![]() |
Waarom is 25 centiliter in de mode?
Bierflesjes zijn al sinds mensenheugenis 30 centiliter. In het buitenland zijn de flesjes vaak 33 cl. Net als de blikjes in Nederland en het buitenland.
Echter, de bierproducenten beginnen opeens met zowel blikjes (vooral in België gezien) als flesjes (oa Heineken, Dommelsch, Bavaria) van 25 centiliter. Wat is het doel hierachter? Vernieuwing dus aantrekkelijker? Maar hoe kleiner, hoe onvoordeliger toch? *neemt nog een slok van zijn halve liter* |
niet goed (n)
minder bier is altijd meer geld en minder plezier ervan... gewoon bezuinigingen gok ik... |
Omdat het de standaard is in veel europese landen...
sad but true... en de kosten vallen nog wel mee... mits 't aanslaat... |
Citaat:
|
Het zal juist wel voordeliger zijn, denk ik.
|
:D . Heb gisteren een uur lang nar mijn vader moeten luisteren naar hoe hij werd opgelicht omdat er nog maar 25 cl in een flesje zit voor dezelfde prijs.
ze vragen gewoon even veel geld maar er zit 5cl minder in. Maar van 150 cl konden ze eerst 5 flesjes maken, nu 6, dus hebben ze meer winst. Ja, ik heb goed opgelet bij mijn vaderīs betoog gisteren ;) |
Citaat:
Kheb het niet over een beugel hoor... |
Citaat:
ontopic: slechte zaak, wordt het alleen maar duurder van |
Geen idee eigenlijk.
|
ik drink alleen bier in de kroeg..
|
Al die 25cl flesjes hebben geloof ik wel draaidoppen en als er 1 uitvinding geweldig is dan zijn het wel de draaidoppen op een bierflesje! echt geniaal ik vroeg me al af waarom ze die dingen alleen in het buitenland( frankrijk spanje e.d.) hadden maar nu zijn ze heir dus ook :)
Tis wel ruk dat er maar 25cl in zit want dan heb je het gevoel dat je na elke 2 slokken weer een nieuwe flesje moet openmaken |
Citaat:
Maar ergens vind ik die kleine flesjes goed, maar alleen bij heineken.. dan hoef je minder van die smerige troep naar binnen te werken.. Doe mij maar echt bier. |
Citaat:
|
bij de AH verkopen ze koffiemelk in pakken van 928 ml
|
Citaat:
Ontopic: slechte zaak, maar ik drink bijna nooit bier uit blik dus... |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
het voordeeel van een draaidorp is dat je geen flssenopener hoeft te zoeken (ja ok het kan ook met de stoeprand/tel;efoon/afsandsbediening/teddybeer/pedaalemmmer enz maar het blijft handiger ;) )
|
Citaat:
|
ik drink sowieso niet bier uit n flesje, eigenlijk altijd in n glas.
ik zag al dat er n draaidopje opzit, dat is misschien t enige voordeel aan dat ding want hij zal vast wel duur zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18. |