![]() |
Oorlog
´oor·log (de ~ (m.))
1 strijd tussen twee of meer volkeren, vorsten of staten Wat vind jij hier nu van? [Van oorlog dus!] |
ik vind het een heldere omschrijving van het woord oorlog
|
Dat is niet wat ik poog te vragen, Mr. Taartmix!
|
Citaat:
|
wat dan wel?
posts aanpassen doet het niet :s |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:D |
oorlog is vreselijk (duh :rolleyes: ) en ik vind er dus geen hol aan.
|
Het lijkt mij dat er weinig mensen zullen posten die van mening zijn dat oorlog goed is ofzo.
De helft van de oorlogen gaat echt nergens over en dan heb ik het vooral over de oorlogen die gevoerd worden in god's naam (jaja en dat roepen de 2 tegenstanders dan allebei :rolleyes: ) en dan heb je nog de orlogen waar ontelbare mensen worden afgemakt die worden gevoerd TEGEN het terrorisme, en in mijn ogen slaat dat ook helemaal nergens op omdat er nauwelijks iets mee word bereikt. war, is trying to kill someone that you do not even know well enough to hate |
Maar vinden jullie oorlog ten alle tijde fout en afkeurbaar? Of bestaan er situaties waarin aan oorlog mag worden deelgenomen of waarin een oorlog mag worden begonnen?
|
Citaat:
vraag 1b nee |
Overal mee oneens. Een oorlog kan altijd op andere manier worden uitgevochten.
|
oorlog is een noodzakelijk kwaad
|
De beschaafde manier om van de zwakkelingen in de maatschappij af te komen aangezien Darwins theorie voor een groot deel ongedaan is gemaakt.....
|
Oorlog is ten alle tijde slecht en niet nodig, er is namelijk NOOIT een goede reden om mensen die je niet of wel kent uit te moorden.
Als er ruzies zijn tussen landen kan men dat altijd oplossen d.m.v praten of iets dergelijks.. maar oorlog moet je altijd proberen te vermijden, want het is gewoon belachelijk om andere mensen te vermoorden omdat de landen waarin jullie wonen toevallig ruzie hebben, laat die landen het dan uitvechten, of laat de keizer(in)/koning(in) *oftewel, de baas* met die andere 'baas' dan gezellig een potje worstelen, maar stuur onschuldige msnen niet de oorlog in, tegen andere onschuldige mensen!!!!!!! so.. dat was mijn mening... :eek: |
Ik ben er op tegen, vind oorlog maar nix.
|
130000!!
En oorlog is stom. |
Citaat:
|
Citaat:
Ben ik nu heel fout? Ik bedoel, ik vind oorlog absoluut niets, hoor, maar zouden er geen situaties zijn waarin het noodzakelijk is? |
Citaat:
|
Citaat:
|
niet mijn mening, maar feitelijk gezien is oorlog een prachtig middel om overpopulatie te voorkomen. Daardoor ontstaat het ook.
|
Oorlog is de oudste uitvinding van de mens...
|
Citaat:
|
Citaat:
:\ ontopic: nutteloos. |
Citaat:
|
O God, wat lopen er hier veel linkse naïvelingen rond.....
|
zonder oorlog is er geen vrede.
oorlogen blijven nuttig. die houden mensen op de feiten gedrukt dat een stabiele samenleving zoals wij hebben niet overal vanzelfsprekend is. en je hebt het "de één z'n dood is de ander zijn brood" voor de meesten is oorlog een tijd van vreselijke offers en ellende. voor anderen is het een tijd van grote mogelijkheden. ....en profijt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Oorlog is iets slechts. Dit is iets wat wij hier makkelijk kunnen beamen, omdat we niet bedreigd worden of ons bedreigd voelen.
Als je om je heen hoort van..Vecht voor je vaderland en al dat soort leuzen of negatieve dingen over een andere bevolkingsgroep (waar of niet waar) dat je dan veel meer geneigd bent om te zeggen. Oorlog is nodig. |
Oorlog kan redelijk nuttig zijn, omdat er dan meer geproduceerd wordt - denk aan wapens ed - wat de economie van een land op kan krikken.
Maar het is niet de goede manier. En ik ben dan ook tegen. Al helemaal als het oorlogen zijn over religieuze opvattingen - en nu ga ik met quotes strooien, ja - "A religious war is like children, fighting about who has the strongest imaginairy friend". |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik hou wel van oorlog. vooral met veel patat eromheen
niveau graag.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
oorlog is stout. :(
|
oorlog brengt geld op
|
Citaat:
en mensen die promotie maken. en politieke leiders. oorlog is er altijd geweest. en zal hoogstwaarschijnlijk in een of andere vorm ook altijd blijven. |
Citaat:
oorlog en het leger zijn gewoon een verspilling van geld.. maar ja in deze wereld heb je het wel nodig, aangezien de meeste debielen die aan de macht zijn wel van een oorlogje houden.. het zal helaas altijd wel zo blijven, aangezien de meeste mensen alleen maar denken aan geld en macht.. zou natuurlijk ook volkomen waanzin zijn als mensen opeens meer waard zijn dan geld :rolleyes:... en als het niet om geld gaat, gaat het wel om religie.. ook een leuke reden voor oorlog, vechten om wie het beste denkbeeldige vriendje heeft... oorlog is gewoon totaal nutteloos, maar blijkbaar noodzakelijk in een wereld waar gekken aan de macht zijn en waar het volk maar braaf doet wat ze verteld wordt. |
Citaat:
ik wil me best aanpasse, en dus geen gebruik maken van die grondstoffen, als daar geen mensen voor hoeven te sterven... welke grondstoffen eiguluk dan? :confused: |
ik ben er zwaar tegen :mad: maarja.. wie ben ik he...
oorlog is gewoon ruzie in het klein en we weten allemaal dat leven zonder ruzie gewoon niet gaat toch? :confused: duzz leven zonder oorlog zal ook wel niet gaan |
Citaat:
ze zegge allemaal wel dat ze voor een betere wereld zijn ma intusse slachte ze ene paar miljoen mense af.. :mad: |
Citaat:
nou... dan moete ze ALLEEN die mense maar de oorlog insture.. merke ze ook eens hoe het daar is... zal nooit gebeure.. ma keej.. :( |
Citaat:
|
Citaat:
Misschien kan ik jou een lesje in Ethiek geven. Bij Ethiek draait het er niet om, om te bepalen wat goed of slecht is, maar juist hoe mensen tot bepaalde vorming van "goed" en "slecht" komt... Het feit dat ik een oorlog als iets menselijks ziet, betekent niet dat ik onetisch ben. Mijn ethische waarden zijn alleen anders dan die van jou. |
blablabla, leger zinloos dit, leger zinloos dat.
zonder leger was heel limburg nu "lake limburg" weet je :rolleyes:.. get real, anders dan veel bedrijven doen we bij defensie nog wat nuttigs, ok, we proberen het, voor zover die waardeloze politiekelingen in den haag dat niet godsonmogelijk maken met die k*nkerbezuinigingen.... en als de SP straks aan de macht komt kan ik me toekomstige baantje als inlichtingenofficier helemaal gedag zeggen. dat zuigt. wat ik ben neit van plan een braaf soft burgertje te blijven. ik zou nog eerder huurling worden als dat ik "standaard" werk moet gaan doen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38. |