Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Lullig... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=431685)

nare man 13-02-2003 19:35

Lullig...

Als je een SMS-bericht van iemand krijgt, die geen naam onder haar berichtjes zet, wel duidelijk jou schijnt te kennen en verwacht dat je op een bepaalde datum bij haar thuis komt borrelen...wat doe je dan?

Stel je voor dat het iemand is die jou erg graag mag, die dus helemaal beledigd zal zijn als je vraagt wie ze ook alweer is...moeilijk! Wat doe je in zo'n geval?

qghp 13-02-2003 19:36

Via andere mensen ( vrienden kennisen van diegene)
proberen erachter te komen hoe ze ook alweer heet

Talon 13-02-2003 19:37

oh sorry, er is iets mis gegaan met mijn telefoon en de simkaart moest eruit, toen ben ik perongeluk mijn adressenboek kwijt geraakt.. wie ben jij ook weer, want er staat geen naam bij het nummer? :o

ii 13-02-2003 19:38

Bellen

nare man 13-02-2003 19:39

Citaat:

Talon schreef:
oh sorry, er is iets mis gegaan met mijn telefoon en de simkaart moest eruit, toen ben ik perongeluk mijn adressenboek kwijt geraakt.. wie ben jij ook weer, want er staat geen naam bij het nummer? :o
Heb ik al gedaan, maar daar krijg ik geen antwoord op :D

Lekker he...

Bellen is een optie, maar eerst wat tactvollere manieren zien te vinden om erachter te komen...

wissie 13-02-2003 19:51

Citaat:

nare man schreef:
Als je een SMS-bericht van iemand krijgt, die geen naam onder haar berichtjes zet
Misschien een domme vraag, maar hoe weet je dan zo zeker dat het bericht van een meisje komt?

Ik zou gewoon bellen

Yolcu 13-02-2003 19:55

Ik zou idd gewoon bellen. Desnoods 'geheim'.
Kijken wie er opneemt.

nare man 13-02-2003 19:57

Citaat:

wissie schreef:
Misschien een domme vraag, maar hoe weet je dan zo zeker dat het bericht van een meisje komt?
Jongens sluiten hun bericht niet af met 'doeg Wout, liefs xxx'

Gothic 13-02-2003 20:02

Citaat:

nare man schreef:
Jongens sluiten hun bericht niet af met 'doeg Wout, liefs xxx'
Ow was ik :p;)

Nee, ik zou gewoon bellen, je hoort wel wie eropneemt... Je kan vragen wat jullie gaan doen die dag ofzo...

het dappere meisje 13-02-2003 20:03

dan bel je dat nummer toch even

goedenavond u spreekt met enquetebureau blabla

mag ik u een paar vragen stellen?

nou zo moeilijjk is dat niet of moet je gewoon even laten weten dat je morgenavond een date heb ;)

Methuselah 13-02-2003 20:04

pech hebben :p

Anne 13-02-2003 20:05

Bellen.
Als ze dan opneemt:
"O. Huh? Heb ik jou aan de lijn? O ja, jij staat onder [naam] in mijn adresboek, dan heb ik het verkeerd gedaan. Sorry hoor."
En dan hopen dat ze met haar naam opneemt en niet alleen met 'hallo'. :D

kHebTrekInWatLekkers 13-02-2003 20:09

Je bent toch geen mietje?..... gewoon bellen....

nare man 13-02-2003 20:11

Citaat:

het dappere meisje schreef:
dan bel je dat nummer toch even

goedenavond u spreekt met enquetebureau blabla

mag ik u een paar vragen stellen?

Hahaha :D Die vind ik dan nog wel stoer...

(Tis trouwens al opgelost, maar het is een te leuke topic om niet open te houden :D)

Yolcu 13-02-2003 20:15

Citaat:

nare man schreef:
Hahaha :D Die vind ik dan nog wel stoer...

(Tis trouwens al opgelost, maar het is een te leuke topic om niet open te houden :D)

Dan wil ik natuurlijk weten wat je hebt gedaan om het op te lossen..

nare man 13-02-2003 20:20

Ik had al wel een vermoeden van wie het kon zijn, dus ik vraag gewoon op MSN aan iemand die dat meisje ook kent of zij toevallig die avond een borrel heeft...bleek haar zusje te zijn :D

Yolcu 13-02-2003 20:33

Citaat:

nare man schreef:
Ik had al wel een vermoeden van wie het kon zijn, dus ik vraag gewoon op MSN aan iemand die dat meisje ook kent of zij toevallig die avond een borrel heeft...bleek haar zusje te zijn :D
Ok. Slim (y). Dan ga ik nu kappen met offtopic kletsen :)

Thomas 13-02-2003 20:44

Probleem opgelost, maar ik ben meer van de directe manier.

Dminor 13-02-2003 21:27

Ik zou een heel verbaasd sms-je sturen, wachten op antwoord, en later zeggen dat m'n broertje m'n mobiel gejat had, ofzo.

A* 13-02-2003 23:40

gewoon kijken met welk telefoonnummer t is verzonden en dan checken van wie t nummer is en anders t nummer bellen en iets zeggen van: "Met wie?, Oh hoj:D ik wou even zeggen dat ik dan en dan langskom"

zoiets:p

Mr.Oizo 14-02-2003 12:27

Ik zie het altijd in mijn inbox, daar staat de naam van die persoon namelijk die het SMS'je heb verzonden (* heeft Nokia 3310 * , kutding trouwens (n) :D ), dus... en de meesten die mij SMS'en sturen het nooit via i-net, dus heb ik lekker geen last als er een of ander wazig nummer in mijn inbox staat :) :p

Lethalis 14-02-2003 13:18

Social engineering :)

Je schakelt nummerherkenning uit, belt diegene op en zegt gewoon "hoi met Jan, zie ik je morgen weer?" .. persoontje reageert helemaal verontrust "Jan? wie ben jij?" .. zeg jij "Ik spreek toch met Brigitte of niet?" .. zij "Nee, ik ben blabla" .. "Oops verkeerde nummer bla" .. bingo.

(nog beter is het als je iemand anders laat bellen natuurlijk)

Thomas 14-02-2003 13:24

Citaat:

******** schreef:
Social engineering :)

Je schakelt nummerherkenning uit, belt diegene op en zegt gewoon "hoi met Jan, zie ik je morgen weer?" .. persoontje reageert helemaal verontrust "Jan? wie ben jij?" .. zeg jij "Ik spreek toch met Brigitte of niet?" .. zij "Nee, ik ben blabla" .. "Oops verkeerde nummer bla" .. bingo.

(nog beter is het als je iemand anders laat bellen natuurlijk)

Smart thinking.. :cool: :D

miro 14-02-2003 13:39

Ze heeft er zelf toch geen naam onder gezet?

Knutselsmurfie 14-02-2003 18:10

gewoon bellen :confused:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:54.