![]() |
Snelheid op de duitse autobahn ??
Hoe zat het ook al weer met die regeltjes die op die wegen gelden wat de snelheid betreft ????
|
Dat varieert. Er zijn nog steeds stukken waar je lekker kunt blazen, maar vaak genoeg staan er nu ook borden met 130 :(
|
Ik weet het niet precies, helaas.
Volgens mij mag je niet overal zo hard rijden als je wil. :) |
je mag iig harder dan in nederland :cool:
|
Je bent trouwens niet verzekerd als je enorm hard rijd, ook al is het er wel toegestaan
|
Als er geen snelheidsborden staan is de maximumsnelheid onbeperkt. Er geldt dan een adviessnelheid van 130 km/h. Kom je in wat drukkere gebieden rond de steden, dan gelden er meestal wel maximum snelheiden, van 100/110/120/130 km/h. Dit staat altijd heel duidelijk aangegeven.
Ik geloof dat als je de A12 neemt en bij Arnhem de grens over gaat, er daar nog een stuk is waar geen maximumsnelheid geldt (dat was vorig jaar tenminste nog zo). |
Citaat:
|
Citaat:
Verder klopt het wat boeing zei. Maare @beuk: waarom zou je niet verzekerd zijn. Volgens mij moet een auto altijd verzekerd zijn, dus juist ook als ze hard rijden... |
Als er geen borden staan so hard als je wilt.
|
Citaat:
|
Je mag volgens mij op veel plekken zelfs 140 of 160 rijden
|
130.
Bij de grens staat een bord met maximumsnelheden, zoals je die bij elke grens vind. Bebouwde kom: 50. Buiten de bebouwde kom: 100. Autosnelweg: 130. Ik heb zelfs eens een foto gemaakt van zo'n bord. ;) Als iemand me niet gelooft wil ik die wel even scannen morgen. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
ja, maar het is toch ook zo dat je op sommige plaatsen zo hard als je wilt mag?
Weet ik eigenlijk wel zeker. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Als er geen bord staat dan moet je maar zo hard rijden als je zelf wilt. Als er wel een bord staat dan moet je je daar aan houden(logisch :rolleyes: ), maar staan er eigenlijk ook flitspalen ofzo in Duitsland?? Die wegen zijn echt zo kaal gewoon (n) |
Citaat:
En terecht trouwens, anders zou dat aanmoedigen tot nog meer overdreven snelheden :) |
Citaat:
|
iig is duitsland minder volgepropt met flitspalen dan nederland, dus kun je dr best goed doorrijen
|
vin het alleen wel vaag dat je in een woonwijk maar 20 mag. Ik fiets nog harder.
|
Citaat:
|
Wij zijn geflitst in Duitsland. Maar dat was op een provinciale weg (heet dat zo?) de rekening hebben we overigens nooit gekregen :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
alsk in duitsland kom, heb ik standaard kar achter auto (= 100/120)
|
Citaat:
Trouwens, jij bent 14 en hebt al een rijbewijs? :confused: |
Citaat:
Over Duitsland: als er geen bord met een maximumsnelheid staat, dan mag je zo hard als je wilt (sommige Nederlanders gaan speciaal daarvoor naar Duitsland:D). Staat er wel zo'n bord, dan moet je je aan de snelheid houden die het bord aangeeft. Logisch hè? Tot zover mijn reply die niets toevoegt omdat de inhoud al door 86 anderen is gezegd. |
naar tsjechie met de auto is voornamelijk plank gas in DU
|
Hier vlak over de grens bij Groningen (Nieuweschans) is het vooral 130 :/
|
Citaat:
Dan ben je dus niet geflitst maar een andere auto, of een 'flitsfout' :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
knap, ik heb daar gereden stond er op zon bord BOVEN de weg 170 , dus wie had het hier over 130? :confused:
|
Dat is echt een interressante vraag, vaak staat er 130 maar, soms mag je zwaar blazen.
En niemand maar echt niemand houd zich daaraan, geloof mij maar, wij gaan ALTIJD met de auto naar Turkije en mijn vader rijd altijd minstens 130 in Duitsland (en als ie bij de pomp aankomt heeft ie daar natuurlijk spijt van :D ) en iedereen haalt ons met gemak in, ik denk dat die borden daar voor spek en bonen staan! Want wij zijn nooit geflitst, gepakt, of wat dan ook, terwijl mijn vader vaak ver boven het snelheidslimiet blaast, maarre dat heeft met het politie-beleid daar te maken, de politie in Duitsland besteed zijn tijd aan echt aan boeven enz. en niet aan mensen die 10 km/u te hard rijden of rechts inhalen, zoals onze Politie hier doet! En de Duitsers zijn gewend aan hogere snelheden. En ze hebben vaak zeer snelle auto's dus BMW's Audi's Mercedes enz. enz. En omdat ze vaak snelle auto's hebben, heeft de politie daar een offensief tegen in Duitsland: Zeer snelle politiewagens, BMW M3's M5's, Porsches, Audi S of RS klassen. Duitsland is ook een autovriendelijk land, daar heb je geen BPM enzo die je naait, mensen die net 18 zijn en hun rijbewijs hebben rijden gelijk al in relatief nieuwe auto's in tegenstelling tot hier. Dat heeft er ook mee te maken, Nederland is een autovijandland! :mad: En oh jah, de flitspalen werken bijna altijd met lussen staal in de grond, dat wil zeggen dat je niks aan je Stinger hebt in Duitsland, want die dingen kan je niet detecteren. Maar de ouwerwetse radargun wel natuurlijk, die kan je wel detecteren, maar de politie in Duitsland staat altijd op plekken waar je wel langzaam moet gaan, waar bijv. aan de weg gewerkt word, daar staan wel Politie of bij gevaarlijke kruispunten, en niet zoals bij ons in Nederland bij rechte 3baanswegen :mad: |
hoe hard zijn jullie dan gegaan op die autobahn? of waar dan ook eigenlijk?
ikke 130 me moeder in de auto, snachts om uur of 2 .. hele auto begon raar te trillen.. kut mazda whaaha |
Citaat:
Maar de reden dat onze auto bij enorm hoge snelheden niet trilt is dat het keiharde veren heeft, daar heeft het zeker mee te maken, personenauto's zijn afgestemd op comfort, maar bestelwagens niet :( , dus vandaar. Maar het heeft wel last van zijwind, en als we boven de 140 gaan, word het windgeruis echt zwaar veel. |
Citaat:
Misschien moet je voortaan ff nadenken voordat je de Nederlandse politie veroordeelt. Ohw ja, Duitse auto's zijn dacht ik ook goedkoper, dus heeft men daar sneller een duurdere auto. En in Duitsland heb je denk ik ook meer aan een dure, goeie auto, omdat je ook zo hard mag op de snelweg. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
En waarom hebben ze daar minder reden om te controleren? Nederland heeft vrijwel altijd rechte wegen. Altijd word er gecontroleerd waar mensen WEL hard gaan rijden en het WEL verantwoord is bijv. lege 3baansweg 2 uur 'snachts. Enne de bron van die 3%= HIER! En de bewijs ervan: http://www.flitsservice.nl/reportage...toedracht2.gif |
Citaat:
En als je mijn verhaal hierboven hebt gelezen, kun je zien dat de politie in Duitsland wel degelijk op kleine snelheidsovertreders let (en dan vooral als ze buitenlands zijn). Trouwens, zou het ook niet een beetje vreemd zijn als in Nederland alleen maar mensen een boete kregen die meer dan 10 km/h te hard reden? Want in feite verhoog je dan gewoon de maximumsnelheid. Je weet toch gewoon hoe hard je mag? Ga dan gewoon niet harder rijden! En als laatste, het hebben van een maximum snelheid draagt ook mee aan een beter milieu. Zoals je zelf al zei zuipt je auto benzine bij zulke hoge snelheden. Dit hele verhaal wil niet zeggen dat ik nooit te hard rijd, want ja, dat doe ik ook wel es op de snelweg. Maar als ik daarvoor bekeurd word ga ik niet klagen over het Nederlandse stelsel, dan is het gewoon mijn eigen fout! |
Citaat:
Let wel de lussensysteem word zeer VAAK in Duitsland gebruikt, hier word het minder gebruikt, en bij een lussenpaal is een Radardetector dan wel erg stil. |
Citaat:
Ik geef je gelijk, maar ik wil dan wel eens weten hoe die flitspalen volgens jou dan WEL werken? :confused: |
Citaat:
|
Citaat:
Lijkt me dat ik geen automobilist ben :D Weer iemand die moet leren lezen :p |
Citaat:
|
Citaat:
ok |
op de Autobahn is een adviessnelheid, namenlijk 140 km, maar je mag ook schneller, het is eigen risico, je wordt niet aangehouden als je te hard rijdt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:44. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.