![]() |
twente zuigt (of niet?)
zuigt twente, en zoja, waarom..
|
neej, tuurlijk niet!
omdat er hartstikke leuke steden zijn en er hartstikke leuke en aardige mensen wonen BTW. niet heel twente is platteland.. mocht iemand dat veronderstellen |
meer twenteliefhebbers zijn van harte welkom, mooi landschap, niet te grote en niet te kleine steden, vriendelijke stofzuigende mensen....
|
Een beetje.. Dat nationalistische, bekrompen gedrag van sommige (ik zeg 'sommige' :p) Twentenaren begint me behoorlijk op de zenuwen te werken! :p Het accent is ook niet om aan te horen...
|
Twente is ookee, alleen het accent doet pijn in mun oren, dus eigenlijk is twentee ook niet weer echt okee, maar of dat nou aan twente ligt??Greeetzzz
|
het zuigt zelfs enorm
|
*woont op Grens Twente-Salland*
Twente roelt zwaar. We hebben een superstrak accent (wij kunnen namelijk wel de R uitspreken! So there, stomme randstad luitjes, ik heb nog niemand van jullie dat horen doen!). Bovendien praten wij heel efficient, waar jullie 2 minuten voor nodig zijn kunnen wij in 20 seconden zeggen :p Dat jullie het nou niet kunnen verstaan als wij ons accent aandikken, wil dat niet zeggen dat het ook maar stom is. Bovendien spreken wij de klinkers goed uit, jullie maken alles Engelsklinkend. Geen ee maar eei, geen oo maar oow, geen aa maar ah. En dan ook nog durven te beweren dat je accentloos praat. Pfah. Wij hebben veeeel mooiere natuur. Platteland, ook, maar lang niet zo plat als die enorm rechte stukken daar in het westen. We hebben bovendien bos. Kan hier tenminste een beetje mountainbiken (denk dat dat in Limburg nog beter kan, maar daar ben ik nog nooit geweest). Wij hebben minder geweld ed. Kan hier rustig midden in de nacht over straat lopen zonder dat je aangevallen wordt. Zelfs in Almelo en daar stikt het van het tuig :p Wat nog meer... mjah, wij hebben een zwaar droog gevoel voor humor. Is natuurlijk altijd leuk. (gaat overigens niet op voor elke Twentenaar.) Nationalistisch gedrag ben ik hier nog niet tegengekomen. Niet meer dan in de rest van het land iig. Wel veel mensen die cda stemmen, die zouden zich dan ook moeten schamen :p |
Ik ben er nog nooit geweest en kan daarom niet mijn gegronde mening geven. Al ben ik wel van mening dat er geen steden zijn die zuigen.
|
Citaat:
|
Neuh, is best grappig, ik kan er alleen niet aan wennen dat ze lidwoorden omwisselen. Sinds m'n moeder naar Hengelo is verhuisd blijft ze maar het flat zeggen, kom op, dat klinkt toch niet :)
|
haha, dat heb ik nog nooit gehoort
maar t klinkt toch best schattig dat twents :p :o |
het is een beetje te vergelijken met achterhoeks....
|
Geen idee, ben er nog nooit geweest.
Het lijkt me iig niet leuk. :\ |
Proud to be a Tukker :) Dialect is :cool: Praat bijna niks anders, ABN is zo'n bedeesd taaltje.
|
Citaat:
;) :p |
Citaat:
(kon het niet laten.. :o ;)) Mja.. ben een beetje bang geworden na het verhaal van Morgan.. :o Ja, ben flauw vandaag, en neem alles veel te serieus. :o |
Citaat:
Ik zou zeggen, kom eens langs en vorm dan je mening :p :) |
Geen flauw idee
|
*doet een dansje voor Twente*
|
lijkt me niet gezellig
|
Citaat:
|
Citaat:
|
FC Twente zuigt iig (y)
|
wat is dat nu weer voor een stomme topic in het vervolg van die over friesland vorige maand?
Ook regionale superioriteitsgevoel? |
De winkels zijn daar altijd 'los' in plaats van open. :D
De natuur is geweldig daar! Het accent kan bij sommige mensen erg grappig zijn. Ik vind alleen de meeste mensen niet geweldig...:/ |
Citaat:
|
Citaat:
|
Weet ik veel, weet maar 1 ding: LIMBURG ROELEERT. :p
|
Citaat:
Ik kan trouwens een heel mooie rollende R uitspreken :p |
Citaat:
Bovendien vind ik het accent dom klinken. :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
nou.....
vooruit dan maar ;) |
Twente ligt iig aan de goede kant van het land. :cool:
|
mwah misschien ga'k er studeren :p
|
Nee hoor, ik vind het er juist wel gezellig :)
|
ik zou echt nooit kunnen vallen op iemand uit twente... ik vind het echt nooit knappe mensen en bleeeek dat accent echt een afknapper!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
alsof je weet hoe alle mensen die in twente wonen eruit zien nee het accent vind ik ook niet mooi maar amsterdams, rotterdams, brabants, limburgs, fries', alsof dát mooi is zolang je hier woont hoor je het accent tenminste niet ;) en verder ben ik het helemaal met morgan eens :D |
Citaat:
Maar als je dit bewust doet; zoals jij in dit geval bedoelt (denk ik)... tja.. dan is dat maar zo (maar ik blijf me eraan ergeren :p) |
Tuurlijk zuigt Twente. Domme boeren!
Hengeloooooooooooooooooooooooooooooh |
vast wel
|
Citaat:
*denkt dat hij er maar gaat wonen* :) |
het is niet mijn schuld dat ik nog nooit iemand heb ontmoet die ik mooi vond die daarvandaan kwam.
en ik vind dat er een verschil zit tussen abn en van die vage accenten zoals fries limburgs en twents, het komt op mij over alsof die mensen heel simpel zijn. |
tsja het blijft moeilijk om het met je oneens te zijn he ;)
|
nog nooit geweest
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43. |