Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   twente zuigt (of niet?) (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=431422)

azaziël 23-01-2003 16:30

twente zuigt (of niet?)

zuigt twente, en zoja, waarom..

Miracle 23-01-2003 16:34

neej, tuurlijk niet!
omdat er hartstikke leuke steden zijn
en er hartstikke leuke en aardige mensen wonen

BTW. niet heel twente is platteland.. mocht iemand dat veronderstellen

azaziël 23-01-2003 16:40

meer twenteliefhebbers zijn van harte welkom, mooi landschap, niet te grote en niet te kleine steden, vriendelijke stofzuigende mensen....

perseus 23-01-2003 17:10

Een beetje.. Dat nationalistische, bekrompen gedrag van sommige (ik zeg 'sommige' :p) Twentenaren begint me behoorlijk op de zenuwen te werken! :p Het accent is ook niet om aan te horen...

dewdrop 23-01-2003 17:12

Twente is ookee, alleen het accent doet pijn in mun oren, dus eigenlijk is twentee ook niet weer echt okee, maar of dat nou aan twente ligt??Greeetzzz

Esmée 23-01-2003 17:28

het zuigt zelfs enorm

Freyja 23-01-2003 17:35

*woont op Grens Twente-Salland*

Twente roelt zwaar. We hebben een superstrak accent (wij kunnen namelijk wel de R uitspreken! So there, stomme randstad luitjes, ik heb nog niemand van jullie dat horen doen!). Bovendien praten wij heel efficient, waar jullie 2 minuten voor nodig zijn kunnen wij in 20 seconden zeggen :p Dat jullie het nou niet kunnen verstaan als wij ons accent aandikken, wil dat niet zeggen dat het ook maar stom is.
Bovendien spreken wij de klinkers goed uit, jullie maken alles Engelsklinkend. Geen ee maar eei, geen oo maar oow, geen aa maar ah. En dan ook nog durven te beweren dat je accentloos praat. Pfah.

Wij hebben veeeel mooiere natuur. Platteland, ook, maar lang niet zo plat als die enorm rechte stukken daar in het westen. We hebben bovendien bos. Kan hier tenminste een beetje mountainbiken (denk dat dat in Limburg nog beter kan, maar daar ben ik nog nooit geweest).

Wij hebben minder geweld ed. Kan hier rustig midden in de nacht over straat lopen zonder dat je aangevallen wordt. Zelfs in Almelo en daar stikt het van het tuig :p

Wat nog meer... mjah, wij hebben een zwaar droog gevoel voor humor. Is natuurlijk altijd leuk. (gaat overigens niet op voor elke Twentenaar.)

Nationalistisch gedrag ben ik hier nog niet tegengekomen. Niet meer dan in de rest van het land iig. Wel veel mensen die cda stemmen, die zouden zich dan ook moeten schamen :p

Thomas 23-01-2003 17:46

Ik ben er nog nooit geweest en kan daarom niet mijn gegronde mening geven. Al ben ik wel van mening dat er geen steden zijn die zuigen.

mariskaatje 23-01-2003 17:47

Citaat:

Morgan schreef:
*verhaaltje*
*sluit zich hier volledig bij aan*!! :D

Ramlothiel 23-01-2003 17:53

Neuh, is best grappig, ik kan er alleen niet aan wennen dat ze lidwoorden omwisselen. Sinds m'n moeder naar Hengelo is verhuisd blijft ze maar het flat zeggen, kom op, dat klinkt toch niet :)

Miracle 23-01-2003 17:56

haha, dat heb ik nog nooit gehoort

maar t klinkt toch best schattig dat twents :p :o

skyscraper 23-01-2003 17:59

het is een beetje te vergelijken met achterhoeks....

Quiana 23-01-2003 18:17

Geen idee, ben er nog nooit geweest.
Het lijkt me iig niet leuk. :\

Wes 23-01-2003 18:19

Proud to be a Tukker :) Dialect is :cool: Praat bijna niks anders, ABN is zo'n bedeesd taaltje.

Miracle 23-01-2003 18:22

Citaat:

Betamethason schreef:
Geen idee, ben er nog nooit geweest.
Het lijkt me iig niet leuk. :\

grrrrr... je weet niet wat je zegt :mad:
;) :p

Quiana 23-01-2003 18:29

Citaat:

dreen schreef:
grrrrr... je weet niet wat je zegt :mad:
;) :p

naja.. het lijkt me teveel platteland.. ;)
(kon het niet laten.. :o ;))
Mja.. ben een beetje bang geworden
na het verhaal van Morgan.. :o

Ja, ben flauw vandaag, en neem alles veel te serieus. :o

Miracle 23-01-2003 18:31

Citaat:

Betamethason schreef:

haha cool :)
Ik zou zeggen, kom eens langs en vorm dan je mening :p :)

qghp 23-01-2003 18:37

Geen flauw idee

Qimm 23-01-2003 18:53

*doet een dansje voor Twente*

DarkRaven 23-01-2003 19:33

lijkt me niet gezellig

Freyja 23-01-2003 23:38

Citaat:

Ramlothiel schreef:
Neuh, is best grappig, ik kan er alleen niet aan wennen dat ze lidwoorden omwisselen. Sinds m'n moeder naar Hengelo is verhuisd blijft ze maar het flat zeggen, kom op, dat klinkt toch niet :)
Mr dat is niet Twents, dat is gewoon dom. Dat wij als zeggen ipv dan mag (ik doe het zelf ook altijd :p), dat komt door het dialect. Lidwoorden omwisselen is echter belachelijk, ze moeten zich schamen als ze dat doen.

Freyja 23-01-2003 23:39

Citaat:

Betamethason schreef:

*sgopt* :p

de communiceerbeer 23-01-2003 23:39

FC Twente zuigt iig (y)

Zoulou 24-01-2003 00:22

wat is dat nu weer voor een stomme topic in het vervolg van die over friesland vorige maand?
Ook regionale superioriteitsgevoel?

Aurelia AutumnRain 24-01-2003 00:31

De winkels zijn daar altijd 'los' in plaats van open. :D

De natuur is geweldig daar!
Het accent kan bij sommige mensen erg grappig zijn.
Ik vind alleen de meeste mensen niet geweldig...:/

azaziël 24-01-2003 00:36

Citaat:

Zoulou schreef:
wat is dat nu weer voor een stomme topic in het vervolg van die over friesland vorige maand?
Ook regionale superioriteitsgevoel?

Reageer dan niet, als het je niet aanstaat, en dit is gestart omdat tijdens een andere discussie plotseling "twente zuigt" werd gezegd

Freyja 24-01-2003 09:19

Citaat:

Aurelia AutumnRain schreef:

De natuur is geweldig daar!
Het accent kan bij sommige mensen erg grappig zijn.
Ik vind alleen de meeste mensen niet geweldig...:/

Nee, de winkels zijn gewoon open hier. De deur is echter wel los :D

Mr.Oizo 24-01-2003 14:16

Weet ik veel, weet maar 1 ding: LIMBURG ROELEERT. :p

Ik ben de Walrus! 24-01-2003 14:24

Citaat:

Morgan schreef:
*

Twente roelt zwaar. We hebben een superstrak accent (wij kunnen namelijk wel de R uitspreken! So there, stomme randstad luitjes, ik heb nog niemand van jullie dat horen doen!). Bovendien praten wij heel efficient, waar jullie 2 minuten voor nodig zijn kunnen wij in 20 seconden zeggen :p Dat jullie het nou niet kunnen verstaan als wij ons accent aandikken, wil dat niet zeggen dat het ook maar stom is.
Bovendien spreken wij de klinkers goed uit, jullie maken alles Engelsklinkend. Geen ee maar eei, geen oo maar oow, geen aa maar ah. En dan ook nog durven te beweren dat je accentloos praat. Pfah.

Jah, zo praten wij echt :rolleyes:

Ik kan trouwens een heel mooie rollende R uitspreken :p

the exploding boy 24-01-2003 14:36

Citaat:

Aurelia AutumnRain schreef:

:eek: daar kan ik niet tegen als mensen dat zeggen.
Bovendien vind ik het accent dom klinken. :o

Fleurop 24-01-2003 15:02

Citaat:

Morgan schreef:
Mr dat is niet Twents, dat is gewoon dom. Dat wij als zeggen ipv dan mag (ik doe het zelf ook altijd :p), dat komt door het dialect. Lidwoorden omwisselen is echter belachelijk, ze moeten zich schamen als ze dat doen.
dat van die lidwoorden is inderdaad gewoon dom, maar als en dan omwisselen is anders ook best wel dom, heeft niets met twente te maken!

Freyja 24-01-2003 18:54

Citaat:

Ik ben de Walrus! schreef:
Jah, zo praten wij echt :rolleyes:

Ik kan trouwens een heel mooie rollende R uitspreken :p

Ja, dat doen jullie. Dat je het nou zelf niet hoort wil niet zeggen dat het ook niet zo is.

Freyja 24-01-2003 18:55

Citaat:

water willowglo schreef:
dat van die lidwoorden is inderdaad gewoon dom, maar als en dan omwisselen is anders ook best wel dom, heeft niets met twente te maken!
Jawel. In het plat zeg je 'hij's groter as mij.' (of mie, ligt eraan waar :p), niet dan. Dan doe je dat in het Nederlands ook nogal eens. De lidwoorden blijven gewoon hetzelfde.

Zoulou 24-01-2003 19:08

Citaat:

azaziël schreef:
Reageer dan niet, als het je niet aanstaat, en dit is gestart omdat tijdens een andere discussie plotseling "twente zuigt" werd gezegd
Ja ik reageer juist wel, maar als dit niet goed uit de verf kwam wil ik het wel duidelijker zeggen: "Neen, Twente zuigt niet, niet meer of niet minder dan elk ander provincie dan ook"

azaziël 24-01-2003 22:10

nou.....
vooruit dan maar ;)

Conan the Librarian 24-01-2003 22:37

Twente ligt iig aan de goede kant van het land. :cool:

Lucky Luciano 25-01-2003 09:44

mwah misschien ga'k er studeren :p

the tourist 25-01-2003 10:25

Nee hoor, ik vind het er juist wel gezellig :)

Welmoed 25-01-2003 11:56

ik zou echt nooit kunnen vallen op iemand uit twente... ik vind het echt nooit knappe mensen en bleeeek dat accent echt een afknapper!

azaziël 25-01-2003 13:04

Citaat:

Welmoed schreef:
ik zou echt nooit kunnen vallen op iemand uit twente... ik vind het echt nooit knappe mensen en bleeeek dat accent echt een afknapper!
wat ben jij belachelijk bevooroordeeld zeg! (n)

Wes 25-01-2003 14:10

Citaat:

Welmoed schreef:
Hoe denk je dat sommige andere mensen over jouw accent denken??? :) Kom je uit het Noorden dan vind je dat ze in het Oosten, Westen en het Zuiden raar praten en vice versa.

Freyja 25-01-2003 14:58

Citaat:

Welmoed schreef:
*is blij dat er mensen zijn die zo denken zodat enkele ontzettend knappe buurtbewoners van haar mooi niet versiert worden door domme westerse dozen*

Ciskaatje 25-01-2003 19:12

Citaat:

Welmoed schreef:
waar slaat dat nou weer op?
alsof je weet hoe alle mensen die in twente wonen eruit zien

nee het accent vind ik ook niet mooi
maar amsterdams, rotterdams, brabants, limburgs, fries', alsof dát mooi is
zolang je hier woont hoor je het accent tenminste niet ;)

en verder ben ik het helemaal met morgan eens :D

Fleurop 25-01-2003 19:58

Citaat:

Morgan schreef:
Jawel. In het plat zeg je 'hij's groter as mij.' (of mie, ligt eraan waar :p), niet dan. Dan doe je dat in het Nederlands ook nogal eens. De lidwoorden blijven gewoon hetzelfde.
als je echt over als en dan praat, dan heeft dat niets met twente te maken, als je hoort hoevaak je die fout hoort op tv, verschillende provincies.. dat is gewoon erg. In Amsterdam ook veel btw.
Maar als je dit bewust doet; zoals jij in dit geval bedoelt (denk ik)... tja.. dan is dat maar zo (maar ik blijf me eraan ergeren :p)

nare man 25-01-2003 20:16

Tuurlijk zuigt Twente. Domme boeren!

Hengeloooooooooooooooooooooooooooooh

Gothic 25-01-2003 20:19

vast wel

Justice 25-01-2003 23:47

Citaat:

Morgan schreef:
*is blij dat er mensen zijn die zo denken zodat enkele ontzettend knappe buurtbewoners van haar mooi niet versiert worden door domme westerse dozen*
Op zeker... hoe noordelijker/zuidelijker je komt van de randstad des te knapper en aardiger de dames worden. Raar maar waar. En persoonlijk vind ik het sfeertje in Twente heel niet zo gek...

*denkt dat hij er maar gaat wonen* :)

Welmoed 26-01-2003 11:43

het is niet mijn schuld dat ik nog nooit iemand heb ontmoet die ik mooi vond die daarvandaan kwam.
en ik vind dat er een verschil zit tussen abn en van die vage accenten zoals fries limburgs en twents, het komt op mij over alsof die mensen heel simpel zijn.

het dappere meisje 26-01-2003 11:45

tsja het blijft moeilijk om het met je oneens te zijn he ;)

T.e.s.s 26-01-2003 11:53

nog nooit geweest

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43.