![]() |
Wat bestel jij bij de cafetaria standaard?
Ikke:
Patat met/ketchup en kaassoufle. Soms ook patat zonder iets, vaak met extra zout. :o En vaak patat groot. |
voor het geval het je interesseert, gewoon patat ;)
|
frietjes en cola light...
maar ik ben eigenlijk vrijwel nooit in een cafetaria maar toch |
ik haal daar alleen maar
dan bestel ik meestal voor mezelf patat, een pikanto, een kroket en een bakje pindasaus |
hmzz, daar kom ik echt bijna nooit
(neej, ook niet naar het stappe :) ) maar meestal bestel ik geen friet, maar een kroket of kaasoufle met een broodje ofzow ik ga liever naar een bakker dan naar een caf. |
zeggen jullie "patat" voor friet?
ik koop vrijwel nooit frietjes, bah is zo vettig |
Citaat:
ik ben al 5 maanden niet meer in een cafetaria geweest dus ik zou t niet meer weten. |
friet?? dat heet gewoon patat!
|
Citaat:
en wij zeggen niet 'cafetaria' maar frituur |
Er is geen standaard iets dat ik daar bestel.
|
patat met en een kroket
|
2 euro friet
2 frikandellen speciaal 2 hamburgers speciaal Heel makkelijk, ik kom binnen bij de frite tent, die gast vraagt "weer hetzelfde?" ik zeg "jep", en hij gaat bakken. :p |
Citaat:
|
meestal friet met pindasaus
of/en loempia met pindasaus |
Citaat:
|
Snackbar:
Frietje met, frikandel speciaal, broodje bal met mayo. |
vanmiddag trouwens nog friet op.. en net ook :o
collega van me ging naar de friettent, zegt ie: moet je ook wat..? ja doe maar friet pindasaus :D dus toen iedereen aan de boterhammen zat, zat ik daar lekker een frietje te eten :cool: zo is dat ook weleens met shoarma :o alleen ruik je dat wat langer ;) http://talon.ath.cx/ubb/smilies/innocent.gif |
friet met satésaus :o *jummm*
|
Ik kom dr eigenlijk ook nooit de laatste tijd... :o
Maarja als ik dr kom is t patat ofzo, en kaassoufle, zoiets :) |
bij de cafetaria frietje met, in een cafe bacardo lemon puur :D
|
Ik bestel alleen maar patat als we met het gezin patat eten. Dan is het dus meestal:
3 personen patat Wat voor broertje Wat voor moeder Wat voor vader Zelf neem ik geen patat of een snack, neem altijd broodje gezond. Toen ik klein was lustte ik zelfs geen patat, wat heel vervelend was op kinderfeestjes :( |
Citaat:
|
Patat mét en een frikandel speciaal
|
Waarom dat gezeik over friet en/of patat?
Het is simpel: in Brabant en Limburg spreekt men over Friet, omdat deze provincies toch wel enigszins onder invloed staan van België. In de andere provincies heeft men het over Patat. |
Friet zonder met extra zout + schnitzel
of Friet satésaus + extra zout + kroket |
PATAT, FRIET en FRENCH FRIES
Patat en friet zijn waarschijnlijk ontstaan in Belgie, de naam is afkomstig van gefrituurde aardappels, in het (oud) Frans patates frites. In het Nederlands maken we ons er makkelijk van af door maar een van beide woorden te gebruiken. Patat betekent dus eigenlijk gewoon aardappel, friet is dus gebakken. Overigens heten ze in het Frans pommes frites, van pommes de terre (aardappel). Dit is in het Duits weer overgenomen als Pommes. In Duitsland vragen ze dus om een portie appelen. Patat is dus niet ontstaan in Frankrijk, hetgeen de engelse naam suggereert. De engelse naam is afgeleid van het in reepjes snijden van aardappelen, in het engels : to be frenched. Oftewel, in Engeland heet patat letterlijk "in reepjes gesneden gefrituurde dingen" (fries).Het heeft dus niets met Frankrijk te maken... Andere talen hebben trouwens de Engelse naam verkeerd opgevat; in het IJslands heet patat franskar kartöflur, oftewel Franse aardappelen. Aangezien ze dit, net zoals in het Nederlands, te lang vinden, vragen ze daar naar Franskar, oftewel naar een portie Fransen... |
patat met ketchup en een kroket of een broodje kroket:)
|
Ik krijg dus echt serieus honger van dit topic ...
Maar ik moet niet zovaak snacken, word ik echt te dik van :D |
rotzooi.. :D
patat-zuurvlees & bitterballen, mits het een goede frituur is :) |
Patatje zonder en een kaassoufflé o.i.d.
Maar de meesten vragen zich af hoe ik in jezusnaam patat zonder mayo kan eten... :confused: |
Citaat:
|
Citaat:
Ikzelf: Grote patat met (vaak voor een persoon of 2/3) en een frikadel speciaal of een cheeseburger. |
1 friet zonder en een frikandel speciaal.. maar dat neem ik eig ook allen vanwege de uitjes die dr op zitten.. okeej beetje vaag mrja..
|
Grote friet Sate, Frikandel Speciaal
|
Grote friet met/sate. Thats all.
|
Citaat:
(San Murezzan, St. Moritz.) Alleen een McDonalds op Corviglia... overigens ook de hoogste McDonalds van Europa, op 2485m. :) Maar patat is er zooo fucking duur. Wat je in Nederland 2 euro kost, kost hier 8 frank (5 euro), of meer. (n) |
Citaat:
Voor mij wisselt het... mayo, ketchup of zonder. :) Ligt ook aan die specifieke plek, want ze hebben overal een andere soort, andere smaak, andere stijl. :o En ik schijn ook een soort iets te hebben van een bepaalde soort eten, die hoort bij een bepaalde plek. :confused: Zo koop ik in Amsterdam alleen patat met ketchup, in Utrecht alleen patat met mayo... :confused: :D Lekker logisch he. ;) |
net nog bij de snackbar geweest :o
patatje zonder en frikandel speciaal. ik neem altijd dat of een kroket ipv de frikandel spec. |
raspatat met
|
Broodje gezond, pikanto
|
ik kom eigenlijk nooit in n cafetaria, maar vroeger bestelde ik altijd raspatat.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik kom vrijwel nooit in een cafetaria. Maar een vriend van mij komt er heel vaak. Als hij de deur binnenstapt bij de snackbar om de hoek, schuift de snackbareigenaar de frikandellen al in het vet! :D Prachtig om te zien. |
Meestal:
Klein frietje zonder Portie bitterballen Af en toe: ipv de bitterballen een kroket/frikandel/mexicano/gehaktstaaf/gehaktbal. |
Ras mayo
Of een big bamba speciaal, speciaal apart en met kruiden alstublieft |
Halve kip menu.
Of grote ras oorlog en een kipcorn. |
Citaat:
|
meestal raspatat en broodje frikandel..
thuis gooi ik er meestal mayo over... |
een patat pinda en meestal ook een mexicano pinda
|
broodje kaassoufle met pindasaus
|