Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Belangrijk of niet? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=431838)

CL 28-02-2003 13:55

Belangrijk of niet?

Oke.. weer zo'n moeilijk opstart-topic, ik begin, en noem een ding, degene erna noemt een ander ding en zijn/haar mening over mijn ding.. qua belangrijkheid.. Snappie? Keej :p

Belangrijk of niet:
Internet

damaetas 28-02-2003 14:06

toch redelijk, maar het moet niet cnstant aanwezig zijn. ik had vorig jaar geen internet op mijn kot maar ik miste het niet echt zo hard. ik kon nog wel mn email checken op school soms en in het weekend thuis

belangrijk of niet:
zakgeld

(in tegenstelling tot gewoon elke keer als je iets wil kopen aan je ouders geld te vragen)

Secreet 28-02-2003 14:28

Zakgeld is belangrijk om kinderen met geld om te laten gaan maar ouders zijn het niet verplicht...
(en kinderen horen er ook niet om te zeuren)

Forum

KissMyJackass 28-02-2003 14:33

Citaat:

Secreet schreef:
Zakgeld is belangrijk om kinderen met geld om te laten gaan maar ouders zijn het niet verplicht...
(en kinderen horen er ook niet om te zeuren)

Forum

Voor sommige mensen... voor mij nog niet echt ;)

Snoep

wissie 28-02-2003 14:35

Citaat:

KissMyJackass schreef:
Voor sommige mensen... voor mij nog niet echt ;)

Snoep

Ik hou niet eens van snoep. Totaal onbelangrijk dus.

School

wissie 28-02-2003 14:39

Citaat:

benchMarc schreef:
Snoep is niet belangrijk, ligt er ook aan wat jij allemaal onder snoep verstaat. Als het alleen al die zoete zooi is, nah. Af en toe wel lekker, maar absoluut niet belangrijk.
Nevermind, zij was net eerder =)

Gelukkig had ik ongeveer hetzelfde onderwerp :P School is wel belangrijk, huiswerk vind ik niet :)

Kan ik weer iets nieuws verzinnen:

Goede doelen...

Dat hangt er van af welk goed doel het is. Het lijkt wel of tegenwoordig alles een goed doel genoemd kan worden.
Maar meestal wel belangrijk dus.

Mobiele telefoon

Secreet 28-02-2003 14:40

Citaat:

benchMarc schreef:

Goede doelen...

belangrijk maar hypocriet, niet te vertrouwen in de meeste gevallen, zwaar overdreven en soms gewoon nutteloos...
(Als je iets goed wilt doen, doe het dan zelf;))

Boeken

Liesje2 28-02-2003 14:40

Goede doelen vind ik wel belangrijk, anders zou de wereld een grote puinhoop zijn...

huisdieren

AlopiA 28-02-2003 14:50

wel belangrijk, huisdieren roel, zonder huisdieren zouden er een hoop mensen eenzaam zijn :(
niet ik nee :)

auto

Secreet 28-02-2003 14:53

Citaat:

AlopiA schreef:

auto

handig maar vervuilend vervoersmiddel en zeer belangrijk als je in een gat woont ;)

Storm

Talon 28-02-2003 14:59

Citaat:

Secreet schreef:
handig maar vervuilend vervoersmiddel en zeer belangrijk als je in een gat woont ;)

Storm

onmisbaar lid van de X-men :cool:

papier

Talon 28-02-2003 14:59

Citaat:

CL schreef:
degene erna noemt een ander ding en zijn/haar mening over mijn ding.. qua belangrijkheid.. Snappie? Keej :p

wie vind mijn ding belangrijk :D ;) hehe

Siyabonga 28-02-2003 15:01

Citaat:

Talon schreef:

papier

belangrijk
altijd handig als je gauw ff iets moet opschrijven

een vriend/vriendin

AlopiA 28-02-2003 15:01

Citaat:

Talon schreef:
wie vind mijn ding belangrijk :D ;) hehe
je vriendin wellicht :confused: :D :o

wissie 28-02-2003 15:01

Citaat:

Talon schreef:

papier

Door toenemende digitalisering steeds minder belangrijk

familie

Talon 28-02-2003 15:06

Citaat:

wissie schreef:
Door toenemende digitalisering steeds minder belangrijk

familie

door toenemende internetrelaties steeds minder belangrijk.. mensen worden vreemden van hun naasten, ze zien elkaar alleen maar in het voorbij gaan, en verder niet.
de diepgaande details worden besproken met chatters...

internetliefdes

Secreet 28-02-2003 15:08

Citaat:

Talon schreef:

internetliefdes

Liefde over internet onmogelijk...liefde vinden door middel van internet...ach waarom niet...als jouw type hier ergens rondzweeft...

Liefde

wissie 28-02-2003 15:12

Citaat:

Talon schreef:
door toenemende internetrelaties steeds minder belangrijk.. mensen worden vreemden van hun naasten, ze zien elkaar alleen maar in het voorbij gaan, en verder niet.
de diepgaande details worden besproken met chatters...

internetliefdes

Dat is een moeilijke. Je zou beter kunnen vragen of internetcontacten belangrijk zijn. Als je geen 'internetliefde' hebt, is het dus niet belangrijk. Maar dat wel het geval is, is het meestal erg belangrijk ( en tijdrovend ;) ).

Ik denk dat internetcontacten in het algemeen wel belangrijk voor mij zijn geworden. Als ik geen internet meer zou hebben, zou ik het erg jammer vinden. Duidelijk :confused:

Muziek

Thomas 28-02-2003 16:51

:p

Miracle 28-02-2003 18:01

Citaat:

wissie schreef:
Dat is een moeilijke. Je zou beter kunnen vragen of internetcontacten belangrijk zijn. Als je geen 'internetliefde' hebt, is het dus niet belangrijk. Maar dat wel het geval is, is het meestal erg belangrijk ( en tijdrovend ;) ).

Ik denk dat internetcontacten in het algemeen wel belangrijk voor mij zijn geworden. Als ik geen internet meer zou hebben, zou ik het erg jammer vinden. Duidelijk :confused:

Muziek

muziek is soms belangrijk. Het zou het leven een stuk saaier maken op bepaalde momenten als er geen muziek was.
maar ik zou kunnen leven zonder

Sport

WishfulDreaming 28-02-2003 18:59

Citaat:

dreen schreef:
muziek is soms belangrijk. Het zou het leven een stuk saaier maken op bepaalde momenten als er geen muziek was.
maar ik zou kunnen leven zonder

Sport

Belangrijk voor een goeie conditie, maar ik mis het niet

Leerplicht

CL 28-02-2003 19:42

Citaat:

WishfulDreaming schreef:
Belangrijk voor een goeie conditie, maar ik mis het niet

Leerplicht

Erg belangrijk, opvoeren zelfs.. Kan de ondergang van de maatschappij helpen tegen te gaan!

Carnaval

WolterB 01-03-2003 07:35

Citaat:

CL schreef:
Erg belangrijk, opvoeren zelfs.. Kan de ondergang van de maatschappij helpen tegen te gaan!

Carnaval

totaal niet belangrijk, wordt in de buurt niet aan gedaan en ik voel er verder ook niets bij

vakantie

Quiana 01-03-2003 10:10

Citaat:

WolterB schreef:

vakantie

Belangrijk, anders raken mensen
nòg opgefokter dan ze al zijn.

televisie

martijn1985 01-03-2003 10:32

Citaat:

Betamethason schreef:

televisie

leuk tijdverdrijf, maar niet echt belangrijk

de grote stad

*Burning water* 01-03-2003 10:35

Citaat:

martijn1985 schreef:

de grote stad

Voor mensen die er wonen of werken, belangrijk. Voor mij leuk om naartoe te gaan, maar niet belangrijk.

nacht

de ijsprinses 01-03-2003 10:38

Citaat:

*Burning water* schreef:

nacht

Ik ben een nachtmens, 's nachts gebeuren de leukste en raarste dingen. mijn nieuwe naam wordt de nachtprinses :cool:
nacht is voor mij dus wel belangrijk, moet er niet aan denken dat het altijd licht is!

sneeuw :o

Talon 01-03-2003 10:40

Citaat:

de ijsprinses schreef:

sneeuw :o

nat, glad en gevaarlijk (n)

toilet

Quiana 01-03-2003 10:49

Citaat:

Talon schreef:

toilet

Ja, kan moeilijk tegen een boom pissen..
Fijn ook als dat ding schoon is. (y)

sex

Mr.Oizo 01-03-2003 14:00

Natuurlijk krijg ik weer sex :D haha maar goed, tis heel normaal dat je er over praat.

Aan sex is op zich niets slechts hoor, het is hartstikke natuurlijk. Ik vind dat het niet bij de belangrijke dingen hoort. Als je er behoefte naar hebt en als je een vriend(in) hebt die er ook zin in heeft, why not? Wel 2 dingen voor een relatie: 1. Doe het veilig en 2. Niet met een ander naar bed. Dus sex is niet het belangrijkste (zowel niet in het vrijgezellenleven als een relatie), maar er zitten wel belangrijke dingen aan verbonden die je je goed in je oren wil knopen.

OK nu mot ik iets verzinnen he...

zon

thunder110 01-03-2003 14:04

Citaat:

Mr.Oizo schreef:
Natuurlijk krijg ik weer sex :D haha maar goed, tis heel normaal dat je er over praat.

Aan sex is op zich niets slechts hoor, het is hartstikke natuurlijk. Ik vind dat het niet bij de belangrijke dingen hoort. Als je er behoefte naar hebt en als je een vriend(in) hebt die er ook zin in heeft, why not? Wel 2 dingen voor een relatie: 1. Doe het veilig en 2. Niet met een ander naar bed. Dus sex is niet het belangrijkste (zowel niet in het vrijgezellenleven als een relatie), maar er zitten wel belangrijke dingen aan verbonden die je je goed in je oren wil knopen.

OK nu mot ik iets verzinnen he...

zon

Ja. Belangrijk. Stel je het gemis maar eens voor.

Maar, ik snapte jouw conclusie niet ("dus sex is niet het belangrijkste blablabla"). Waar komt die dus nou weer vandaan? En wat is dan het belangrijkste i.e. relatie?

Doelen.

Leonoor 01-03-2003 17:09

Citaat:

thunder110 schreef:
Doelen.
Scoort zo lastig zonder doelen...dan wint er natuurlijk nooit iemand. Of bedoelde je andere doelen...?

Sinterklaas

AlopiA 01-03-2003 17:14

onbelangrijk, zonder sinterklaas kan iedereen ook perfect leven.
Kado'tjes kun je ook buiten zo'n feest om geven, dat is ook nog veel persoonlijker. En als het om het hele gezellige-avond gebeuren gaat, dan doe je gewoon een sinterklaas-loze sinterklaas avond, zegmaar.

sport

Gothic 01-03-2003 17:22

Citaat:

AlopiA schreef:
onbelangrijk, zonder sinterklaas kan iedereen ook perfect leven.
Kado'tjes kun je ook buiten zo'n feest om geven, dat is ook nog veel persoonlijker. En als het om het hele gezellige-avond gebeuren gaat, dan doe je gewoon een sinterklaas-loze sinterklaas avond, zegmaar.

sport

belangrijk, moet een mens zo af en toe doen, en is nog leuk ook

zon

Leonoor 01-03-2003 17:28

Citaat:

Gothic schreef:
zon
Erg belangrijk: Door het ultraviolette deel van het zonlicht verandert een bepaald type cholesterol net onder de huid in een vitamine D, cholecalciferol. Pas in de lever en de nieren wordt deze vitamine echt actief en helpt dan bij de opname van calcium, dat noodzakelijk is voor gezonde botten. Een gebrek aan vitamine D tijdens de groei kan rachitis (Engelse ziekte) veroorzaken; kromme ledematen en andere vergroeiingen van de botten. De ziekte kwam op ten tijde van de industriele revolutie; kinderen moesten in fabrieken werken en kregen eiwit-arm voedsel. Als ze al buiten kwamen, dan werd de zon nog half verduisterd ook, door de rook uit de fabrieken.

Jaja...

(Niet zelfverzonnen overigens: http://www.eader.nl/keuken/abc/vitamine_d.htm ;))

Euhm...liefde (in de breedste zin van het woord).

wissie 01-03-2003 17:30

Citaat:

Leonoor schreef:
Erg belangrijk: Door het ultraviolette deel van het zonlicht verandert een bepaald type cholesterol net onder de huid in een vitamine D, cholecalciferol. Pas in de lever en de nieren wordt deze vitamine echt actief en helpt dan bij de opname van calcium, dat noodzakelijk is voor gezonde botten. Een gebrek aan vitamine D tijdens de groei kan rachitis (Engelse ziekte) veroorzaken; kromme ledematen en andere vergroeiingen van de botten. De ziekte kwam op ten tijde van de industriele revolutie; kinderen moesten in fabrieken werken en kregen eiwit-arm voedsel. Als ze al buiten kwamen, dan werd de zon nog half verduisterd ook, door de rook uit de fabrieken.

Jaja...

(Niet zelfverzonnen overigens: http://www.eader.nl/keuken/abc/vitamine_d.htm ;))

Euhm...liefde (in de breedste zin van het woord).

Ontzettend belangrijk. Ik denk niet dat ik gelukkig zou kunnen zijn zonder liefde in het algemeen.

Religie

Leonoor 01-03-2003 18:02

Citaat:

wissie schreef:
Religie
't is maar net waar je in gelooft...

Voor sommige mensen is het heel belangrijk, hun hele leven draait om de religie...voor anderen is het weer totaal onbelangrijk. Zonder religie (iig zonder verschillende religies) zou er ook minder oorlog ed in de wereld zijn, denk ik.

11 maart 2003

FlorisvdB 01-03-2003 18:12

Citaat:

Leonoor schreef:
't is maar net waar je in gelooft...

Voor sommige mensen is het heel belangrijk, hun hele leven draait om de religie...voor anderen is het weer totaal onbelangrijk. Zonder religie (iig zonder verschillende religies) zou er ook minder oorlog ed in de wereld zijn, denk ik.

11 maart 2003

voor sommigen is dat vast een heel belangrijke dag. Ik heb dan mondeling engels dus van mij mag dat nog heeel lang duren

rolgordijn

the tourist 01-03-2003 18:43

Citaat:

FlorisvdB schreef:

rolgordijn

kan best handig zijn. je kan je gordijn zo precies op de hoeveelheid zon die je in je kamer wilt hebben en de hoeveelheid licht die je wil zien, afstemmen. ik vind gewone gordijnen alleen wel mooier.

kazaa

Siyabonga 01-03-2003 20:08

Citaat:

MoonMonkey schreef:
kazaa
absoluut niet belangrijk
hij doet het niet bij mij :(

vrije tijd

Dminor 01-03-2003 20:18

Aardig belangrijk.

Hoewel, vrije tijd staat bij mij gelijk aan geen school, maar geen school staat bij mij helaas ook gelijk aan geen Annika.

Bij nader inzien: afschaffen die hap! :o

Reclame

-niels- 01-03-2003 20:47

Zonder reclame zouden we het hier niet zo goed hebben, want marketing is een hele grote bussiness

Belangerijk of niet:
Uitroepteken

liesemies 01-03-2003 20:51

het is te zien in welke zin
als je iets heel belangrijk duidelijk wil maken wel

belangrijk of niet:
problemen

Siyabonga 01-03-2003 20:51

Citaat:

-niels- schreef:
Belangerijk of niet:
Uitroepteken

wel, het geeft net iets meer naduk aan een woord/zin

de lotto winnen

CL 02-03-2003 08:22

Citaat:

liesemies schreef:
het is te zien in welke zin
als je iets heel belangrijk duidelijk wil maken wel

belangrijk of niet:
problemen

Belangrijk! Word je hard van :D

Schoonheid

Lucky Luciano 02-03-2003 08:40

Citaat:

CL schreef:

Schoonheid

innerlijke schoonheid wel, uiterlijke minder/niet

tijd

FlorisvdB 02-03-2003 09:00

is heel handig als je er genoeg van hebt.
ik heb er helaas meestal te weinig van

natuur

Leonoor 02-03-2003 09:33

Citaat:

FlorisvdB schreef:
voor sommigen is dat vast een heel belangrijke dag. Ik heb dan mondeling engels dus van mij mag dat nog heeel lang duren

Je bent nu 18, je moet die dag dus stemmen. :p
Gefeliciteerd en succes met je mondeling Engels.

Citaat:

natuur
Belangrijk, 't maakt de wereld nog een beetje leefbaar.

slaap

FlorisvdB 02-03-2003 09:38

Citaat:

Leonoor schreef:
Je bent nu 18, je moet die dag dus stemmen. :p
Gefeliciteerd en succes met je mondeling Engels.

bedankt :)

Citaat:

slaap
niemand kan zonder he

hond

dromerig elfje 02-03-2003 09:44

Ik kan niet zonder mijn hond. Hij is lief, schattig, trouw en vaag...
Naja honden zijn geweldig :o

GSM

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:44.