![]() |
Halt
Ik zou niet weten waar ik dit moest plaatsen dus ik doe het hier en zie wel of hij word verzet.
Mijbn vraag is: zaterdag avond reed iik met een groep vrienden van naar een dischotheek. Ik wete niet waarom maar ik fietsste keihard iover de stoep en ik moest uitwijken dus fietste ik per ongeluk door een voortuin (grasveldje) heen, en natuurlijk rijd er op dat moment een politieauto achter je. Nu moet ik naar Halt voor baldadigheid, maar halt is toch voor als je schade aangericht hebt ofzo? Ik vind de reactie van die *peep* lui een beetje overdreven. |
---> De Kantine
|
De Halt-afdoening
Halt-bureaus (Halt = Het ALTernatief) houden zich bezig met de bestrijding van jeugdcriminaliteit. Jongeren van 12 tot 18 jaar worden, als ze door de politie worden aangehouden voor het plegen van vandalisme en (bepaalde vormen van) vermogenscriminaliteit, direct doorverwezen naar een Halt-bureau. Daar wordt de jongeren de mogelijkheid geboden de zaak 'weer goed' te maken door de schade te herstellen of vergoeden of door een andere tegenprestatie voor de benadeelde te leveren, bijvoorbeeld werkzaamheden verrichten. Als jongeren met deze Halt-procedure instemmen, bemiddelt Halt tussen jongere en benadeelden en organiseert Halt het werk en ziet toe op eventuele schadebetaling. De officier van Justitie dient tevens in te stemmen met de Halt-afdoening, alsmede de ouders. Als de Halt-procedure naar wens verloopt, is de zaak daarmee afgedaan en blijft een aantekening in de justitiële documentatie voor de jongere achterwege. In 1999 zijn 22.756 jongeren naar Halt-bureaus verwezen. http://www.wetwegwijzer.nl/docs/24.htm (Verder weet ik er ook niks van. ;)) |
halt sucks aars, die mensen kunnen niks regelen!
ik moes 8 uur vegen,kom ik om 9 uur bij de afgespoken plek, zijn die eikels er niet! http://www.zip.com.au/~guyd/smash_ms/pics/halt.jpg |
hahah HALT ja, daar moet ik ook heen :p , een of andere zielige nerd die me al een hele tijd liep uit te dagen en te treiteren, had ik op ze bek geslagen (btje hard hij ging knock out) , gaat die sukkel aangifte doen van mishandeling, en nou moet ik naar halt??en moet IK sorry zeggen?? waar slaat dit in godsnaam op??
dit slaat echt nergens meer op, nu is hij het 'slachtoffer' :mad: |
He, ik doe mijn profielwerkstuk over bureau HALT! En voor wat jij hebt gedaan, kan je inderdaad een taakstraf krijgen, baldadigheid noemen ze dat.
Vanaf je 15e krijg je waarschijnlijk een taakstraf waarbij je zelfstandig moet werken (varierend van minstens 2 tot maximaal 20 uur). Ik denk dat je voor baldadigheid ongeveer 4 uur zal krijgen, dus dat valt wel mee. Verder krijg je 2 gesprekken, waarvan 1 met je ouders erbij. In dit geval, is het wel wat overdreven, dat ben ik wel met je eens, maar in de meeste gevallen, vind ik HALT een heel goede oplossing. Bijvoorbeeld bij winkeldiefstal of ernistige vernieling, kan je zo verhinderen dat je een strafblad krijgt, je bent met een paar uur werken al klaar. Ja toch? |
Moet je niet over de stoep fietsen. In dit geval ben jij gewoon een domme lul. [Niet beledigend bedoeld, `lul` klinkt gewoon zo lekker]. Anyways, het lijkt me, als het zo gegaan is, ook wel wat overdreven ja. Ik vraag me af of dit zomaar kan zonder dat de mensen door wiens voortuin jij gereden bent aangifte hebben gedaan van vernieling? Tenzij het gemeentegrond was, natuurlijk. Maar daar mag je in de meeste gevallen toch wel overheen rijden?
Ga anders met de mensen praten, van wie die voortuin was! |
Citaat:
|
Citaat:
om uitgedaagd en getreiterd te worden. Ook ik ben tegen geweld, in welke zin van het woord dan ook, maar ik kan begrijpen dat iemand zo iets doet. |
ff uitleg --> ik probeer weg te rijden met me scooter, gaan ze met 4 man om me heen staan en duwen en slaan en me van me scooter af proberen te duwen, sla ik er eentje, heb IK het ineens gedaan!! ik vecht nooit man!!! :(
en nee, je kan niet zomaar doorrijden aangezien en scooter te weinig vermogen heeft om 2 man omver te rijden als je stil staat..., er zit ook geen ACHTERUIT rij knop op..., oke vertel, wat zou jij doen? |
en ik vind het nogal onzin meteen een mening klaar te hebben als je de situatie niet kent!
als jij je graag in mekaar laat slaan, suc6!! maar dat laat ik niet zomaar gebeuren :rolleyes: |
Mehehhe, HALT is poep.
Ik moest een werkstukje maken, maar ik was ook nog maar 11.. |
Dan ben je zelf gewoon een domme sukkel.
Hoe fijn zou jij het vinden als er iemand op de fiets door jouw voortuin komt rijden? :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
|
jullie delen een mening?? o ja, ik weet al wat voor type jullie zijn dan!! van die zielige figuren die zichzelf dag in dag uit laten uitschelden, of zich in mekaar laten slaan omdat ze "tegen geweld" zijn, dat is makkelijk te zeggen, totdat je zelf de lul bent en een groep achter jou aankomt, ik zie het al voor me 'jongens jongens wil je alstjeblieft stoppen, ik vind dit niet lief, ik hou niet van geweld, laten we praten, en bam, daar lig je.... :rolleyes:
|
Citaat:
Wat jij zegt is absoluut onwaar. |
nou dan :confused: je bent tegen geweld, ik ook, maar dan heb je me verhaal dus niet gelezen... :rolleyes:
|
Citaat:
|
nee hoor, valt best mee, maar jullie geven enorm domme antwoorden dat je het eens bent met 'ikhebtrek in blabla :p
want eerst zeg je dat je het een actie voor losers vindt , en daarna zeg je dat er uitzonderingen zijn :confused: , je bent nogal vaag :D |
Citaat:
In principe heb je nooit geweld nodig, maar bv in het geval met die scooter dan kan ik het best begrijpen. Dus dat is dan die uitzondering waar ik het over had. :) |
hahah oke op die manier :D , ik vecht ook (zowat) nooit, alleen als t niet anders kan...maar op dat moment knapte er gewoon iets en ja :(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
als je geluk hebt moet je bij halt een videotje van een half uur bekijken en mag je weer wegwezen :D
|
Mwah dan ziet de politie het dus als jeugdcriminaliteit, maar goed je kunt nog altijd zeggen dat het per ongeluk was... maja meestal geloven ze je nie he...
|
Citaat:
tegen een groep vechten zonder getuigen is altijd fucked. dan is het HUN woord tegen de jouwe. meervoud geld boven het enkelvoud, you know.. je had er gewoon 2 tegen de grond moeten slaan. |
Citaat:
|
Citaat:
en aangezien sommige mensen al geirriteerd zijn als je te dicht langs ze heen loopt... ik nog wel eens. neit zo vaak als vroeger maar ik lijk ze echt aan te trekken. "hey, JOU KEN IK!" *haalt uit* yep, een oude bekende :p zwolle is niet groot :) |
hahaha :D :D :D , nee zo gaat dat bij mij niet :p , er moet HEEL wat gebeuren voor ik iemand sla :)
|
Citaat:
gelukkig is mijn *dodge* reflex vrij goed ontwikkeld :D |
Citaat:
*zucht* |
Citaat:
|
een collega van mij trekt ook ruzies aan heb hem een keer moeten teegen houden in de naam van het bedrijf(tja karren halen is niet nisk) da was wel balen meten terug gegaan en met iemand naders verder gehaald en toen werden ze bang oeps 2 sterke collega's van hem :)
|
lekker ruiten krassen en alles vol taggen en dan eruit lullen en paar uur halt heerlijk,losers zijn t ook :D
|
Ze reageren vaak ook wel overdreven ja.:\
|
halloo
ik had een vraagje ik moet ook naar halt omdat ik een fiets heb meejgenome die op t station zonder slot stond en de politie is er achtergkome omdat de buurman van mun vriendin ons de fiets heeft zien loze!! heeft iemand enig idee wat voor straf je krijgt bij halt??? hoeveel uur werke ofzo?? :bloos: |
O mijn God.
|
1. Je upt een topic van 2 jaar oud.
2. Kan het in het zwart? 3. En ook op een normaal lettertype? 4. Kan het leesbaar? |
|
Erg grote up idd.. Zie ook tweede post van Sylph.
Verder kan je een nieuwe topic openen op W, G&R - lijkt me daar meer op z'n plaats.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:44. |