![]() |
tel jij je wisselgeld na?
Of vertrouw je op het winkelpersoneel?
|
Nooit. Iedereen maakt fouten dus als ik te weinig terug krijg heb ik pech gehad. Bij echt grote bedragen valt het me toch wel op of dan pin ik meestal wel.
|
Nee tel het nooit na. Kijk gewoon mee als ze het terugtelt.
Heb je weleens teveel geld terug gekregen en het daarna teruggegeven? |
Ja.
|
nee eigenlijk nooit
|
nee, alleen ik kijk wel beetje mee dat ze genoeg teruggeeft.. okeej bij briefjes kijk ik wel soms nog, alleen bij kleingeld niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja. Alleen heel erg irritant dat de kassamensen andersom rekenen. Ik reken uit hoeveel ik terugkrijg en probeer dat mee te tellen, en zij rekenen van hoeveel dat je moet betalen. :\
|
Citaat:
|
soms globaal... maar eigenlijk niet echt...
|
bijna nooit eigenlijk.
Ik heb zelf achter de kassa gewerkt en let dus wel iets beter op als ze het aan het terugtellen zijn. |
Ja, ik tel het altijd na.
|
Alleen als het niet meer dan 1 munt is.
|
ja, je weet maar nooit
|
Bij kleingeld eigenlijk bijna nooit
|
Ik vertrouw altijd op het winkelpersoneel.
|
Nee, boeiend.
|
Ik tel het eigenlijk nooit na...
Bij groot geld valt het meestal wel op (als je bijv. 10 euro te weinig krijgt:p) |
Bijna nooit, af en toe.
Ik heb ook achter een kassa gewerkt, dus ik tel mee als er teruggeteld wordt, of ik weet al hoeveel ik krijg en tel het aantal muntjes zeg maar :) (klinkt vaag, uitleg: stel ik koop iets van 4,50 en betaal met 10. Dan weet ik dat ik 1 briefje en 1 muntje terug krijg, dus tel ik het niet na) Ik weet het.. het klinkt nog steeds vaag.. :o |
Citaat:
is dit nie beter voor W&G (of G&W :o ) |
Kan iemand hier een voorbeeld geven van dat terugtellen??? :o
|
alleen bij grote bedragen
|
Citaat:
|
Citaat:
Dan krijg je eerst 50 cent, dat maakt 3 Dan krijg je 2, dat maakt 5 Dan krijg je een briefje van 5, dat maakt 10. |
nee, ik tel het nooit na.
|
ik kijk altijd wat in ongeveer in mn hand terugkrijg en ik zie meestal wel als ze te veel / te weinig teruggeven en dan zeg ik het in beide gevallen ook
|
Als ik teveel terugkrijg, zeg ik dat vrijwel nooit.
|
bijna nooit
|
Ligt eraan waar, hoeveel tijd ik heb, welk bedrag,...
Daarbij kan je bij het terug geven als heel snel zien of je juist terug gekregen hebt. Als ik te veel terug zou krijgen, dan zeg ik het ook gewoon. En als ik "vergeet" te betalen, dan draai ik terug en ga betalen, zoals gisteren in de frituur. |
Citaat:
|
neej, want als ik bij een winkel ben is het vaak bij mijn eigen collega's en die vertrouw ik wel :)
|
Citaat:
Dat is toch juist optellen, niet terugtellen? :/ :confused: |
Ik ga er van uit dat het winkelpersoneel in staat is om mij het juiste bedrag terug te geven, ik controleer het nooit.
|
eigenlijk nooit
|
Citaat:
|
Als de flappen maar kloppen...
|
Citaat:
|
Ik ben een ouderwetse gierige Hollander, dus natuurlijk let ik op of ik wel genoeg terug krijg. ;)
|
ja...
|
ja
|
nee...enkel bij grote bedragen.
|
ik bekijk de muntjes of er buitenlandse tussen zitten die mijn verzameling zouden kunnen volmaken, dat lijkt dan op tellen dus ga ik meestal eerst naar buiten zodat ze in de winkel niet zouden denken dat ik ze niet vertrouw
|
Als het een groot bedrag is wel.
Anders niet, 10 cent meer of minder boeit me geen reet. |
Citaat:
|
nee, nooit.
Ik ga er vanuit dat ze geen fout maken. |
heel soms. Licht eraan wat ik koop, waar en hoeveel tijs ik heb. Ook aan de hoeveelheid wisselgeld. Moet ik meet terugkrijgen dan wel, maar als het maar een klein bedrag is meestal niet.
|
ik werk dus zelf in de winkel, dus weet wat voor wisselgeld ik terug krijg, zie het zo in een oogopslag. Op vakantie tel ik het wel altijd na :D
|
ik check alleen of de flappen en de munten 1,2 euro en 50 eurocent kloppen de rest boeid me nie veel
|
Meestal niet, alleen bij grote bedragen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:22. |