![]() |
onderzoek levensbeschouwing
hoi
ik heb een vraagje voor levensbeschouwing moet ik een onderzoek doen naar een door mij zlef geformuleerde hoofdvraag. Met dit onderzoek ben ik al het gehele schooljaar bezig. Mijn hoofdvraag luid: Wanneer is een dag goed Nu heb ik mensen nodig die voor mij een dag willen beschrijven en daarbij ook hun oordeel over deze dag willen zetten( zo van: dat had ik beter kunnen zeggen, of juist niet of dat had ik moeten doen) als belangstellende dat voor dit hun beschrijving op dit forum willen zetten of het naar mij willen sturen, zou ik heel blij zijn alvast bedankt noortje |
Dit is geen plek voor huiswerk, wellicht dat mensen in de kantine zich graag met dit onderwerp bezig willen houden.
|
teveel nootmuskaat geeft een wazig effect :D
|
Een dag is goed als ik me gelukkig voel. :)
Beetje kort... :D |
Een dag is voor mij goed als ik de dingen die ik van tevoren had ingepland ook daadwerkelijk heb kunnen doen.
Maar ik beschouw een goede dag ook als ik de hele dag gezond blijf, of de hele dag geen pijn lijd, of als ik de hele dag geen ruzie heb gehad met iemand. Dus... :o genoeg? Mijn inspiratie is op ;) mzzl |
hmm...een goede dag..
Een dag waarvoor ik geen huiswerk hoefde te maken, zodat ik ook geen risico loop om in de les in de stress te zitten omdat ik het niet gemaakt heb. Een dag waarop school snel voorbij lijkt te gaan, en in de tussenuren piano kan spelen, waarna ik bij een vriendin thuis ga zitten met een biertje en genoeg sigaretten om me een lange tijd tevreden te houden. En dan hoef ik de volgende dag ook geen huiswerk te maken...gewoon een dag zonder zorgen, en ontspannen (met of zonder vrienden) (tenminste dit is één versie van een goede dag, d'r zijn er meerdere..) oftewel, school is irritant. |
Een goede dag bestaat voor mij uit:
-De zon die schijnt (het weer heeft een grote uitwerking op mijn humeur altijd :)) -Een korte schooldag met veel tussenuren en gezellige pauzes/geen schooldag -Geen huiswerk/stress -Niet hoeven te werken -Iets moeilijks moeten doen wat later heel goed blijkt te gaan (trots) en waar je veel waardering voor krijgt (vage formulering, maar ik kan het niet anders zeggen..) -'s Avonds uitgaan met al mn vriendinnen en zo laat thuis komen als ik zelf wil (volgende dag niet hoeven werken) -Mijn droomman ontmoeten :o Dat lijkt me wel een geschikte dag ja opzich.. :D |
Een dag is goed als:
ik me niet slecht voel (psychisch) de zon schijnt ik bij de mensen ben die belangrijk voor me zijn ik iets doe waardoor iemand trots op me is ik iemand kan helpen/ iets voor iemand kan doen ik niet moe ben (heb pfeiffer) = goede gezondheid weet t verder ff niet... |
Elke dag is in principe goed. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:50. |