![]() |
welke taal zou jij dus echt nooit willen leren?
ik vind russisch nou niet echt een supertaal :)
|
Ik wil alle talen wel leren op zich, maar ik zou het minste moeite doen voor Hebreeuws of Turks, of misschien een Germaanse taal als Pools.
|
Alle talen lijken me wel cool om te leren... het zou bij mij eerder zijn dat ik ze niet zou Kunnen leren.... zoals bv. Japans, chinees :D
|
Turks, Marokkaans, Duits, Chinees, Japans.... tsja, zoveel talen :D
Vraag liever welke wél :p |
Hebreeuws en Turks lijken mij koel. Ik denk dat ik Sanscriet (Is dit fout gespeld? Bet it is) en spijkerschriften niet wil leren.
|
Ik spreek vloeiend Nederlands, Duits en (Amerikaans-) Engels.
Russisch wil ik nog gaan leren. Fries ook. Rumantsch ook (= Zwitserse streektaal, rechtstreeks verwant aan het Latijn)... Misschien ook nog wel Arabisch en Hebreeuws. Er is geen taal die ik niet *wil* leren. :) Alleen talen zoals Chinees, Japans en Koreaans zullen me toch nooit lukken. :o Oh ja, aan Frans heb ik een trauma overgehouden. :D Daar ga ik ECHT niet meer mee door, nooit meer! Grieks ook niet trouwens. Misschien ga ik nog wel eens Spaans en Italiaans doen... Kort samengevat: -ik spreek: Nederlands Duits (met Zwitsers accent :p) Engels (Amerikaans) -ik wil leren: Fries Rumantsch Russisch Hebreeuws Arabisch Spaans Italiaans -ik ga niet leren: Frans Grieks Japans Koreaans Chinees (Mandarijn) |
Serieus, Japans is niet zo moeilijk. Nieuw Chinees ook niet. Het is niet alsof je alle symbolen uit je hoofd moet leren; als je de basislijnen weet dan zijn ze allemaal logisch. En de uitspraak is ook zo moeilijk niet, vrijwel alles heeft een klinker op het einde, en er wordt weinig aandacht besteed aan waar woorden in een zin staan.
Het is niet gebaseerd op westerse talen, maar als je je een beetje inleeft is Japans echt niet zo moeilijk. |
Geen een.
|
Citaat:
|
arabisch
|
fries
|
Citaat:
Rumantsch is anders... :) Ik zit nu in Samedan. :D Maar ik gebruik alleen de namen in het Rumantsch... St. Moritz = San Murezzan Pontresina = Puntraschigna Celerina = Schlarigna Sils = Segl etc... :) |
Citaat:
|
Ik wil alle talen eigelijk wel leren...
het lijkt me erg leuk om een scandinavische taal te kunnen spreken..., dat klinkt zo leuk :D |
Frans. scarred 4 life na 3½ jaar lang iedere week een paar uur van mijn kostbare tijd verspild te hebben
|
Citaat:
Fries zou ik nou echt nooit willen leren. |
Chinees
|
Citaat:
Een taal wat maar in een klein gebied wordt gesproken hoef ik niet zo nodig te leren, Lets of Zulu´s bv. |
Ik wil eigenlijk heel veel talen wel leren spreken, maar het lijkt me ook gaaf om die taal te leren met die figuurtjes (volgens mij vind je die taal bij mummies als toetanchamon enzo, maar ik ben ff vergeten hoe die taal heet) Je hebt er niet veel aan, maar ik vind mummies wel interessant, dus wie weet komt het nog een keer van pas
|
Klinkt als hieroglyphen-schrift.
Umm... Van die talen uit het midden-oosten hoef ik dus niet te leren. -_- Wat ik wel ga leren is Japans. Tijdens m'n engels lessen. ^_^ |
Juist ja dat hieroglyphen ofzo bedoel ik. Het is nutteloos, maar toch ook weer leuk.
|
Citaat:
Enneh, MoonMonkey.... Zulu's? :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik haat talen leren! ik zou er dus geen een willen leren..
ik spreek wel "vloeiend" duits en nederlands.. ;) dat vind ik wel genoeg.. |
Citaat:
ik vind chinees en hebreeuws nou niet echt lekker klinken |
Eigenlijk geen een. :p Maar ik vind Duits toch wel zo kut klinken, maar goed, dat moet ik verplicht leren.
|
Afrikaans (breed begrip, maar ja, jullie snappen het hopelijk wel ;))
|
Citaat:
|
Citaat:
In Marokko spreken ze Arabisch en Berber - dat laatste is een soort dialect, ongeveer zoals Fries staat tot Nederlands. Eigenlijk zou ik alle talen willen leren. 't heeft zoiets magisch... Helaas is het gebleven bij Engels (maar dan ook wel op native speaker niveau) en ben ik nu bezig met Spaans. |
ethiopisch
|
Arabisch
|
Chinees, mot je ook al meer tekens uit je hoofd leren en uit elkaar halen (n)
|
Ik zou zoveel talen wel willen kunnen maar dat is een hoop werk.. dus doe maar de talen waar je niet zo veel aan hebt, kleine niet veel gesproken taaltjes :p En zoiets als Japans of zo, daar zit ik eigenlijk ook niet op te wachten,..
|
Ik denk niet dat er een taal is die ik niet wil leren.
Arabisch wil ik het liefst leren, en dat ga ik binnenkort ook doen denk ik, in avondschool/cursus. Ik vind het gewoon een prachtige taal met veel beeldspraak. |
het liefst geen 1 want ik ben dyslecties dus heb met iedere taal al moeite dus afschaven overal NEDERLANDS:P
|
het enige wat ik niet hoef te leren is Duits.
Verder wil ik wel heel graag Arabisch leren en Spaans omdat dat gewoon handig is en makkelijk te doen. |
er is geen taal die ik niet zou willen leren.. uiteindelijk hoef je toch niet veel talen te kennen, behalve die waarmee ik toch al bezig ben.. russisch en japans zou ik wel willen leren :)
|
ik wil eigenlijk iedere taal wel leren, zolang het maar niet MOET (school), dat hat ik echt, dat je van die so's krijgt, en proefwerken en dat je perse DIE woorden op DAT moment moet leren, brrr :o
maar de 'vreemdste' talen lijken mij het leukst, zoals japans en chinees enzo of een of andere vage afrikaanse taal, van die talen waar je eigenlijk niks aan hebt |
arabisch, afrikaans, FRANS, spaans, russisch, japans, van die inheemse talen. oud grieks en latijns. omdat t voor mij nutteloze talen zijn
|
Hoog-Swahili met een Hindoestaans accent
|
Liever geen Baskisch. Niet verwant aan enig levende taal, dus erg moeilijk te leren. Zoveel tijd en zin heb ik ook weer niet om vreemde talen te leren ;)
|
Frans :| *schopt proefwerk van volgende week*
|
Frans, een groot drama bij mij
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
latijn, k heb het 2 jaar gevolgd, maar ben ermee gekapt.. wie spreekt er nou nog latijn? niemand toch. fijn als je dokter of archeoloog wil worden, anders niet.
wat k wel wil leren, is Japans en Russisch.. |
Citaat:
|
Chinees, al die karakters, lijkt me echt errug. :rolleyes:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21. |