![]() |
Aan wie denk jij het eerst aan je zelf of eerst aan een ander???
(y) (n)
ik zelf zou zeggen eerst aan mezelf. ik denk dat iedereen dat doet, maar wel rekening houden met een ander. :confused: |
Ik denk veel aan anderen.., maar ik dnke toch wel dat iedereen eerst aan zichzelf denkt.
|
ligt eraan hoe de verhoudingen liggen tussen mijn belang en het van een ander... als ik iemand met een kleine moeite erg blij kan maken doe ik dat gerust, maar als ik met veel moeite weinig voor een ander kan betekenen doe ik het veel minder snel
|
Hangt eraf waar het om gaat. Meestal denk ik wel eerst aan mezelf, denk ik.
|
Dat hangt nogal van de persoon en de situatie af.
|
ligt aan m'n bui
soms doe ik echt teveel voor bepaalde mensen soms doe ik juist te weinig voor vrienden als ik me goed voel, wil ik ook graag dat anderen zich goed voelen. als ik me slecht voel, maakt het me geen ene reet uit wat anderen voelen (grof gezegd) |
Mezelf, dan pas aan andere mensen.
|
Ik denk überhaupt alleen maar aan 1 persoon :o
Maar verder gaat het wel hoor |
op dit moment denk ik aan iemand anders.
maar ik ben soms wel egoïstisch, als je dat bedoelt |
ik denk altijd eerst aan anderen en dan pas is het tijd voor mezelf, ook niet altijd goed maar daar ben ik al vaak genoeg achter gekomen!!
|
ligt eraan :confused:
|
Ik dnek meestal eerst aan anderen, is eigenlijk een slechte eigenschap, ik offer mezelf op en ik schuif mijn eigen gevoelens en gedachten op zij om iets voor een ander te doen enzo :(
|
Aan mezelf.
|
Citaat:
geen zin om zelf te typen :) |
Eerst aan een ander. Maar ik merk dat ik de laatste tijd wat egoïstischer word...gelukkig :)
|
Ik denk eerst aan mezelf, maar volgens mij doet iedereen dat.
Of ik daarna nog aan andere personen denk, hangt er van af wie het zijn en wat de situatie is. |
Hangt van de situatie af. Meestal anderen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ligt idd aan de persoon...
|
mezelf
|
Nou ik denk wel aan anderen, maar in veel situaties hou ik te weinig rekening met anderen, dan denk alleen aan wat ik zelf heb ingepland en dat kan niet altijd. Is een van mijn slechtere eigenschappen.
|
verschilt... soms denk ik TE veel aan anderen, soms denk ik aan mezelf. heeft helemaal met de situatie te maken
|
volgens mij denkt iedereen aan zichzelf...
ook bij dingen als iemand hulp aanbieden: Ik denk dat die persoon mijn hulp op prijs stelt, dus help ik hem. Je hebt omdat je zelf denkt die ander blij te maken met jouw hulp, wat jouwzelf ook weer een goed gevoel over jezelf kan geven |
Hangt ervan af..
|
Ligt eraan of het m'n ouders/zusje betreft (mijn zwakke plek), m'n beste vriendin (zodra ze die roze koek heeft terugbetaald), vage famillieleden (ben minder gemotiveerd maar het blijft famillie...) of mensen die ik niet ken (wat schuift het???)
|
anderen... bijna altijd :confused:
kweet ook niet waarom, en alst niet anderen is ben'k gigantisch egotripperig, mjah mag ook wel es toch :D |
Ja, het klinkt raar, maar als ik iets ga doen dan denk ik niet primair aan mezelf, maar aan de consequenties die het voor anderen kan hebben.
Het komt dan ook nog wel eens voor dat ik dingen doe die ik éigenlijk niet zo snel zou doen, of misschien zelfs tegen m'n zin doe, maar die ik doe omdat ik anderen er een plezier mee doe. |
ik denk vaak eerst aan anderen
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:20. |