![]() |
Waarvoor is een noodrem in de metro?
Ik zat het me echt af te vragen laatst. Waarvoor is dat ding nou nuttig?
Ik bedoel, stel dat er iemand onwel wordt ofzo in de metro, dan ga je toch niet aan de noodrem trekken, dan bel je toch 112 en stapt pij het volgende perron uit? Of stel dat er een vechtpartij is, dan ga je toch niet aan de noodrem trekken? Want dan kan je helemaal nergens meer heen. Of stel dat er iets in de fik vliegt, dan trek je er toch ook niet aan, want dan sta je opgesloten in een tunnel? Waarvoor is dat ding nuttig? :confused: |
dus wel; als jij een hartstilstand hebt haal je't volgende perron niet eens
|
Citaat:
[edit] (oh wacht.. dat is wel slimmer ja, kan je uitstappen op het volgende station. :p :confused: ) |
Citaat:
|
Citaat:
hahahaha :D |
voor de show :p
|
Als je aan de noodrem trekt omdat er iets in de metro is (zoals een brand of ontploffing oid, noem maar op :p), kun je altijd de tunnel in en een nooduitgang nemen.
Daarnaast zijn noodremmen waarschijnlijk wettelijk verplicht in metro's :p |
Citaat:
|
Ik weet het!
Als er een aardbeving oid is, dan is het fijn als de metro stilstaat en jij snel weg kan rennen.. (of met de ontploffing van perseus :p) |
Citaat:
|
hmmm....het is wel fijn als er iemand tussen de deuren vast zit en meegesleept wordt, dat er dan toch nog iemand in staat is om de metro te stoppen :)
ga ik door voor de koelkast? :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
nou omdat het verplicht is van de regering
1. als er iemand gek wordt (treinangst dat bestaat) en probeert uit de trein te springen 2. als je hond nog buitenstaat en de riem is binnen. 3. als iemand per ongeluk een arm tussen de deuren steekt omdat hij nog snel mee wil. dan blijft hij hangen en wordt voor 5 km verder gesleept 4. voor als iemand zijn kop uit het raam gestoken heeft en het hoofd is eraf door zo'n paal. en dan gaan zoeken. (staat zo lullig zo'n hoofd langs het spoor) 5. voor als je geld over hebt (is een flinke boete) |
Citaat:
hahaha ik lag echt dubbel toen ik dat las ghehe :D |
Niet alle metro's rijden in een tunnel hoor, hier gaan er genoeg gewoon over een spoor, in de buitenlucht. En dan is het wel handig ja.
|
Citaat:
|
Hier in Rotterdam tijden metro´s voor een groot deel buiten, dan is het wel handig in het geval van brand of zo.
|
als je in de metro aan de noodrem trekt dan stopt dat ding automatisch bij het volgende station toch?
|
Citaat:
|
Citaat:
Hahaha :D |
Als de metro bestuurder onwel is geworden, maar nog met zn poot op het gas(ofzo?) staat en met 120 door de tunnels blaast, dan moet men op de noodrem drukken.
|
Citaat:
Maar best een goede redenatie! Offtopic: Lol @ jouw sig, proest |
:d
|
Citaat:
|
Als mensen in 1 coupe bijvoorbeeld opgesloten zitten, dat merkt de rest van de metro niet, op deze manier komen ze er toch achter.
|
Citaat:
maar wel weer handig om te weten, raas je echt op een dood spoor en maar drukken :P |
ff ter aanvulling grote delen van de Rotterdamse en Amsterdamse metro lopen boven de grond....
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De noodrem... Wel, 'k neem aan dat de deuren ook open gaan wanneer je die dan stilstaat. Dus als er een vechtpartij, schietpartij, brand of iets dergelijks gebeurd lijkt het mij wel handig om er dan uit te kunnen. Bovendien is het nog inderdaad verplicht om iets van een noodrem te hebben. Het is een 'afgesloten' ruimte waar je niet vanaf de achterste wagon naar de voorste kan gaan om de bestuurder te vertellen dat hij even stoppen moet. Dat gaat gewoon niet. En, in tunnels. Aan de zijkanten kun je volgens mij altijd gewoon lopen. Alleen is het licht geloof ik een probleem :) Maar, geloof mij nou, als er brand is, dan trek ik echt wel aan dat ding, desnoods in een tunnel. :) En, op een doodspoor terecht komen. Dat is haast 'onmogelijk'. Ik heb het in iedergeval nog nooit in een krant gelezen, of meegemaakt. Volgens mij kan dat ook niet, de metro wordt volgens mij net als de trein steeds geregistreerd waar die rijdt. En, ze kunnen ook alleen op het 'rangeer' terein komen wanneer daar toestemming voor is gegeven. (Gaat met nummers, denk ik.) In iedergeval, het is allemaal zo goed beveiligd...dat het nooit (zeg nooit 'nooit') mogelijk is. :) |
om te stoppen voor overstekende olifanten
|
Citaat:
Die nieuwe metro's zijn meer computergestuurd. Het schokken bij het optrekken en remmen wordt verminderd, en nou ja, die knopjes zijn ook gemaakt voor rolstoelpatienten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
in A`dam gaan metro ook deels bovengronds duzzzzzzz
|
quote:
-------------------------------------------------------------------------------- jellerd schreef: ff ter aanvulling grote delen van de Rotterdamse en Amsterdamse metro lopen boven de grond.... -------------------------------------------------------------------------------- quote: -------------------------------------------------------------------------------- Roos schreef: Niet alle metro's rijden in een tunnel hoor, hier gaan er genoeg gewoon over een spoor, in de buitenlucht. -------------------------------------------------------------------------------- quote: -------------------------------------------------------------------------------- Breg schreef: Hier in Rotterdam tijden metro´s voor een groot deel buiten -------------------------------------------------------------------------------- Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ow ja in A'dam en R'dam rijden veel metro's vaak in de buitenlucht :rolleyes: |
Citaat:
ik zat enekele jaren geleden ook vast tussen de deuren van een metro ik stond binnen maar mijn tas hing buiten.....open..... daar vloog al mijn schoolwerk door de tunnel :( echt zwaar klote heb ook wel eens een oude vent met zijn hand vastgezeten zien staan (hij stond binnen) die moest gewoon tot het volgende station wachten |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:40. |