Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Waarvoor is een noodrem in de metro? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=431313)

DaaF 12-01-2003 16:19

Waarvoor is een noodrem in de metro?

Ik zat het me echt af te vragen laatst. Waarvoor is dat ding nou nuttig?

Ik bedoel, stel dat er iemand onwel wordt ofzo in de metro, dan ga je toch niet aan de noodrem trekken, dan bel je toch 112 en stapt pij het volgende perron uit?

Of stel dat er een vechtpartij is, dan ga je toch niet aan de noodrem trekken? Want dan kan je helemaal nergens meer heen.

Of stel dat er iets in de fik vliegt, dan trek je er toch ook niet aan, want dan sta je opgesloten in een tunnel?

Waarvoor is dat ding nuttig? :confused:

Destrøyer 12-01-2003 16:20

dus wel; als jij een hartstilstand hebt haal je't volgende perron niet eens

Quiana 12-01-2003 16:21

Citaat:

DaaF schreef:

Of stel dat er iets in de fik vliegt, dan trek je er toch ook niet aan, want dan sta je opgesloten in een tunnel?

Wat doe je dan? Je rijdt door?
[edit]
(oh wacht.. dat is wel slimmer ja,
kan je uitstappen op het volgende station. :p :confused: )

DaaF 12-01-2003 16:25

Citaat:

Reptile schreef:
Ja en als er nou niemand in dat gedeelte van jou weet hoe je die man/ vrouw moet helpen, dan gaat hij/zij toch alsnog dood?

SuperS 12-01-2003 16:25

Citaat:

Betamethason schreef:
Wat doe je dan? Je rijdt door?
[edit]
(oh wacht.. dat is wel slimmer ja,
kan je uitstappen op het volgende station. :p :confused: )

hahahaha :D

AlopiA 12-01-2003 16:27

voor de show :p

perseus 12-01-2003 16:29

Als je aan de noodrem trekt omdat er iets in de metro is (zoals een brand of ontploffing oid, noem maar op :p), kun je altijd de tunnel in en een nooduitgang nemen.
Daarnaast zijn noodremmen waarschijnlijk wettelijk verplicht in metro's :p

DaaF 12-01-2003 16:33

Citaat:

perseus schreef:
Als je aan de noodrem trekt omdat er iets in de metro is (zoals een brand of ontploffing oid, noem maar op :p), kun je altijd de tunnel in en een nooduitgang nemen.
Daarnaast zijn noodremmen waarschijnlijk wettelijk verplicht in metro's :p

Ja, maar met een onploffing komt hij vanzelf wel tot stilstand, en met brand lijkt het mij beter om door te rijden naar het volgende perron? Zo erg is het vast niet binnen 5 minuten :|?

Quiana 12-01-2003 16:33

Ik weet het!
Als er een aardbeving oid is,
dan is het fijn als de metro stilstaat
en jij snel weg kan rennen..
(of met de ontploffing van perseus :p)

FireCracker 12-01-2003 16:35

Citaat:

Reptile schreef:
en als je dan aan de noodrem trekt moet je met iemand met een hartstilstand door de tunnels rennen.. nee dat is handig...

Nanaki 12-01-2003 16:37

hmmm....het is wel fijn als er iemand tussen de deuren vast zit en meegesleept wordt, dat er dan toch nog iemand in staat is om de metro te stoppen :)

ga ik door voor de koelkast? :o

Leonoor 12-01-2003 16:40

Citaat:

Nanaki schreef:
hmmm....het is wel fijn als er iemand tussen de deuren vast zit en meegesleept wordt, dat er dan toch nog iemand in staat is om de metro te stoppen :)

FireCracker 12-01-2003 16:46

Citaat:

Nanaki schreef:

ja.. want dat vond ik ene aardig zinnige opmerking...

DaaF 12-01-2003 16:47

Citaat:

Nanaki schreef:

Nee helaas :D Als er iemand tussen de deuren zit, dan ziet de metrobestuurder dat, want als alle deuren niet goed dichtzijn dan kan hij niet verder rijden. Er brand dan een lichtje bij hem. En de deuren gaan dan weer open..

FireCracker 12-01-2003 16:49

Citaat:

DaaF schreef:
Nee helaas :D Als er iemand tussen de deuren zit, dan ziet de metrobestuurder dat, want als alle deuren niet goed dichtzijn dan kan hij niet verder rijden. Er brand dan een lichtje bij hem. En de deuren gaan dan weer open..
hoe kom jij aan zoveel verstand van metroos?

DaaF 12-01-2003 16:51

Citaat:

Pherwilyaiel schreef:
hoe kom jij aan zoveel verstand van metroos?
Maak er dagelijks gebruik van ;)

Dr. Oetker 12-01-2003 16:52

Citaat:

DaaF schreef:
dat dachten ze bij de NS ook tot een paar maanden geleden. Nu moeten ze iemand keiveel geld betalen omdat ze invalide werd omdat de trein ging rijden terwijl zij half binnen en half op het perron stond... :o

DaaF 12-01-2003 16:54

Citaat:

Dr. Oetker schreef:
dat dachten ze bij de NS ook tot een paar maanden geleden. Nu moeten ze iemand keiveel geld betalen omdat ze invalide werd omdat de trein ging rijden terwijl zij half binnen en half op het perron stond... :o
Ik heb het over metro's he.. niet treinen ;)

FireCracker 12-01-2003 16:58

Citaat:

DaaF schreef:
Maak er dagelijks gebruik van ;)
vendèèr...

Dr. Oetker 12-01-2003 16:59

Citaat:

DaaF schreef:
Ik heb het over metro's he.. niet treinen ;)
en het verschil tussen treindeuren en metrodeuren is :confused:

DaaF 12-01-2003 17:00

Citaat:

Dr. Oetker schreef:
en het verschil tussen treindeuren en metrodeuren is :confused:
Ze zijn kleiner. Ze gaan anders open. Je hebt geen opstapje. De knop voor het opendoen zit in het midden. De ramen bij een metro zijn van kuntstof. De bestuurder heeft een beter zicht op de deuren bij een metro. Genoeg?

very drunk driver 12-01-2003 17:45

nou omdat het verplicht is van de regering

1. als er iemand gek wordt (treinangst dat bestaat) en probeert uit de trein te springen

2. als je hond nog buitenstaat en de riem is binnen.

3. als iemand per ongeluk een arm tussen de deuren steekt omdat hij nog snel mee wil. dan blijft hij hangen en wordt voor 5 km verder gesleept

4. voor als iemand zijn kop uit het raam gestoken heeft en het hoofd is eraf door zo'n paal. en dan gaan zoeken. (staat zo lullig zo'n hoofd langs het spoor)

5. voor als je geld over hebt (is een flinke boete)

MissEvil 12-01-2003 17:55

Citaat:

verydrunkdriver schreef:

hahaha ik lag echt dubbel toen ik dat las ghehe :D

Roos 12-01-2003 17:56

Niet alle metro's rijden in een tunnel hoor, hier gaan er genoeg gewoon over een spoor, in de buitenlucht. En dan is het wel handig ja.

Bluesummers 12-01-2003 17:57

Citaat:

verydrunkdriver schreef:

:D :D

Breg 12-01-2003 18:13

Hier in Rotterdam tijden metro´s voor een groot deel buiten, dan is het wel handig in het geval van brand of zo.

martijn1985 12-01-2003 18:39

als je in de metro aan de noodrem trekt dan stopt dat ding automatisch bij het volgende station toch?

Boogie 12-01-2003 18:48

Citaat:

perseus schreef:

Precies, dat lijkt me ook.

Roos 12-01-2003 19:35

Citaat:

verydrunkdriver schreef:
)

Hahaha :D

`CrazY G 12-01-2003 19:41

Als de metro bestuurder onwel is geworden, maar nog met zn poot op het gas(ofzo?) staat en met 120 door de tunnels blaast, dan moet men op de noodrem drukken.

Qimm 12-01-2003 19:45

Citaat:

`CrazY G schreef:
Als de metro bestuurder onwel is geworden, maar nog met zn poot op het gas(ofzo?) staat en met 120 door de tunnels blaast, dan moet men op de noodrem drukken.
hehe, ga je daar met 120 denk je gewoon... nou nou die heeft haast. Weet jij veel :P
Maar best een goede redenatie!

Offtopic: Lol @ jouw sig, proest

Thomas 12-01-2003 20:14

:d

Leonoor 12-01-2003 20:53

Citaat:

`CrazY G schreef:
Weinig zin, denk ik...als je op de noodrem drukt blijft de metro net zo vrolijk met 120 km/h doorrazen...ik zou er aan trekken.

the tourist 12-01-2003 21:16

Als mensen in 1 coupe bijvoorbeeld opgesloten zitten, dat merkt de rest van de metro niet, op deze manier komen ze er toch achter.

Qimm 12-01-2003 21:36

Citaat:

Leonoor schreef:
Weinig zin, denk ik...als je op de noodrem drukt blijft de metro net zo vrolijk met 120 km/h doorrazen...ik zou er aan trekken.
oooow niet bij de hand ofzo :P

maar wel weer handig om te weten, raas je echt op een dood spoor en maar drukken :P

jellerd 12-01-2003 22:36

ff ter aanvulling grote delen van de Rotterdamse en Amsterdamse metro lopen boven de grond....

Leonoor 12-01-2003 23:30

Citaat:

jellerd schreef:
ff ter aanvulling grote delen van de Rotterdamse en Amsterdamse metro lopen boven de grond....
Citaat:

Roos schreef:
Niet alle metro's rijden in een tunnel hoor, hier gaan er genoeg gewoon over een spoor, in de buitenlucht.
Citaat:

Breg schreef:
Hier in Rotterdam tijden metro´s voor een groot deel buiten
Geen aanvulling dus. :p

Leonoor 12-01-2003 23:30

Citaat:

Qimm schreef:
maar wel weer handig om te weten, raas je echt op een dood spoor en maar drukken :P
't zal je maar gebeuren ;)

moenbase 13-01-2003 10:34

Citaat:

Leonoor schreef:
Volgens mij rijden ze 80 km/u.

De noodrem...

Wel, 'k neem aan dat de deuren ook open gaan wanneer je die dan stilstaat. Dus als er een vechtpartij, schietpartij, brand of iets dergelijks gebeurd lijkt het mij wel handig om er dan uit te kunnen. Bovendien is het nog inderdaad verplicht om iets van een noodrem te hebben. Het is een 'afgesloten' ruimte waar je niet vanaf de achterste wagon naar de voorste kan gaan om de bestuurder te vertellen dat hij even stoppen moet. Dat gaat gewoon niet.
En, in tunnels. Aan de zijkanten kun je volgens mij altijd gewoon lopen. Alleen is het licht geloof ik een probleem :)
Maar, geloof mij nou, als er brand is, dan trek ik echt wel aan dat ding, desnoods in een tunnel. :)

En, op een doodspoor terecht komen. Dat is haast 'onmogelijk'. Ik heb het in iedergeval nog nooit in een krant gelezen, of meegemaakt. Volgens mij kan dat ook niet, de metro wordt volgens mij net als de trein steeds geregistreerd waar die rijdt. En, ze kunnen ook alleen op het 'rangeer' terein komen wanneer daar toestemming voor is gegeven. (Gaat met nummers, denk ik.)

In iedergeval, het is allemaal zo goed beveiligd...dat het nooit (zeg nooit 'nooit') mogelijk is. :)

Optima 13-01-2003 10:35

om te stoppen voor overstekende olifanten

moenbase 13-01-2003 10:49

Citaat:

`CrazY G schreef:
Gas? Wel, zover ik weet heeft de bestuurder een hendeltje om de metro naar voor te laten rijden :)
Die nieuwe metro's zijn meer computergestuurd. Het schokken bij het optrekken en remmen wordt verminderd, en nou ja, die knopjes zijn ook gemaakt voor rolstoelpatienten.

Leonoor 13-01-2003 11:08

Citaat:

moenbase schreef:
Volgens mij rijden ze 80 km/u.

Ik reageerde op een reply en in die reply reed de metro 120 km/h. :p

`CrazY G 13-01-2003 17:58

Citaat:

Leonoor schreef:
in de haagse trams moet je op een rood knopje drukken, veel handiger :D :rolleyes:

Nanaki 17-01-2003 22:24

Citaat:

DaaF schreef:
De deuren kunnen gewoon sluiten als er een jas van iemand tussen zit. Er zitten namelijk van die rubber randen aan de binnenkant vd deur in de metro. Verder sluit ik me aan bij moenbase :)

roman 18-01-2003 13:28

in A`dam gaan metro ook deels bovengronds duzzzzzzz

Breg 18-01-2003 13:34

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
jellerd schreef:
--------------------------------------------------------------------------------

quote:
Roos schreef:
Niet alle metro's rijden in een tunnel hoor, hier gaan er genoeg gewoon over een spoor, in de buitenlucht.

quote:
Breg schreef:
Hier in Rotterdam tijden metro´s voor een groot deel buiten

Citaat:

roman schreef:
in A`dam gaan metro ook deels bovengronds duzzzzzzz
Echt??????? :eek: ???????

Zoulou 18-01-2003 13:40

Citaat:

DaaF schreef:
Ik zat het me echt af te vragen laatst. Waarvoor is dat ding nou nuttig?
om flauwe grapjes uit te halen :D

Qamra 18-01-2003 14:19

Citaat:

`CrazY G schreef:
in de haagse trams moet je op een rood knopje drukken, veel handiger :D :rolleyes:
Ik denk niet dat alleen de htm druk-noodrem-knoppen heeft hoor ;)

Ow ja in A'dam en R'dam rijden veel metro's vaak in de buitenlucht :rolleyes:

lana 18-01-2003 19:05

Citaat:

DaaF schreef:

ik zat enekele jaren geleden ook vast tussen de deuren van een metro ik stond binnen maar mijn tas hing buiten.....open..... daar vloog al mijn schoolwerk door de tunnel :( echt zwaar klote heb ook wel eens een oude vent met zijn hand vastgezeten zien staan (hij stond binnen) die moest gewoon tot het volgende station wachten

DarkRaven 20-01-2003 10:42

Citaat:

lana schreef:
ik zat enekele jaren geleden ook vast tussen de deuren van een metro ik stond binnen maar mijn tas hing buiten.....open..... daar vloog al mijn schoolwerk door de tunnel :( echt zwaar klote heb ook wel eens een oude vent met zijn hand vastgezeten zien staan (hij stond binnen) die moest gewoon tot het volgende station wachten
:eek:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:40.