![]() |
verdedigingscursus verplicht maken?
gezien het feit dat er tegenwoordig wel erg vaak iemand in elkaar wordt geslagen ofzo.
misschien is het een ideetje het als vak op school te geven (wordt al gedaan; maar ik bedoel op grote schaal) zodat de mensen wat weerbaarder worden. of juist compleet de andere kant op en vechtsporten verbieden, onde rhet mom van; wat neit weet wat neit deert? gewoon losse discussie; geen a&w achtige dingen. |
Citaat:
|
Als iedereen dat soort curcussen gaat volgen, heeft het geen effect meer :p
|
Citaat:
|
Op zich zou het misschien wel goed zijn. Het lijkt me alleen wel lastig om uit te voeren.
|
Natuurlijk niet, want als iedereen van knokken weet dan zijn we nog nergens. De bedoeling is dat je zatte, onhandige klojo's met een tik of 2 uit kunt schakelen of kunt afweren, maar als zij dat ook kunnen...
|
Goed, als we nou iedereen gewoon een sport als judo zouden leren ,waar ook gigantisch bij ingehamerd word dat je NOOIT mag aanvallen, puur jezelf mag verdedigen zou het wel een idee zijn natuurlijk ;)
|
Mensen die zo'n cursus tegen hun wil in zouden moeten nemen gaan zich niet persé aan de regeltjes houden, lijkt mij.
En verder... Judo?! Neeeee! :D |
geen judo.
jiu jitsu is beter. |
mja, aan de andere kant: de agressor kent dat dan ook, dan krijg je alleen betere gevechten waarbij zwaardere verwondingen optreden
|
onzin.
1. ik heb nou niet het idee dat hier veel mensen zich onveilig voelen (maar misschien is dat in de randstad anders) 2. stel ik wordt bedreigd en ik ben alleen dan geef ik een schop en ren/fiets ik weg |
Citaat:
|
Citaat:
Pour moi, aikido. |
Citaat:
jiu jitsu is effectief; maar heb ik onderhand wel gezien :p |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Lijkt me vette Bullshit.
Iedreen verplicht leren zichzelf te verdedigen, dan geef je eigelijk toe aan de misdaad. Vind ik dan. Beter = om bij de mishandelaars een ledemaat af te hakken. Maar wie ben ik ? |
Citaat:
|
neuh, ik denk ook dat er genoeg mensen zijn die er geen zin in hebben.
|
Judo??? Jiu Jitsu? geen van beide is beter, thaiboksen = tha best :D
|
Nee.
|
Citaat:
|
voor vrouwen ;)
|
Volgens mij is het al een soort van verplicht op middelbare scholen..
Op onze school hebben wij het ook met gym moeten doen.. En een plankje van 5 cm door moeten slaan :p ik had em in 1 keer :p |
Citaat:
|
Citaat:
sowieso, plankjes doorslaan is een verspilling van energie op straat kan je niemand als een plankje doormidden slaan (Op straat: "Uhm, zou je even stil willen gaan staan? ik moet je even slaan'') |
Nee, als je in een panieksituatie 'rustig' je aangeleerde zelfverdedigingstechnieken wilt kunnen aanwenden, heb je gewoon een relatief lange training nodig. (Heb je die niet nodig, is de hele cursusd onnodig voor de betreffende situatie.) En dat is gewoonweg niet haalbaar. :)
|
Citaat:
mja, das wel weer waar ja ;) |
Ik denk dat door iedereen vechtsport te leren, er veel meer gewonden zullen vallen en de samenleving zal verruwen tot eigenrichting.
|
Citaat:
Maar ik denk ook dat het weinig nut heeft en misschien zelfs gevaarlijker om 2 vechtend kunnende mensen tegen elkaar te zetten op straat... |
Bij ons op school is dat verplicht.
Je leer niet alleen 'schoppen' en 'slaan', maar ook reflexen. Als iemand me van achter aanvalt, reageer ik uit een reflex, en dus supersnel. Ik vind het goed (y) Maar ik denk niet dat je het wettelijk verplicht moet maken. Het is een goed initiatief van scholen, als ze een leraar hebben die de cursus kan geven. Zodra je het verplicht maakt, zijn er scholen die het helemaal niet kunnen geven. Die zetten een Jan Doedel voor zo'n klasje, en daar leer je niks van. |
Kan geen kwaad dus waarom niet.
|
neuh
|
Ik heb het op school gehad, maar daar heb ik zo goed als niks geleerd. Achterwaartse koprol over je schouder zodat je gelijk kan staan als iemand je op de grond heeft gegooid... Nou, dat zie ik mezelf niet zo snel doen op straat hoor! :D
En slaan en schoppen (mocht dat nodig zijn) doe ik wel op de manier die ik dan wil. Niet op die ingewikkelde verdedigingsmanier. Dan moet ik eerst weer 10 seconden nadenken over hoe hij ook al weer moest. en dan is het al telaat... |
Zou wel handig zijn ja. Ik kan me wel verdedigen als ik dat echt wil (ik ga natuurlijk geen vriend een knietje geven als hij me niet los wil laten..), maar das omdat mijn vader constant bij mij klemmen inzet en dan ook meteen even uitlegt hoe je eruit moet komen...
En het geeft een zelfvertrouwen boost... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:11. |