Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Snelheid op de duitse autobahn ?? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=431969)

Schaduwvacht 13-03-2003 08:31

Snelheid op de duitse autobahn ??
 
Hoe zat het ook al weer met die regeltjes die op die wegen gelden wat de snelheid betreft ????

Lethalis 13-03-2003 08:33

Dat varieert. Er zijn nog steeds stukken waar je lekker kunt blazen, maar vaak genoeg staan er nu ook borden met 130 :(

Thomas 13-03-2003 08:44

Ik weet het niet precies, helaas.

Volgens mij mag je niet overal zo hard rijden als je wil. :)

Siyabonga 13-03-2003 08:56

je mag iig harder dan in nederland :cool:

beuk 13-03-2003 09:02

Je bent trouwens niet verzekerd als je enorm hard rijd, ook al is het er wel toegestaan

Boeing 747-400 13-03-2003 10:17

Als er geen snelheidsborden staan is de maximumsnelheid onbeperkt. Er geldt dan een adviessnelheid van 130 km/h. Kom je in wat drukkere gebieden rond de steden, dan gelden er meestal wel maximum snelheiden, van 100/110/120/130 km/h. Dit staat altijd heel duidelijk aangegeven.

Ik geloof dat als je de A12 neemt en bij Arnhem de grens over gaat, er daar nog een stuk is waar geen maximumsnelheid geldt (dat was vorig jaar tenminste nog zo).

*Burning water* 13-03-2003 11:18

Citaat:

Wawl schreef op 13-03-2003 @ 09:44:
Ik weet het niet precies, helaas.

Volgens mij mag je niet overal zo hard rijden als je wil. :)

Dat is ook wat ik altijd heb gehoord. Aan de andere kant, je ziet inderdaad vaak maximumsnelheid-borden.

Miracle 13-03-2003 14:08

Citaat:

*Burning water* schreef op 13-03-2003 @ 12:18:
Dat is ook wat ik altijd heb gehoord. Aan de andere kant, je ziet inderdaad vaak maximumsnelheid-borden.
heb je hetgeen wat je gequote hebt wel goed gelezen?

Verder klopt het wat boeing zei.

Maare @beuk: waarom zou je niet verzekerd zijn. Volgens mij moet een auto altijd verzekerd zijn, dus juist ook als ze hard rijden...

perseus 13-03-2003 14:11

Als er geen borden staan so hard als je wilt.

Dwarfie 13-03-2003 14:45

Citaat:

dreen schreef op 13-03-2003 @ 15:08:
heb je hetgeen wat je gequote hebt wel goed gelezen?

Verder klopt het wat boeing zei.

Maare @beuk: waarom zou je niet verzekerd zijn. Volgens mij moet een auto altijd verzekerd zijn, dus juist ook als ze hard rijden...

Er staat ongetwijfeld in de overeenkomst dat de verzekeringsmaatschappij niet betaald bij schade als gevolg van het rijden met abnormaal hoge snelheden (lees: hoger dan advies snelheid).

Mr.Oizo 13-03-2003 15:01

Je mag volgens mij op veel plekken zelfs 140 of 160 rijden

Rabbi Daniel 13-03-2003 19:21

130.

Bij de grens staat een bord met maximumsnelheden, zoals je die bij elke grens vind.

Bebouwde kom: 50.
Buiten de bebouwde kom: 100.
Autosnelweg: 130.


Ik heb zelfs eens een foto gemaakt van zo'n bord. ;)

Als iemand me niet gelooft wil ik die wel even scannen morgen. ;)

Henri 13-03-2003 19:28

Citaat:

Fleet Admiral schreef op 13-03-2003 @ 20:21:
Ik heb zelfs eens een foto gemaakt van zo'n bord. ;)

Als iemand me niet gelooft wil ik die wel even scannen morgen. ;)

Waarom zou iemand dat niet geloven? :confused:

Rabbi Daniel 13-03-2003 20:33

Citaat:

henri schreef op 13-03-2003 @ 20:28:
Waarom zou iemand dat niet geloven? :confused:
Omdat iedereen iets anders beweert? ;)

de ballonnenman 13-03-2003 22:42

ja, maar het is toch ook zo dat je op sommige plaatsen zo hard als je wilt mag?
Weet ik eigenlijk wel zeker.

Boeing 747-400 13-03-2003 23:34

Citaat:

Fleet Admiral schreef op 13-03-2003 @ 20:21:
130.

Bij de grens staat een bord met maximumsnelheden, zoals je die bij elke grens vind.

Bebouwde kom: 50.
Buiten de bebouwde kom: 100.
Autosnelweg: 130.


Ik heb zelfs eens een foto gemaakt van zo'n bord. ;)

Als iemand me niet gelooft wil ik die wel even scannen morgen. ;)

Dat bord bij de grens is een blauw vierkant bord met 130 erin, dat wil dus zeggen dat het om een adviessnelheid gaat. Als er een maximumsnelheid geld dat was het een rond bord met rode rand geweest (jaja, ik ken mijn theorie nog :p ).

Atje85 14-03-2003 00:33

Citaat:

Boeing 747-400 schreef op 14-03-2003 @ 00:34:
Dat bord bij de grens is een blauw vierkant bord met 130 erin, dat wil dus zeggen dat het om een adviessnelheid gaat. Als er een maximumsnelheid geld dat was het een rond bord met rode rand geweest (jaja, ik ken mijn theorie nog :p ).
Inderdaad.

Citaat:

Ik geloof dat als je de A12 neemt en bij Arnhem de grens over gaat, er daar nog een stuk is waar geen maximumsnelheid geldt (dat was vorig jaar tenminste nog zo)
Klopt ook :p


Als er geen bord staat dan moet je maar zo hard rijden als je zelf wilt. Als er wel een bord staat dan moet je je daar aan houden(logisch :rolleyes: ), maar staan er eigenlijk ook flitspalen ofzo in Duitsland??

Die wegen zijn echt zo kaal gewoon (n)

[eitje]Methuselah 14-03-2003 01:04

Citaat:

beuk schreef op 13-03-2003 @ 10:02:
Je bent trouwens niet verzekerd als je enorm hard rijd, ook al is het er wel toegestaan
Inderdaad, Duitse verzekeringsmaatschappijen hebben in hun contracten volgens mij clausules ingebouwd dat men boven 'n bepaalde snelheid niet meer aansprakelijk gesteld kan worden als maatschapij...


En terecht trouwens, anders zou dat aanmoedigen tot nog meer overdreven snelheden :)

Boeing 747-400 14-03-2003 10:39

Citaat:

Atje85 schreef op 14-03-2003 @ 01:33:
Maar staan er eigenlijk ook flitspalen ofzo in Duitsland??
Ja, die flitspalen staan er: http://www.radarfalle.de/

FlorisvdB 14-03-2003 10:42

iig is duitsland minder volgepropt met flitspalen dan nederland, dus kun je dr best goed doorrijen

Cyberblisss 14-03-2003 10:46

vin het alleen wel vaag dat je in een woonwijk maar 20 mag. Ik fiets nog harder.

Boeing 747-400 14-03-2003 11:15

Citaat:

FlorisvdB schreef op 14-03-2003 @ 11:42:
iig is duitsland minder volgepropt met flitspalen dan nederland, dus kun je dr best goed doorrijen
Het nut van een flitspaal is niet om ervoor te zorgen dat jij minder kan doorrijden, maar om te zorgen dat het verkeer veiliger is... Flitspalen staan er dus niet om je te pesten (overigens stroomt het verkeer ook beter door als we allemaal dezelfde snelheid aanhouden, dus in zekere zin bevorderen ze ook nog eens de doorstroming)

Miracle 14-03-2003 14:07

Wij zijn geflitst in Duitsland. Maar dat was op een provinciale weg (heet dat zo?) de rekening hebben we overigens nooit gekregen :)

Atje85 14-03-2003 14:23

Citaat:

dreen schreef op 14-03-2003 @ 15:07:
Wij zijn geflitst in Duitsland. Maar dat was op een provinciale weg (heet dat zo?) de rekening hebben we overigens nooit gekregen :)
Duurt meestal een jaartje

Miracle 14-03-2003 15:59

Citaat:

Atje85 schreef op 14-03-2003 @ 15:23:
Duurt meestal een jaartje
Goh het was in de herfst vakantie van 2001, zou de bekeuring nog komen ;)

Rianne 14-03-2003 21:42

alsk in duitsland kom, heb ik standaard kar achter auto (= 100/120)

Boeing 747-400 14-03-2003 22:02

Citaat:

Riannuhh schreef op 14-03-2003 @ 22:42:
alsk in duitsland kom, heb ik standaard kar achter auto (= 100/120)
Dan rijd je dus 20-40 km/h te hard. En de Duitsers vinden het erg leuk om buitenlanders er tussenuit te pikken... Hebben wij ook gehad in Duitsland. We reden met een heel klein karretje, moeder reed, zo'n 100-110 km/h. Werden we aangehouden door de politie, en hopla een boete... Terwijl vrachtwagens ons inhaalden, en je met 80 km/h op de Duitse wegen eigen een gevaar op de weg bent. Dus let op als ik jou was!

Trouwens, jij bent 14 en hebt al een rijbewijs? :confused:

naam onbekend 14-03-2003 23:18

Citaat:

Cyberblisss schreef op 14-03-2003 @ 11:46:
vin het alleen wel vaag dat je in een woonwijk maar 20 mag. Ik fiets nog harder.
Het heeft misschien iets te maken met de veiligheid van o.a. spelende kinderen?:rolleyes:Ik vind 20 in een woonwijk hard genoeg, tenzij op een doorgaande weg, dan moet 50 wel kunnen.

Over Duitsland: als er geen bord met een maximumsnelheid staat, dan mag je zo hard als je wilt (sommige Nederlanders gaan speciaal daarvoor naar Duitsland:D). Staat er wel zo'n bord, dan moet je je aan de snelheid houden die het bord aangeeft. Logisch hè?

Tot zover mijn reply die niets toevoegt omdat de inhoud al door 86 anderen is gezegd.

MissCzechMeOut 14-03-2003 23:36

naar tsjechie met de auto is voornamelijk plank gas in DU

Boogie 14-03-2003 23:42

Hier vlak over de grens bij Groningen (Nieuweschans) is het vooral 130 :/

Atje85 15-03-2003 00:48

Citaat:

dreen schreef op 14-03-2003 @ 16:59:
Goh het was in de herfst vakantie van 2001, zou de bekeuring nog komen ;)

Dan ben je dus niet geflitst maar een andere auto, of een 'flitsfout' :p

8675309 15-03-2003 00:51

Citaat:

vleermuissie schreef op 13-03-2003 @ 09:56:
je mag iig harder dan in nederland :cool:

Miracle 15-03-2003 09:59

Citaat:

Atje85 schreef op 15-03-2003 @ 01:48:
Dan ben je dus niet geflitst maar een andere auto, of een 'flitsfout' :p
neej hoor, was een klein stil landweggetje in zuid-duitsland. ze waren gewoon te lui om ons adres op te zoeken ;)

Atje85 15-03-2003 11:50

Citaat:

dreen schreef op 15-03-2003 @ 10:59:
neej hoor, was een klein stil landweggetje in zuid-duitsland. ze waren gewoon te lui om ons adres op te zoeken ;)
of ze konden m niet vinden :p

DeltaOne 15-03-2003 12:29

knap, ik heb daar gereden stond er op zon bord BOVEN de weg 170 , dus wie had het hier over 130? :confused:

AK-47 15-03-2003 13:14

Dat is echt een interressante vraag, vaak staat er 130 maar, soms mag je zwaar blazen.
En niemand maar echt niemand houd zich daaraan, geloof mij maar, wij gaan ALTIJD met de auto naar Turkije en mijn vader rijd altijd minstens 130 in Duitsland (en als ie bij de pomp aankomt heeft ie daar natuurlijk spijt van :D ) en iedereen haalt ons met gemak in, ik denk dat die borden daar voor spek en bonen staan!

Want wij zijn nooit geflitst, gepakt, of wat dan ook, terwijl mijn vader vaak ver boven het snelheidslimiet blaast, maarre dat heeft met het politie-beleid daar te maken, de politie in Duitsland besteed zijn tijd aan echt aan boeven enz. en niet aan mensen die 10 km/u te hard rijden of rechts inhalen, zoals onze Politie hier doet!

En de Duitsers zijn gewend aan hogere snelheden. En ze hebben vaak zeer snelle auto's dus BMW's Audi's Mercedes enz. enz.
En omdat ze vaak snelle auto's hebben, heeft de politie daar een offensief tegen in Duitsland: Zeer snelle politiewagens, BMW M3's M5's, Porsches, Audi S of RS klassen.

Duitsland is ook een autovriendelijk land, daar heb je geen BPM enzo die je naait, mensen die net 18 zijn en hun rijbewijs hebben rijden gelijk al in relatief nieuwe auto's in tegenstelling tot hier.
Dat heeft er ook mee te maken, Nederland is een autovijandland! :mad:

En oh jah, de flitspalen werken bijna altijd met lussen staal in de grond, dat wil zeggen dat je niks aan je Stinger hebt in Duitsland, want die dingen kan je niet detecteren. Maar de ouwerwetse radargun wel natuurlijk, die kan je wel detecteren, maar de politie in Duitsland staat altijd op plekken waar je wel langzaam moet gaan, waar bijv. aan de weg gewerkt word, daar staan wel Politie of bij gevaarlijke kruispunten, en niet zoals bij ons in Nederland bij rechte 3baanswegen :mad:

black rabbit 15-03-2003 13:28

hoe hard zijn jullie dan gegaan op die autobahn? of waar dan ook eigenlijk?

ikke 130 me moeder in de auto, snachts om uur of 2 .. hele auto begon raar te trillen.. kut mazda whaaha

AK-47 15-03-2003 13:37

Citaat:

black rabbit schreef op 15-03-2003 @ 14:28:
hoe hard zijn jullie dan gegaan op die autobahn? of waar dan ook eigenlijk?

ikke 130 me moeder in de auto, snachts om uur of 2 .. hele auto begon raar te trillen.. kut mazda whaaha

Ik weet niet, ergens bij de buurt van Frankfurt ofzo? In Duitsland max. 150, 160. Wij hebben een bestelwagen :D , maar dan met een achterbank. Max. ooit gereden 180km/u in Turkije (beetje bergafwaarts), in de buurt van Istanbul.

Maar de reden dat onze auto bij enorm hoge snelheden niet trilt is dat het keiharde veren heeft, daar heeft het zeker mee te maken, personenauto's zijn afgestemd op comfort, maar bestelwagens niet :( , dus vandaar. Maar het heeft wel last van zijwind, en als we boven de 140 gaan, word het windgeruis echt zwaar veel.

Miracle 15-03-2003 17:08

Citaat:

AK-47 schreef op 15-03-2003 @ 14:14:
Want wij zijn nooit geflitst, gepakt, of wat dan ook, terwijl mijn vader vaak ver boven het snelheidslimiet blaast, maarre dat heeft met het politie-beleid daar te maken, de politie in Duitsland besteed zijn tijd aan echt aan boeven enz. en niet aan mensen die 10 km/u te hard rijden of rechts inhalen, zoals onze Politie hier doet!

En de Duitsers zijn gewend aan hogere snelheden. En ze hebben vaak zeer snelle auto's dus BMW's Audi's Mercedes enz. enz.
En omdat ze vaak snelle auto's hebben, heeft de politie daar een offensief tegen in Duitsland: Zeer snelle politiewagens, BMW M3's M5's, Porsches, Audi S of RS klassen.

Duitsland is ook een autovriendelijk land, daar heb je geen BPM enzo die je naait, mensen die net 18 zijn en hun rijbewijs hebben rijden gelijk al in relatief nieuwe auto's in tegenstelling tot hier.
Dat heeft er ook mee te maken, Nederland is een autovijandland! :mad:

Je vergeet dat Duitsland heel anders opgebouwd is. Nederland is klein en heeft in verhouding veel meer "storende factoren" onderweg. Bijv al veel minder afslagen enzo. Dus het heel terecht dat je in Nederland zachter moet. Het kán hier gewoon niet harder of anders.
Misschien moet je voortaan ff nadenken voordat je de Nederlandse politie veroordeelt.

Ohw ja, Duitse auto's zijn dacht ik ook goedkoper, dus heeft men daar sneller een duurdere auto. En in Duitsland heb je denk ik ook meer aan een dure, goeie auto, omdat je ook zo hard mag op de snelweg.

AK-47 15-03-2003 17:19

Citaat:

dreen schreef op 15-03-2003 @ 18:08:
Je vergeet dat Duitsland heel anders opgebouwd is. Nederland is klein en heeft in verhouding veel meer "storende factoren" onderweg. Bijv al veel minder afslagen enzo. Dus het heel terecht dat je in Nederland zachter moet. Het kán hier gewoon niet harder of anders.
Misschien moet je voortaan ff nadenken voordat je de Nederlandse politie veroordeelt.

Ohw ja, Duitse auto's zijn dacht ik ook goedkoper, dus heeft men daar sneller een duurdere auto. En in Duitsland heb je denk ik ook meer aan een dure, goeie auto, omdat je ook zo hard mag op de snelweg.

Bijna iedereen klaagt over de Nederlandse snelweg en verkeerspolitie, in Duitsland klaagt bijna niemand erover, dat moet gewoon wat zeggen, en het is ook duidelijk dat de Nederlandse politie veel weinig-kilomtersperuur-over-de-limiet mensen pakt, ze moeten meer aan echte criminelen aan zitten, zoals dieven, verkrachters enz. enz. en het is aangetoond dat in Nederland maar 3% van de ongelukken veroorzaakt word door een te hoge snelheid! Maar eerlijk ze overdrijven toch wel een beetje :rolleyes:

Miracle 15-03-2003 18:07

Citaat:

AK-47 schreef op 15-03-2003 @ 18:19:
Bijna iedereen klaagt over de Nederlandse snelweg en verkeerspolitie, in Duitsland klaagt bijna niemand erover, dat moet gewoon wat zeggen,
wat ik zeg, ze hebben daar minder rede om te controleren.
Citaat:

en het is ook duidelijk dat de Nederlandse politie veel weinig-kilomtersperuur-over-de-limiet mensen pakt,
Dat ben ik met je eens, maar ze zullen dat niet voor niks doen - niet dat ik het goedkeur - maar ze moeten toch ergens beginnen
Citaat:

ze moeten meer aan echte criminelen aan zitten, zoals dieven, verkrachters enz. enz.
Tja, misschien kunnen ze hun tijd anders indelen. Maar ik denk toch dat ze zelf dat zij dat ook wel kunnen bedenken. en dat zei weten hoe ze het beste hun tijd kunnen verdelen
Citaat:

en het is aangetoond dat in Nederland maar 3% van de ongelukken veroorzaakt word door een te hoge snelheid!
bron?
Citaat:

Maar eerlijk ze overdrijven toch wel een beetje :rolleyes:
bedoelde je dat sarcatisch? en wat bedoel je precies.

AK-47 15-03-2003 18:12

Citaat:

dreen schreef op 15-03-2003 @ 19:07:
wat ik zeg, ze hebben daar minder rede om te controleren.
Dat ben ik met je eens, maar ze zullen dat niet voor niks doen - niet dat ik het goedkeur - maar ze moeten toch ergens beginnen
Tja, misschien kunnen ze hun tijd anders indelen. Maar ik denk toch dat ze zelf dat zij dat ook wel kunnen bedenken. en dat zei weten hoe ze het beste hun tijd kunnen verdelen
bron?
bedoelde je dat sarcatisch? en wat bedoel je precies.

Wat ik bedoel is ze overdrijven echt veels te veel, ze verstoppen achter bosjes, achter muren enz. enz. alleen om een paar miljoen euro aan boetes in te casseren.

En waarom hebben ze daar minder reden om te controleren? Nederland heeft vrijwel altijd rechte wegen. Altijd word er gecontroleerd waar mensen WEL hard gaan rijden en het WEL verantwoord is bijv. lege 3baansweg 2 uur 'snachts.

Enne de bron van die 3%= HIER!

En de bewijs ervan:
http://www.flitsservice.nl/reportage...toedracht2.gif

Boeing 747-400 16-03-2003 11:10

Citaat:

AK-47 schreef op 15-03-2003 @ 14:14:
En oh jah, de flitspalen werken bijna altijd met lussen staal in de grond, dat wil zeggen dat je niks aan je Stinger hebt in Duitsland, want die dingen kan je niet detecteren. Maar de ouwerwetse radargun wel natuurlijk, die kan je wel detecteren, maar de politie in Duitsland staat altijd op plekken waar je wel langzaam moet gaan, waar bijv. aan de weg gewerkt word, daar staan wel Politie of bij gevaarlijke kruispunten, en niet zoals bij ons in Nederland bij rechte 3baanswegen :mad:
Flitspalen werken NOOIT met lussen in de grond. Met een lus is het heel moeilijk om een exacte snelheid te bepalen, dus ze kunnen je dan nooit een nauwkeurige boete geven.

En als je mijn verhaal hierboven hebt gelezen, kun je zien dat de politie in Duitsland wel degelijk op kleine snelheidsovertreders let (en dan vooral als ze buitenlands zijn). Trouwens, zou het ook niet een beetje vreemd zijn als in Nederland alleen maar mensen een boete kregen die meer dan 10 km/h te hard reden? Want in feite verhoog je dan gewoon de maximumsnelheid. Je weet toch gewoon hoe hard je mag? Ga dan gewoon niet harder rijden! En als laatste, het hebben van een maximum snelheid draagt ook mee aan een beter milieu. Zoals je zelf al zei zuipt je auto benzine bij zulke hoge snelheden.

Dit hele verhaal wil niet zeggen dat ik nooit te hard rijd, want ja, dat doe ik ook wel es op de snelweg. Maar als ik daarvoor bekeurd word ga ik niet klagen over het Nederlandse stelsel, dan is het gewoon mijn eigen fout!

AK-47 16-03-2003 11:25

Citaat:

Boeing 747-400 schreef op 16-03-2003 @ 12:10:
Flitspalen werken NOOIT met lussen in de grond. Met een lus is het heel moeilijk om een exacte snelheid te bepalen, dus ze kunnen je dan nooit een nauwkeurige boete geven.

En als je mijn verhaal hierboven hebt gelezen, kun je zien dat de politie in Duitsland wel degelijk op kleine snelheidsovertreders let (en dan vooral als ze buitenlands zijn). Trouwens, zou het ook niet een beetje vreemd zijn als in Nederland alleen maar mensen een boete kregen die meer dan 10 km/h te hard reden? Want in feite verhoog je dan gewoon de maximumsnelheid. Je weet toch gewoon hoe hard je mag? Ga dan gewoon niet harder rijden! En als laatste, het hebben van een maximum snelheid draagt ook mee aan een beter milieu. Zoals je zelf al zei zuipt je auto benzine bij zulke hoge snelheden.

Dit hele verhaal wil niet zeggen dat ik nooit te hard rijd, want ja, dat doe ik ook wel es op de snelweg. Maar als ik daarvoor bekeurd word ga ik niet klagen over het Nederlandse stelsel, dan is het gewoon mijn eigen fout!

Ok, ik ga niets zeggen over die snelheids overtredingen maar wel over die lussen, als je iets over natuurkunde weet kan gemakkelijk, want je kan juist met lussen heel makkelijk je snelheid te berekenen, want als je de afstand tussen twee lussen weet, en hoelang iemand erover doet om die twee lussen te overbruggen, weet je de snelheid :D ,dat leer je bij natuurkunde in de 2de klas! En als je dat niet gelooft ga naar deze site: Technisch schema voor lussenpalen bij Flitsservice.nl , Dus ze worden wel degelijk gebruikt! En ze worden vaak gebruikt ook nog! Als je die site ook niet geloofd, vraag het maar aan iemand die natuurkunde kent. Of vraag maar aan iemand van de politie ofzo?

Let wel de lussensysteem word zeer VAAK in Duitsland gebruikt, hier word het minder gebruikt, en bij een lussenpaal is een Radardetector dan wel erg stil.

Atje85 16-03-2003 11:26

Citaat:

Boeing 747-400 schreef op 16-03-2003 @ 12:10:
Flitspalen werken NOOIT met lussen in de grond. Met een lus is het heel moeilijk om een exacte snelheid te bepalen, dus ze kunnen je dan nooit een nauwkeurige boete geven.

En als je mijn verhaal hierboven hebt gelezen, kun je zien dat de politie in Duitsland wel degelijk op kleine snelheidsovertreders let (en dan vooral als ze buitenlands zijn). Trouwens, zou het ook niet een beetje vreemd zijn als in Nederland alleen maar mensen een boete kregen die meer dan 10 km/h te hard reden? Want in feite verhoog je dan gewoon de maximumsnelheid. Je weet toch gewoon hoe hard je mag? Ga dan gewoon niet harder rijden! En als laatste, het hebben van een maximum snelheid draagt ook mee aan een beter milieu. Zoals je zelf al zei zuipt je auto benzine bij zulke hoge snelheden.

Dit hele verhaal wil niet zeggen dat ik nooit te hard rijd, want ja, dat doe ik ook wel es op de snelweg. Maar als ik daarvoor bekeurd word ga ik niet klagen over het Nederlandse stelsel, dan is het gewoon mijn eigen fout!


Ik geef je gelijk, maar ik wil dan wel eens weten hoe die flitspalen volgens jou dan WEL werken? :confused:

AK-47 16-03-2003 11:29

Citaat:

Atje85 schreef op 16-03-2003 @ 12:26:
Ik geef je gelijk, maar ik wil dan wel eens weten hoe die flitspalen volgens jou dan WEL werken? :confused:
Weer iemand die natuurkunde moet leren :D , echt het is kinderspel: geef die man GEEN gelijk, ik heb boven nog een reply, lees hem, ga naar de link in de reply en dan zal je het snappen, en als je automobilist bent zal je de site heel erg waarderen!

Atje85 16-03-2003 11:34

Citaat:

AK-47 schreef op 16-03-2003 @ 12:29:
Weer iemand die natuurkunde moet leren :D , echt het is kinderspel: geef die man GEEN gelijk, ik heb boven nog een reply, lees hem, ga naar de link in de reply en dan zal je het snappen, en als je automobilist bent zal je de site heel erg waarderen!
Ja, ik dacht ook dat ze met lussen werkten, daarom vraag ik dus aan hem hoe het dan volgens hem wel werkt??

Lijkt me dat ik geen automobilist ben :D

Weer iemand die moet leren lezen :p

AK-47 16-03-2003 11:36

Citaat:

Atje85 schreef op 16-03-2003 @ 12:34:
Ja, ik dacht ook dat ze met lussen werkten, daarom vraag ik dus aan hem hoe het dan volgens hem wel werkt??

Lijkt me dat ik geen automobilist ben :D

Weer iemand die moet leren lezen :p

Oh sorry, volgende keer beter lezen :) , trouwens ze werken vaak ook met radiostralen: zo pikken radardetectors die controles op, of soms met laserguns, die zijn bijna altijd op te pikken maar dan ben je te laat.

Atje85 16-03-2003 13:29

Citaat:

AK-47 schreef op 16-03-2003 @ 12:36:
Oh sorry, volgende keer beter lezen :) , trouwens ze werken vaak ook met radiostralen: zo pikken radardetectors die controles op, of soms met laserguns, die zijn bijna altijd op te pikken maar dan ben je te laat.

ok

tictactoe 16-03-2003 18:31

op de Autobahn is een adviessnelheid, namenlijk 140 km, maar je mag ook schneller, het is eigen risico, je wordt niet aangehouden als je te hard rijdt.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:44.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.