![]() |
Niet te vreten.
Waar jaagt je moeder jou mee het huis uit. Met andere woorden: wat komt er bij jou niet meer op tafel als je eenmaal het huis uit bent?(of wat heb je sindsdien niet meer gegeten?)
Bij ons was dat bloemkool met een papje, en gestoofde uien met een hardgekookt ei. Andere topper: bruine bonen met spekvet, wat zo lekker stolt op je bord. Brrrr.Of gehaktballen met zo'n keiharde zwartgeblakerde korst. Die je ook moest opeten. |
ovenschotels, rode kool
|
Volgens mij kan jou moeder echt goed koken :eek: maar niet heus :D
ehm het enigste wat ik echt niet lekker vind is boerenkool, hutspot en bietjes :( voor de rest vind ik alles goed te doen :) |
Tuinbonen met spek :(
|
Alle Hollandse groenten/aardappels/vlees.
:o |
rode kool, maar dat lust mn moeder gelukkig ook niet (y)
|
witlof.
|
nasi
gekookte aardappelen/hollandse schotels |
Van alles.
|
Taco's en shoarma
|
Citaat:
|
Bloemkool en witlof.
Maar dat hoef ik nu toch al niet te eten. En verder kookt m'n moeder hartstikke lekker :) |
Citaat:
|
bruine bonen
andijvie spinazie witlof erwten erwtensoep ui in de spaghetti/macaroni taugé in de nasi van die slaolie en troepjes over de sla/ei/tomaat enzo zulke dingen :) |
Gekookte aardappel, preischotel (of hoe je dat ook noemt :p ), zuurkool schotel met gekookte aardappel erin (walgelijk)
oja en natuurlijk erwtensoep |
bruine bonen, erwtensoep etc.
|
erwtensoep en tuinbonen, en natuurlijk vis (n)
|
stoofvlees :eek:
Maar sinds ik alleen van de lucht al letterlijk moest kotsen, hoef ik het niet meer te eten :D Verder kookt mijn moeder heel lekker.... |
zuurkool, champignonnensoep
|
Citaat:
|
Spek/Lof/Vis *kots*
|
spitskool, maar dat boycot ik nou ook al dus
|
Ik woon gelukkig niet meer bij mn ma :D
|
ik ben toch blijkbaar niet de enige die een pest hekel heeft aan gekookte aardappels :)
|
Spruitjes, bloemkool, uien, andijvie, zuurkool.
|
Citaat:
Vlees mag dan nogwel. ;) |
Wat ik echt niet snap: ze weet dat we het goor vinden, en toch wordt er weer dagelijks een dampende pan piepers met snotgroente voorgeschoteld. Rijkelijk bestoven met notemuskaat of gebonden met maizena.
Ja, er zijn bij ons altijd blije gezichten aan tafel...... Vraag is: wat doen we eraan? Iemand een idee? |
Citaat:
|
Witlof en Andijvie.. bah
|
Zuurkool, draadjesvlees, chocoladevla. BLEGH!
|
Ik weet niet, ik vreet wat er te vreten is :P
|
Alle soorten kool en dan meestal ook nog met een sausje er overheen (n)
|
iets met geitenkaas :o dat vind ik echt VIES
net als kaassoufflees (moet ik spontaan van kokhalsen :eek: ) rijst lust ik ook niet, en ook geen spruitjes :o |
Citaat:
Alleen vis is bij mij alles wat in het water leeft of heeft geleefd |
Ei :)
|
Citaat:
http://www.cafetariarikken.nl/images...kaascarre2.gifhttp://www.cafetariarikken.nl/images...kaascarre2.gifhttp://www.cafetariarikken.nl/images...kaascarre2.gifhttp://www.cafetariarikken.nl/images...kaascarre2.gif :p |
visgerechten, zuurkool en augurk :eek: (n)
|
als ik dat allemaal op moet gaan schrijven,ben ik nog wel even bezig.. :o
|
Citaat:
Ik krijg er honger van... |
Chinees, mijn vader kookt ongeveer 2x per week chinees. En nee dat is niet gewoon zoals bij de chinees maarveel pittiger. Mijn ouders vinden dat ik dat moet leren eten... ik niet..
Ach over het algemeen eten wij echt heerlijk eten, in ieder geval niet va die standaard dingen zoals bij de helft van de Nederlandse gezinnen |
andijvie! brrrr..
verder dingen zoals witlof, stamppot, kool, peertjes etc maar dat eten we zelden:p |
Citaat:
|
Chili con carne en spruiten.
|
Mijn ouders vonden "lever" altijd wel een gezonde kost... het was na 1 maal overgeven gelukkig niet meer verplicht om dit te eten. Het was echt erg smerig !!!
Sinds ik niet meer thuis woon eet ik eigenlijk alleen nog maar: (y) aardappels en worst, koteletto, schnitzel of slavink (y) rijst met kip en bami-pangang sauz (y) mac-aroni (y) frituurspul (y) pizza |
1. als ik iets niet lekker vindt, maakt me moeder/me vader/ik wat anders voor mij/me vader/me moeder
2. spruitjes, rauwe witlof, gekookte witlof, sla-melange's... |
smac
|
Macaroni met ham en kaas of macaroni met brie en spek, maar gelukkig eten ze dat alleen als ik niet thuis ben :)
|
het begint met een s
en het eindigd op pruiten :rolleyes: |
macaronie, spagetti maar waar ik echt voor wegblijf is chicken tonight al die vieze stukjes paprika erin en al die andere vieze dingen brrrr
|
gekookte witlof en broccoli
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20. |