Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   kan mij iemand heeeeeel DRINGEND helpen... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=431450)

BELLEKE 25-01-2003 15:14

kan mij iemand heeeeeel DRINGEND helpen...

k zoek informatie over de wet in België die het heeft over wanneer iemand wordt berecht, gestraft als volwassene (18j)... het mag ook over de sluipschutter gaan in Washington.

Sorry dat ik het misschien verkeerd plaatste? Maar ik kom zot want vind er niks.. thx als iemand me kan helpen en het eventueel gerust mag doorsturen

x

Thomas 25-01-2003 15:40

Iets meer duidelijkheid is gewenst, vrees ik.

BELLEKE 25-01-2003 15:58

Gewoon, wat de wet zegt over wanneer je als volwassene wordt beschouwd voor je daden... Zoals bv. Die sluipschutter van Washington die ook als volwassene wordt beschuldigd voor zijn daden..

Somebody Special 25-01-2003 16:04

Google?

BELLEKE 25-01-2003 16:08

geprobeerd maar misschien met de verkeerde trefwoorden.. niks gevonden
thx

BELLEKE 25-01-2003 17:01

Niemand? :(

Smartie 25-01-2003 17:03

ga anders ff naar onzin met dit topic, daar komen wat meer mensen ...

qghp 25-01-2003 18:11

geen idee

Tox 25-01-2003 18:41

ga naar de bieb en haal het belgisch wetboek van de strafrecht ?? of bel een advocatenkantoor en vraag het gewoon zo'n grootte moeite zou dat voor hun toch nie zijn?

[eitje]Methuselah 26-01-2003 03:59

Heb je het over de aard van de procedure die gevolgd wordt, of over de strafmaatregelen, of over beide? Je moet in elk geval gewoon naar een of andere dichtsbijzijnde rechtsbib gaan en daar het het Strafwetboek en het Wetboek voor Strafvordering en de Europese Verdragen ivm de materie bekijken...

Ik denk trouwens dat je doelt op die minderjarige, die toch als 'n meerderjarige berecht gaat worden? Dat zijn excepties (uitzonderingen), dat duurt ff om dat op te zoeken en ik moet eigenlijk blokken voor mijn examen Filosofie van maandag, dus sowwy...

BELLEKE 26-01-2003 11:03

Citaat:

[eitje]Methuselah schreef:
Heb je het over de aard van de procedure die gevolgd wordt, of over de strafmaatregelen, of over beide? Je moet in elk geval gewoon naar een of andere dichtsbijzijnde rechtsbib gaan en daar het het Strafwetboek en het Wetboek voor Strafvordering en de Europese Verdragen ivm de materie bekijken...

Ik denk trouwens dat je doelt op die minderjarige, die toch als 'n meerderjarige berecht gaat worden? Dat zijn excepties (uitzonderingen), dat duurt ff om dat op te zoeken en ik moet eigenlijk blokken voor mijn examen Filosofie van maandag, dus sowwy...

ja dat bedoelde ik.. s niks toch bedankt. Ik moet er een discussie over voeren of een zestienjarige of zeventienjarige die een moord pleegt al dan niet moet beschouwd worden als volwassene.. dus ook de strafmaatregelen... we zullen zien, ik weet er niet veel over te zeggen, dacht dat alles wel op internet te vinden zou zijn :(

Maurice 27-01-2003 14:45

wat heb je misdaan?

Thomas 27-01-2003 14:52

Citaat:

morris schreef:
wat heb je misdaan?
(y) :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:29.