![]() |
Jezelf kleuren inbeelden bij de dagen van de week!!
Ben ik de enige die dit doet?
Zo vind ik bijvoorbeeld: Maandag is rood Dinsdag is groen Woensdag is oranje Donderdag is donkerblauw Vrijdag is lichtbruin Zaterdag is geel Zondag is zwart Kunnen jullie er wat bij voorstellen, en hoe zien jullie dagen er uit?? Haha nu ik het opschrijf vind ik het zelf ineens behoorlijk ziek klinken :D Kus Kronkel |
ik weet alleen zondag: grijs
|
Vrijdag is idd lichtbruin! :p
Maar zondag is geel, maandag grijs :p, woensdag blauw (neutraal :p), donderdag is donkerblauw, maandag is dan oranje :p, dinsdag groen, en zaterdag is dan... wit :P |
Yep, ik doe precies hetzelfde... of deed, in ieder geval. Vroeger had ik het ook altijd, tegenwoordig niet meer zo.
Maandag = geel Dinsdag = groen Woensdag = lichtrood Donderdag = blauw Vrijdag = oranje Zaterdag = bruin Zondag = donkerblauw Geen idee waar dat door komt... :o |
Doe het niet met dagen, wel met hoe ik me voel..
(soms ook wel in 't steekwoordentopic.. :p) Als ik het per dag zou doen.. Niet veel verschil, donkerpaars, donkerblauw en zwart overheersen wel.. |
Maandag = Rood
Dinsdag = Geel Woensdag = Blauw Donderdag = Groen Vrijdag = Paars Weekend = Wit Dat doe ik ook... Maar dat komt omdat op de basisschool waar ik op heb gezeten in de kleuterklas een 'slinger' hing, met de dagen van de week. En vanzelfsprekend, de papiertjes hadden bovenstaande kleuren. |
Maandag = Wit
Dinsdag = Rose Woensdag = Licht Rood Donderdag = Grijs Vrijdag = Blauw Zaterdag = Geel Zondag = Zwart |
Citaat:
ik voel me rot -> donkerpaars. Dus een rotdag zou voor mij donkerpaars zijn.. Weet niet of de topicstarter 't zo bedoeld. |
hmm...heb ik inderdaad ook
maandag=bruinrood dinsdag=geel/wit woensdag=groenblauw donderdag=bruin/zwart vrijdag=wit zaterdag=roodbruin zondag=zwart maar ik heb het voornamelijk heel sterk met cijfers: o = zwart 1 = wit met een zwart randje 2 = roodoranje 3 = lichtblauw 4 = roze 5 = oranje 6 = donkerrood 7 = lichtgroen 8 = bruin 9 = donkerbruin daar kom het eigenlijk vandaan, bijvoorbeeld de i heeft de vorm van 1 en is dus ook wit en dus is ook vrijdag wit, etc etc (en dat gaat bij alle woorden zo) d'r is een woord voor mensen die dat hebben maar die weet ik niet meer, zal het even opoeken edit/ ik heb t gevonden Synesthesie |
Neej bij mij heeft het niets met mijn stemming te maken...
Ik heb geen idee waar het wel mee te maken heeft, maar zo te zien ben ik in ieder geval niet de enige met deze 'afwijking' :) xxx Kronkel |
Maandag - lichtblauw
Dinsdag - lichtgrijs Woensdag - rood Donderdag - donkergroen Vijdag - geel-oranje Zaterdag - zwart Zondag - goud,koper,bruin Tsjah :confused: |
Nee, heb daar niet zo een last van.
|
Ja, dat heb ik ook! :D
Maandag = geel Dinsdag = oranje Woensdag = groen Donderdag = rood En de rest heb ik geen kleur bij om de 1 of andere reden :confused: |
ja, ik had al die kleuren al bij de dagen toen ik 8 was ofzo.. :D
zou niet weten waarom.. :confused: maandag - rood dinsdag - geel woensdag - lichtgroen donderdag - donkerblauw vrijdag - heb ik geen kleur bij.. zaterdag - bruin zondag - zwart |
lol
als ik er eens over na denk dan is... maandag rood dinsdag zwart met grijs gekleurde slingers die verticaal lopen woensdag kleurloos met kleine zwarte stipjes donderdag hééééél licht geel met bruine rondjes vrijdag is meer een heel druk motief ofzo zaterdag transparant en zondag afwisselend grijs, donkergrijs en heel licht geel. zo :p |
maandag.. oranje
dinsdag.. paars woensdag.. rood donderdag.. groen vrijdag.. geel zaterdag.. bruin zondag.. roze |
Ik had toch een verklaring gevonden voor mezelf toen ik aan de weekslinger van de kleuterklas dacht, maar er is een officiele term voor? Hmm :)
|
alles is zwart
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Btw: Ik heb gewoon kleuren opgeschreven die eerst in me hoofd opkwam. |
Ik vind al jaren dat dinsdag oranje is en donderdag groen.
Dit schijnt een neurologische afwijking te zijn. Hebben jullie ook kleuren bij getallen? De vier is geel bij mij. Vijf is blauw, absoluut. |
Citaat:
|
Maandag = rood
Dinsdag = oranje Woensdag = geel Donderdag = groen Vrijdag = blauw Zondag en zaterdag zijn doorzichtig. Ghe, ik dacht dat ik de enige was :eek: Cool :D |
maandag=blauw
dinsdag=oranje woensdag=paars donderdag=groen vrijdag=rood zaterdag=zwart zondag=grijs |
Maandag blauw.
Dinsdag geel. Woensdag paars. Donderdag groen. Vrijdag oranje. Zaterdag en zondag niets... Vraag me niet waarom...:O |
Nee, ik kleur ze niet in. Ik heb er wel een typisch beeld bij... bij maanden en jaren ook. Maar geen kleuren, gewoon doorzichtig.
|
maandag geel
Dinsdag groen Woensdag zwart donderdag rood vrijdag bruin zaterdag paars met een goud randje waarom weet ik niet.. |
Citaat:
|
uhm... ok... :confused:
|
ik doe dit met cijfers :o
1 = blauw 2 = rood 3 = geel 4 = paars 5 = roze 6 = grijs 7 = zwart 8 = groen 9 = wit 0 = bruin |
het lijkt hier VT4 wel... (Commericele Vlaamse (?) Zender)
|
maandag = bruin
dinsdag = blauw woensdag = rood donderdag = groen vrijdag = geel zaterdag = paars zondag = grijs maar vraag me niet waarom... |
Ik ben er is over na gaan denken en ik kwam op het volgende :p
Maandag = Geel Dinsdag = Blauw Woensdag = Roze Donderdag = Rood Vrijdag = Paars Zaterdag = Oranje Zondag = Zwart Ik heb geen idee waarom ik deze kleuren heb gekozen voor de dagen van de week.... |
Haha hoe langer je er over nadenkt, hoe zieker het is... :D
Maargoed, geeft nix. Ik heb trouwens niet dat ik bij cijfers een kleur denk. Dat zou er ook nog eens bij moeten komen :D Kus Kronkel |
nee, ik zie juist de week als een gek soort ganzenbord..
|
Maandag is zwart ---> begin van de werkweek :(
Dinsdag is grijs ---> wat minder zwart dus :D(y) maar nog steeds aan het begin van de week (n) Woensdag is groen ---> een zo-zo-dagje :rolleyes: Donderdag is oranje ---> begint weer wat leuker te worden. :) Vrijdag is geel ---> begin weekend :) Zaterdag is rood ---> lievelingsdag = lievellingskleur :D Zondag is blauw ---> ja tis een rare dag... nog steeds weekend en veel voetbal op de radio/tv dus wel een leuke dag en daarbij hoort toch een leuke kleur. :) |
ik heb het zelluf niet, maar ik heb er veel vaker van gehoord van de mensen op het MYSTIEKforum
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:02. |