![]() |
Wie onterf jij?
Stel, je gaat morgen dood. Je laat je testament nu opstellen, wie onterf je en wie niet?
|
ik zal eerlijk zijn in principe interresseert het me niks wat er met mun spullen geld bla bla bla gebeurt laat ze er maar om vechten!!
|
ik denk dat ik niemand van mijn familie onterf...
|
zoveel heb ik niet...
|
ik heb volgens mij helemaal niet zo veel na te laten, maar ik denk (alhoewel ik daar nog nooit mee bezig ben geweest (gelukkig niet, want dat ou niet echt gezond zijn lijtk me) ) dat t meeste bij mn moeder blijft, sommige dingen naar vrienden.
|
Citaat:
|
ik onterf mn oma
maar ik hoop toch dat zij eerder doodgaat dan ik :p verder geef ik mijne al mn spullen aan mn vrienden... |
Ik onterf nu niemand...
|
ehm ik denk een oom... maar kan je die wel onteven????
|
ik onterfniemand maar veel geld heb ik niet..
|
Ach.
Er valt letterlijk niets te erven van mij. (en anders.. alles word dan gedumpt bij vrienden/zusje, als ze persé iets willen.) |
Mn spullen moeten maar naar mn ouders en vrienden
niet naar mn familie want daar heb ik niks mee en mn ingewanden naar het ziekenhuis |
Nee, ik onterf niemand, denk ik... Niet dat mensen veel van me zouden kunnen erven, het is meer een kwestie van teruggeven...
|
zou niemand onterven, 't gaat toch allemaal naar m'n ouders en broer en die gun ik het wel.
hooguit mensen extra aanstellen als erfgenaam, maar ik denk dat m'n ouders dat wel goed kunnen verdelen als ik dood ben. |
Mogen ze zelf bedenken.
|
Citaat:
En aan mij valt ook letterlijk niets te erven, dus... tja. :) Groetjes, Ripper |
wie het wil mag het hebben
|
mijn familie (ik krijg ook nix van hun)
alles mag m'n vriendin hebben niet dat 't zoveel is maargoed |
Wat valt er nou van mij te erven?
|
Mijn vrouw, kinderen en kleinkinderen mogen het zelf uitzoeken. Altijd al vroeg geweest met alles :o
|
Conan the Librarian
|
ik onterf mn broer en mn vader vanwege dingen die ze mij hebben aangedaan. ik vervang hun plek met vrienden
|
2 vrienden van mij krijgen wat.. en mijn ouders en broer en zus krijgen ook wel wat.. en nog een andere vriend denk ook wel..
En dan..... En een voormalig vriend van mij die onterf ik, omdat diegene nooit meer contact met me zoekt.. |
Mag ik jullie er even op attenderen dat mensen onder de 18 nog helemaal geen bezittingen hebben, en dat daarom alles wat ze hun eigendommen noemen eigenlijk een bezit is van de ouders?
Daarnaast is het in Nederland niet legaal om iemand te onterven. |
Citaat:
*voelt zich rechtendocent* |
Citaat:
Kinderen kunnen hun ouders wel onterven. Mits ze boven de 18 zijn en dit bij notariele akte vast laten leggen. Maar ouders hun kinderen niet (ivm verplicht erfdeel). |
Kan het niet zo zijn als bij de vickingen, dat je begraven wordt in een grafheuvel en al je spullen meekrijgt omdat je die in je volgende leven nodig gaat hebben. ofzoiets.
|
mijn lichaam laat ik aan de wormen over
mijn kleren aan de armen mijn muziek aan mn vrienden (die niet zouden moeten weten wat ze met dat troep moeten doen) mijn woordenboekenverzameling aan een openbaar bibliotheek mijn schulden aan mijn ouders mijn beste wensen aan iedereen mijn gedachtengoed aan een nieuw politieke partij :D |
Citaat:
|
geld naar mijn ouders, andere spullen verdelene ze maar lekker. Er is niemand uit mijn familie die ik zou onterven eigenlijk
|
Citaat:
|
Mijn hele familie krijgt wat :p En m'n beste vriendin en m'n grote liefde..
|
Ik onterf iedereen, laat ze maar een postzegel op me pakketje plakken en het naar Afrika sturen ofzo.
|
Citaat:
|
Men kan niets van mij erven :p. een paar honderd euro, wat kleren, stapels boeken, en dan heb je het wel gehad. Het enige wat ik heb zijn eigenlijk mijn lichaam en mijn kennis, maar daar heeft niemand wat aan als ik dood ben. :p
|
Citaat:
|
MIjn vader IS al onterfd..
mijn vriend krijgt alles wat hij wil, en de rest mag mn moeder hebben en evt mensen die graag wat willen.. |
Ik onterf mijn tante die mn mutti veel pijn heeft gedaan en mij ook btw...
|
Ik onterf iedereen. Hah.
|
Citaat:
|
Citaat:
Pas als zowel je vader en moeder overleden zijn, zal het naar de familie van hen gaan. En zo door tot 6e graads. |
Ehm.. Als ik mijn geld ga verdelen is het echt minimaal wat iedereen krijgt :) maargoed. Heb 2 'vrienden'/mensen die me dierbaar zijn die ik wat geef + ouders en broertje natuurlijk.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:30. |