH is er nog geen enkele fabrikant die het produceert.

denk dus dat de AH er zelf binnen een tijdje wel mee komt... ;)

Thomas 05-01-2003 21:36

De associatie die mensen hebben bij chocolademelk is een bruinachtige kleur. Verander je deze kleur in wit dan zouden veel minder mensen chocomel gaan drinken.

Om dit argument nog kracht bij te zetten noem ik maar het experiment van groene tomatensaus, ook hopeloos mislukt. :)

Menahem 05-01-2003 21:36

:confused:

Nu je het zo zegt....
(verwacht allemaal creatieve reacties als waarom dan geen "chocolademelk met stukjes noot" of "caramelmelk" ;)

de communiceerbeer 05-01-2003 21:38

dan raak je in de war met gewone melk :confused:

Atje85 05-01-2003 21:38

Citaat:

Wawl schreef:
De associatie die mensen hebben bij chocolademelk is een bruinachtige kleur. Verander je deze kleur in wit dan zouden veel minder mensen chocomel gaan drinken.

Om dit argument nog kracht bij te zetten noem ik maar het experiment van groene tomatensaus, ook hopeloos mislukt. :)

Dat is logisch, omdat er enkel bruinachtige verkrijgbaar is! Wat is dat voor loos argument? :p Juist meer, aangezien diegenen die bruin drinken, het blijven drinken en een ander deel ook het witte gaat drinken. Het gaat niet om het veranderen van bruin in wit, maar t assortiment uitbreiden met witte chocomelk.

Die groene curry ofzo van Heinz verkoopt anders best goed :confused:
T is gewoon allemaal nog nieuw enzo, als er meer fabrikanten meekomen wordt t heus wel verkocht.

the tourist 05-01-2003 21:39

Citaat:

Atje85 schreef:
In de duo-penotti is al jaren een wit deel aanwezig :p
Daar hadden we het niet over :p

Dminor 05-01-2003 21:39

Citaat:

Wawl schreef:

Het gaat hier om een nieuw product, wat nog alle kleuren kan aannemen. Witte chocolademelk in een witte verpakking, niet te veel lijkend op melk of iets dergelijks, ik denk wel dat dat zal scoren.

Alleen denk ik niet dat het zal smaken. Zoiets vloeibaar maken en opdrinken, stel je de smaak eens voor! Yeck! Maar dat hoeft natuurlijk niet. :)

Atje85 05-01-2003 21:40

Citaat:

Semyaz schreef:
:confused:

Nu je het zo zegt....
(verwacht allemaal creatieve reacties als waarom dan geen "chocolademelk met stukjes noot" of "caramelmelk" ;)

Ja waarom niet? Er is toch ook caramelvla enzo, en al die soorten cornflakes en weetikveel wat er allemaal nog meer verkrijgbaar is in verschillende smaken tegenwoordig :)

Atje85 05-01-2003 21:41

Citaat:

de communiceerbeer schreef:
dan raak je in de war met gewone melk :confused:
Er staat TEXT op de verpakking :D
Bovendien proef je het verschil, en anders als je per ongeluk een slokje neemt, je gaat niet dood ;)

Atje85 05-01-2003 21:41

Citaat:

MoonMonkey schreef:
Daar hadden we het niet over :p

Nee, maar jij wel schat :p

Dminor 05-01-2003 21:42

Citaat:

Atje85 schreef:
Er staat TEXT op de verpakking :D
Bovendien proef je het verschil, en anders als je per ongeluk een slokje neemt, je gaat niet dood ;)

Maar voor velen doet die chocolademelk dan wel af! Er is niets viezer dan iets naar binnen werken terwijl je dacht dat het iets anders was.

Atje85 05-01-2003 21:42

Citaat:

Dminor schreef:

Alleen denk ik niet dat het zal smaken. Zoiets vloeibaar maken en opdrinken, stel je de smaak eens voor! Yeck! Maar dat hoeft natuurlijk niet. :)

Ze hebben tegenwoordig genoeg techniek om het wel te laten smaken.
Maar hoezo zal het niet smaken? Bruine chocolademelk wordt toch ook gemaakt en t smaakt toch ook, het witte wordt dan op dezelfde manier gemaakt, dus ik snap niet waar jij nou op doelt :confused:

Atje85 05-01-2003 21:43

Citaat:

Dminor schreef:
Maar voor velen doet die chocolademelk dan wel af! Er is niets viezer dan iets naar binnen werken terwijl je dacht dat het iets anders was.

Er zijn ook genoeg sappen met dezelfde kleur terwijl de smaak heel anders is :p

Dminor 05-01-2003 21:44

Citaat:

Atje85 schreef:
Ze hebben tegenwoordig genoeg techniek om het wel te laten smaken.
Maar hoezo zal het niet smaken? Bruine chocolademelk wordt toch ook gemaakt en t smaakt toch ook, het witte wordt dan op dezelfde manier gemaakt, dus ik snap niet waar jij nou op doelt :confused:

Kheb net Taxi gedronken. ;) :p

vrolijkevlinder 05-01-2003 21:44

Waarom, lijkt het je lekker dan.

Ik liep laatst langs da vla afdelingf van de AH. En het begint echt te gek te worden. Hopjesvla, dubbelvla, chocovla, vla met stroopwafelsmaak, aardbijenvla, vla met bolletje koekjes er door heen.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is, waarvoor hebben we dit nodig. Ik vind witte chocolademelk namelijk totaal overbodig. Mischien de AH ook, dus daarom zal het dan ook wel niet bestaan.

Dminor 05-01-2003 21:44

Citaat:

Atje85 schreef:
Er zijn ook genoeg sappen met dezelfde kleur terwijl de smaak heel anders is :p
Zoals?

Menahem 05-01-2003 21:46

Er zijn idd veels te veel soorten vla en yoghurt, om over de toetjes maar niet te spreken.

Maar nieuwe dingen verkopen nu eenmaal goed, als is het maar eventjes. (en daar komt de breezercultuur weer om de hoek kijken :mad: )

the tourist 05-01-2003 21:48

Citaat:

Atje85 schreef:
Nee, maar jij wel schat :p
Maar niet over duo penotti :p

:rolleyes:

the tourist 05-01-2003 21:50

Caramelmelk bestaat trouwens wel (Marsdrank). Op zich kan er denk ik ook makkelijk chocolademelk met noten bv worden gemaakt (fijngemalen noten dan).

Niet dat het zin heeft ofzo.....

Pr0xy 05-01-2003 21:51

Citaat:

Atje85 schreef:
Dat vraag ik me af...er bestaan toch ook gewoon witte chocoladerepen...

Enig idee? :p :rolleyes:

maar das nie chocolade

Atje85 05-01-2003 21:53

Citaat:

Pr0xy schreef:
maar das nie chocolade
:confused: :D

Atje85 05-01-2003 21:53

Citaat:

Dminor schreef:
Kheb net Taxi gedronken. ;) :p

Aha oke :D :p

Atje85 05-01-2003 21:54

Citaat:

MoonMonkey schreef:
Maar niet over duo penotti :p

:rolleyes:

Irritantje :p

Jij zei dat het niet bestond en ik zei dat het allang bestond :)

Atje85 05-01-2003 21:55

Citaat:

vrolijkevlinder schreef:
Waarom, lijkt het je lekker dan.

Ik liep laatst langs da vla afdelingf van de AH. En het begint echt te gek te worden. Hopjesvla, dubbelvla, chocovla, vla met stroopwafelsmaak, aardbijenvla, vla met bolletje koekjes er door heen.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is, waarvoor hebben we dit nodig. Ik vind witte chocolademelk namelijk totaal overbodig. Mischien de AH ook, dus daarom zal het dan ook wel niet bestaan.

Ff voor de duidelijkheid: het is nergens te koop, niet alleen bij de AH niet :p

Ach, het wordt toch verkocht dus :confused:

the tourist 05-01-2003 21:55

Citaat:

Atje85 schreef:
Irritantje :p

Jij zei dat het niet bestond en ik zei dat het allang bestond :)

Ik had het over witte chocopasta, met ALLEEN wit dus :D

En nu ga ik

Atje85 05-01-2003 21:55

Citaat:

Dminor schreef:
Zoals?

Loop de AH es binnen en ga bij de sappen kijken :D :p

Appelsap-spa&fruit
sprite-spa
vruchtendrank-andere vruchtendrank

enzo :p

Atje85 05-01-2003 21:57

Citaat:

MoonMonkey schreef:
Ik had het over witte chocopasta, met ALLEEN wit dus :D

En nu ga ik

Dat bestaat ook al ff kijken...zo een 3 jaar :p

Doeg:)

Atje85 05-01-2003 21:58

Citaat:

Semyaz schreef:
Er zijn idd veels te veel soorten vla en yoghurt, om over de toetjes maar niet te spreken.

Maar nieuwe dingen verkopen nu eenmaal goed, als is het maar eventjes. (en daar komt de breezercultuur weer om de hoek kijken :mad: )

Tja je kan zeggen wat je wilt, maar het verkoopt wel ...

het dappere meisje 05-01-2003 22:28

dat staat niet mooi in combinatie met slagroom

het gaat daarbij om het kleurenspectrum bruin en wit

u snapt het ?

Olafant 05-01-2003 22:30

omdat chocolade melk van cacao gemaakt wordt.
in pure chocola zit veel cacao en in melkchocola wat minder
witte chocola bestaat niet (of bijna niet) uit cacao, maar uit cacaouboter en is daarom eigenlijk ook geen chocola!

(lang leve klokhuis :D)

Atje85 05-01-2003 22:45

Citaat:

lafjuh schreef:
omdat chocolade melk van cacao gemaakt wordt.
in pure chocola zit veel cacao en in melkchocola wat minder
witte chocola bestaat niet (of bijna niet) uit cacao, maar uit cacaouboter en is daarom eigenlijk ook geen chocola!

(lang leve klokhuis :D)

:p

Toch is het wel mogelijk dus :)

Atje85 05-01-2003 22:45

Citaat:

het dappere meisje schreef:
dat staat niet mooi in combinatie met slagroom

het gaat daarbij om het kleurenspectrum bruin en wit

u snapt het ?

niet echt

Pr0xy 05-01-2003 23:05

Citaat:

Atje85 schreef:
:confused: :D
witte chocolade is geen chocolade. In witte chocolade zit geen cacaopasta. Zonder cacaopasta is het geen chocolade dus.

Qimm 05-01-2003 23:22

hmmm lijkt me wel lekker :D

ii 06-01-2003 00:34

Ze gingen het laatst maken bij Oprah. Lijkt me heerlijk (y)

Sade 06-01-2003 06:42

Citaat:

Waarom bestaat er geen witte choco(lade)melk ???
1000 calorieen per slok :eek:

Kali 06-01-2003 06:57

1. zou veel te zoEt zijn want witte chocola is zoeter
2. je kunt het toch gewoon ZELF maken? is toch niet zo moeilijk , stuk wtte chocola, 2 suikers, halve liter melk, laten koken (blijve roere)

Thomas 06-01-2003 09:01

Citaat:

Atje85 schreef:
Het gaat niet om het veranderen van bruin in wit, maar t assortiment uitbreiden met witte chocomelk.

Die groene curry ofzo van Heinz verkoopt anders best goed :confused:

Die argumenten van jou, die zijn pas echt loos omdat je gewoon uit je nek loopt te kletsen. Je zegt feiten te weten, maar je baseert ze helemaal niet op waarheden en je kan er zeker geen bronnen bij noemen.

Je moet dit juist in de oorsprong zien, dus mensen willen geen witte melk, omdat de essentie van chocolademelk bruin is. Kijk je dus naar wat mensen willen dan moet je het assortiment juist niet uitbrieden, omdat de verkopen gewoon niet zullen lopen.

Die groene curry loopt anders behoorlijk slecht, en het bestaat al minstens een jaar. Die groene tomatensaus verkocht behoorlijk slecht. Ik kan hier zelf ook geen bron bij noemen, maar ik zag er laatst wel een passage van in een documentaire.

Offtopic: Je kan al die berichten van jou ook in een enkele post kwijt. Met 20 posts van jou in dit topic wordt het nl nogal onoverzichtelijk en moeilijk te lezen.

Siyabonga 06-01-2003 09:30

Je kan het bij de xenos kopen, en het is níet lekker... :o

Pla 06-01-2003 09:38

Ja dat zullen ze heus wel een keer geprobeerd hebben ,aar dat zal wle lneit lekker zijn ofzo?

het lijkt me ook niet zo lekker..

azaziël 06-01-2003 10:30

Die groene curry e.d trekt minder mensen (denk ik) omdat hij naar gewone curry smaakt, witte chocolade melk heeft ook een andere smaak neem ik aan, dat zorgt voor een ander verkoopcijfer.
Bovendien is witte chocolade voor de consument een heel bekend iets, terwijl groene curry iets totaal onbekends is.
Ik denk dat dit appels met peren vergelijken is (en dan niet letten op generieke behoeften!)
En verkoop niet baseren op 1 winkel, als de groene curry echt NIET loopt lag het geen jaar in de schappen, maar misschien komen ze met een her-introductie, doet ook wonderen... :o

Atje85 06-01-2003 10:35

Citaat:

Pr0xy schreef:
witte chocolade is geen chocolade. In witte chocolade zit geen cacaopasta. Zonder cacaopasta is het geen chocolade dus.

Zit er wel in, alleen weinig/minder :p

Bovendien is het technies gezien mogelijk om t te maken :)

Pla: Tegenwoordig kunnen ze alles wel lekker maken...

Atje85 06-01-2003 10:38

Citaat:

Kali schreef:
1. zou veel te zoEt zijn want witte chocola is zoeter
2. je kunt het toch gewoon ZELF maken? is toch niet zo moeilijk , stuk wtte chocola, 2 suikers, halve liter melk, laten koken (blijve roere)

1. ze kunnen met wat rare stoffen die ze er in gooien het minder zoet maken.
2. ik heb niet gezegd dat ik het niet zelf kan maken, ik vraag me alleen af waarom het niet verkocht wordt...
(er zijn wel meer dingen die je zelf kan maken én ook te koop zijn)

Atje85 06-01-2003 10:44

Citaat:

Wawl schreef:
Die argumenten van jou, die zijn pas echt loos omdat je gewoon uit je nek loopt te kletsen. Je zegt feiten te weten, maar je baseert ze helemaal niet op waarheden en je kan er zeker geen bronnen bij noemen.

Je moet dit juist in de oorsprong zien, dus mensen willen geen witte melk, omdat de essentie van chocolademelk bruin is. Kijk je dus naar wat mensen willen dan moet je het assortiment juist niet uitbrieden, omdat de verkopen gewoon niet zullen lopen.

Die groene curry loopt anders behoorlijk slecht, en het bestaat al minstens een jaar. Die groene tomatensaus verkocht behoorlijk slecht. Ik kan hier zelf ook geen bron bij noemen, maar ik zag er laatst wel een passage van in een documentaire.

Offtopic: Je kan al die berichten van jou ook in een enkele post kwijt. Met 20 posts van jou in dit topic wordt het nl nogal onoverzichtelijk en moeilijk te lezen.

En jij weet het beter? Jij lult anders ook domweg dat je zegt dat dat groene ketchup gedoe totaal mislukt is? En dat is wel zomaar gebaseerd op waarheden??? Trouwens, de ene bron beweer wel es anders dan de andere als t om zulke dingen gaat.

Hoe weet je dat nou? Kan je de toekomst voorspellen? HOe kan je nou zeggen dat het zal mislukken omdat de essentie van chocomelk bruin is??? Rarara, hoe zou dat toch komen? :rolleyes: Omdat er alleen maar bruine verkrijgbaar is!
Net zoals bij melk, tenminste ik dacht dat er ook melk met smaak was??of is die wel gewoon wit??
Vla bestaat toch ook in allerlei kleuren?? Vroeger was de essentie van vla ook meestal geel, vanille vla, tegenwoordig geldt dat niet meer omdat er een groter assortiment is wat betreft vla's.

T zal wel, laat ik aannemen dat dat groene spul echt slecht verkoopt. Geef ik jou nu een voorbeeld van iets wat niet is mislukt: er zijn zo meer dan 10 smaken vla, dát is niet mislukt. Dus het verschilt gewoon per product, je kan echt niet zeggen dat het is mislukt omdat dat andere ook is mislukt. Ik zeg toch ook niet: ja het zal wel slagen want dat met de vla's is ook geslaagd?!?!

t spijt me, maar t is een beetje onmogelijk om alles in 1 reply te proppen

Azaziel: Ben het wel met je eens.

Er worden ook producten uit de schappen gehaald die wel goed verkochten, denk maar aan Sprankelfruit.

damaetas 06-01-2003 10:49

dat is gewoon vanillevla. witte chocolade, zit helemaal geen chocolade in maar vanille.

Atje85 06-01-2003 10:53

Citaat:

damaetas schreef:
dat is gewoon vanillevla. witte chocolade, zit helemaal geen chocolade in maar vanille.

zit wel degelijk cacao in :) (maar niet veel)
vla is anders dan melk ;) dus het is niet zo dat je vanillevla krijgt :o

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.