![]() |
Mensen met een rijbewijs lees dit aub.
Het is mij opgevallen dat velen van jullie de verkeersregels niet meer weten daarom wil ik dit nog even kwijt:
Mistlicht: Het woord zegt het al, mislicht voer je bij mist waarbij zicht slecht tot zeer slecht is en niet zomaar voor de lol. Parkeerlicht: Hier hetzelfde verhaal, parkeerlicht gebruik je wanneer je op een donkere weg parkeert en daar mag je ook dus niet mee rijden ZEKER NIET 'S AVONDS. Grootlicht: Dat is gelukkig duidelijk... hiermee kom ik maar zeer weinig mensen tegen. Knipperlicht: Wanneer men van baan verwisseld gebruik je om het verkeer om je heen te waarschuwen je knipperlicht, dat moest bij het examen en dat leer je niet voor niets. Wanneer je afslaat is het verplicht deze te gebruiken niet alleen voor de lol maar ook omdat het verkeer om je heen dan ook doorheeft wat jij allemaal van plan bent, het is een van de enige manieren om met elkaar te communiseren. Bumperkleven: De boetes hiervoor zijn enorm hoog en dat is niet voor niets natuurlijk, een mens heeft geen reactievermogen van 0,001 seconden en een auto heeft ook geen remweg van 2 cm. Hou voldoende afstand om overzicht en veiligheid te bewaren. BOETES Voor mensen die het allemaal niet intresseert een paar voorbeelden: Mistlicht: € 56,- Parkeerlicht: € 56,- Grootlicht: € 56,- Geen knipperlicht: € 26,- Bumperkleven: Tussen de € 100,- en € 300,- Een gewaarschuwd mens telt voor twee. |
he bedankt he :)
remko |
Citaat:
|
Citaat:
ben je een wout???? remko |
Citaat:
|
(y) weinig dingen zijn zo irritant als mensen die geen richting aangeven, vooral bij rotondes :/
trouwens: dat geldt ook voor fietsers hoeveel moeite is het om je hand even uit te steken als je ziet dat een auto voor je wacht? |
Bumperklevers zijn erg irritant ja.
Soms geef ik de bumperklevers een remtest :D (tip: rem op je handrem, dan branden je remlichten niet op) Rijden ze vaak langs met hun middelvinger omhoog. Erg hilarisch. |
Citaat:
sowieso als iemand jou van achter aantikt, raak jij uit de koers (op tv bij van die domme realityprogramma's zie je toch ook altijd dat de politie bij achtervolgingen auto's aan de achterkant een tikje geeft?).. |
Citaat:
|
Aangezien ik altijd erg netjes rij was dit vor mij niet nodig geweest.. Maar.. voor velen is het wel nodig.. Als je ziet hoe mijn medeweggebruikers soms rijden... :o
|
gewoon alle lampen uit, zit je altijd goed :D (y)
|
OK bedankt, heb wel mijn rijbewijs maar geen auto :( (n)
|
Van die mistlampen wist ik ook niet, maar toch eigenlijk wel. Heb er eerlijk gezegt nooit bij stil gestaan, omdat de politie dit volgens mij wel oogluikend toestaat.
Bedankt, iig. :) |
Citaat:
Daarnaast zit de auto helemaal vol met truukjes als traction control en abs, dus dat spinnen zal wel meevallen. |
Citaat:
Voor de mensen die dus wel eens rijden, moet je eens opletten hoeveel mensen er met mislichten rijden overdag. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ja maar dat is een tikje aan de zijkant van de achterkan en niet direct een voorwaarde kracht tegen de achterkant aan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dank je wel voor deze leerzame topic. :)
Het meeste wist ik nog wel omdat het nog niet zo lang geleden is dat ik mijn theorie en praktijk examen gedaan heb. In onze eigen auto heb ik alleen niet het minste idee waar het parkeerlicht en het achterlicht zit. |
Citaat:
Met de rest van de punten ben ik het wel eens. |
Rijbewijs.zal.wel.nooit.komen.voor.mij..
Heb.niet.eens.mn.fietsexamen.gehaald. (het.was.niet.mijn.schuld,die.mensen. maakten.me.zenuwachtig.:\;)) |
dat van die lichten heb ik nooit zo'n last van, maar ik vind het dus zooo irritant als mensen geen richting aangeven! Kom op zeg, zo moeilijk is dat toch niet?!
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Overigens; bumperklevers zijn irritant juist omdat ze niet alleen zichzelf, maar tevens jou in gevaar brengen. Ik zie dan ook geen reden om dat gevaar nog eens te gaan vergroten :/ |
Citaat:
|
Ik heb trouwens net een paar uur geleden mijn rijbewijs gehaald, YEAH :) en over je topic: doe niet zo betweterig, heilig boontje, sorry hoor........
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
bumperkleven is erg irritant, maar veel mensen die het irritant vinden doen het zelf net zo goed. Maar de afstand die ZIJ achter iemand anders rijden is dan opeens WEL veilig. :rolleyes: Wat dat betreft is het nog best lastig, want iedereen bumperkleeft meer dan ie denkt. Genesis |
Voor iedereen moet de 2 seconde regel toch in de gaten te houden zijn lijkt me (aangenomen dat iedereen die geleerd heeft...).
Verder: vooral geen richting is uiterst frustrerend ja (bumperkleven trouwens ook... :() |
Citaat:
als je voorganger langs een boom of lantaarnpaal/boom of iets dergelijks rijdt, moet jij heel rustig "een en twintig, twee en twintig" kunnen zeggen alvorens jij zelf dat object passeert. Als je dat niet kunt, hou je veel te weinig afstand. let op: de 2 seconden regel is een absoluut minimum. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik ben nog in opleiding, ik doe dit dus nog allemaal goed :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58. |